SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 22-12-2018 13:23:07

šozda
Člen
Registrovaný: 22-12-2018
Příspěvky: 2

Svařování uzavřených Al trubek

Dobrý den.Prosím o radu při svařování Al trubek pr. 50mm a t=2mm. Trubky jsou ohnuté do obdélníkového tvaru a jejich konce jsou u jednoho typu k sobě svařené a u druhého jsou spojené silonovým pouzdrem a sešroubované. Často se svářečům stává,že jim při svařování lázeň vystřelí. U prvních dílů bylo pouzdro bez gumového O kroužku a navařování pantů k trubce bylo bez problémů. Další typ má již O kroužek a začal problém s vystřelováním jako u svařování v prvním případě(spoj trubky svařený bez silonu). Otázka je tedy jak se chová svár,když je trubka vzduchotěsně uzavřená a zda chování svarové lázně mezi oběma případy nějak souvisí. Musím dodat,že jeden svářeč svařuje metodou TIG a druhý MIG CMT a u obou metod se to chová stejně. Materiál trubek je Al 6063 a přídavný materiál po konzultaci s technologem byl OK Tigrod 5087,ale svářeči zjistili,že s drátem Tigrod 4043 jsou problémy o něco menší.
Děkuji za rady

Offline

 

#2 22-12-2018 13:35:59

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1798

Re: Svařování uzavřených Al trubek

A nebude to  náhodou o rozpínáni plynu  v závislosti na teplotách? Něco jako natlakováni a pak to střelí při nahřáté lázni?

Offline

 

#3 22-12-2018 14:02:22

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2778

Re: Svařování uzavřených Al trubek

Já když mám svařit uzavřený svařenec hlavně z AL, tak na vhodném místě udělám dírku cca 2mm, kterou po vychladnutí zavařím. Nebo nedovařím, nechám vychladkout a pak ten zbytek jde dovařit. Když to "vystřelí" na Al, tak je nutné dobře místo vybrousit. U Al je to horší než na nerezu, protože se celý svařenec více ohřeje uzavřený vzduch se roztahuje více. Někdy to ani nevystřelí, ale proudící vzduch zevnitř silně narušuje ochranou atmosféru a lázeň je silně oxydována a úplně zabrání dovaření a ukončení sváru.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#4 22-12-2018 14:58:06

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1798

Re: Svařování uzavřených Al trubek

No mám pocit že ty 2mm budou málo ,ale  nesmíš to dovařit hned až jak to vychladne. Ale to se děje u všeho jen u hliníku  se teplo rozvede na větší plochu a celé to ustřelí.

Offline

 

#5 22-12-2018 15:32:13

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1010
Web

Re: Svařování uzavřených Al trubek

Obcas zvaram hlinikove ramy na sietotlac a vzdy robim aspon 1,5mm dierku do profilu kde ta dierka nevadi prave kvoli tomuto efektu. Pri zvarani ci uz Tigom alebo Migom sa v uzavretom profile zohreje vzduch, ktory rozpinanim nedovoluje ukoncit posledny zvar ako uz vyssie pisal pat a Famater.

Editoval vyrobca (22-12-2018 18:53:13)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Kowax KWX820, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#6 24-12-2018 12:31:33

šozda
Člen
Registrovaný: 22-12-2018
Příspěvky: 2

Re: Svařování uzavřených Al trubek

Díky všem za reakce na mou otázku. Můj předpoklad o rozpínání vzduchu byl tedy asi správný. Po novém roce vyzkouším vaše rady.Díky

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS