SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Zdravím vespolek. Naskytl se mi kšeftík na opravu motoru, na kterém je naprasknutá část krytu rozvodů. Mělo by se to provést přímo na autě, kde bude sundaná olejová vana a nebude tam předek auta - viz foto. V místě nejsou žádné mazací kanálky ani tam nebude žádný tlak. Požadavek je to nějak zavařit aby to prasklé nebylo i s tím, že bude trochu prosakovat olej pokud by to dobře vařit nešlo. Tohle se mi trochu nelíbí, ale budiž. Osobně jsem navrhoval spíš tam vybrousit menší drážku a zatmelit tekutým kovem. Co si o tom myslíte a jak byste případně postupovali? Díky za případné náměty, rady, konzultace...
Offline
Já bych asi začal svařováním a uvidíš co se bude dít. Je spíše otázkou jakým drátem? Fontargen A 411 že by ? Poslední rozhodnutí bude určo na tobě Jak jsi říkal přebrousit a lepit To mužeš potom, jak to nepujde
Offline
radsej by som pouzil ten tekuty kov,zaujimalo by ma ako tam mohla ta prasklina vzniknut ? nebude to praskat dalej ?
Offline
hmm, odmastit, očistit frézkou, trošku ohřát aby se trochu vypálil olej no a švajcnout, odspoda nahoru, máte to krásně přístupný, na hlínu Alsi5, když by to svítilo modře a svár se odlupoval, tak čistým hořčíkem, občas se na hořčíkový blok narazí....s litinovým blokem si poradíte sám, běžný,hi, když by to moc nešlo tak tam zmákněte můstky a pak to dolepte, ať se povede....
Offline
tekuty kov je len docasne riesenie
auto pojde asi na predaj ked to moze "slzit"
Offline
Pokial tam bude vraj pri zvarani presakovat olej, tak to nema vyznam zvarat.. bude to cista strata casu...
Offline
Tou malou lidl pieskovackou by sa to dobre cistilo ale ten bordel okolo piesok+olej to by asi dopadlo
na druhej strane by sa to podarilo pekne ocistit ale sak to moze robit niekto iny no nie ty len zvaras oni nech cistia.
EDIT: Az neskor som si vsimol ze tretie foto je uz pokus o ocistenie takze nic drzim palec
Editoval ihlan (14-09-2018 16:53:42)
Online
pavol.sk napsal(a):
radsej by som pouzil ten tekuty kov,zaujimalo by ma ako tam mohla ta prasklina vzniknut ? nebude to praskat dalej ?
ta prasklina je najskor nasledok buracky /a odtrhnuteho snad kompresora alebo alternatora/ ked vidim ako je natiahnute oko nad prasklinou...
Bola to celovica a ako to maju narvane pod kapotou tak je to dost bezne :-) tiez to riesim u nas v servise... Ak by siel motor na vymenu tak totalka ista a je mu prd.V tomto pripade to je asi najskor len kryt ale s pracou na vymenu by tobolo tiez drahe ...hmmmm
ako pise Evita. Zvarat to ide .-) vycisit prehriat ..ak to bude bublinkovat zabrusit a zase zvar...bude to OK... Pristup na velku paradu.
Editoval SO 545 (14-09-2018 16:42:20)
Offline
Ano byla to bouračka a auto půjde následně prodat. Takže to tedy vyzkouším svařit. Vezmu si na to jak čistý hořčík, tak i klasiku. Uvidíme co z toho půjde, jestli vůbec... Určitě vybrousím jakoby v svar. Pak to nějak dle požadavku "zalepím", řeknu ať to ještě přetáhnou tím tekutým kovem (v jejich případě asi silikonem) a hotovo...
Díky za podněty...
Offline
No jelikož nikdo dál víc nepíše, tak to zítra vyzkouším... Drát mám k dispozici OK Tigrod 5754, případně i čistý hořčík. Tak uvidíme... O výsledku budu informovat...
Offline
foto ako dokaz poprosime :-)
Offline
Tento drát není vhodný. Použijte ALSi5.
Online
Takže dnes jsem tam jel víceméně zbytečně. Auto nebylo připravené a navíc vyvezené ve dvoře. Tak jsem řekl, že tak to dělat nebudu a dojedu ve středu a musí to být na zvedáku , nachystané a odmaštěné. Nicméně jsem zjistil, alespoň jednu pozitivní věc. Kousek od praskliny je vyražená značka odlitku i s jeho složením... AWS AlSi9 (to AWS si nejsem jistý) Ale AlSi9 a něco dál tam je 100%. Takže alespoň vím, že by to mělo jít svařit relativně bez problému...
Offline
Na to odmaštění se osvědčil čistič brzd. A zkusil bych opálit minimálně horkovzduškou.
Offline
S čističem brzd se počítá.. A nějaký ten předehřev taky... Pak uvidím...
Offline
5754 určitě ne, to je AlMg3. A411 také ne, to je hořčík. Jestli je to AlSi9, tak AlSi12 příp. AlSi5.
A pokud je to alespoň 2 mm (pro šikulu, pro ostatní 2,5-3 mm ) tak bych na to šel spíš elektrodou, v plynu to bude dost pěnit.
Zkuste pár prodejen nebo e-shopů, jestli nabízí kusovky, je to např. UTP 48 nebo UTP 485.
Offline
Hmm, elektrodou neee, AlSi5, odzpoda nahoru, vymíchanej bordel zůstane venku, otázka čtvrt hoďky a bude.
Offline
AlSi5 mám k dispozici taky. Jinak tu máme prodejce, který prodá klidně i jen jeden drát, takže není problém si vybrat cokoliv. Zítra tam pošlu našeho nákupčíka jestli pojede tím směrem ať mi vezme i tu AlSi12... Jinak síla stěny by měla být cca 3-4mm... Což je taky v pohodě. V sobotu jsem svářel děravou hliníkovou trubku od klimatizace z KIA a to byla stěna tak cca 1mm (spíš míň). Na 30A v pohodě...
Offline
Tak nemám strach o kvalitu Rellikova sváru :-). Ještě bych doporučil si vzít s sebou fortunu s frézkou na hliník. Protože v tomto případě, bude opakování nutností. Když to bude hodně dobré, tak to bude jako Jameson - 3x, když to bude stát za kulové, tak jako Absolut - 6x.
Offline
Neboj beru si potřebné brousící nástroje sebou. Navíc jsem se nechal koupit dráty AlSi12 (pokud je to na tom odlitku napsáno opravdu složení). Zítra se uvidí... Nicméně i tak jsem řekl, že to svařím (pokusím se), bez jakékoliv záruky...
Offline
Takže hlásím (snad) úspěch. 50% jsem nemusel ani přebrušovat. Nejhorší to bylo z boku kde nebylo moc místa a mezi výlitky od šrubů na vanu. Drát jsem ten nakonec měl OK Tigrod 4047 podle popisku na výlitku. Po větším vyčištění bylo vidět celé složení což bylo ENAC AlSi9CU3(Fe) Konkrétně tohle složení se dá dohledat na netu co všechno to obsahuje. No nicméně svařit to šlo celkem pěkně, dokonce se to samo slévalo dohromady. Nebýt tam mísení výparů z vnitřní olejové náplně a celkem špatný přístup, tak by to šlo zavařit i na pohled. Na fotkách je za boční stěna ještě bez posledního návaru, který jsem si pak zapomněl vyfotit. No nicméně "zákazník" byl spokojený...
Offline
Perfektni! A kdyz uz je tu rec o svarovani na aute, je to bezpecne? Myslim vuci elektronice v aute. Samozrejme odpojena baterka, to je jasne, ale co treba udela spatne ukostreni (u tigu +), nebo HF zapalovani? Ja kdyz jsem si mel neco svarit na aute, tak jsem to radsi vytahoval, i kdyz to bylo slozite.
Offline
Je dobre pouzit prepetovu ochranu.
Offline
Na tu elektriku jsem upozorňoval, takže jestli to pak dál pojede nebo ne je mi celkem šumák. Kostru jak je vidět jsem měl kousek od svařovaného místa. Jinak se u takového svařování doporučuje odpojit alternátor, kvůli zpětnému proudu který umí odpálit regulátor a diody. Tady altík nebyl vůbec stejně jako baterie. No sám jsem zvědavý. zítra to chtějí zkusit nastartovat. Jinak v prostoru olejové vany byly ještě nějaké plastové díly (uvnitř motoru), podle všeho šlo ale spíš o bakelit a teplotu to sneslo dobře. Víceméně muselo, on i ten olej mívá teploty kolem 100°C...
Offline
Jo ta ochrana je velice duležita
Offline
Stránky: 1 2