SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 06-02-2019 21:02:19

Daniel 141
Člen
Registrovaný: 20-10-2015
Příspěvky: 23

svařování nerez potrubí bez podfuku

svaru zdar,
mám dotaz, v práci dělám potrubí od 1,5 až 2mm pro technické plyny.. nedělám to dlouho ..dělal jsem spíše vodu.. "zkušeňáci" mi stále vymlouvají podfuk do potrubí, pokud nejde o kyslík .. co je na tom pravdy? ..dělám si pokaždé mezery takže o kořen se nebojim, ale bez podfuku, zbude z něj něco, když je nejspíš spálený? Jaká je pevnost svaru? pracujeme s tlakem kolem 30bar... neriskuji svůj svařečák (svářím na živnost).. Dík za odp.

Editoval Daniel 141 (07-02-2019 10:59:35)

Offline

 

#2 06-02-2019 21:42:31

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1777

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

technicke plyny, 30bar, ..... bez RTG???

chcel by som vidiet RTG snimok nenafukaneho zvaru....

stretol som sa s nenafaukanymi zvarmi - COVky, bioplynove stanice - bezna prax - sracky a takmer ziadny tlak

ale technicke plyny? pitna voda? kua to nam to tu behaju pistolnici, co to strielaju od pasu ...

inak ako zivnostnik ti to nezavidim - pokial je taka prax vo firme pre ktoru robis bezna, tak si ten argon na nafukanie trubky pojdes kupit sam? big_smile


na 1,5 a 2,0 si robis medzery? preco? to ide krasne prevarit bez medzery... zbytocne si to stazujes - pozicak na 1,5 s medzerou musi byt tiez zazitok - a este k tomu nenafukany ...

Editoval rcp (07-02-2019 06:30:51)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#3 06-02-2019 23:32:36

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1614

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

RCP  on si dělá srandu  big_smile  třeba  napíše, že se špatně koukal a je to v plastu

Offline

 

#4 07-02-2019 10:57:22

Daniel 141
Člen
Registrovaný: 20-10-2015
Příspěvky: 23

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Diky za odp. Vsak nic mi nepomohly...na rentgeny to neni.. (Uz vidim jak rentgenar lita po stropech fabrik v 10m a to vetsinou pri provozu.. wink ) Vetsinou to vesime po stropech a zdech..zkousky jen jarem.. Plyn nekupuji, ani na podfuk..firma chce ale samozrejme setrit..
No a plast to brachu neni ..ledaze by jsis chtel nahonit ego a neco vymyslel big_smile

Editoval Daniel 141 (07-02-2019 10:58:58)

Offline

 

#5 07-02-2019 11:22:45

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3520

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Svařování nerezových trubek bez ochrany kořene není svařování, ale podřadná fušeřina. To by ani svářeč se základním kurzem, natož profík, nikdy neudělal. A ještě se takovou prasárnou pochlubit na Svarfóru.

Offline

 

#6 07-02-2019 11:48:44

Daniel 141
Člen
Registrovaný: 20-10-2015
Příspěvky: 23

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Pane jste mimo.. Koukam ze tu je kazdej profik jak vrata.. A co radne cist prispevky .. Myslim ze bych vam nesveril zadny techn.vykres ..umela hmoto a fušére

Offline

 

#7 07-02-2019 12:36:18

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1777

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Daniel 141 napsal(a):

Diky za odp. Vsak nic mi nepomohly...na rentgeny to neni.. (Uz vidim jak rentgenar lita po stropech fabrik v 10m a to vetsinou pri provozu.. wink ) Vetsinou to vesime po stropech a zdech..zkousky jen jarem..

neviem ake skusenosti mas s rentgenarmi, ale bezne sa snimkuju zvary pod stropom, vo vykope, v kotli a na dalsich tazsie pristupnych miestach - takze toto opat nebude argument - skor to bude tym, ze firma sa snazi usetrit aj na snimkoch a investora "opije suchym rozkom" - napr. doda snimky z uplne ineho potrubia, resp. pokial je investror jednoduchsieho zmyslania, tak ho presvedcia, ze ziadne snimky nie su nutne.

suhlasim s jirkati, ze je to riadna fuserina

pevnost je jedna vec, ale zabudas aj na to, kolko asi bude mat zivotnost taky spaleny zoxidovany zvar?

inak aku radu by si ocakaval, aby ti pomohla?
pokial to chces robit dobre, tak to proste musis nafukat

Editoval rcp (07-02-2019 12:44:18)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#8 07-02-2019 12:39:50

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1614

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Říkám ,že si dělá srandu. Ten plast je proto aby to náhodou někdo nemyslel vážně. Pevnostně se podle mého bez ochrany kořene nerez vařit nedá. Ale ať si to tady každý přebere jak chce. No a jestli chceš urážet ,tak prosím rád si přečtu, co vše v Tobě vězí. Jeden fakt je základní. Tady víme jak se to dělat má a každý si vytváří obraz dle svých zkušeností a případných příspěvků . Možná nám Tu časem dáš i nějaká fota. Rádi se pokocháme Tvým umem

Offline

 

#9 07-02-2019 15:31:06

Daniel 141
Člen
Registrovaný: 20-10-2015
Příspěvky: 23

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

rcp napsal(a):

Daniel 141 napsal(a):

Diky za odp. Vsak nic mi nepomohly...na rentgeny to neni.. (Uz vidim jak rentgenar lita po stropech fabrik v 10m a to vetsinou pri provozu.. wink ) Vetsinou to vesime po stropech a zdech..zkousky jen jarem..

neviem ake skusenosti mas s rentgenarmi, ale bezne sa snimkuju zvary pod stropom, vo vykope, v kotli a na dalsich tazsie pristupnych miestach - takze toto opat nebude argument - skor to bude tym, ze firma sa snazi usetrit aj na snimkoch a investora "opije suchym rozkom" - napr. doda snimky z uplne ineho potrubia, resp. pokial je investror jednoduchsieho zmyslania, tak ho presvedcia, ze ziadne snimky nie su nutne.

suhlasim s jirkati, ze je to riadna fuserina

pevnost je jedna vec, ale zabudas aj na to, kolko asi bude mat zivotnost taky spaleny zoxidovany zvar?

inak aku radu by si ocakaval, aby ti pomohla?
pokial to chces robit dobre, tak to proste musis nafukat

Offline

 

#10 07-02-2019 16:37:47

Daniel 141
Člen
Registrovaný: 20-10-2015
Příspěvky: 23

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Diky! To jsem chtel slyset! Proto jsem se potreboval zeptat.. Vzdy do potrubi foukam, uz se mi, ale stalo, ze mi to bylo rozmlouvany, nebo i priskrceny ventil do podfuku na 1l a to nemuze stacit napr. na 50m trase.. Nebo snad ano? Ja davam 4 az 5l ..
Svarim rychle..mezirka je super, vidim co spojuju a svar je pevnejsi, vetsinou mam na rouru (napr.2mmx28mm) 57Am, na spodek min, 2mm dratem chladim a rychle odkapavam do hrusticky, ta je zasadni pro rychlost meho svareni..
  Tupy spoj jsem taky zkusil, ale mam vic duvery ve spoji s mezerou.. Svari se na nekvalitnich nerez.rourach(svareny plech) jezirko rychle tuhne a nici to efekt housenky, oproti kvalitnejsi vyrobe rour, kde se jezirko, pekne rozleva ..
Nerez jsem delal malo, ted je to ale hlavni ma napln svarovani.. Proto me zajima jestli, ja jako zivnostnik (subka svarecich praci) neriskuji, kdyz mam z cizi priny spaleny koren.. Chlacholi me, ze kdyz to neni potravinarsky plyn, nebo dusik a kyslik, tak se foukat tolik nemusi ci vubec.. Jeden takovy svar bez podfuku jsem rozrizl, spoj byl diky silnymu koreni tučný 4mm na 2mm mat., a to spaleni korene ,nebylo tak hluboky jak se pohledem jevilo.. A diky za odp. ze pevnosti to moc neubralo jakozto kvalite..
A urazet jsem tu nikoho neprisel, mozna jsem nepochopil vase odpovedi, bylo to me moc zhurta .. Tak snad vse v pohode plastaku a fusko smile)
Pardon za delsi nepochopitelny text .)

Offline

 

#11 07-02-2019 16:52:41

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1777

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

okrem fukania ide pouzit ako "kompromisne" riesenie - formovaciu pastu - kupis to ako prasok v plechovke, ktory rozmiesas s metylalkoholom na husty krem, ktorym natries oba konce rur - 5-10mm siroky pruzok

koren nie je v ziadnom pripade ako pri nafukani argonom, ale rozhodne je to lepsie, ako ked nefukas

https://www.ezvar.sk/prislusenstvo/form … root-flux/
https://eshop.chemweld.cz/Formovaci-pas … g-d773.htm
https://www.solik.sk/tavidlo-solar-flux … -zvaranie/


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#12 07-02-2019 17:04:56

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2563

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

RCP, ale bude možné nechat strusku v potrubí na technické plyny? Ono to potvora nejde ničím sundat.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#13 07-02-2019 17:18:11

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1777

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

no vidis, to ma v tej rychlosti nenapadlo - taktiez nie je ta pasta vhodna na pitnu vodu a potraviny ....

ale z tej hrachoviny, co tam vznikne bez fukania, by som mal tiez strach, ze sa nejaky bordel uvolni

Editoval rcp (07-02-2019 17:18:42)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#14 08-02-2019 06:07:56

Daniel 141
Člen
Registrovaný: 20-10-2015
Příspěvky: 23

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Ano! Moc diky, prasek navrhnu.. V kazdem pripade, se vzdy roury fest profouknou, az to skor ohne rouru a na pripadne necistoty se montuji filtry..hlavne na dusik atd..

Offline

 

#15 09-02-2019 16:25:20

6six6
Člen
Registrovaný: 11-02-2017
Příspěvky: 104

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Daniel 141 napsal(a):

svaru zdar,
mám dotaz, v práci dělám potrubí od 1,5 až 2mm pro technické plyny.. nedělám to dlouho ..dělal jsem spíše vodu.. "zkušeňáci" mi stále vymlouvají podfuk do potrubí, pokud nejde o kyslík .. co je na tom pravdy? ..dělám si pokaždé mezery takže o kořen se nebojim, ale bez podfuku, zbude z něj něco, když je nejspíš spálený? Jaká je pevnost svaru? pracujeme s tlakem kolem 30bar... neriskuji svůj svařečák (svářím na živnost).. Dík za odp.

Ty vole to je firmicka. To by jeden blil a jeste se pochlubi tady. Mas svarecak, mas vedomosti a znas zakladni pravidla. Co cekas za odpoved tady?
Delate to pekne, pokracujte v tom, to jak to osirate je zrejme jediny zpusob jak podtrhnout zakazku a ziskat ji pro sebe. To je to kouzlo tech neskutecne lacinych nabidek ve vyberovem rizeni, svet se normalne zblaznil.

Offline

 

#16 09-02-2019 22:04:54

Daniel 141
Člen
Registrovaný: 20-10-2015
Příspěvky: 23

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

6six6 napsal(a):

Daniel 141 napsal(a):

svaru zdar,
mám dotaz, v práci dělám potrubí od 1,5 až 2mm pro technické plyny.. nedělám to dlouho ..dělal jsem spíše vodu.. "zkušeňáci" mi stále vymlouvají podfuk do potrubí, pokud nejde o kyslík .. co je na tom pravdy? ..dělám si pokaždé mezery takže o kořen se nebojim, ale bez podfuku, zbude z něj něco, když je nejspíš spálený? Jaká je pevnost svaru? pracujeme s tlakem kolem 30bar... neriskuji svůj svařečák (svářím na živnost).. Dík za odp.

Ty vole to je firmicka. To by jeden blil a jeste se pochlubi tady. Mas svarecak, mas vedomosti a znas zakladni pravidla. Co cekas za odpoved tady?
Delate to pekne, pokracujte v tom, to jak to osirate je zrejme jediny zpusob jak podtrhnout zakazku a ziskat ji pro sebe. To je to kouzlo tech neskutecne lacinych nabidek ve vyberovem rizeni, svet se normalne zblaznil.

Mate hodne blbou naladu, ze? Bezte na pivo..

Offline

 

#17 10-02-2019 00:04:47

6six6
Člen
Registrovaný: 11-02-2017
Příspěvky: 104

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Danieli,
naladu mam obecne dobrou a netrefuji do Vas.
Bylo to jen konstatovani toho do ceho Vas nuti zamestnavatel, popripade zadavatel prace. Neni normalni fungovat mimo zakladni ramec technologickeho postupu u tak citliveho materialu, jakym je nerez v jakekoliv podobe.
Neucta k Vasemu remeslu a chuti delat to jako remeslnik, stejna neucta k zakaznikovi atd atd.
Pokud jsem Vas urazil omlouvam se a znovu zopakuji, nemirilo na Vas , ale na situaci u firmy.

Offline

 

#18 11-02-2019 06:13:29

Daniel 141
Člen
Registrovaný: 20-10-2015
Příspěvky: 23

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Rozumim, byl jsem take v rozporu..proto jsem tu u zkusenych svarecu s vyse polozenym dotazem .. Take jsem si nemyslel ze bych mohl tu a tam nekde priskrtit podfuk.. Dobry svarec chce mit za sebou skvele odvedenou praci, patrim mezi ne.. A to nejen proto ze me to bavi ale hlavne ze je to kus obrazu o me.
Jinak bez obav, uz jsem si dupnul ze zadny prisrcovani nebude..

Svarum zdar

Offline

 

#19 11-02-2019 08:03:45

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1108

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Hlavne ked sa nieco stane, tak budu zistovat kto to zvaral, a ver ze sa rychlo zisti ze nebol dodrzany postup. A vinik bude jasny, a nebude vobec dplezite ci si za to mohol.

Offline

 

#20 11-02-2019 13:52:10

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1709
Web

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Daniel 141 napsal(a):

svaru zdar,
mám dotaz, v práci dělám potrubí od 1,5 až 2mm pro technické plyny.. nedělám to dlouho ..dělal jsem spíše vodu.. "zkušeňáci" mi stále vymlouvají podfuk do potrubí, pokud nejde o kyslík .. co je na tom pravdy? ..dělám si pokaždé mezery takže o kořen se nebojim, ale bez podfuku, zbude z něj něco, když je nejspíš spálený? Jaká je pevnost svaru? pracujeme s tlakem kolem 30bar... neriskuji svůj svařečák (svářím na živnost).. Dík za odp.

Jednou větou! Bez podfuku to bude stát za 5 písmen, slušně řečeno. big_smile

Offline

 

#21 12-02-2019 06:14:45

Daniel 141
Člen
Registrovaný: 20-10-2015
Příspěvky: 23

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

Frank napsal(a):

Daniel 141 napsal(a):

svaru zdar,
mám dotaz, v práci dělám potrubí od 1,5 až 2mm pro technické plyny.. nedělám to dlouho ..dělal jsem spíše vodu.. "zkušeňáci" mi stále vymlouvají podfuk do potrubí, pokud nejde o kyslík .. co je na tom pravdy? ..dělám si pokaždé mezery takže o kořen se nebojim, ale bez podfuku, zbude z něj něco, když je nejspíš spálený? Jaká je pevnost svaru? pracujeme s tlakem kolem 30bar... neriskuji svůj svařečák (svářím na živnost).. Dík za odp.

Jednou větou! Bez podfuku to bude stát za 5 písmen, slušně řečeno. big_smile

Jasný! .)

Offline

 

#22 04-05-2019 18:40:51

tarzan
Člen
Místo: Makov na Slovensku
Registrovaný: 20-06-2015
Příspěvky: 459

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

zdravim, zvaram si taketo konzoly,  je to potrubie na kratkodobe použitie /asi mesiac/ na obyčajnu špinavu vodu, tlak 2-3 atmosfery.
takže na tomto podfuk neriešim aj ked viem že by to malo byt ale by mi to velmi skomplikovalo život. stači ked to popredu na tlak 10atm otestujem.

ale čo sa chcem opytat:
ked zrobim škaredy zvar /čo je dost bežne/ možem ho potom poroztahovat elektrodou aby sa viac podobal na potrebny? ....aby som nemusel tak vela brusit? 
Robi sa to ked treba?
ak ano  je potrebne najskorej odstranit to zadymenie na zvare? alebo netreba? a ked davam dva zvary na seba nevadi že je spodny začmudeny? alebo ho najskorej okartačovat?

ide mi o to že inač by som mal vela brusenia, chcem to dat takto na lesku, s rotačnymi bruskamy to da vela prace, a opravit roztahanim ho, by dost pomohlo...
  dik za info...

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/6533_img_20190504_180128.jpg

Editoval tarzan (04-05-2019 18:55:38)


kutil - zvarač začiatočnik, na pracu s drevom profik,
.MAHE Hyper MIG 400 DPS Plus-3..Hyper TIG CWK 400...
https://www.modrastrecha.sk/blog/martin … a-radost/#

Offline

 

#23 05-05-2019 08:46:31

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 279

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

tarzan napsal(a):

zdravim, zvaram si taketo konzoly,  je to potrubie na kratkodobe použitie /asi mesiac/ na obyčajnu špinavu vodu, tlak 2-3 atmosfery...

... možem ho potom poroztahovat elektrodou aby sa viac podobal na potrebny?

Rozlít podruhé to můžeš, ale o to víc bude materiál přepálený, takže ani to očazení nemá smysl kartáčovat.

Opravdu je nutné to dělat z nerezu, brousit to a leštit, vzhledem k zamýšlenému použití?


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#24 05-05-2019 12:45:03

tarzan
Člen
Místo: Makov na Slovensku
Registrovaný: 20-06-2015
Příspěvky: 459

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

a ked je ten material takto opravovany a prepaleny, ma to vplyv na kvalitu zvaru/pevnost, odolnost/ ?

V tomto pripade čo robim teraz ako pišem to nevadí, tam by stačili aj plastove trubky, je to len odskušanie určitej technologie či funguje. ale kedže tam ide kopa drahych sučiastok tak sa tam nerez strati a ja si možem zazvarat s tigom a bude to lepšie vypadat.

ide mi o to ked v buducnosti na niečom doležitom dobabrem zvar či si možem dovolit na potrubi to dodatočne rozlievanie bez vyčitiek svedomia../ to už samozrejme s podfukom/...... aby to nebol cele podfuk...smile
dik

Editoval tarzan (05-05-2019 12:47:47)


kutil - zvarač začiatočnik, na pracu s drevom profik,
.MAHE Hyper MIG 400 DPS Plus-3..Hyper TIG CWK 400...
https://www.modrastrecha.sk/blog/martin … a-radost/#

Offline

 

#25 05-05-2019 13:00:26

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 279

Re: svařování nerez potrubí bez podfuku

tarzan napsal(a):

a ked je ten material takto opravovany a prepaleny, ma to vplyv na kvalitu zvaru/pevnost, odolnost/ ?

Největší vliv to bude mít na korozivzdornost.

Ale nejsem metalurg ani svářeč, snad se ti s objasněním problematiky ozve některý profesionál.


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS