SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 28-11-2018 20:41:27

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Ta já jsem myslel že na sletí bez toho matroše  asi sto amperu a rychleji utíkat  no a ty stehy samozřemně, jinak se to kroutí

Offline

 

#27 28-11-2018 21:24:20

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 88

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Fuh 100A na 1,5mm matros to je dost prehnane. Dnes som si schvalne skusil takyto zvar a najlepsi vysledok som mal pri cca 55A , pridavny drot 1mm , matros AISI 304. Zajtra odfotim a postnem. Ono dost zalezi aj od veci ktoru clovek zvara. Taketo obsahovo male pliesky sa velmi rychlo prehreju. Realne clovek zvara vacsinou nieco vacsie a tam to teplo zase uteka inak. Je to o cviku. Ale ja by som ako prve asi poradil poriadne nabrusit elektrodu. Ja brusim tak ako je na obrazku uplne v lavo (d2,4mm)
http://weldingweb.de/WebRoot/Sage/Shops/Weldingweb_de/5143/5C6D/D73C/42B2/B342/0A0C/05E7/7821/art_11872_978.jpg

Offline

 

#28 28-11-2018 21:57:24

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

No já asi tu druhou, jinak  já pořád vycházím s toho , že to jen sleje. Při svařováni s přídavným drátem si dáš méně ,proto že nejsi tak rychlý. No a stupačku na takovém plechu s přídavným drátem  opravdu na padesát. Zase padáka třeba na sto dvacet . Každopádně se ted bavíme  o svařováni (sletí) koutu . Já si třeba v robotě hodně jen tak prskám ,něco takového.
https://www.youtube.com/watch?v=0emSI18DdiM

Offline

 

#29 28-11-2018 22:17:05

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 88

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Ano, takto bodujem plechy pred zvaranim aj ja ale vyzaduje si to naozaj presne zlicovanie. Na 1-1,5mm hrube plechy davam 135A / 2Hz, zatial mi to vzdy stacilo ale myslim ze by to znieslo aj tych 150A. Dalsia vec je ze si neviem predstavit kvalitny zvar len zliatim bez toho aby druha strana bola bud fuknuta alebo s podlozkou (ktora odvadza teplo).

Offline

 

#30 28-11-2018 22:17:31

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1186

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

pat napsal(a):

Při svařováni s přídavným drátem si dáš méně ,proto že nejsi tak rychlý

ja si prave naopak pridam nejaky ten amper (5-10%) - pridavany material ti ochladzuje lazen - mam odskusane na rotacnom polohovadle, ze pri rovnakom prude, rovnakej rychlosti otacania, rovnaky material bez pridavneho materialu prevarim a s pridavnym materialom uz nie


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#31 28-11-2018 22:24:43

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1186

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

michal84 napsal(a):

Ano, takto bodujem plechy pred zvaranim aj ja ale vyzaduje si to naozaj presne zlicovanie. Na 1-1,5mm hrube plechy davam 135A / 2Hz, zatial mi to vzdy stacilo ale myslim ze by to znieslo aj tych 150A.

nemozte ale miesat jablka s hruskami - 135A v pulze je uplne nieco ine ako 135A bez pulzu

pri velmi nizkej dobe trvania horneho prudu (DUTY CYCLE) a pri velmi nizkej hodnote spodneho prudu sa moze kludne stat, ze na 1,5mm material bude malo aj 300A big_smile

zalezi naozaj na detailnom nastaveni parametrov toho pulzu - ale to uz chce si to hodit na papier a skusit si zratat pri tom pulse efektivnu hodnotu a az to porovnavat


michal84 napsal(a):

Dalsia vec je ze si neviem predstavit kvalitny zvar len zliatim bez toho aby druha strana bola bud fuknuta alebo s podlozkou (ktora odvadza teplo).

z principu nemozes dosiahnut oboje - ked ten material prevaris, tak bud budes riesit koren (fukat argon, natriet formovacou pastou - rootfluxom,  pripadne pouzit medenu podlozku), alebo tam budes mat "hrachovinu" - nic ine nastat nemoze big_smile
skusal som vsetky tieto moznosti - ideal je fukat, rootflux a medena podlozka su niekde na polceste medzi argonom a "hrachovinou"

ale su situacie, ked 100% prievar nie je pozadovany a vtedy sa da aj na 1mm materialy spravit viuzualne pekny zvar, bez "hrachoviny" z druhej strany - je to ale na dlhsie, kym to spravne nastavenie odladis

Editoval rcp (28-11-2018 22:41:54)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#32 28-11-2018 22:30:54

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 88

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Ja moc s pulzom nezvaram, toto moje nastavenie "nahradza" nieco ako spot rezim cize spodny prud ma moc nezaujima ide mi iba o bodnutie dvoch plechov. Pisal som to len ako odpoved na Pat-ove video k tomu prskaniu. Tento kutovy zvar by ma ani nenapadlo zvarat pulzom (mozno preto lebo som si v tom nie moc isty).

Offline

 

#33 28-11-2018 22:48:56

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1186

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

to uz nie je o spote - v spot rezime ti tam na kratky cas "blikne" zvaraci prud a potom uz nic - 0 amperov - lazen chladne

v pulze priebeh zvaracieho prudu "lieta" medzi hodnotou horneho a hodnotou dolneho prudu - v pulze ma velkost spodneho prudu celkom velky vyznam - napr. ak mas spodny prud 15-20%, lazen medzi jednotlivymi pulzami chladne, pokial mas hodnotu spodneho prudu 50 a viac percent, tak lazen medzi jednotlivymi pulzami chladnut nestiha - je to o tom si k tomu sadnut a poskusat jednotlive nastavenia

bude dost rozdiel, ked ti to zvaraci prud kmita medzi 100 - 150 amperami, alebo medzi  15 - 150 amperami

a ked si este parametrom DUTY CYCLE mozes menit pomer casu horneho a dolneho prudu, je to slusna alchymia ...

Editoval rcp (28-11-2018 23:05:14)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#34 28-11-2018 23:01:13

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1123

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Nějak se zamotáváme  já jsem jen ukazoval čím se bavím v robotě s tím bodovánim a prskáním.. No já jsem rychlejší jen při sletí materiálu a ted nehodnotíme kvalitu svaru ale jen sletí materiálu. Jak už budu přidávat drát a vytvářet svar jsem delší dobu na jednom místě  a tak si proud  musím snížit. Zase máš pravdu  že pokud  je stejná rychlost svařováni a přidáváš drát  bude třeba si trochu přidat. Evita  tady psala  že na začátku se má jen tak učit slet dva plechy dohromady. Tak jsem napsal, že někdy více proudu a větší postupová rychlost, tak se to tak neprohřeje jako když máš málo a šuchtáš pořád na jednom místě.

Offline

 

#35 28-11-2018 23:09:43

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 88

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Raz sa tomu urcite povenujem ale opakujem, ja to nepouzivam na zvaranie ale na bodovanie. Dam jedno rychle stlacenie tlacitka a da mi to jeden blik. To mi uplne staci na to aby sa dva plechy chytili o seba dostatocne pevne. Ano spodny prud mam nizko cca na 10% ale pre moje potreby to nieje zase tak dolezity parameter pretoze ked naskoci spodny prud uz pustam tlacitko a plechy mam zliate. Pomer prudov tam mam myslim na 40-50% - kde prave cyklus so spodnym prudom sluzi len na to aby som mal cas pustit tlacitko. Takto ja vyuzivam pulz najcastejsie. Zvaram s nim minimalne...

Offline

 

#36 05-12-2018 21:36:07

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 88

Re: Prosba o radu se svařováním tenkých nerez plechů

Tak som si na tento dotaz spomenul a skusil si to. Zacinal som od 45A koncil som niekde pri 65A co bolo este rozumne maximum (urcite maximum pre zlievanie bez pridavneho drotu). Najlepsi vysledok bol pri 50A - Zadna hrana sice seda ale nic prepalene, vsetky ostatne zvary mali bud vacsiu teplom ovplyvnenu plochu alebo prepaly.

https://i.imgur.com/MK63OoU.jpg
https://i.imgur.com/h80flJ3.jpg

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS