SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 21-01-2019 13:18:40

LukS
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 10-01-2019
Příspěvky: 9

MIG vs. MAG svařování nerezi

Dobrý den, v práci používáme (krom TIG) MAG svařování nerezi (AISI 304, 316) různé tl. plechů s ochranným plynem Cronigon 2 (97,5% Ar a 2,5% CO2). Ze zajimavosti jsem chtěl vyzkoušet kvalitu svarů při použití ochraného plynu Ar 4.6. Výsledek viz obr. s popisky.
Svařovací stroj MIGATRONIC OMEGA 270. Máte někdo podobné zkušenosti? teoreticky by přeci neměl být problém, možná upravou svařovacích parametrů by se kvalita MIG svarů mohla zlepšit. Děkuji za jakékoliv reakce.


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8844_1.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8844_11.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8844_12.jpg


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8844_2.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8844_21.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8844_22.jpg



Fotky v plné velikosti na uložtu - https://uloz.to/!woxPP6YwJ0C8/desktop-rar
heslo: Svar_pokus

Editoval LukS (21-01-2019 13:40:47)

Offline

 

#2 21-01-2019 14:52:29

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 894

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

Hmm, hezký, ale zbytečný.S argonem to opravdu nejde, dobrej by byl impuls nebo trubička, ale ta je na silnější matroš.

Offline

 

#3 21-01-2019 18:16:51

Discovera
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 07-06-2009
Příspěvky: 881
Web

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

Souhlasím s Evitou...škoda Argonu. Sám používám trubičku 0,9 od Bohleru a je to nádhera s tím  svařovat....struska ultra tenká sama z 95% po zchládnutí opadá a svár je nádherně bílý lesklý. Jen cena není zrovna nelepší za 5kg cívku i tak stojí za to.
Svařuji tím jakle se stěnou 2mm a jde to...člověk si musí pohnout...

Editoval Discovera (21-01-2019 18:18:18)


TecnoMig 200GD + hořák ABIMIG AT 255 LW + krk na 155,  . 2x 20l CO2, 6L CO2.  Tuson Pegasus 160 AC/DC HP, hořák WP9F, WP17, WP18F vodní chlazení vlastní výroby, Kowax 820 SpeedAir,  Kowax 820 samostatná,  1x 10l + 4x 20l lahev Argon, Plazma Berlan BPS 40 + hořák AG-60, Dnipro-M  SAB-210, Autogen , TecnoTig 205 AC/DC Puls

Offline

 

#4 21-01-2019 18:37:48

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2060

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

Takhle vypadá svár nerezi s použitím směsného plynu 92%Ar+8%Co2 https://rellik.rajce.idnes.cz/Alfin_Peg … 071029.jpg Správně by měl být nicméně plyn kolem 98%Ar+2%Co2. Čistým argonem u MIG/MAG svařování to nepůjde. Čistý Ar je potřebný jen u MIG svařování hliníku...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#5 21-01-2019 20:16:42

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3518

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

Pro svařování většiny nerezů metodou MIG je nejvhodnější směs 98% Ar + 2%CO2, verze s 2,5%CO2 je také přijatelná. Podstatné je to umět. Je potřeba držet krátký výlet drátu a to velice stabilně. Nepřesné, nestabilní vedení oblouku je dostatečně předvedeno na obrázcích v 1. příspěvku.

Offline

 

#6 22-01-2019 12:06:41

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1613

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

Já v práci také semo tamo vařím migem Mám odzkoušeno že Cronigonem to jde hůře než cogonem. Ale já jsem to vařit Alfinem 320 a ten nemá nadstavení plynu.

Offline

 

#7 22-01-2019 12:30:42

LukS
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 10-01-2019
Příspěvky: 9

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

Jak jsem psal, chtěl jsem to vyzkoušet čistě ze zajímavosti, jak dopadne kvalita svaru (zejména povrchová čistota), jaký bude rozstřik a rychlost svařování.. ale skočil jsem v podstatě, jak je možné vidět na obrázcích, u první housenky při použití čistého argonu.

Co mi říkal bývalý spolužák, tak ve firmě ke svařování běžné nerezi používají plný drát a právě MIG (tedy s čistým argonem) kdy čistota povrchu svaru je v porovnání s MAG (např. právě Cronigon) výrazně lepší. A následně když jsem mu posílal tyto fotky tak mě upozorni na správnou polaritu

Ten impulz mě též napadl, jen s tím nemám zkušenosti. Svařečka má funkci Duo plus což představuje pulzní svařování. Ale jak řikám nemám s tím zkušenosti.

Děkuji však za reakce.

Offline

 

#8 22-01-2019 12:35:54

LukS
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 10-01-2019
Příspěvky: 9

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

Ještě k té trubičce.. V porovnání s plným drátem tvoří se menší deformace nebo to výjde tak na stejno? Bavíme se stále o běžné nerezi. Svařování jeklů s tl. 3 mm k plechům podobné nebo vetší tloušťky. Jdem mi o částečné nahrazení TIGu u svarů kde precizní vzhled není nutný, upřednostněný je čas svařování a možná úspora argonu

Offline

 

#9 22-01-2019 12:47:46

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1102

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

Len aby ta uspora argonu nesla za cenu dratu.

Offline

 

#10 22-01-2019 15:05:19

LukS
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 10-01-2019
Příspěvky: 9

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

právě, že spíš než úsporu argonu bych čekal úsporu časovou

Offline

 

#11 22-01-2019 19:03:24

Discovera
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 07-06-2009
Příspěvky: 881
Web

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

U plného drátu nemohu říct bo jsem to kdysi zkoušel jen jednou pod Argonem (a to byl děs samozřejmě) a následně jsem měl po ruce pouze klasiku směsku M21 ( 82/18) a to taky nebylo dobré (tou dobou jsem o tom věděl ještě kulový). Pak jsem rovnou přešel na trubičku a tím sem vyřešil vše co jsem potřeboval i za cenu vyšších nákladů. Svařuji materiál do tl. 8mm max a jakle se stěnou 2mm a jde to pěkně a rychle. Jen dělám malé sváry a deformace jsou podle mě stejné (prostě nerez smile )....člověk musí přemýšlet, kde a jaké sváry udělat. Poradí snad lepší svářeči jako Rellik a jiní co mají nasvařováno kilometry v nerezu. Každopádně pokud chci pěkné sváry beru TIG a pokud svařuji třebas nerezové stoly vezmu trubičku a sváry jak lusk a je to rychlé...u těch stolů si každopádně vše kompletně naboduji, a až poté co ho mám "v kuse" svařuji.
Používám  BÖHLER EAS 2-FD

Editoval Discovera (22-01-2019 19:18:35)


TecnoMig 200GD + hořák ABIMIG AT 255 LW + krk na 155,  . 2x 20l CO2, 6L CO2.  Tuson Pegasus 160 AC/DC HP, hořák WP9F, WP17, WP18F vodní chlazení vlastní výroby, Kowax 820 SpeedAir,  Kowax 820 samostatná,  1x 10l + 4x 20l lahev Argon, Plazma Berlan BPS 40 + hořák AG-60, Dnipro-M  SAB-210, Autogen , TecnoTig 205 AC/DC Puls

Offline

 

#12 22-01-2019 19:45:34

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2060

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

Škoda, že jsem dnes nevyfotil nerez plechy (tloušťky 3+8mm), které jsem svařoval plynem 92+8. Byly modrozlaté, které téměř nevyžadovaly moření kyselinou. Je to všechno o dobrém nastavení svářečky a postupové rychlosti. Myslím, že pokud bych nebyl líný a přehodil si na těch pár svárů u plyn za 98+2, tak by sváry nebylo nutné čistit vůbec...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#13 22-01-2019 20:31:06

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 278

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

Rellik napsal(a):

Škoda, že jsem dnes nevyfotil nerez plechy (tloušťky 3+8mm), které jsem svařoval plynem 92+8. Byly modrozlaté, které téměř nevyžadovaly moření kyselinou. Je to všechno o dobrém nastavení svářečky a postupové rychlosti. Myslím, že pokud bych nebyl líný a přehodil si na těch pár svárů u plyn za 98+2, tak by sváry nebylo nutné čistit vůbec...

Těch 8% O2 nebo CO2 ve směsce je už ale asi za hranou (pro nerez)? Jaké máš zkušenosti s korozivzdorností svarů pod 92/8 ochranným plynem? Tuším, že barva hodně napoví, ale "neokysličí" se příliž?


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#14 22-01-2019 20:38:17

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2060

Re: MIG vs. MAG svařování nerezi

S tou 92+8 svařujem normální ocel. Pokud ale má udělat pár svárů na nerezu, tak přehodím jen drát. Plyn už se mi nechce... A jelikož vím, kam dál jdou tyto díly, tak nějaké "rezivění" je mi šumafuk... Ono to pak jde totiž přišroubovat k obyčejné oceli pozinkovanými šrouby. wink Jinak občas tak něco svařuju doma pro sebe z nerezu a nemůžu říct, že by to nějak korodovalo nebo něco...Nicméně tato směska je podle mě hraniční (ne-li trochu za) u svařování nerezu.


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS