SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Forum je dočasně pouze pro čtení. Nelze přidávat nové příspěvky!

#1 03-02-2009 01:47:34

Vitas
Člen
Registrovaný: 18-03-2008
Příspěvky: 2

Výběr svářečky, KIT jakou?

Ahoj,
rád bych pořídil novou svářečku a přemýšlím jakou. V MIG/MAG jsem začátečník, doteď jsem používal obalované elektrody s KS200, jenže jí mám pouze půjčenou a potřebuju nějakou vlastní.
Sváření mám jako koníčka, za rok je to pouze tak 10-20kg elektrod. Svářím většinou nějaké věci za traktor, lžíci do 3bodu, nosič bran, plánuju naviják. Jinak kde je co potřeba a kde co upadne :-) Nejčastěji tedy materiál kolem 4-6mm, občas 10mm, ale někdy by se hodilo i slabý plech (kolem 1mm).

Pročítal jsem toto fórum a dost lidí zde chválilo KIT. Co jsem koukal rozhoduji se teď mezi KIT 305 standard a KIT 305 economic processor.
http://www.prumyslovydum.cz/KUHTREIBER- … g3052.html
http://www.prumyslovydum.cz/KUHTREIBER- … g5335.html

Tabulka parametrů je úplně stejná, liší se akorát maximální proudy 220A u standard a 180A u economic. Více se mi líbí ta varianta economic processor (která je navíc o 2000,- levnější). Hlavně se mi líbí kvůli digitálnímu nastavování, ale zaráží mě ta nízká cena (processor verze jsou u KITu normálně o cca 10000,- dražší než standard). Někde jsem četl, že je u economic jinak dělané trafo a jinak jsem žádný jiný rozdíl nenašel. I váha je stejná. Mám ale obavu, aby nebyla ta svářečka proti standard variantě odfláknutá. To bych raději koupil standard verzi. Byl bych rád aby mi alespoň 20 let sloužila :-) 

1) Nemáte tedy někdo zkušenosti s těmito svářečkami? V čem se liší economic od standard? Neodejte u economic něco dříve? Případně pokud myslíte, že jiná svářečka by byla lepší, budu rád za radu.