SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 09-02-2019 21:07:13

ttomash
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 30

Správny prídavný materiál

Zdar páni, potrebujem radu skúsenejších, nakoľko ja tápam, pretože nevenujem sa zváraniu nereze. No teraz je to potrebné. Jedná sa o výrobu zábradlia do interiéru. Pätka 4,5mm plocháč, stojky jokel 1,5mm na fotkách, ale bude požitý 2mm hrúbky.

Problém nastáva počas zvárania s prídavným materiálom. Zvary sú načernalé a matné. Pri zváraní natupo vyzerajú zvary ok, s prídavným už nie. Nemám prehľad o špecifikáciách, preto som povedal predavačovi ku čomu potrebujem pridavný, dal mi OK Tigrod 16.10 . Ako určím správnosť?
Ja osobne si myslím, že je nevhodný, viete mi to potvrdiť, vyvrátiť, usmerniť? Ako odstránim namodralosť bez zásahu do štruktúry materiálu?
Skúšal som variť aj pulzom aj bez, rôzne nastavenia, avšak s prídavným to nieje dobré za každej okolnosti.

http://ttomash.rajce.idnes.cz/Nerez/

Offline

 

#2 09-02-2019 21:26:03

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 216

Re: Správny prídavný materiál

Přídavný materiál záleží na tom, z čeho vaříš to zábradlí. A to jsi nenapsal...

Tak jo, na fotkách to je. Ty jäckle jsou stejná jakost? Místa svaru odmaštěné/obroušené?

Editoval davor (09-02-2019 21:39:43)


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#3 10-02-2019 10:37:05

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2936
Web

Re: Správny prídavný materiál

ttomash napsal(a):

Ako odstránim namodralosť bez zásahu do štruktúry materiálu?

nijak, použít mořidlo + broušení lamelovým kotoučem + vyleštit celý zábradlí. Když to má být jednotné.
Toto na stavbě nikdo nedokáže, zábradlí se připraví na dílně a na stavbě už se jen montuje bez svařování.
Samozřejmě se na stavbě i svařuje ale struktura (povrch) už nebude stejná.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#4 10-02-2019 10:48:48

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 934
Web

Re: Správny prídavný materiál

ttomas - pokial mas zvar pri anticore cierny, tak mas nedokonalu ochranu chladnuceho zvaru. Pokial ti zvar chladne, musi byt neustale v ochrannej atmosfere argonu. Samozrejme pri zvarani musis vniest do zvaru minimum tepla a mat popri tom co najvacsiu postupovu rychlost s tym, ze zvar ktory chladne musi byt chraneny co najdlhsie argonom.. Na prvy pohlad to vyzera ako subor nesplnitelnych podmienok, ale ver ze tu zalezi na kazdom amperi ktorym zvaras..  Na zaciatok ti mozem poradit, aby si si nastavil co najdlhsi dofuk, a pokial vidis ze zvar prepalujes, jednoducho zastav, a zvar dochlad dofukom s tym, ze po dochladeni nesmie byt cierny, maximalne bude mat nejaku krajsiu farbu. Postupne si skus uberat po amperoch prud s tym, ze zvysujes postupovu rychlost, ale tak aby si nemal cierne zvary ked odides s horakom od chladnuceho zvaru.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)

Offline

 

#5 10-02-2019 13:20:47

ttomash
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 30

Re: Správny prídavný materiál

Tak to mi je jasné, že pri fabrikácii to nebude už vo finalnom stave, avšak chceme zachovať tú brúsenú štruktúru, nie lesk. 
Čo sa týka zvárania, bolo tam laborovanie s ampérmi, ale musím sa hýbať medzi bodom odtavenia tenšieho materiálu a prehriatím k zváraniu hrubšieho. Samozrejme to všetko funguje, teplo akurat vnesené čo vidno namodraním, pri zvare na tupo. No akonahle sa tam pridal prídavný, je to zvarené, ale povrch je nepriateľný.
Samozrejme zachovaná čistota, hrany rezané pásovou. Aj prietok s dofukom a dobehom som prispôsobil potrebám.
Materiál profilu/jokla je ten najbežnejšie dostupný, pozriem číslo, označenie materialu pätky vidno na fotkach a prídavný som popísal hore.
Jednoznačne s prídavným je to horšie, pretom som sa dotazoval o správnosti prídavného materiálu, nakoľko bez neho sú tie zvary s tými istými parametrami zvárania skoro ukážkové.

Offline

 

#6 10-02-2019 13:51:17

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2319

Re: Správny prídavný materiál

Podle těch fotek mi připadalo, že jsou nekteré sváry přejety podruhé. Dále mě překvapily kuličky na sváru, kde se vzaly? Důležité údaje jsi neposkytl, tloušťka stěny, proud, velikost hubice, průtok plynu. Na tomto videu je ukázáno podstatné:
https://www.youtube.com/watch?v=z86cWH6ZFTA


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#7 10-02-2019 14:05:21

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 118

Re: Správny prídavný materiál

Mne to pride spalene. Aj ked sa pozriem na foto tej zvarenej patky tak na to ze ma 4,5mm hrubku je pekne pokrutena -vela amp...

Online

 

#8 10-02-2019 17:22:30

ttomash
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 30

Re: Správny prídavný materiál

Profil/jokel je na fotkách hrúbky 1,5mm (iny nebol na sklade) ale už sa dokúpil 40/40/2. Na fotkách sa ladilo na odrezkoch. Varil sa profil o plocháč a plocháč ku plocháču. Pri akomkoľvek nastavení to černalo ak sa pridal drát.
Elektŕda ružová 2,4, hubica 7, plyn 8-9L na hubici. Zvárané to bolo tuším okolo 80amp, nakoľko pätka má 4,5mm.
Áno, miestami som to prešiel aj druhýkrát ešte ale prepol som už na pulz, tak tam je usporiadaná kresba rovnomernosť viditeľná.

Editoval ttomash (10-02-2019 18:02:50)

Offline

 

#9 10-02-2019 18:03:11

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1387

Re: Správny prídavný materiál

No jestli to je tig tak se moc nepovedl .Nerezová  elektroda by to tak nějak vypadalo Mi to příjde  že to TIG není

Offline

 

#10 10-02-2019 18:33:04

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 118

Re: Správny prídavný materiál

Este ma napada jedna vec. Obcas sa mi stalo ze som si doniesol do dielne flasu so znecistenym argonom. Potom zvary vyzerali dost podobne. Po vymene flase to zase islo tak ako malo. V plyne chyba byt nemoze (znecistenie/zmeska)?

Online

 

#11 10-02-2019 18:40:49

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1387

Re: Správny prídavný materiál

A co ty kuličky , také ty nečistoty kolem  je to cele očazené tedy já udělám lepší svar elektrodou. Žádná kresba

Offline

 

#12 10-02-2019 20:24:42

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3442

Re: Správny prídavný materiál

Nějak mi to celé svařování nesedí. Pomohlo by zřejmě zodpovězení několika otázek.
1, Jaký argon je použit jako ochranná atmosféra?
2, Jaký typ wolframové elektrody je používán?
3, Jaký materiál - jeho značka, složení - je vlastně svařován?
4, Je přídavný materiál vhodný pro značku a složení použitých trubek?
Konstatování, že je to nerez je velmi málo vypovídající, totéž platí o přídavném drátu. Velikou roli hraje svařovací praxe. Stačí malé nedodržování stále přesné vzdálenosti špičky elektrody od svařovaného materiálu a už bývá problém ve vzhledu i kvalitě sváru.
Povrchově kartáčovaný materiál se samozřejmě také dá svařovat, ale po vyčištění a vybroušení sváru se musí kartáčování obnovit. Existují kotoučky do brusek, dobrý řemeslník to dokáže i smirkovými papíry. Jen upozornění - kartáčované trubky jsou ošetřeny mikronástřikem, jinak by díky zvětšenému povrchu na jemné kresbě víc korodovaly - zešedly.

Offline

 

#13 10-02-2019 20:35:20

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2319

Re: Správny prídavný materiál

To, jakou barvu bude svár mít záleží na teplotě jakou má svár (povrch) když přestane být chráněn argonem. Ta teplota záleží na tom, kolik se do sváru tepla vloží a jak rchle z něj utíká. Když máš slabý materiál a hodně to prohřeješ a nabliješ hodně svarového kovu, tak dlouho trvá než se svarový kov ochladí. To už ale jseš s hořákem dál. A barva bude podle toho, jaká teplota ještě zůstává. Pak bude když je hodně vysoká, tak černá, šedá. Když modrá, zlatá, tak je to nejlepší. Při čočkách velkého průměru zůstane bez zabarvení. Jekl 1,5mm a tak mohutný svár, to se nemůže ochladit. Větší průser je ale tzv. přepálený svár, který nastane pokud vysoká teplota trvá déle. Pak reaguje chrom s uhlíkem a vyloučí se jako karbid chromu. Protože to sníží obsah chromu, tak ta nerez potom rezne.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#14 11-02-2019 19:32:59

hmota
Člen
Registrovaný: 07-02-2012
Příspěvky: 95

Re: Správny prídavný materiál

Trubky na zábradlí bývají broušené  K240-320,nikoli kartáčované.
Snažím se dělat pěkné svary,které jen očistím a přiznám.Koutové svary nikdy nebrousím.
Učit se svařovat tigem zrovna na zábradlí není šťastné rozhodnutí,to už chce trochu praxe a znalostí.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3639_p1020489.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3639_p1020495.jpg

Offline

 

#15 11-02-2019 19:41:49

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1387

Re: Správny prídavný materiál

Hmota hezky se  na to kouká. Jestli máš toho více  já osobně  jsem rád za zveřejnění. Asi budeš daleko od N Jičína šel bych třeba do učení big_smile  je fajn když někdo něco zvládá

Offline

 

#16 11-02-2019 20:17:33

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1429

Re: Správny prídavný materiál

na tych fotkach je defacto zhrnute to, co napisal famater - male zvary, ked to ide zvarane bez pridavneho materialu = male mnozstvo vneseneho tepla = male deformacie, neprepalene, pekne ....

zakladom je perfektna priprava, pokial by tam vyvaral nejake medzery, uz to take nikdy nebude ...
kutaky na kratsich stranach jaklov ma zvarane bez pridavneho materialu - tam by ani vlas nevosiel big_smile

Editoval rcp (11-02-2019 20:29:51)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Online

 

#17 11-02-2019 20:52:29

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1387

Re: Správny prídavný materiál

A na těch delších svarech je přidavný materiál? Nebo je to pusem?

Offline

 

#18 11-02-2019 21:33:43

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1429

Re: Správny prídavný materiál

myslim, ze zvary na dlhsich stranach jaklu su bez pulsu a s pridavnym materialom - puls by mal trosicku inu kresbu

aj pridavat material treba vediet a hmota vie .....


ale mozno hmota napise, ze je to pulsom a ja som to zle odhadol .....

Editoval rcp (11-02-2019 21:39:34)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Online

 

#19 11-02-2019 22:14:35

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1387

Re: Správny prídavný materiál

Také si nejsem jistý právě pro to se ptám ale Ty máš více zkušeností

Offline

 

#20 12-02-2019 08:37:03

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2319

Re: Správny prídavný materiál

Hmota, děkuji, že jsi sem ty fotky dal. Já si myslím, že to bylo pulsem. To jak jsou okraje sváru rozlity, svědčí o velkém proudu, při kterém by bylo těžké vytvořit takovou kresbu. Prozradí to Hmota?


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#21 12-02-2019 20:42:31

ttomash
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 30

Re: Správny prídavný materiál

Ďakujem za dobré rady, vezmem si toku srdcu a budem tak postupovať najbližšie. Prax asi žiadná, čo by stála za slovo. Hmota to dal na pána ozaj.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS