SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 25-11-2018 19:53:41

jry
Člen
Registrovaný: 04-12-2017
Příspěvky: 167

Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Učím se s TIG, zkouším nerez plechy 1,5mm. Chci se zeptat, zda existuje doporučená velikost kroku s přidáním materiálu, protože mám pocit, že postupuji příliš pomalu. Zadní strana trochu hoří, je to OK nebo mám ubrat proud, případně přidat na tempu, aby se materiál tak neprohřál? Díky...


http://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8182__j145681.jpg
http://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8182__j145680.jpg

Offline

 

#2 25-11-2018 20:39:58

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 186

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

No a zkoušel jsi přidat na tempu nebo to je první a jediný pokus?


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#3 25-11-2018 20:54:49

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

no Tig to asi není co? big_smile

Offline

 

#4 25-11-2018 21:29:59

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 186

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

pat napsal(a):

no Tig to asi není co? big_smile

No vypadá to nějak podezřele. Jak to teda dokázal? MIG?


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#5 25-11-2018 21:39:25

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1186

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

je to tig, a je jedno, ci pridas na postupovej rychlosti, alebo uberies prud
v zvaracej skole nam vtlkali do hlavy, ze vnutorna hrana musi byt natavena, vonkajsia strana nesmie byt prepalena - vtedy je to OK


ja som pred casom zacal pouzivat pri tenkych plechoch pulz - velmi to ulahci zvaracovi pracu - zistis, ze mas kopec casu naviac

neviem, aku mas zvaracku, ale ja na froniuske nastavujem na 1,5mm plechy cca:
hlavny prud 150 - 200A (podla toho, co a ako)
duty cycle 15%
spodny prud 15%
frekvencia pulzu 1Hz

potom to vyzera takto a druha strana nie je prepalena
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 30#p132830

Editoval rcp (25-11-2018 21:47:48)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#6 25-11-2018 21:54:47

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Někde uprostřed  je taková  ta sklovina  co je u migu a celé je to hodně nalepené. Bych řekl mig a pulz. Nebo já mám podobný svar (kresbu) na elektrodě. Jen ten roztřik mě trochu mate  nejde vidět stopy po kartáči

Offline

 

#7 25-11-2018 22:00:46

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1186

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

ja sklovinu uprostred nevidim, ani roztrek, ani kartac - cca 20% z pravej strany je nejaky bordel (mozno necistoty), zaciatok je trosku "roztraseny" - je to asi trochu viac prehriate, z druhej strany typicka "hrachovina" alebo ako kolegovia hovoria "kvetaky" - podla mna je to na 100% tig
inak to nie je az take strasne - spatne je, ze je z druhej strany ta hrachovina - po vymoreni (vycisteni) by to bolo OK - videl som uz aj ovela horsie

1,5mm je uz relativne tenky material, a chce to nejake skusenosti - ked uz by som sa nevedel vysporiadat s tym prepalom z druhej strany, tak na to necham pocas zvarania fukat argon (napr. z hadicky) - ako posledna zachrana to pomaha - aj ked to prepalis, zostane to hladke a ciste

Editoval rcp (25-11-2018 22:12:38)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#8 25-11-2018 22:29:37

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Tak já jsem možná podezřívavý , že nás někdo zkouší. Je pravdou že je tam toho hodně  a čekal bych větší prohřáti než je. Tak se možná mílím ale za mě to na tiga nevidím. Ty převisy a za celý svar ani jednou normální rozlití .Se mi to nezdá, ale to je jedno .Mám jen základní kurz   big_smile   Může to být jinak.

Offline

 

#9 26-11-2018 06:21:55

jry
Člen
Registrovaný: 04-12-2017
Příspěvky: 167

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Pokusů byla řada, vždy nějak sklouznu k tomu malému kroku. Zkusím ten puls jak píše rcp, díky za tip, to mi vypadlo (fórum jsem před rokem celé pročítal).

MIG opravdu nemám, jen MMA/TIG: http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=126333

Offline

 

#10 26-11-2018 06:26:31

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1186

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

ked sa teraz rano "z dialky" na to pozeram, este mi pride ten zvar zbytocne velky na 1,5mm material - zkratit obluk, zmensit zvar a opat pojdes rychlejsie ....

Editoval rcp (26-11-2018 06:37:49)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#11 26-11-2018 06:43:38

jry
Člen
Registrovaný: 04-12-2017
Příspěvky: 167

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Mimochodem pat, ten koutový T svár elektrodou na 1,5mm plechu bych docela rád viděl, protože i lektoři mají s MMA a tenkostěnnými profily starosti, viz například Bob Moffatt z weld.com: https://www.youtube.com/watch?v=n5JOzxJFnbk

Editoval jry (26-11-2018 06:46:52)

Offline

 

#12 26-11-2018 10:31:00

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 828

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Hmm, no kouťák tigem, než začnete kouzlit pulsem doporučuji začínat bez přídavného materiálu, popojet, couvnout, naučíte se tak nastavit proud a trochu cit pro matroš.Až pak bych přidávala...hi

Offline

 

#13 26-11-2018 14:03:28

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Tak jsem se hecnul a skočil do garáže na tu 1.5plech
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_svar_011.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_svar_015.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_svar_016.jpg

Ale na moji omluvu jsem na nemocenske po transplantaci rohovek a tak vidím a nevidím To je hlavně  pproto že na 1.5plechu se dá vařit krásně  Problém nastáva u 0.5

Offline

 

#14 26-11-2018 14:08:00

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

jo a také  se omlouvám nemám ani základní kurz na eldu jsem samouk big_smile

Offline

 

#15 26-11-2018 15:46:51

jry
Člen
Registrovaný: 04-12-2017
Příspěvky: 167

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Hmmm, dobrý, díky! Jakou to je elektrodou a proudem? 1,6mm a nějakých 50A?

Offline

 

#16 26-11-2018 16:06:27

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Ne normál dvoječkou a 65amperu. Jen musíš mít stálou rychlost. Jak je tam takový trochu kaz tak jsem se zachytl za rukáv za ten plech.  big_smile  Byl tam otřep  uřezal jsem ho z pásu. Jiný jsem neměl. Jiná písemka je ale třeba 200 roura a její kořen. Tam se ukáže jak to máš v ruce.  big_smile

Offline

 

#17 27-11-2018 19:46:07

jry
Člen
Registrovaný: 04-12-2017
Příspěvky: 167

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Zkusil jsem pár testů podle Evity - bez přídavného materiálu, dopředu, couvnout. Začátek a konec je netriviální, zadní strana stále černá. Asi by to chtělo přifouknout argonem jak píše rcp. Vlastní housenka je docela pěkná.

http://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8182__j145683.jpg

http://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8182__j145684.jpg

Offline

 

#18 27-11-2018 20:31:52

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Dej více proudu a utíkej rychleji. Máš tam určo 60 -70 že jo ? Pak to hodně nahříváš než se to sleje Jinak je to ale lepší.

Offline

 

#19 28-11-2018 13:11:15

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 368

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

zkus fixlovat a na zadní stranu dej kus hlinkového nebo měděného bloku - chill block.

Offline

 

#20 28-11-2018 14:00:07

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

A k čemu Ti to bude  big_smile  dá se to i tak .Já bych to třeba vařil  na sto amper a rychle . Když si dáš malý proud musíš déle nahřívat .

Offline

 

#21 28-11-2018 14:27:32

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 368

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

pat napsal(a):

A k čemu Ti to bude  big_smile  dá se to i tak .Já bych to třeba vařil  na sto amper a rychle . Když si dáš malý proud musíš déle nahřívat .

Tak jry je zacatecnik, takze musi prvne ziskat cvik.

Offline

 

#22 28-11-2018 16:24:47

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Právě proto to píši kde může být chyba. Když ho budeme jen plácat po zádech  tak se nenaučí .Já si matně pamatuji jak já jsem  dal malý proud  a pořád nahříval a nahříval . Všechno žhnulo a lázen ne se spojit. Také pořádně nabroušený wolfram .

Offline

 

#23 28-11-2018 18:23:56

jry
Člen
Registrovaný: 04-12-2017
Příspěvky: 167

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Chlapi, díky moc za všechny tipy. Seženu si další materiál a vše otestuji.

Offline

 

#24 28-11-2018 18:52:30

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1737

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

jry napsal(a):

Zkusil jsem pár testů podle Evity - bez přídavného materiálu, dopředu, couvnout. Začátek a konec je netriviální, zadní strana stále černá. Asi by to chtělo přifouknout argonem jak píše rcp. Vlastní housenka je docela pěkná.

Pokud to má být bez drátu, tak to musí být dobře slícované. Taky díky tepelným deformacím by bylo ideální udělat po celé délce pár pidi stehů třeba po 30mm... Pokud to bodneš jen na začátku a konci, tak se materiál začíná vlnit a pak to jen vypálíš jak je vidět na fotkách... Tohle dělám alespoň na plechách pod 1.5mm... Nicméně každý si najde ten svůj styl... A co se týká ampér, tak já jedu průměrně na cca 40A na 1mm tloušťky materiálu. wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, Pegas 200 MIG Man PFC
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#25 28-11-2018 20:26:06

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 828

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Hmm, přesně jak píše pan Rellik, více nastehovat, sklepnout a teď se soustřeďte na sklon hořáku, skoro kolmo a jukejte co nahříváte, kam směrujete teplo, představujte si že jste robot.Jinak to nevypadá špatně, každým dalším se budete zlepšovat......zdravím

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS