SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 14-12-2018 08:21:41

Dave1913
Člen
Místo: Blansko
Registrovaný: 23-03-2015
Příspěvky: 5

Navařování na EN AW 5083

Zdravím chlapi,
potřebuju navařit 1-2mm vrstvu na duralový materiál EN AW 5083.
Dodavatel nám to svařuje TIGem a nemá s tím problém. My ale zatím TIG mašinu nemáme, chceme tedy vyzkoušet obalenou elektrodou.
Má s tím někdo zkušenost? Jde svařovat dural obalenou elektrodou?

Díky moc, David

Offline

 

#2 14-12-2018 10:56:00

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1759

Re: Navařování na EN AW 5083

Chlapi ženete se do průseru, buď to pořiďte solidního Tiga a nebo si to nechejte udělat. I tím Tigem to zase není tak jednoduché a tou eldou je to opravdu jen nouzovka. Já jsem s tím dříve cosi dělal a byl to samý por a také  výsledek uvidíš až po vyčištění tak když už tak si to prubni někde bokem a uvidíš sám

Offline

 

#3 14-12-2018 15:38:08

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1074

Re: Navařování na EN AW 5083

5083 naštěstí není dural, ale AlMg4,5Mn0,7 a na to je stejnorodý WIG drát AlMg4,5Mn nebo AlMg4,5MnZr.
U elektrody ale seženete jen Al, AlMn1, AlSi5 a AlSi12. AlSi5 by Vám na to šla, ale bude to nestejnorodý návar s jinými vlastnostmi, vzhledem a s ca. třetinovou pevností.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS