SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 02-02-2018 10:42:47

majkl7
Člen
Registrovaný: 02-02-2018
Příspěvky: 2

Svařování nerez trubek metodou tig

Dobrý den chtěl bych poradit kde sehnat tabulky nastavení pro svařování nerez trubek metodou tig.Díky

Offline

 

#2 02-02-2018 10:49:47

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 401

Re: Svařování nerez trubek metodou tig

tak treba orientacne tady:
http://www.mig-welding.co.uk/tig-calculator.htm

Ale je tam spousta faktorů, které to ovlivňují, např. jak máte rychlé ruce a tak.

Offline

 

#3 02-02-2018 11:08:04

majkl7
Člen
Registrovaný: 02-02-2018
Příspěvky: 2

Re: Svařování nerez trubek metodou tig

Díky mrknu na to.

Offline

 

#4 02-02-2018 23:59:28

klimbik
Člen
Registrovaný: 30-12-2017
Příspěvky: 288
Web

Re: Svařování nerez trubek metodou tig

Me se libi tyhle https://www.millerwelds.com/resources/w … alculators
Chce to trochu pocitani pri prevodu jednotek, ale zas tak mi to nevadi smile
A hlavne je tam i hlinik

Editoval klimbik (03-02-2018 00:11:28)


Jasic Tig 200P AC/DC E101, Kühtreiber KIT 2400
3M Speedglas 9100XX
Můj youtube kanál "klimbíkova bastlírna" https://www.youtube.com/channel/UCCkm_l … uiBak6_JwA

Offline

 

#5 03-02-2018 09:15:35

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2103

Re: Svařování nerez trubek metodou tig

Tabulky jsou sice dobrá věc, ale u svařování pouze tabulka nestačí. Co jsem tak zběžně kouknul (odkaz peprníka), tak bych snad ani jeden svár nesvařoval zmíněným proudem... U některých bych šel do plusu u některých do mínusu. Tohle bych bral jako orientační. Záleží tam na hodně faktorech. Velikost keramiky, tloušťka elektrody, její nabroušení, tloušťka přídavného materiálu, pulz... a hlavně zručnost svářeče. Nejde jednoznačně určit to a to se vaří na tolik a tolik... To si každý musí zjistit sám u jakých hodnost se mu svařuje nejlíp... Tyto tabulky jsou zprůměrované hodnoty od který se dá jen "odpichnout" a doladit si parametry podle sebe...
Vezmu příklad z mé praxe:
materiál nerez tloušťka 8mm, koutový svár.
Při předepsané velikosti sváru dejme tomu a2 budu svařovat proudem 80-100A s drátem o průměru 1,6mm
Při předepsaném sváru a3 už budu na 100 - 130A s drátem 2,4mm
A teď se podívej do tabulky co ti k tomu poví... nic. wink

Jinak u příkladu šlo konkrétně o tohle


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#6 03-02-2018 09:54:29

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2653

Re: Svařování nerez trubek metodou tig

Na podporu toho co píše Rellik stačí si porovnat údaje v těchto různých tabulkách, vč tabulek v návodech ke svářečkám. Jak se liší. Pro začínajícího je ta informace dobrá pro první nastavení, ale i tady bych doporučoval snížit proud oproti doporučenému, zejména na nerezu o 10%. U hliníku je to ještě složitější. Tady záleží i na dalších parametrech i na tom, jaký průběh má proud která svářečka na výstupu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS