SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravim, podařilo se mi polenem prorazit ocelový kotel na dřevoplyn v topeništi. Chtěl bych s ním vydržet do konce sezony. Zkoušel jsem tam COčke navařit záplatu a vůbec to nejde vařit. Prosím, poradí mi někdo, jak postupovat nebo čím to provizorně opravit?
Offline
No když mi začal týct Atmos, tak jsme to zalepili autogenem, ale vydrželo to akorát 2 měsíce
Offline
pro vkalinu: taky mám Atmose a jak dlouho Ti vydržel?
Offline
Ten první mi blbě zapojili, nedali tam ani termoventil měl jsem mizernej komín, topil mokrým dřevem a navíc to bylo 25Gčko jedno z těch prvních, jež bylo poddimenzované, takže vydržel 6 roků. Nevzdal jsem to, Koupil novej 25GS jež má odtah do komína, je ze silnějšího materiálu, postavil novej komín, předělal zapojení na akumulaci a doufám že to bude alespoň 12 roků. Jinak jsem to popsal na adrese http://193.179.133.10/akumulace/
Offline
Já mám C20S což je kombinace h. uhlí a dřevo. Za kotlem Ladomat a 2x 750l v aku. nádržích. Topím druhou sezonu tak jsem zvědavej.
Offline
Ahoj chlapi, jsem tu nový, také mám podobný problém s kotlem Atmos DC 25 G - do provozu v listopadu 1997 , jede nepřetržitě celou zimu,jiné vytápění v domně nemám....termoventil nemám , jen duomix a je nastavený tak,že vratná je kolem 70 stupňů C při plném výkonu, topím hodně suchým dřevem , nyní hlavně borovice,teď v neděli jsem kotel čistil , byl studený - 2 dny jsem netopil, akumulač. nádrže nemám - a ve spalovacím prostoru mokrý popel,odhadem tak 1l vody. Když teď topím naplno,tak v pohodě,nic vevnitř nesyčí,takže to někde asi jen prolíná - musel jsem dolívat vodu do okruhu - samotižný systém a čerpadlo. Nový stojí kolem 50 tis. kč. což se mi teď zrovna moc nehodí... ale chci věřit, že se dá vyvařit , slyšel jsem že metodou TIG , máte s tím někdo zkušenost?
Offline
miles napsal(a):
Ahoj chlapi, jsem tu nový, také mám podobný problém s kotlem Atmos DC 25 G - do provozu v listopadu 1997 , jede nepřetržitě celou zimu,jiné vytápění v domně nemám....termoventil nemám , jen duomix a je nastavený tak,že vratná je kolem 70 stupňů C při plném výkonu, topím hodně suchým dřevem , nyní hlavně borovice,teď v neděli jsem kotel čistil , byl studený - 2 dny jsem netopil, akumulač. nádrže nemám - a ve spalovacím prostoru mokrý popel,odhadem tak 1l vody. Když teď topím naplno,tak v pohodě,nic vevnitř nesyčí,takže to někde asi jen prolíná - musel jsem dolívat vodu do okruhu - samotižný systém a čerpadlo. Nový stojí kolem 50 tis. kč. což se mi teď zrovna moc nehodí... ale chci věřit, že se dá vyvařit , slyšel jsem že metodou TIG , máte s tím někdo zkušenost?
Opravuji kotle Verner, principielně ve spalování stejné jako Atmos. Věřte, že jediná dobrá metoda při stáří kotle nad 6 let je autogen, navíc je to jen nouzovka a možná tak na max. 1-2 roky. Jedná se totiž o to, že plech se silně nauhličí a navíc je velmi slabý (po korozi). Většinou dochází k plošné korozi (ne úplně stejnoměrné) a je to jako by někdo ten plech oplachoval kyselinou (velmi zředěnou). Pak dochází k zeslabení z 5 mm až k nule. Pak bývá problém k čemu přivařit záplatu. Dehet ze dřeva navíc velmi dobře ulpívá na materiálu, což tomu autogenu tak moc nevadí. TIG vyžaduje pro bezvadné svary perfektní čistotu. O přístupu k místu svařování ani nemluvě.
Jinak kotel s dirkou se nevyplácí provozovat (chápu, že když nic jiného není, tak co zbývá že), protože se vám agresivní dehet dostává i do míst, která byla předtím suchá a i komín trpí. Tenhle mokrý-nespálený dehet je i nebezpečný, je v něm mnoho nespálených složek, které když pak chytnou tak velmi dobře hoří.
Když opravuji kotle Verner, měním celou přikládací komoru a někdy i všechny teplosměnné plochy (většinou do nerezu). Záplatování provádím pouze, když si zjistím (ultrazvukem), že došlo jen k místní korozi, z důvodu vady materiálu, ale to je jen jeden kotel ze sta.
Už se u mne ptali na opravy i atmose, bohužel jsem zjistil, že konstrukce atmose je taková, že následná oprava pro mne není možná. Tlakové svary vnitřku kotle, jsou ze strany vody, u vernera ne.
Jinak se omlouvám uživateli zdeště, vím, že se zmiňoval o tomto tématu, že sem nepatří. Je tu teď o tom dost.
Offline