SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 23-04-2009 08:22:39

lishin
Člen
Registrovaný: 23-04-2009
Příspěvky: 1

svarovani titanu

Chtel bych se zeptat jaky plyn mam pouzit na svarovani titanu a horciku.dekuji

Offline

 

#2 23-04-2009 09:04:40

MiraGSX
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 03-08-2008
Příspěvky: 476

Re: svarovani titanu

Argon s čistotou 5.0


ISTP Kutil
WSME-200A AC/DC TIG; KITin 170 TIG LA; SioMIG 351
svářecí kabely do 160A; TIG hořák ESAB BTF 150 a ZHT-315 + čína (unknown); P600e

Offline

 

#3 23-04-2009 09:43:32

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1075

Re: svarovani titanu

A u titanu velmi dlouhý dofuk a pokud možno širší hubici, aby svar pod ochrannou atmosférou i vychladl.

Offline

 

#4 27-01-2010 20:42:45

kodl1
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 14-12-2009
Příspěvky: 57

Re: svarovani titanu

Mám dotaz, co se stane, když na titan použiju argon 4.6? Nebo bylo by lepší použít helium 4.8?
Potřebuju svařit něco titanovýho a seženu jen takový plyny..


Einhell MultiMig 200, stmívačka GL1000A

Offline

 

#5 27-01-2010 21:48:06

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3593

Re: svarovani titanu

Použít hubici min. 15 mm, nastavit 12 - 14 l/min. Svarová lázeň a okolí musí být doslova zaplaveno argonem. S argonem 4.6 se někdy objevují póry, 5.0 je lepší. Při použití helia dochází často k přehřívání svarové lázně.

Offline

 

#6 28-01-2010 08:14:45

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1721
Web

Re: svarovani titanu

kodl1 napsal(a):

Mám dotaz, co se stane, když na titan použiju argon 4.6? Nebo bylo by lepší použít helium 4.8?
Potřebuju svařit něco titanovýho a seženu jen takový plyny..

4.6 Ar je pro kvalitní svařování Ti nedostačující. Jak už bylo sděleno výše, nejlepší je 100% čistý Ar. Vhodné rovněž je použít hořák s tzv. plynovou čočkou a hubici klidně 19mm. Pro nejvyšší možnou kvalitu sváru je, pokud možno, chránit ochr. atm. i druhou stranu sváru.
Ale to už se zde probíralo...

http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=607

http://www.timet.com/fab-p27.htm

Helium použijte jedině v případě, že budete svařovat velmi tlusté součásti. Lepší než čisté He je směs Ar - He, neboť v čistém He blbě zapaluje oblouk.

Offline

 

#7 28-01-2010 20:59:17

kodl1
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 14-12-2009
Příspěvky: 57

Re: svarovani titanu

Díky za odpovědi, zkusím to a uvidím, ale jinej argon než 4,6 asi neseženu... je to stupačka na motorku, je prasklej kousek cca 4x4 mm, když to bude porovitý tak to snad vadit nebude, hlavně když to půjde......
zkusím se ještě poptat po tom argonu a opatřím si tu čočku..

Editoval kodl1 (28-01-2010 21:24:59)


Einhell MultiMig 200, stmívačka GL1000A

Offline

 

#8 29-01-2010 17:39:05

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1721
Web

Re: svarovani titanu

kodl1 napsal(a):

Díky za odpovědi, zkusím to a uvidím, ale jinej argon než 4,6 asi neseženu... je to stupačka na motorku, je prasklej kousek cca 4x4 mm, když to bude porovitý tak to snad vadit nebude, hlavně když to půjde......
zkusím se ještě poptat po tom argonu a opatřím si tu čočku..

Tak půjde to i Ar4,6. Spíš než póry se tam mohou objevit vměsky velmi tvrdého nitridu titanu, pokud zbytkové nečistoty v Ar obsahují dusík. To se projevuje mikroskopickými trhlinkami na povrchu sváru a pokud je svár dynamicky namáhaný,  ty prasklinky se prohlubují a degradují trvanlivost spoje. Na tu stupačku by to mělo snad stačit.

Offline

 

#9 10-02-2011 22:13:02

kapr
Člen
Registrovaný: 26-10-2009
Příspěvky: 9

Re: svarovani titanu

Dobry den,omluvte mou diakritiku ale nemam cas se zabyvat háčkami,čárkami.Vyvstava nade mnou trochu problem a trochu hrozba nad mou profesi.Dostal jsem se k Titanu,svaruji Tigem uz "skoro"2roky prevazne hlinik.Mam za sebou metry v ramci OSVC nejaka EU norma 141 ci co stejne je to fuk.Ale k veci jsem blazen do kol mym snem je Titanový svarenec(titan grade 5.popripadne titan grade 2:plech krabice atd..).Vsechnu teorii kolem mam v maliku praxi bych snad dal to se uvidí,ale když uz to mého snu vložím jen tak pro radost nemale mnozství vydelanych kacek tak chci mit jistotu nad posledni veci.A to je tepelné opracování po sváření.Budu vdečný za kazdou radu plus jsem otevren vsemu co se tyka hliniku.Nechci ze sebe delat haura,vím ze je tady spousty profíků.Ale nejakou drobnou zkusenost mam.Budu vdecny za kazdou radu a tech. postup,v ramci amaterskeho doupete.Dekuji vsem a preji vsem tigarum argon zdarma v ramci Eu.

Editoval kapr (12-02-2011 08:10:39)

Offline

 

#10 12-02-2011 17:07:56

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1721
Web

Re: svarovani titanu

kapr napsal(a):

Dobry den,omluvte mou diakritiku ale nemam cas se zabyvat háčkami,čárkami.Vyvstava nade mnou trochu problem a trochu hrozba nad mou profesi.Dostal jsem se k Titanu,svaruji Tigem uz "skoro"2roky prevazne hlinik.Mam za sebou metry v ramci OSVC nejaka EU norma 141 ci co stejne je to fuk.Ale k veci jsem blazen do kol mym snem je Titanový svarenec(titan grade 5.popripadne titan grade 2:plech krabice atd..).Vsechnu teorii kolem mam v maliku praxi bych snad dal to se uvidí,ale když uz to mého snu vložím jen tak pro radost nemale mnozství vydelanych kacek tak chci mit jistotu nad posledni veci.A to je tepelné opracování po sváření.Budu vdečný za kazdou radu plus jsem otevren vsemu co se tyka hliniku.Nechci ze sebe delat haura,vím ze je tady spousty profíků.Ale nejakou drobnou zkusenost mam.Budu vdecny za kazdou radu a tech. postup,v ramci amaterskeho doupete.Dekuji vsem a preji vsem tigarum argon zdarma v ramci Eu.

Už to tady bylo probíráno výše.
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=607
Nebudu tedy zacházet do podrobností. Dobrý tip je, pořídit si tzv. Trailing shield tig torch, kterým lze uchránit podstatně větší plochu pokrytí argonem, než jen obyčejnou hubicí. Já jsem si toto vyrobil amatérsky už před léty, kdy něco podobného nebylo na trhu.  Při naváření Stellitu, speciálně na nerezové součásti tavná lázeň vybíhala z dosahu pokrytí hubice a tuhla částečně na vzduchu. Tím se objevovala řada defektů a vzhled svarové housenky byl hrubý, po vychladnutí nelesklý. Muselo se postupovat pomalu, produktivita malá. Po několika experimentech s tímto zařízením jsem dosáhl absolutně perfektí výsledky. Lázeň byla ochlazována a tuhnutí bylo zajištěno celou dobu v ochr. atm. Vzhled sváru perfektní a kovově lesklý. To samé je důležité při svařování Titanu. Nevýhoda - nutnost dvou lahví, redukčních ventilů s průtokoměrem. Nutno dost experimentovat a nastavit správný průtok plynu a úhel dodatečného zařízení foukající za tavnou lázeň. Jinak hrozí turbulence a mix se vzduchem a výsledek může být horší, než s normálním hořákem. Na to pozor.

Tady je několik links:


http://www.weldreality.com/TIP-TIG-Welding.htm

http://www.ckworldwide.com/trailing_shield.htm

http://www.weldreality.com/Titanium%20Data.htm

http://www.trailingshields.com/Trailing … odels.html

Editoval Frank (12-02-2011 19:44:11)

Offline

 

#11 12-02-2011 20:17:48

kapr
Člen
Registrovaný: 26-10-2009
Příspěvky: 9

Re: svarovani titanu

Dekuji Frankovi za skvele odkazy vesmes vetsinu znam todle vse bych nejak zvladnul.Ale jedna se mi o tepelnou upravu svarence popripadne jak postupovat po svarovani?Rychle ochladit?Nechat vychladnout v zabalu?Strcit do pece s casem X a teplotou Y?Nebo tepelna uprava v roztoku,teplota tvrzení,odstraneni vnitrniho pnuti atd atd....Bude se jednat o dynamicky namahanou konstrukci sjezdoveho kola.Svarenou samozrejme v pripravku.A kdyz si zpocitam material,paleni laserem,2x lahev argon 5.0,pridavny matros hromada cokolady na nervy,vyroba pripravku,frezovani castí ramu,vsech tech serepeticek kolem tak jsem na mesicnim platu nasich poslancu.Zjistit pak pri první jizde ze mi to nekde v tepelne ovlivnene oblasti puklo tak se asi presmeruju na urad prace a zazadam o socialní davky.Bude se nejspis jednat o titan grade 5,plechovy svarenec o sile steny 1mm,udelan konstrukterem v pc programu.Veskere info ocenuju a preju vsem hodne casu na sve sny.

Offline

 

#12 13-02-2011 14:33:04

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1721
Web

Re: svarovani titanu

kapr napsal(a):

Dekuji Frankovi za skvele odkazy vesmes vetsinu znam todle vse bych nejak zvladnul.Ale jedna se mi o tepelnou upravu svarence popripadne jak postupovat po svarovani?Rychle ochladit?Nechat vychladnout v zabalu?Strcit do pece s casem X a teplotou Y?Nebo tepelna uprava v roztoku,teplota tvrzení,odstraneni vnitrniho pnuti atd atd....Bude se jednat o dynamicky namahanou konstrukci sjezdoveho kola.Svarenou samozrejme v pripravku.A kdyz si zpocitam material,paleni laserem,2x lahev argon 5.0,pridavny matros hromada cokolady na nervy,vyroba pripravku,frezovani castí ramu,vsech tech serepeticek kolem tak jsem na mesicnim platu nasich poslancu.Zjistit pak pri první jizde ze mi to nekde v tepelne ovlivnene oblasti puklo tak se asi presmeruju na urad prace a zazadam o socialní davky.Bude se nejspis jednat o titan grade 5,plechovy svarenec o sile steny 1mm,udelan konstrukterem v pc programu.Veskere info ocenuju a preju vsem hodne casu na sve sny.

Více podrobností máte zde:

http://www.azom.com/Details.asp?ArticleID=1245

Kousek přeložím:
Tepelné zpracování titanu obvykle není nutné. Žíhání může být nezbytné v důsledku zpracování za studena, pokud obnovení tvárnosti nebo lepší obrobitelnosti, jsou žádoucí. Uvolnění stresu je někdy nutné po studeném tváření nebo svařování, aby se zabránilo praskání  kvůli vysokému pnutí, nebo zlepšit odolnost proti únavě. Čistota titanových částí, které mají být tepelně ošetřeny je důležitá, protože je velká náchylnost titanu ke kontaminaci při zvýšených teplotách. Titaniové součásti by měly být čištěny pečlivě před ohříváním pomocí nonchlorinated rozpouštědel nebo čisticích prostředků na praní, po kterém následuje důkladné opláchnutí vodou. Manipulace po vyčištění je třeba minimalizovat, aby se zabránilo případné kontaminaci povrchu.

Pro většinu titanových grades jsou typicky používané teploty pro uvolnění stresu asi 1000 ° F (538 ° C) po dobu 45 minut a žíhání na 1300 ° F (704 ° C) po dobu dvou hodin. mírně vyšší teplota uvolnění [1100 ° F (593 ° C), 2 hodiny.] a žíhací teploty [1450 ° F (788 ° C), 4 hodiny.] jsou vhodné pro Stupeň 5 slitiny. Vzduchové chlazení je obecně přijatelné.

Offline

 

#13 13-02-2011 18:56:07

kapr
Člen
Registrovaný: 26-10-2009
Příspěvky: 9

Re: svarovani titanu

Velke dik posilam Panu svareci Frankovi.Az bude ram hotov podelim se o foto a veskere informace a zazitky ktere me pri svareni titanu provazely.Jeste jednou velke dik za velkou louzi.

Offline

 

#14 06-10-2011 22:12:33

zacatecnik85
Člen
Registrovaný: 26-05-2011
Příspěvky: 21

Re: svarovani titanu

Franku můžeš mi prosim dopručit jaký drát mám koupit pokud chci svařovat koleno svodu výfuku k motorce, mám tam díru a chci na to zavařit titan plech tl. mm díky

Offline

 

#15 04-11-2011 19:49:28

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1863
Web

Re: svarovani titanu

Potřeboval bych poradit kde u nás sehnat tabulku pružinového titanu(rozměr cca 310x210x4mm grade5 (6Al4V).Děkuji za každou radu smile


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#16 04-11-2011 20:04:00

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3593

Re: svarovani titanu

Offline

 

#17 04-11-2011 21:52:17

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1863
Web

Re: svarovani titanu

Díky,Jatagan znám a takovej flák tam nemají.Uvidím co mi odpoví z Inkosasu.Bohužel nějaká výroba je u nás stále o pracném shánění a předražených nákupech.Kdy to se zlepší??? sad


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#18 05-11-2011 07:11:58

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1721
Web

Re: svarovani titanu

zacatecnik85 napsal(a):

Franku můžeš mi prosim dopručit jaký drát mám koupit pokud chci svařovat koleno svodu výfuku k motorce, mám tam díru a chci na to zavařit titan plech tl. mm díky

Sháněj ERTi-1 nebo ERTi-2.

Offline

 

#19 07-01-2012 21:14:09

zacatecnik85
Člen
Registrovaný: 26-05-2011
Příspěvky: 21

Re: svarovani titanu

Frank napsal(a):

zacatecnik85 napsal(a):

Franku můžeš mi prosim dopručit jaký drát mám koupit pokud chci svařovat koleno svodu výfuku k motorce, mám tam díru a chci na to zavařit titan plech tl. mm díky

Sháněj ERTi-1 nebo ERTi-2.

Tak sem sháněl všude možně a sehnal jsem jen drát s označením - Pájka 38245F castotig tl.2mm no nějak sem to zbouchal ale jelikož je stěna trubky silná 1mm tak kresba je katastrofická..

Offline

 

#20 14-06-2016 09:35:21

charliehill
Člen
Registrovaný: 14-06-2016
Příspěvky: 1

Re: svarovani titanu

Použijte MIG nebo WIG argon nebo helium silách

Offline

 

#21 14-06-2016 09:47:21

KMU1
Člen
Registrovaný: 08-11-2009
Příspěvky: 333

Re: svarovani titanu

Řekl bych, že za 4,5 roku to už zavařil, nebo vyhodil. smile

Offline

 

#22 14-06-2016 23:26:13

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3371
Web

Re: svarovani titanu

to nevadí, aspoň si můžeš zachatovat s hezkejma číňankama, pokud nevadí že mají časové pásmo o 12h před námi smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#23 15-06-2016 09:34:51

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: svarovani titanu

KMU1 napsal(a):

Řekl bych

No to není důležitý tohle je přes translátor a kolegu taky oslovili z Číny, tak jim zadal na zkoušku pár drobností nad jakejma tady ostatní ohrnovali nos ,a ejhle oni to vyfrézovali za pár dolarů na pětiosé mašině naprosto skvostně. Mám pocit že nás jednou převálcujou i kvalitou pokud jí nebudou srážet nenažraní obchodníci.

Editoval fmodel (15-06-2016 09:35:22)

Offline

 

#24 15-06-2016 16:27:03

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2801

Re: svarovani titanu

Za cenu těch dvou upracovaných generací v levných robotárnách mají šikmoocí soudruzi plné tresory dolarů. Mohou chodit po světě a jen ukazovat, co si domů do Číny pořídí. Kvalitní vysoké školy, kvalitní výzkumné ústavy, nové technologie, kvalitní odborníky.
Při příslovečné asijské pilnosti  a stále přetrvávající nenáročnosti, pokud se u nich nesemele nějaký velký průšvih, upracují ještě tak jednu dvě generace a dosáhnou globální technické špičky

Offline

 

#25 15-06-2016 17:58:23

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3593

Re: svarovani titanu

Ano Radime, to je obrovská pravda. Za mé éry na VŠ patřili studenti z Číny, Mongolska a z Vietnamu k těm s nejlepšími výsledky, většina z nich končila s "červenými" diplomy. Třeba Pákistánci, Indové či Arabové měli prakticky stejné výsledky, jako domácí Češi a Slováci.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS