SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 27-06-2018 16:46:42

GudeBoy
Člen
Registrovaný: 26-01-2017
Příspěvky: 85

Zvarenie železa s nerezou

Zdravím páni (ak sú aj dámy) ... Čaká ma úprava výfuku na mojej "karé" a budem potrebovať spojiť železnú rúru s nerezovou koncovkou ... Vedeli by ste mi poradiť ako na to? Zvárať by som chcel invertorom ...treba na to špeciálne elektrody? Kamoš mi vravel, že sú na to nejaké prechodové elektródy... čo to obnáša zvarit tieto dva kovy? Ďakujem ...

Editoval GudeBoy (27-06-2018 16:48:01)

Offline

 

#2 27-06-2018 18:58:57

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 942
Web

Re: Zvarenie železa s nerezou

vyfuk? zober prvu elektrodu co ti padne do ruky....


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#3 27-06-2018 20:27:44

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 239

Re: Zvarenie železa s nerezou

GudeBoy napsal(a):

... čo to obnáša zvarit tieto dva kovy?

Tvůj největší problém bude asi tloušťka plechu té nerezové koncovky.
Obrousit pokovení výfuku v místě svaru a nejpohodlněji svařit MAG.


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#4 27-06-2018 20:44:39

huat
Člen
Místo: Komárno
Registrovaný: 17-06-2009
Příspěvky: 646

Re: Zvarenie železa s nerezou

Kamarát to zváral obyčajnými rutilkami.,ja som opravoval výfuk bázickými.Najlepšie ak kúpiš 1,6 mm eldy na nerez s tými to ide najlepšie,len daj pozor na trusku počas chladnutia samovolne odstreluje niekedy aj 2-3 metre.


malý PB autogen,kitin tig 170 LA,fronius transpocket 1500,magnum mig,mag 190II,tuson tucana 200 dc multi
+Všetko možné z Lidlu  a Obi a z blšáku

Offline

 

#5 27-06-2018 23:43:01

GudeBoy
Člen
Registrovaný: 26-01-2017
Příspěvky: 85

Re: Zvarenie železa s nerezou

Ďakujem chlapi ... Mam pripravené 1.6 bazicke .. snáď to pôjde podľa predstáv ...

Offline

 

#6 28-06-2018 07:56:32

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3061

Re: Zvarenie železa s nerezou

Půjde i tou dvojkou . Také to takto vařím . Výfuk na 1,6feldu je zbytečně drahý , tak kupuji na 1,3ku a převářím nerezový konec (začátek) . Je velkou výhodou , že se nerez trubky vyrábějí v široké paletě průměrů .

Offline

 

#7 28-06-2018 08:08:08

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1778

Re: Zvarenie železa s nerezou

Na takové věci se mi nejlíp osvědčila přechodovka OK 67.60, rutil-kyselá. Má velice stabilní oblouk, dvojka jede už od 30A, nemá tendenci propalovat ani zhasínat. Dá se s ní i dobře bodovat. Pro takové případy mám vždycky schovaných nějakých 10 kousků, dají se koupit i jednotlivě. Je sice trochu dražší, ale na nějaké menší opravy je ideální.

Offline

 

#8 28-06-2018 14:04:04

GudeBoy
Člen
Registrovaný: 26-01-2017
Příspěvky: 85

Re: Zvarenie železa s nerezou

Tá koncovka neviem či má max tak 1mm :-/   ..Tak skusim tie 1.6ky ..zajtra to skusim prsknúť a uvidim čo to spraví ..ak by to nešlo dobre skúsim zohnať tie prechodovky čo píše Zdenek prípadne rutilkami .... Ešte raz všetkým ďakujem za rady .... :-)

Offline

 

#9 28-06-2018 14:43:32

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1778

Re: Zvarenie železa s nerezou

No, nechci vám do toho nijak moc kecat, ale jestli jste takové věci ještě nedělal, tak ten tenký nerez bazickou eldou skoro jistě propálíte, má horší tepelnou vodivost, než klasická černá ocel. Alespoň mně se podobný pokus u tenkého plechu nedařil, šlo to dobře až s tou 67.60. Nebo v nouzi spíš rutilku, s tenčími plechy si rozumí líp.

Offline

 

#10 01-07-2018 19:22:21

GudeBoy
Člen
Registrovaný: 26-01-2017
Příspěvky: 85

Re: Zvarenie železa s nerezou

Tak výfuk zvarený... Použil som klasické rutilky 1.6 a šlo to po malo nastavení Amperov v pohode . Nerez pekne zavarilo so železom .... Takže sa to zmáklo aj vďaka vám smile dikes smile

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS