SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 25-12-2018 10:40:48

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Ahoj kolegové, začal jsem renovovat střechu mého stroje, chci ji zachovat jako veterána a naučit se na ni řešit tito situace. je to plocha skoro 3m čtvereční.  tak se asi dost potí,její výstuhy nedýchaj,tak jsou silně zkorodované. mám ji opískovanou a vyřízl jsem problémový hřbet. kdybych nedbal na vzhledu navaří navrch třeba dvojku a budu jen bodovat ,mezery by utěsnil žárový zinek a polyuretanová barva,ale chci se naučit spravovat věci ,aby nebyli téměř poznat. mám připravený MAG i MIG tzn čisté,směšné 85 i 92 CO2 s drátek jak 0,8 tak 0,6mm a TIG . kdyby byli plechy  přesně bez mezery na sobě, dalo by se to svařit tigem bez přídavku drátu na nějakých 60 Ampér. to by bylo dobré i zhlediska málo vneseného tepla a tím by se to i co nejmíň kroutilo . jak bych už přidával drát,tak jsem v lázni už delší dobu. to už je asi lepší zkusit na to vzít cočko s 0,6 dátem. mezeru budu pilovat na co nejmenší možnou,ale místy bude určitě i 0,5mm. pnutí asi bude velike vzhledem k delce svaru 1900mm.

má někdo zkušenost nebo radu či nápad?

https://i.postimg.cc/fJTj0KS2/IMG-20181223-113343.jpg https://i.postimg.cc/Lh4Zys4h/IMG-20181223-113354.jpg https://i.postimg.cc/HVV8gPyg/IMG-20181223-113506.jpg https://i.postimg.cc/1nBV9kB9/IMG-20181224-112546.jpg https://i.postimg.cc/bSvDdmV1/IMG-20181224-112557.jpg https://i.postimg.cc/grML1Prs/IMG-20181224-112614.jpg

Editoval pawka (25-12-2018 10:41:23)


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#2 25-12-2018 11:00:04

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4615

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

To máte střechu na nějaké auto, nebo na co? Plech 1,2mm podle mě nepůjde v kuse 2m zavařit tak, aby se nezkroutil. I když si mašinu nastavíte na přijatelný proud, že nebudete propalovat a půjde krásně teňounká housenka, to teplo bude pořád hodně velké a pokroutí se to. Za mě to jedině zkusit po kouscích, třeba vždycky 300mm, potom z druhé strany. Nechat vychladnout a zase kousek z každé strany, vychladnout atd.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#3 25-12-2018 11:23:12

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

je to na bagr, takže určitý zvlnění tam může být přiznané.  zkoušel jsem tigem bodovat bod a za 5 cm další a pak se zas s mezerou vrátit.  takhle jsem postupně cik cak delal budy, ale jak už byli  mezery malé bylo to takové zakalené a už ten svár spíš dělal bubliny nebo tam byl krater


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#4 25-12-2018 11:33:26

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3584

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Ty kousky bych tak zmenšil na polovinu 150 mm pak by se to kroucení výrazně zmenšilo.


TIGER 205  / BINZEL MB 24/gama 160

Offline

 

#5 25-12-2018 11:41:24

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 947
Web

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

pawka - tu by som si asi vyrobil tento pripravok na plechy....  https://www.youtube.com/watch?v=bVtBMSov-p0


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Online

 

#6 25-12-2018 12:04:38

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

nějaký vyrovnávače pelchu budu muset mít,protože k tomu není přístup.  mám vyhodu, velkej litinovej stul na ktery se ta strecha vejde 1 a pulktrat. takže by stacilo magnetovat k desce,ale chce to silne a vypinatelne magnety.


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#7 25-12-2018 12:23:55

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4615

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Něco podobného jsem už viděl používat asi američany i na karosařinu. Auta bývají plechy spíše tak 0,7-0,8mm takže máte trošku navrch, ale s těmi magnety pozor, aby jste nebyl zklamaný. smile

Editoval varok (25-12-2018 12:24:03)


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#8 25-12-2018 13:23:39

TaggerxXx
Člen
Registrovaný: 28-01-2012
Příspěvky: 535

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

vybodoval by som to COckou potrooche okolie zvaru potriet pastou ktora odvadza teplo prec

Offline

 

#9 25-12-2018 16:38:25

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2283

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Svařit to s minimem krouceni jde.Je třeba dělat jen jednotlive co nejmensi  body  a idealně hned tlakovym vzduchem vychladit  aby byl svar ihned studeny a pak dalsi bod jinde hlavne nepospichat!! .Nejdriv postupně sbodovat. Stale dodrzovat co nejmensi vnesene teplo.Magnety lze pouzit na bodovani az bude nahrubo sbodovano pak uz je nepouzivat.Hlavne neustale rovnat a kontrolovat!

Uz jsem po delce svarel i nerezove plechy s minimalnimi deformacemi  ale chce to hlavně nepospichat!!!

Editoval Honza007 (25-12-2018 16:39:21)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#10 25-12-2018 18:37:47

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3476

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Doporučuji dát řeč s autokarosářem. Zde popisované postupy nejsou zcela přesné. Opraváři karoserií postupují trochu jinak než se snaží svářeči. Zásadně nepoužívají souvislé sváry na rovných plochách a průběžně snižují vnitřní pnutí prokováním spoje a jeho okolí. Je to docela machrovina, protože vědí, že vzniklou deformaci na plochách nelze vůbec jednoduše odstranit. Je to také důvod toho, že autoprůmysl preferuje odporové svařování - bodování - a tím snižuje nebezpečí deformací na plechařině.
Jen pro zajímavost - kdysi jsem v ČKD obdivně zíral na chlapy, kteří svařovali a rovnali plechařinu na tramvajích pro Mexiko. Požadavek zákazníka byl na celoobvodové svařování plechů na bocích na kostře vozu. Deformace plechů po obvodových svárech byly obrovské. Dva pracovníci, jeden zvenku s autogenem, druhý uvnitř s masivní ocelovou podložkou rovnali desítkami bodových ohřevů s prokováním a průběžným ochlazováním. Rovnání "okna" 800 x 900 mm jim trvalo cca 1,5 hod. Plech byl perfektně rovný a napětím přímo zvonil.

Offline

 

#11 25-12-2018 18:56:09

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

ja mám vyhodu toho stolu,ale nemuzu ho posvaret ,mohly dost odebrat teplo. tak mě napadla měděná podložka. zaroven by se svar neměl kam propadat. ale nikdy sem podlozku nemel. je i neco lepsiho než měď?


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#12 25-12-2018 19:22:27

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 879

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Robim karosarcinu uz zopar rokov.
A par rokov som sa navyvaral az az ale dnes je doba jednoducho ina.
Ak by sa dala kupit taka velka tabula plechu tak by som tu strechu spravil novu.

Ak vyvarat tak by som najpr osadil novu vystuhu, Uz len to bude frajerina osadit tak aby to bolo presne v rovine s kazdym krajom.
Potom vyladit medzeru ak to bude zvarane na tupo /dnes predpis pri opravach v znackovych servisoch/
Zvarat v podstate len bodovanim ziadne dlhe zvary
Nabodovat tak aby to bolo v rovine s kazdou stranou...to sa da odkontrolovat lahko nejakou rovnou prilozkou.
Ak to bude sediet bodovat na preskacku s co namensim vnesenim tepla.
Mas to na pohodu ja makam na normu a ta ja tazko proti mne .-)
Jednoducho tomu dat cas a radsej 2x kontrolovat ci sa to niekde nehybe moc.
V tvoj prospech hraju tie vystuhy ak budu sediet co najpresnejsie tak ti to podrzi stred a boky si musis ustrazit.
Zabrusit lamelakom na hladko a potom doklepat...
Mam v praci aj stahovacie kladivko to je parada na napnutie plechu...ale chce to trochu praxe.

Dnes na autach v podobnej ploche je strecha.
U VW , AUDI , SKODA a SEAT sa meni lepenim. 
Bodovo sa zvara len pod celne a zadne sklo inac len lepidlo..

Offline

 

#13 25-12-2018 19:29:06

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 879

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/732_git1.jpg

Toto som stvaral hodne davno /krasne casy/ TOP CHOP VW chrobak.
Ta strecha nema ziadnu vystuhu cize musi drzat tvar velmi slusne.
Bolo to velke hranie ale podarilo sa.
Pri tejto cinnosti je rychlost proti nam .-)

Offline

 

#14 26-12-2018 16:23:39

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2283

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

pawka napsal(a):

ja mám vyhodu toho stolu,ale nemuzu ho posvaret ,mohly dost odebrat teplo. tak mě napadla měděná podložka. zaroven by se svar neměl kam propadat. ale nikdy sem podlozku nemel. je i neco lepsiho než měď?

Jo je stribro.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#15 26-12-2018 17:09:03

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3476

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Chlazení sváru při svařování plechařiny Cu příložkou je technický nesmysl, který se léta traduje a dokonce se objevil i jako zmínka v jedněch VŠ skriptech.
Proč?
Nikdy nelze zaručit dokonalý kontakt mezi Cu příložkou a svařovaným plechem. Navíc, na povrchu plechu okamžitě při svařování vznikají vrstvy oxidů, které přenosu tepla docela účinně brání. Prakticky jedinou účinnou metodou chlazení je intenzivní ofukování vzduchem a co nejpomalejší a nejmenší vnášení tepla do svařence. Už to tady několikrát bylo napsáno - pomalu, po překrývajících se bodech (stehách) postupně na různých místech a vždy nechat stehnuté místo rychle vychladnout pod 100 stupňů, radši míň.

Offline

 

#16 26-12-2018 18:07:39

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

to CU  nebylo mysleno pro ochlazovani ,ale aby nepropadaval svar.  jeste koukam na nejaky magneticky vypinatelny drzak,ktery by to vzdy primagnetoval ke stolu.

nasel jsem jen toto ale penez zato je dost,to nato radsi hodit jen zavaží
https://www.jetomas.cz/vypinatelny-svar … t-swm-2-35

Editoval pawka (26-12-2018 18:08:52)


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#17 26-12-2018 18:23:19

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4615

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Magnety dělají při svařování problémy. Já taky dělám karosařinu. Sice asi nejsem tak šikovný jako SO 545, ale taky jsem už pár aut povyvařoval. Tak dlouhé sváry jsem nikdy nědělal. U velkých nenosných ploch jen boduji bod velde bodu. Ale udělám jeden bod, potom na druhé straně dalši. Nechám chvíli vychladnout a pořád tak dokola, jak už jsem psal výše. Jestli to budete i povrchově upravovat tak bych to neřešil. Zakitovat, obrousit a nastříkat.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#18 26-12-2018 18:47:15

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1516

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Jirkati má pravdu co nejméně tepla krátke ale silné bodky rychle  natavit a   chladit. Když máš málo proudu stačí se teplo rozvézt a musíš dát více tepla. Jak už jsem tady psal ,třeba já  boduji dráty 2.4 k sobě na 190 ampéru. Jen to trvá asi pul sekundy. Jen takové prskáni.

Offline

 

#19 26-12-2018 18:57:09

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

kit ne to by neslo,to není kovový, určitě to chci žárově pozinkovat.. a pak není to osobák,ale musím to zvládnout bez hrbolatejch přechodů.  bodovaní je super,ale pak to jedině zacínovat. ale to kdybych pak dal žárově pozinkovat tak to zas roztaví cín?

nejmín tepla dodá jedině tig, mám možnost půjčit hodně slušnou mašinu. praticky plně vybavenou , má rychlý, pomalý i synergi pulz . zkousel jsem ji a dalo by se to naučit využít. potom jsem ale stejne přesel na klasiku. ono jak pulzujes tak zas muzes víc amper,teda musíš víc amper. a to už zas mužeš lehce přepísknout. co se mi při zkouškách nelíbí byli stehny po 5cm to je o nicem . když budu preskakovat tak to bude jak karpaty, to když jsem jel v kuse jednu housenku ,tak se to jen prohlo.


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#20 26-12-2018 19:15:47

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

ještě jsem objevil menšího teplozlobidla, laserove navařování


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#21 26-12-2018 19:36:51

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1516

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Pawka     kolik plechu jsi dovezl do zinkovny? Máš představu  o čem je laserové svařování?

Offline

 

#22 26-12-2018 19:41:36

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1516

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Na ty Tvoje práce  jedině ceočko a jestli to ještě nevíš tak se na to raději vykašli. Ale Ty si z nás tady děláš srandu ,že jo? big_smile

Offline

 

#23 26-12-2018 19:48:37

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

psal jsem, že to budu dávat na laser? jen jsem si vzpomel na zadelanou diru v blatniku motorky laserem a koukal jsem jak ty masiny fungujou.  měl na blatníku svar jak nit. ale taky to bylo kolecko 20mm .. cočko budu teprv trenovat,nikdy jsem v něm neměl 0,6ku s argonem


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#24 26-12-2018 19:50:06

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1516

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Také to není o pulzaci mašiny  ty pulzy děláš rukou jen na mašině jde nastavit délka ale když to dostaneš do ruky zvládneš to i rukou a rychlým prstem. Ty potřebuješ jen opravdu stehovat  porovnat  připravit a stehnout . Pak brousit  a zaklepávat. No a potom jestli to umíš  tak nahříváni švajcem a klepáni  .a ten plech musíš srovnat a na zinek zapomeň ,viděl si někdy plech po zinkováni? Totálně se zkroutí

Offline

 

#25 26-12-2018 20:11:36

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3476

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

TIGem se do materiálu vnese cca 2 x tolik tepla než metodou MAG/MIG.
Každé rovnání při svařování znamená vnesení vnitřního napětí, které pomůže udržet potřebný tvar. Při žárovém zinkování se všechna napětí ohřevem až nad 500 st.C odstraní a původní deformace se objeví znova!

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS