SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 25-05-2018 16:45:50

Elbor
Člen
Registrovaný: 25-05-2018
Příspěvky: 3

Heterogenní spoj nerezových aust. oceli Teplota předehřevu??

Zdravím,
Mám dotaz mám za úkol navrhnout V tupy svar. spoj.... 2 základ. materiály 1.4306 a 1.4841 oba austenitická ocel obsah zhruba Cr20Ni15... Nevíte jak určit teplotu předehřevu pokud je vůbec třeba.... klasické rovnice dle Sefar. atd jsou k nicemu v tomto pripade.

Předem děkuji za odpověď

Offline

 

#2 25-05-2018 20:01:02

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3459

Re: Heterogenní spoj nerezových aust. oceli Teplota předehřevu??

Sice jste nespecifikoval svařovací metodu ani tloušťku materiálu, ale v tomto případě je to skoro úplně jedno. Pokud nejde o tloušťku nad cca 20 mm tak nepředehřívat. Naopak, je potřeba hlídat interpass teplotu cca 150°C. Dokonce je vhodné po ukončení svařování svařenec ochladit, třeba i vodou.
Jinak je docela dobré se podívat do katalogu přídavných materiálů, kde jsou podmínky svařování docela dobře definovány.

Offline

 

#3 25-05-2018 23:09:33

Elbor
Člen
Registrovaný: 25-05-2018
Příspěvky: 3

Re: Heterogenní spoj nerezových aust. oceli Teplota předehřevu??

Děkuji za odpověď, jedná se o tupy V spoj (tl. 25mm) s podložkou (316L) kořen Tigem, výplň svaru obalenou elektrodou...zaslal bych obr. z WPS, ale nejde jsem vložit, PM jsem vyhledal u firmy ESAB.... Ano myslel jsem si že to tak nejak bude, na teplotu interpasu jsem pak nakonec také dosel.... Jedná se o skolní projekt, jeste jednou dekuji za ochotu a pomoc smile

Offline

 

#4 25-05-2018 23:31:07

Elbor
Člen
Registrovaný: 25-05-2018
Příspěvky: 3

Re: Heterogenní spoj nerezových aust. oceli Teplota předehřevu??

https://imgur.com/oj8nR0G

,,hrubý nákres, nejedná se přímo o WPS,,,

Offline

 

#5 26-05-2018 09:58:29

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3459

Re: Heterogenní spoj nerezových aust. oceli Teplota předehřevu??

No, ten nákres je docela špek i když asi pro školní účel lze takovouto netradiční akci zadat. Správný postup by asi byl nejdříve zvařit podložný plech metodou TIG bez předehřevu, na něj umístit dva "plechy" a ty kvůli teplotnímu gradientu předehřát na cca 100°C. Samozřejmě dodržet interpass teplotu a po svaření elektrodou ochladit tlakovým vzduchem pro omezení "cestování" uhlíku v přechodovém pásmu chladnoucího materiálu.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS