SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 26-12-2018 20:59:00

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 879

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

chlape asi nevies co ta caka....ale tu husenku hoc prerusovanu ale v jednom smere do konca chcem vidiet.
Ta strecha sa tak skruti ze aj na traktor to bude des .-)


Kup si platnu 2x1m rozstrihni ju a daj stredom zaplatu velkosti tej co chystas.
Budes to mat o to lahsie ze ked to rozstrihnes bude to k sebe perfektne sediet.

Potom uz len tu tazsiu cast...Skus to zvarit ako pises husenku pekne za sebou po 20cm spadnes na rit...

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/732_dscn0737.jpg

Takto nejako to staci.... jasne bude to na dlho ale ked vydrzis bude to dostatocne slusne.
Kontrola rovinnosti je nutna.
Pri takomto zvarani mas sancu jemnym doladenim kladivkom a karosarskou babkou dojst k slusnemu vysledku.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/732_dscn0738.jpg

A takto nejako to bude prevarene. Toto je 1,2mm takto som bodoval na preskacku po celej dlzke.

Offline

 

#27 26-12-2018 21:08:27

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1516

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

To garantuji ,že ne jen původní deformace. Třeba jak jsem tady dával tu bránu s tahokovem Tak vidíš jak je to volné a jak se to postupně srovnává. Musíš si ohlídat že se to zinkuje rovnoměrně a pak to nedají schladit do nádrže s vodou ,ale to tam musíš  jezdit častěji at se dostaneš k vaně se zinkem. Já mám  ještě pořád dobré vztahy  s mistrem a  musím ho hodně ukecávat. Plech se zinkovat nedá. Jedině na válcovacích stolicích . Jen mám pocit že ty u nás v republice už nejsou.

Online

 

#28 26-12-2018 21:30:42

Krupp
Člen
Místo: Těšín
Registrovaný: 03-01-2011
Příspěvky: 65

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

SO 545 napsal(a):

chlape asi nevies co ta caka.....

Pane to podběh je z kilča, žeano? Ten tunýlek bych poznal kdykoliv big_smile

Offline

 

#29 26-12-2018 21:40:17

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 879

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Krupp napsal(a):

SO 545 napsal(a):

chlape asi nevies co ta caka.....

Pane to podběh je z kilča, žeano? Ten tunýlek bych poznal kdykoliv big_smile

ano pane z mojho kilca. prave ho dokoncujem.

Offline

 

#30 26-12-2018 22:32:45

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1516

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Pawka .......... 0.6 s argonem je blbost. Na co argon . Jinak laser máme v robotě ,stal prý údajně něco přes milionek. No nevím či se tvoje střecha  k takové mašině dostane. Tedy aspoň u nás se hlídá skoro každá minuta co se na tom dělá. Je to na navařováni hran a materiálu na vstřikoformy   big_smile    Tady se jukni co Ti zaslal  SO 545 a nevymýšlej kraviny

Online

 

#31 26-12-2018 22:52:11

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4615

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Na bagr a tak se s tím piplat? Co jsem napsal je moc nobl a zinkování a nějaké nesmyslné 2m dlouhé housenky na plechu 1,2mm nejsou přepych? Ta 2m dlouhá housenka by podle mě pokroutila i materiál 3mm tlustý, kdyby to mělo být dobře provařené. SO 545 asi ví o čem píše, já to taky tak dělám a není problém. Proč pořàd trváte na tom zinku? Když použijete dobré barvy, tak životnost půjde i do slušných let, to stejně dobře vytížený bagr nedá.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#32 27-12-2018 19:26:54

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4615

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

SO 545: Jste moc šikovný. Jakou máte prosím mašinu? Jestli to není tajné.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#33 27-12-2018 19:39:51

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

vyrobca napsal(a):

pawka - tu by som si asi vyrobil tento pripravok na plechy....  https://www.youtube.com/watch?v=bVtBMSov-p0

tenhle přípravek si vyrobím, to by byl pomocník na častý věci.

ale jinak mě ještě zajíma ta měd na podložení,kdvůli propadání sváru,nikdy jsem ji nenašel v praxi na videu.


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#34 28-12-2018 13:48:25

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 390

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

pawka napsal(a):

ale jinak mě ještě zajíma ta měd na podložení,kdvůli propadání sváru,nikdy jsem ji nenašel v praxi na videu.

A někde tam je i video
http://www.weldingtipsandtricks.com/cop … g-tip.html

a video tu
https://www.youtube.com/watch?v=0Iik1ftVGXI

Editoval peprnik (28-12-2018 13:49:42)

Offline

 

#35 29-12-2018 12:29:38

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4615

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Jen se prosím zeptám. Ten přípravek co jste tady dávali v odkaze, takové to jakoby Cčko, někde jsem to na videích viděl. Ale v tom případě musíte nechat mezi plechy mezeru, ne?


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#36 29-12-2018 12:40:10

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1516

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Právě proto se to moc nedělá   je lépe heftnout kousek drátu a přitáhnout  si stranu která je níže.

Online

 

#37 29-12-2018 13:13:17

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 879

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

varok napsal(a):

SO 545: Jste moc šikovný. Jakou máte prosím mašinu? Jestli to není tajné.

ak myslime zvaracku tak formig160 tusim .-)
ak auto tak skoda 100
a ak nahodou moto tak FZ1 :-)))

To Cecko ma vacsi zmysel pri tvrdej pajke tam je medzera pri spoji na tupo nutna.
Na autach niekde v dutinach celkom obtiazne pouzitelne...

Offline

 

#38 29-12-2018 13:50:01

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4615

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

SO 545: Hm, tak ten ForMig luxus, ne? Auto jsou fotky ze š100? Aha, já myslel ten VW Brouk co jstedával první fotky.
No já raději u karosařiny dělám na tupo ale bez mezery. Sice to vždycky nejde, ale snažím se. A taky záleží samozřejmě na lidech. Když to nechtějí zaplatit, co s nima?


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#39 29-12-2018 16:35:06

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 879

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Ten chrobak to bola len karoseria...Bolo to este v case ked som mal menej rokov aj penazi...
Tak som to predal ako hotovu karoseriu...ako to dopadlo neviem kupca o nu obabral dalsi spekulant a potom sa nit stratila....

Pri klasickom drote bez medzeri /ak sa dari :-)/ pri Cusi3 medzera velkosti hrubky materialu je vhodna.

Chvalabohu v praci zarabam slusne a karosarcinu aj tak nikto nezaplati tak nech si to spravia sami...

Offline

 

#40 29-12-2018 16:43:38

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4615

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Aha. No já se karosařinou neživím, mám to jen jako koníčka, ale zadarmo to dělat člověk nemůže.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#41 29-12-2018 20:07:18

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 879

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Jasne. Cas- energia-vercajg ....vsetko nieco stoji.

Vcera bol u mna manik s mechanizmom stieracov z S8.

Chcel to zvarat...nerozobrane-nevycistene a prva vec ktoru oznamil ze to ani nieje drahy diel /aby som vedel co pytat/ len sa neda zohnat :-))))
Jednoducho kokot.
Dostal moznost ze si to odstroji a donesie zaplati 10e a moze si to zlozit. Uz sa neukazal. Chvalabohu.
Tiez to mam ako hobby.

Offline

 

#42 29-12-2018 21:01:08

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4615

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Já taky kolikrát někomu dělám něco na autě. Dám mu lidovou cenu, ve výsledku skoro cena jen za materiàl + pár drobných a ještě se jim to nelíbí.

Proto jestli pawka dělá tu střechu pro cizího, asi bych se nad tím zamyslel. Tak jak to chce dělat je to podle mě v domácích podmínách nerealizovatelné.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#43 29-12-2018 23:09:03

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3058
Web

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Roberte čti pořádně, hned na začátku pawka píše že je to střecha jeho bagru, reaguju ale na tvoje slova o tom že jestli to dělá pro cizího měl by se zamyslet. Jako že pro cizího to má odfláknout?
To je špatný přístup. Proto někdo úspěšně prosperuje a někdo ne. Třeba Henry Ford, nebo Tomáš Baťa - ten šil boty výhradně pro cizí lidi. smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#44 30-12-2018 08:48:38

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4615

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Aha, že je to na JEHO bagr jsem přehlédl. A že to má pro cizího odfláknout jsem nemyslel. Prostě mě tady spoustu lidí neustále kritizuje, že nedělám po jejich, že vymýšlím nějaké nové nesmyslné způsoby, tak......
Na tak dlouhé svary v kuse se tady zatím nikdo pořádně nerozepsal, svařoval tedy tak někdo?


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#45 30-12-2018 11:35:38

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

to je muj bagr, proto bude postup takovy časově neomezený. pro ciziho ,by jsi musel jednat hned nebo to hned vzdát. já ted nejak marodím, predevcirem teplota,ted uz jen ucpanej nos. 
nejdřív budu muset celý den věnovat napasování toho plechu. jsem to řezal flexou co nejpečlivěji k rysce,ale to víte,jak se plech rozvití nebo kotouč zavrávorá v drážce už jedeš jinak. takže pilníkem celou tu hranu budu muset tak 3 hodiny rovnat. potom srovnat druhou stranu do desetiny. to bude na den. pak to budu zkoušet pasovat rovnat a fixovat. třetí den bych to nabodoval,asi tigem bez přídavku dratu. jeste asi seženu medeny plech,abych neničil litinový stul. to je stul 1,2 x 2,2 m a má tak tunu a pul.velký pomocník to bude a je.  no a potom vyzkousit v mig/magu 0,6drat. na něj se teším, jako už jsem delal doma asi 3x prahy ceockem s 0,8dratem. ale to bylo max 15cm vyvaření děr. to neni 189cm. ja si u cečka zapnu mezeru a bod. ono je to rychlejší reakce než seš schopnej udělat prsem na tlačítku.

tohle nám velice pomáhá v práci.
https://i.postimg.cc/4KZ5tpQ5/IMG-20170406-152059.jpg https://i.postimg.cc/yJvFZtd1/IMG-20181224-112759.jpg
já mám jen tu omi204ku.

Editoval pawka (30-12-2018 11:39:38)


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#46 30-12-2018 13:22:40

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1061

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Ano zvaroval som 10mm brit k 5mm lopate o dlzke 125cm a trvalo to cely den aj tak su vlnky ale na bagri to nevadi.
A robil som to elektrodou.

Okrem toho kupit 2x 10cm sirkoy pas a vyskusatvsibti nieje problem ze. A bude to zvlnene si pis.

Si zober ze len ked plazmou odpaliz 10cm siroky pas plechu a hrubke 2mm tak sa ohne do obluka. A tym myslim ze ta hrana nebude rovna. Ale pekny obluk vyrobi

Offline

 

#47 30-12-2018 14:08:32

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1516

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Pawka  jestli dobře vidím je to Sigma ale to je hodně slušnéj kočár  big_smile

Online

 

#48 30-12-2018 15:12:48

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

tak můj nejdelsi svár byl 180cm, ale to byla 14ka k 10tce, to se ani nehlo,to byl brit lžice .-) 

sigma galaxi, to ti sváří samo, ale taky se stane, že náhle to mas porovitý a seš v písku, chceš aby to vypadalo,tak dávat vrstvy je vždycky hnus. dělas to pul dne,aby to bylo k něčemu

a pak ti prijde pod ruky prace z jiny firmy a tam machrujou ze to maj hned ,ale pohledem to vypada jak prasecina. říkam tomu hřbety hubený kočky.

kdyby někdo dostal nápad jak dvoumetrovou hranu plechu srovnat do lajny,tak at řekne možnosti. mě napadá jen pilník a ručofučo


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#49 30-12-2018 15:24:11

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4615

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Pawka: Ještě mě napadlo. Nepomohlo by vám, kdyby jste dal 2 plocháče tl. alespoň 6mm a široké řekněme 80mm s mezerou asi 5mm. Podložil tak, aby jste na to položil ty plechy ale bez mezery. Spoj plechů by jste měl právě nad tou mezerou. Plechy by jste něčím zatížil a zkusil to svařit takhle.
Pěkněji by to šlo podle mě na padáka, ale.......


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#50 30-12-2018 15:45:03

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

nevím jestli se dobre chápeme,ale právě když spoj plechu nebude podložený(bude ve vzduchu),tak si myslím,že to bude náchylné k propadnutí sváru, proste to skápne a bude tam díra o pruměru 5mm. tavná lázeň se sleje do jedný kuličky a ta skápne.

treba tady na videu je nádherna ukazka co ty stroje uměj . ten plech asi bude nerez ,ale tak 2mm. přenos tepla se asi téměř nekonná https://www.youtube.com/watch?v=cCTyE1_QwB8

Editoval pawka (30-12-2018 15:46:21)


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS