SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 14-04-2018 10:38:11

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2809
Web

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Krupp napsal(a):

Bourači není těch 90A na 2-3mm přiliš?

jj, máš pravdu. Jde o 90A nastavených na potenciometru Dnipro (nemá displej).
stupnice tohoto aparátu není v souladu se skutečností.
Opravdu jsem měl nastaveno skutečných cca 70A.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#27 15-04-2018 23:29:05

Ucho
Člen
Registrovaný: 19-07-2016
Příspěvky: 39

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Krupp napsal(a):

Zdravím,

posledních pár dní jsem se pokusil spíchnout ponk:
ODKAZ

teoreticky to zvládám, prakticky samouk, se svařováním teprv začínám nicméně na nějakých drobnostech jsem si to vyzkoušel a ten ponk je taková první větší věc tak bych se chtěl poradil.
Že jsem některé svary dojebal je mi bohužel jasné.

Vše jekl 50x50x2, Vařeno esab bazická 2.0mm (myslím 121) vše v poloze PA, PB. Transpocket 1500.

- zkoušel jsem začít s nízkým proudem a pak zvyšovat, došel jsem na 70-75A . Pak struska už tolik neulpívala ve svaru. Nicméně se mi elektroda pořád přilepovala (i když míň)
-perfektní spasování je podmínka
-na svaření těch kolmých spojů s obloukem kde byla trochu větší mezera se mi dařilo vařit jen jakoby po tom radiusu a hlavně nejet rovně ale elektrodou plynule oddalovat-přibližovat (ne do stran, to jsem propaloval). Může to být?
-Na kouťák je lepší zvýšit trochu proud.
-Na začátku svaru chvíli počkat na místě a teprv pak jet.
-Občas jsem měl větší mezeru. Kýváním do stran jsem propaloval, ale pokud jsem udělal větší bod, obrousil, a znovu vedle bod šlo mnohlem lépe. Je postup ok? Mohl bych teoreticky celý ponk jen probodovat?
-Deformace kupodivu v únopsné míře.
-Někde jsem tu četl že na takovéto tenké plechy vypnout hotstart tak jsem učinil a šlo to líp.
-Pokud se přilepí elektroda a odpadne velký kus strusky, co s ní? ucvaknout kleštěma?
-Dejme tomu že zavařím strusku (nebo mi tam nějaká zůstala) a do toho místa budu vařit ještě jednou. Bodově, trochu víc prohřeju. Dostane se ven s novou nebo v kovu už zůstane?

Dík

Ten jakel si mal použiť 3mm. Vymeň elektródu ESAB za inú..., hocijakú inú smile. Na zváranie 2mm jaklu musí bohato stačiť prúd 50-60 A a 2mm elektróda. To prevarenie medzery okrem už spomínaných vložiek očistenej elektródy alebo iného materiálu sa dá robiť aj zmenšením uhlu elektródy oproti materiálu a preskakovaním z jednej strany na druhú, so "zdržaním" na každej strane, 2-3 mm medzera by tak mala ísť premostiť bez problémov. Všeobecne ten uhol elektródy voči materiálu je pri 2 mm dosť dôležitý

Offline

 

#28 16-04-2018 00:41:47

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 847

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Hmm, já pořád říkám multifunkce je na doma to správný ořechový, s eldou si hrejte až to budete zvládat, no chce to aspoň zaškolení,....hi

Offline

 

#29 16-04-2018 07:32:21

waltr
Člen
Registrovaný: 19-03-2012
Příspěvky: 146

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

A nebo si na to vzít čínskou rutilku J 251 (E6013)


Einhel 160 plus usměrňovač domácí výroby
Stahlwerk AC/DC plasma WIG 200P S
Autogen velký a malý s PB

Offline

 

#30 21-04-2018 21:06:28

Krupp
Člen
Místo: Těšín
Registrovaný: 03-01-2011
Příspěvky: 57

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Dobrý večer přeji,
chtěl bych vás znovu požádat o nějaké to zhodnocení svarů bo bych se to rád naučil pořádně.

Vše jekl 50x50x3 (koupil jsem silnější) , Vařeno esab bazická 2.0mm (myslím 121) vše v poloze PA, PB. Transpocket 150. Proud celou dobu nastaven na 75A. Hotstart vypnut.
Osobně se mi vařilo mnohem lépe než minule, žádné průpaly. Trochu se to lepilo. Pořád se mi zdá že mi tam zůstává struska. Pokud je vidět na fotce tak nešla dolů ani kartáčem ve flexe.


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2538_svary2.jpg

Prosím do mně.

Editoval Krupp (21-04-2018 21:56:15)

Online

 

#31 21-04-2018 21:33:25

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3426

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Sváry jsou sice mizerné, ale to se dá snadno napravit.

a, Máš tam stále málo proudu, pro takovou tloušťku stěny a elektrodu 2 mm by mohlo být i 90 A.
b, Nedržíš správnou délku oblouku. Oblouk by měl být dlouhý maximálně na tloušťku jádra elektrody. Prodloužení oblouku o 1 mm znamená pokles proudu o 15 A!
c, Nedržíš správně sklon elektrody k ose sváru. Elektroda musí být v ose sváru, při pohybu vpřed se záklonem cca 15 stupňů. To platí i u kouťáku.

Všechno se časem vylepší. Až vyvaříš tři balíky elektrod tak už budeš vědět jak na to. Druhou možností je dvou až třídenní zaškolení ve Svářečské škole. To je ale pod úroveň řady zdejších kutilů, kteří raděli volí mnohem dražší systém pokus - omyl - další chyba - pěkný svár, ale nedrží - další pokus atd.

Offline

 

#32 21-04-2018 21:35:48

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2809
Web

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

a drž kleště s elektrodou oběma rukama - dělaj to všichni svářeči pokud to jde.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#33 21-04-2018 21:55:14

Krupp
Člen
Místo: Těšín
Registrovaný: 03-01-2011
Příspěvky: 57

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Rozumím, zkusím ještě přidat A.
Oblouk moc nenatahuju, spíš ho naopak tlačím podle mě do svaru někdy až moc. Pár pěkných svarů jsem udělal když jsem při posuvu elektrodu plynule oddaloval a přibližoval (jakoby bodoval)
Sklon je pravda, to zapomínám....

Kleště oběma rukama držím.

Kurz zvažuju, ale leda až v zimě. Teď je hodně práce na domě. Kdybych já blbec si ji koupil už před 10 lety když jsem měl na škole fůry času.
Navíc kdo ví jestli mi TP ten po příštím týdnu vůbec zůstane...

Editoval Krupp (21-04-2018 21:57:38)

Online

 

#34 21-04-2018 22:12:57

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 894

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Vše co je psáno v předchozích příspěvcích je pravda. Pouze připomenu,že padesát procent úspěchu je pečlivá příprava svařovaného místa. Žádné mezery, žádná rez, vhodné polohování atd. Metoda mig je trochu méně náročná na slicování svařence, mezery tolik nevadí, proto je na tyto práce mnohem pohodlnější. To se Vám snažila naznačit ve svém příspěvku Evita.

Offline

 

#35 22-04-2018 01:33:39

peta62
Člen
Registrovaný: 22-09-2012
Příspěvky: 216

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

jirkati napsal(a):

..... dvou až třídenní zaškolení ve Svářečské škole. To je ale pod úroveň řady zdejších kutilů........

To si nemyslim, ja treba jsem se byl ve svarecske skole zeptat, kdyz jsem si svarecku koupil, zadne zaskoleni mi nenabizeli, jen kurs se zkouskami, pokud se dobre pamatuji na koutovy svar a snad jen vodorovny to stalo minimalne 10000 ne-li dokonce 20000. Na kazdy dalsi typ svaru totez. Nevim jak ostatni, ale ja si fakt doma petitisicovky nekreslim, to mi cetba ( z velke casti zde ) spojena se sledovanim youtube videi vyjde i pri tech pokusnych elektrodach daleko levneji.

Editoval peta62 (22-04-2018 01:34:33)


Zase zacinam - Omicron Gama 161 a ted se jeste ucim na Omi 206

Offline

 

#36 22-04-2018 06:53:07

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 2000

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Bol si v zlej skole v mnohych sa da dohodnut ze ti daju take zaskolenie bez papiera.
Skus ist do Evitovic tam to mas aj buchtami a kanisterapiou smile
Tu v okoli poznam 3 skoly kde sa na tom da dohodnut bud oficialne alebo s lektorom sukromne wink

Editoval ihlan (22-04-2018 06:53:22)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2fasW7J Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#37 22-04-2018 08:42:16

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1270

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

já jen stále  uvažuji co vše očekáváte od svářečáku  :byl jsem na MIG MAG  posadili nás ke stolu a měsíc jsme vařili. Vařili jsme na nových froniusech a po přechodu na WLP315 bylo vše jinak pořád zauzlovaný dráty  dělalo si to co chtělo. Je to dvacet let  Ted jsem začal s tigem  asi dva roky. Prvně doma jednu flašu 50 L  pak ve fabrice a dneska vařím to  na co boys s papírem nestačí. Když Tě to baví tak to dáš i bez papíru. Jsme závod o 1500 lidech samé ISA  a na papíry mě ještě nikdo neposlal. No já to cvakat nebudu . Ted někdy dojdou s laserem  máme ho na dílně. Když se tady tak bavíte o těch svářečákach . Kde se dělá na laser? K nám došel borec jen na seznámení s mašinou .  V Které škole mají Laser? Evito  kolik těchto mašin máte u vás ve škole?

Offline

 

#38 22-04-2018 09:12:00

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 197

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Krupp: Ze začátku to zkoušej raději s rutilkama E6013 (J421) průměru 2.5mm
    Budou se ti líp zapalovat, struska odpadne skoro sama a s trochou cviku ji tam ani nezavaříš.


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#39 22-04-2018 09:41:16

peta62
Člen
Registrovaný: 22-09-2012
Příspěvky: 216

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

ihlan napsal(a):

Bol si v zlej skole v mnohych sa da dohodnut ze ti daju take zaskolenie bez papiera.
Skus ist do Evitovic tam to mas aj buchtami a kanisterapiou smile
Tu v okoli poznam 3 skoly kde sa na tom da dohodnut bud oficialne alebo s lektorom sukromne wink

Tak to jsm mel smulu, diky za vysvetleni. Ale Evita tu ( http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=10603 ) ted pise o 15000 za hodinu, to mi ta skola co jsem byl prijde jeste docela levna ;-)


Zase zacinam - Omicron Gama 161 a ted se jeste ucim na Omi 206

Offline

 

#40 22-04-2018 09:55:38

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1270

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Peta62 .....ale Evita tam má v ceně uritě  školu s nahoře bez .Asi se přitom opaluje  big_smile

Offline

 

#41 22-04-2018 10:53:01

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2274

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Při troše zájmu a snaze se to naučit dá. Tady na těch svárech je vidět, že je špatně vedená elektroda. Já než školu, bych doporučil si sehnat nějakou příručku, přečíst si ji a pak zkoušet. Protože "co dokáže někdo jiný, měl bych dokázat i já".  Trochu problém je víc možností nastavení, které do toho procesu zbytečně vnáší zmatek. Takže: Nevím proč vypínáš Hot start. Nastav ho na cca 30-50%. Ulehčí to zapálení a zahájení sváru. Pokud ti bude zhasínat oblouk při malých proudech jakoby zničeho nic, přidej ARC Force.
Pohyb elektrodou umožnuje vyvtoření správného sváru. Tam, kde je mezera, jde jen o natavení, ale svarový kov můžeš přidávat tam, kde je spára překlenutá. Kde je překlenutá spára je totiž svarová lázeň více ochlazována. Proto může elektroda v této části svarové lázně trochu déle a přidá kov do sváru. Když bude pomalý pohyb tam, kde je mezera, tak vypálíš díru. Z tohohle vychází právě pohyb elektrodou, který se mění podle polohy, šířky sváru a td. Po čese to začne jít samo. Ta jekl se stěnou 3mm bych volil elektrodu 2,5.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#42 22-04-2018 12:05:02

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 2000

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Famater nechcem protirecit mam knizky od kupy zvaracky popravde 2x rocne si tam nieco pozrem
kupil som nieco od Zvarosu nieco som kupil vo VUZ (uz som link na fore daval)
ale najviac mi dal zvarac ktory mi pomohol nazaciatok a viedol ma
To iste plati o Youtube mozes pozerat povedat Heureka uz viem ako na to a prides k joklu a diera husenica ako by ju presiel parny valec.
Bud skuseny zvarac ktory nieje nervak alebo si zaplatit niekoho kto ma aj nejake pedagogicke sklony a skusenosti.
Nie kazdy dokaze vysvetlit (plati v kazdej oblasti) niekedy staci len zmenit slova a student sa chyti..
Az bude mat nejake to zaskolenie a svoje poznamky moze si vtom listovat a citat dovtedy je knizka reporelo..


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2fasW7J Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#43 22-04-2018 22:02:56

peta62
Člen
Registrovaný: 22-09-2012
Příspěvky: 216

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

pat napsal(a):

Peta62 .....ale Evita tam má v ceně uritě  školu s nahoře bez .Asi se přitom opaluje  big_smile

Tak to by vysvetlovalo cenu, ale zase podle meho neplnilo ucel, pro ktery tam jirkati lidi posila :-D


Zase zacinam - Omicron Gama 161 a ted se jeste ucim na Omi 206

Offline

 

#44 20-05-2018 21:42:44

jry
Člen
Registrovaný: 04-12-2017
Příspěvky: 167

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Potkal jsem video, kde Bob Moffatt na žádost lidí svařuje elektrodou tenkostěnné 2mm jekly: https://youtu.be/n5JOzxJFnbk

Editoval jry (20-05-2018 21:43:12)

Offline

 

#45 20-05-2018 22:12:39

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1270

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Já když vařím takové plechy  elektrodou  tak si přidávám drát jako u tigu  jde to velice dobře jednu elektrodu oklepu a druhou mám v kleštích a vařím. Ani nemusíš držet vzdálenost jako u Tigu. Používám to hodně jak jsou třeba rozervaná  dveřní futra to je tak 1mm nebo ulítle pantíky

Offline

 

#46 20-05-2018 22:25:17

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1270

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

Jo a k té amperáži  já bych to vařil také na těch 70 max 75amperu. Možná i 60 a více roztáhnout

Offline

 

#47 21-05-2018 19:33:13

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2274

Re: Zkušenosti ze svařování jeklů

jry natom videu je vidět co je důležité, pohyb elektrodou-krátce dopředu a pak zpátky doplit svár. Kde jsou obě části už spojené svárem, tavná lázeň je více chlazená. Já jsem nedávno svářel konstrukci pod litinovou desku. jekly stěny 2mm. Elektrody FOX 7018 2mm, proud 60A kout 65A.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS