SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 03-05-2018 15:19:25

Kuvan3c
Člen
Registrovaný: 03-05-2018
Příspěvky: 9

Tig nerez plechy/trubky

Ahojte hoši,
Pred troma dnami som zacal robit certifikat na TIG zvaranie plechou a Trubiek okolo priemeru 2mm.
Momentalne viem spojit len plechy s medzerou a tupym zvarom... nejde mi to este nijak extra, zvaral som
Uz aj kutove zvary a aj zvisle zvary...

No vsak mam velky problem neviem poriadne zastehovat material kedze stale odpalujem konce... uplne cely material prepalim vie mi niekto poradit co mam urobit alebo ako mam ist k tomu konci? Sk to skusam dofukom
Tak potom nieje dobre prevareny koren.

Podielam aj nejake fotky berte to s rezervou ze to drzim 3 den v ruke predtym som nemal ziadne skusenosti stym.

Offline

 

#2 03-05-2018 17:16:08

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2224

Re: Tig nerez plechy/trubky

Si si istý že priemer len 2mm?
Nastav si malý počáteční proud (třeba 10-15A), pak náběh cca 0,5s a hlavní proud. Pak rychlejší dojezd a opět malý proud na konci. Pak by ti to mělo jít pěkně... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#3 03-05-2018 19:18:34

Martini
Člen
Registrovaný: 20-02-2018
Příspěvky: 24

Re: Tig nerez plechy/trubky

isto myslel hrubku materialu 2mm smile a nie priemer

Offline

 

#4 03-05-2018 19:25:27

Kuvan3c
Člen
Registrovaný: 03-05-2018
Příspěvky: 9

Re: Tig nerez plechy/trubky

Zvaram rozne hrubky ale od 2mm do 4mm max, zvaram to s hlavnym prudom 45-55A, kutove zvary tak 60-70A.
To ma nenapadlo ze si mam nastavit aj dofuk atd... skusim to zajtra a dam vediet ci to je lepsie posielam tie moje zvary 😂 ako pisem nic moc...

http://www.imageworld.sk/images/zxv31eizq3aytbnh2wa4.jpeg
http://www.imageworld.sk/images/09r9sxxt0diwpmbkb9nm.jpeg

Editoval Kuvan3c (03-05-2018 19:36:58)

Offline

 

#5 03-05-2018 19:43:48

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2224

Re: Tig nerez plechy/trubky

No už podle fotek je vidět, že tam dáváš moc A. U té 2mm tloušťky počítej něco kolem 50A a i to je u některých typů svárů moc. Chce to zkoušet a zjisti jak se to chová třeba u 25A jak se to chová u 60A. Podle toho odvodit proud, který může být v rozmezí třeba jen 30-45A. Jinak se asi moc přes net poradit nedá...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#6 03-05-2018 19:50:21

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3606

Re: Tig nerez plechy/trubky

Svařování metodou TIG je o zručnosti a trpělivosti.

Offline

 

#7 03-05-2018 19:53:33

Kuvan3c
Člen
Registrovaný: 03-05-2018
Příspěvky: 9

Re: Tig nerez plechy/trubky

Mate pravdu... chcel by som to vediet cim skor kazdy ma ukludnuje ze to pride len treba cas...
Ako mam odzvarane 15h a ked sa pozriem ako to vyzeralo prvy den a ako to je dnes tak je to nebo s dudy....
Len som chcel vlastne dopilovat tie konce aby uz ten zvar aspon nejako vyzeral...

Offline

 

#8 03-05-2018 22:20:42

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1834

Re: Tig nerez plechy/trubky

Já to nějak nechápu Ty děláš svářečák a na foře se ptáš jak na to?  A to Vás tam vede kdo? Asi bude mít hodně certifikátu

Offline

 

#9 04-05-2018 05:36:40

Martini
Člen
Registrovaný: 20-02-2018
Příspěvky: 24

Re: Tig nerez plechy/trubky

pat napsal(a):

Já to nějak nechápu Ty děláš svářečák a na foře se ptáš jak na to?  A to Vás tam vede kdo? Asi bude mít hodně certifikátu

a co je ako na tom zle ze sa pyta aj tu? ja som to robil tak isto , vsetko je to len o ludoch , niekde nieje tolko priestoru na to aby sa kazdemu skolitel venoval v takej miere ako inde. Ako aj tu, niekto chce pomoct, poradit a niekto len rype.

Offline

 

#10 04-05-2018 07:54:03

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1834

Re: Tig nerez plechy/trubky

No rypáni ,...já když něco nechápu  tak se zeptám. No škola která nabere  lidi a pak nemá prostor pro jejich vzděláváni  bude asi dobrá škola. Není náhodou něco špatně?

Offline

 

#11 04-05-2018 14:14:01

Kuvan3c
Člen
Registrovaný: 03-05-2018
Příspěvky: 9

Re: Tig nerez plechy/trubky

Dnes to bolo lepsie ani jeden koniec nebol prepaleny... dakujem za rady

Offline

 

#12 26-06-2018 10:46:26

Kuvan3c
Člen
Registrovaný: 03-05-2018
Příspěvky: 9

Re: Tig nerez plechy/trubky

Pridavam opat nejake fotky zo zvarania su tam zvari na ciernom a zvary na nerez. Zistil som
Ze wolfram mam velmi malo vytiahnuti z hubici. Preto to opat vyskusam a vytiahnem wolfram aspon 7mm.

http://www.imageworld.sk/images/9115nbm8ejhslo9saypm.jpeg
http://www.imageworld.sk/images/0sw4kjgvk1fa01w149wr.jpeg
http://www.imageworld.sk/images/5z3wveiebvtmiv2h2zco.jpeg
http://www.imageworld.sk/images/4h7zwtflgt55hs5rxbn.jpeg
http://www.imageworld.sk/images/7uuapks9n4wwner1e7ug.jpeg

Sorry za velke obrazky ale neviem ako to mam nahodit aby boli male...

Editoval Kuvan3c (26-06-2018 10:57:23)

Offline

 

#13 27-06-2018 09:00:46

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 915

Re: Tig nerez plechy/trubky

Hmm, po měsíci tréningu a na certifikát?Chce to víc citu pro materiál,ubrat proud nebo se smekat rychlejc ne?No zajímalo by mě jakou zkoušku vůbec trénujete že tam máte k trubkám i plechy,..zdravím

Offline

 

#14 27-06-2018 11:47:04

Kuvan3c
Člen
Registrovaný: 03-05-2018
Příspěvky: 9

Re: Tig nerez plechy/trubky

7 tyzdnov trval kurz... skusal som si aj kutove spoje aj trubky atd vsetko som si vyskusal. Skusku mam trubky nerez 45 stupnovi uhol.

Offline

 

#15 27-06-2018 18:47:08

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 2215

Re: Tig nerez plechy/trubky

Kuvan3c napsal(a):

7 tyzdnov trval kurz... skusal som si aj kutove spoje aj trubky atd vsetko som si vyskusal. Skusku mam trubky nerez 45 stupnovi uhol.

gratulujem ti k certifikatu a zvaracej skole k uspesnemu biznis planu ....

ta trubka zvnutra na poslednej fotke - to bol "cierny" material?

Editoval rcp (27-06-2018 19:09:34)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Online

 

#16 27-06-2018 21:36:08

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 915

Re: Tig nerez plechy/trubky

Hmm, tak tohle napoprvý neděláme, HL045 si může zmáknout svářeč při přezkoušení, sladit cit pro materiál s pohybem kolem trubky chce přece jen delší praxi.Ze začátku trénujeme kouťák PB a trubku v polohovadle PA, to je nejčastější pracovní zkouška ve firmách, certifikát T BW FM5 PA nejčastěji stačí a pánové i dámy to zmáknou vždy excelentně.....tohle nee

Offline

 

#17 27-06-2018 23:02:04

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1834

Re: Tig nerez plechy/trubky

Já mám pořád takový pocit ,že je to jen nějaká  sranda .Nebo to  se za takový svar opravdu dává certifikát?

Offline

 

#18 28-06-2018 16:46:13

Kuvan3c
Člen
Registrovaný: 03-05-2018
Příspěvky: 9

Re: Tig nerez plechy/trubky

http://www.imageworld.sk/images/47mi34eaqulevme0xdr3.jpeg
http://www.imageworld.sk/images/xwik4qyvlp94dpq75yl.jpeg

Ta zvaracka skola v Hradci Kralove je katastrofalna všetko som sa musel naučiť sam... už keď to mam zaplatene musim to dokončiť.

Offline

 

#19 28-06-2018 16:47:15

Kuvan3c
Člen
Registrovaný: 03-05-2018
Příspěvky: 9

Re: Tig nerez plechy/trubky

rcp napsal(a):

Kuvan3c napsal(a):

7 tyzdnov trval kurz... skusal som si aj kutove spoje aj trubky atd vsetko som si vyskusal. Skusku mam trubky nerez 45 stupnovi uhol.

gratulujem ti k certifikatu a zvaracej skole k uspesnemu biznis planu ....

ta trubka zvnutra na poslednej fotke - to bol "cierny" material?

Ano cierny nieje to dobre prevarene ?

Offline

 

#20 28-06-2018 21:49:31

Kuvan3c
Člen
Registrovaný: 03-05-2018
Příspěvky: 9

Re: Tig nerez plechy/trubky

Zvary mam prevarene kde je problem ze niesu pekne ? Ved tu nejde o krasu ale o to ci to lepim alebo zvaram.. korene mam prevarene aj s fukanim argona do vnutra... ja nevidim vtom problem...

Offline

 

#21 28-06-2018 22:13:24

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 155

Re: Tig nerez plechy/trubky

Pripajam sa k patovy. Akoze zvaram uz par rokov co pride pod ruku vratane nereze ale nemam na to "papier". Tento rok som nad tym tak rozmyslal ze by som si spravil kurz + skusku nech uz niesom za hobbika. Ale ako tak pozeram tak neviem co v tej skole ucia ked takto maju vyzerat zvary na nerezovke.....

Offline

 

#22 29-06-2018 02:08:42

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1726
Web

Re: Tig nerez plechy/trubky

Kuvan3c napsal(a):

Zvary mam prevarene kde je problem ze niesu pekne ? Ved tu nejde o krasu ale o to ci to lepim alebo zvaram.. korene mam prevarene aj s fukanim argona do vnutra... ja nevidim vtom problem...

Problém být může, že mi to připadá přehřáté. To samozřejmě u nerez materiálů je na závadu. Ale bude pochopitelně záležet na firmě a jejích požadavcích na kvalitu. Pokud firma vyžaduje dodržení vysokých nároků na kvalitu takového potrubí, jako na př. Cryo potrubí - pro zkapalněné plyny, chemický průmysl ap. tak nevím, nevím... Ale to je vše otázka praxe, časem se to podá... big_smile

Online

 

#23 29-06-2018 10:41:54

Ikovlabs
Člen
Registrovaný: 16-02-2017
Příspěvky: 94

Re: Tig nerez plechy/trubky

Je to prepalene - vim to - sam mam takove...
Poleze z toho rez.....


Berlan BPS 40,BWIG 180,BMIG 140

Offline

 

#24 19-07-2018 18:26:14

tarzan
Člen
Místo: Makov na Slovensku
Registrovaný: 20-06-2015
Příspěvky: 476

Re: Tig nerez plechy/trubky

Ktosi tu pisal alebo dal odkaz na tabulku že ktore druhy nereze sa možu navzajom akym drotom zvarat.
myslim napriklad  316/304 alebo s obyčajnou ocelou aky prechodovy a tak...
mohli by ste tu dat ten odkaz kde je ta tabulka ak  niekto viete? nemožem to nikde najst.
dik.


kutil - zvarač začiatočnik, na pracu s drevom profik,
.MAHE Hyper MIG 400 DPS Plus-3..Hyper TIG CWK 400...
https://www.modrastrecha.sk/blog/martin … a-radost/#

Offline

 

#25 19-07-2018 21:20:56

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 2215

Re: Tig nerez plechy/trubky

kazdy vyrobca prid. materialu ma podobne tabulky:
http://bcz.vamberk.eu/cd-dst-2013/pages … ovani.html
http://bohler-uddeholm.cz/media/katalog … 202018.pdf

ale to sa ti asi urcite nebude chciet citat, navyse v domacich podmienkach urcite nepouzijes 99,9% vymenovanych materialov smile

ja defacto vystacim s:
ESAB GI-113 - "cierna" ocel
ESAB OK Tigrod 316L - bezne nerezove ocele
ESAB OK Tigrod 309L / ESAB OK Tigrod 309LSi - prechodovy "cierna" ocel/nerez
ESAB OK Tigrod 310 - ziaruvzdorny nerez
ESAB OK Tigrod 18.04 (AlSi5), ESAB OK Tigrod 18.15 (AlMg5) - hlinik
ESAB OK Tigrod 19.20 (CuSn6) - med

PS: - nie som obchodnik ESABu, ale takmer vsade kde som pracoval pouzivali ESAB smile
akurat v nemecku a u aktualneho "zamestnavatela" varim BÖHLER-om

Editoval rcp (19-07-2018 21:30:52)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Online

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS