SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 29-05-2019 16:30:21

casul
Člen
Registrovaný: 20-06-2016
Příspěvky: 26

nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

zdravim

mam zlatu elektrodu 2,4mm a zvar nieje pekny vrchu  zadymeny cierny.

cakam na bielu elektrodu.

bodovanie som skusal ale rohy materialov idu od seba...ako keby sa nemali radi.

poradite s nastavenim?

ako to mam nastavene:
1. hf
2. neviem kolko mam dat
3. 5 sekund
4. 3 sekundy
5 70a
7. off
8. off
9. off
10. off
11. -40%
13. 1 sekunda
14. to je bodove zvaranie ... nic
15. 2t kratky zvar
22. 1,6mm ..

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7294_webpnet-compress-image.jpg

Editoval casul (29-05-2019 17:08:36)

Offline

 

#2 29-05-2019 18:15:30

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2597

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Nejlepší by bylo dát fotku sváru.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#3 29-05-2019 18:51:41

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2095

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Já bych řekl málo plynu... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#4 29-05-2019 19:11:12

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2597

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Bílá elektroda to nezachrání. Se zlatou se běžně hliník sváří. Ne vždycky se heft bez přidaného materiálu podaří. Chyb je možné víc. Důležité je kvalita a množství argonu, ale také sklon hořáku a p. Není to jen nastavením svářečky.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#5 29-05-2019 19:26:46

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3533

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Představa, že zapnu TIG svářečku, nastavím nějaký průtok argonu a budu svařovat nějaký hliník je docela scestná.
Na povrchu Jakékoliv Al svařitelné slitiny je vždy vydatná vrstva oxidů, kterou je potřeba očistit.
Svařovat tenký plech od hrany je nesmysl. Zkušený svářeč si nejříve udělá steh třeba 10 mm od kraje protože ví, že na hraně bude mít problém s teplem. To je ostatně při svařování Al slitin trvalý problém.
Je důležité, aby se na konci elektrody vytvořila správná kalota.

Offline

 

#6 30-05-2019 09:05:34

pafik1605
Člen
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 414

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Kromě toho, co ti napsal Relik, Jirkati a Famater, to máš nějaký zmatečný.
2 - třeba 100 Hz, to je teď fuck
10 - termíny hot start a soft start se používají u MMA, pokud u tvého TIGu znamená soft start pomalý náběh proudu, tak si tam nastav třeba 1s, když zapálíš oblouk kousek mimo, můžeš najet na správné místo, aniž bys natavil povrch. Ale chybí mi tam čas náběhu proudu, takže jestli to bude mít kýžený efekt ...?  Vyzkoušej, jak se to chová.
11 - netuším, co je minilog
22 - balance se neudává v milimetrech, ale u tebe v % . Nastav si tam na začátek třeba -35%
A zásadní pravidlo u TIGu je čistota svařovaného i přídavného materiálu i elektrody.

Offline

 

#7 30-05-2019 10:45:37

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2597

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

minilog, jak jsem zjistil, je vlastně bilevel, pak při 80A bude malý proud -40% moc malý. Ale kdyby přidal fotku, tak bychom spíše určili chybu, které se dopouští.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#8 30-05-2019 13:48:21

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1005
Web

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

casul, pises ze zvaras 2,4mm elektrodou, ale nastavenu mas 1,6mm ...


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#9 30-05-2019 14:10:16

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2597

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Dnes prší, tak jsem se podíval do manuálu a doporučil bych:
hubici č.7, plyn čistý argon, průtok 6-8l/min, elektrodu zlakou 2,4 mm, nebroušenou do špičky a špičku trochu ztupit.
Dále svářečku nastavit:
1: HF
2:100Hz
3:5-7sec
4.1sec
5. svářecí proud 80-90A
6. local
7,8 off
11 je v 2T nefunkční
12 0,5sec
13 1sec.
balance nastavit na průměr elektrody 1,6
V 2T vznikne problém s velikostí proudu až se svařenec ohřeje, proto by bylo vhodnější nastavit 4T a 11 nastavit na cca -20%.
Svářené plechy okartáčovat nerez kartáčem a očistit acetonem, drát očistit scotchbrite a acetonem
To by snad pro začátek stačilo.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#10 30-05-2019 14:13:56

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2597

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Výrobca: tahle svářečka má nastavení balance podle průměru elektrody. když je broušená tak je třeba nastavit menší průměr. V tom nevidím problém


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#11 30-05-2019 14:27:50

pafik1605
Člen
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 414

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Balance na průměr elektrody, to je trochu divný, ne?  V popisu je -70% +70%, to je klasika. V podstatě to podle knoflíku znamená, že na slabej silně znečištěnej plech bys měl vzít tlustou elektrodu? A naopak? Nebo co tím chtěl básník říci? To je úplně zmatečný, zvlášť pro amatéra, kterej začíná. To chtěl zase nějakej výrobce za každou cenu mít něco extra. sad

Offline

 

#12 30-05-2019 17:13:53

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 952

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Pravděpodobně nikdo z vás neví co je to balance. Nastavuje se v procentech, je to poměr mezi kladnou a zápornou částí AC proudu. V tomto případě je základní nastavení 0 - to je situace kdy kladná i záporná vlna jsou stejné. Pouze v případě, že svařuji,například starý, silně zoxidovaný hliník nastavím si větší kladnou - čistící část AC proudu, pokud chci úzký hlubší průvar nastavím si balanc opačně. Je potřeba s touto funkcí zacházet citlivě, nevzdalovat se moc od nuly, pak se nemůžete se svářečkou domluvit.

Offline

 

#13 30-05-2019 18:13:56

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1673

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Černý svar  znamená problém s ochranou, jak psal Rellík.

Offline

 

#14 30-05-2019 19:58:10

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2597

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Zdenále, jsou svářečky, které nastavují samy balanci podle proudu a průměru elektrody. Na př. Migatronic. Přitom svářečka sama řídí max EP tak, aby to ještě elektroda vydržela. Nezjišťoval jsem u Kemppi jak to mají skutečně provedené, ale myslím si, že by to mohlo být podobné jako u Migatroniku (ten uvádí jako referenční elektrodu šedou. U jiné je nutné dělat korekci). Souhlasím, že černý svár a elektroda znamená špatnou ochranu, ale u AL také znečištěnou elektrodu. Proto bez fotky sváru těžko radit co mu nejde.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#15 30-05-2019 20:25:07

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1673

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Člověk by řekl, že ten Migatronic umí úplně všechno. Jak si sám vše nadstaví. Já myslel že balance musíš nadstavit sám. To jsou mi tedy noviny

Offline

 

#16 30-05-2019 20:33:32

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1891

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

ked uz tu riesime zlu ochranu argonom - ako ste pochodili s pyrexami? uz ste niekto nieco poriesili, alebo je to stale k nicomu?

casul ma horak ostrojeny pyrexom - su naprd vsetky, alebo len tie cinske?

Editoval rcp (30-05-2019 20:36:06)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#17 30-05-2019 20:45:29

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1673

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Já nemám pořád nic a ten hořák  TTG1600 jak jsem koupil tak tam leží. Nějak jsem si zvykl na TTG2600 a na ten to asi neseženu. Máš pocit že by to mohlo být tím pyrexem?

Offline

 

#18 30-05-2019 20:47:07

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1891

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

ja pyrex tiez nemam, ale par chalanov sa tu stazovalo, ze to nejak nefunguje......   preto sa pytam..... big_smilebig_smilebig_smile

Editoval rcp (30-05-2019 20:47:32)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#19 30-05-2019 20:50:45

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2597

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Já jsem tu čínskou sadu dal do regálu a tam leží. Nefungovaly domečky ani s keramikou. Tak jsem usoudil, že tahle sada není k ničemu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#20 30-05-2019 21:46:07

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1891

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

mozno je to len moj pocit, ale nie je na tej elektrode nalepeny material? - koniec pred spickou sa mi zda sirsi, ako samotna elektroda....  to by asi chcelo obrusit....
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_7294_img-2da7a77794f575aaf071e5fd301fcb3a-v.jpg

Editoval rcp (30-05-2019 21:48:49)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#21 30-05-2019 22:03:54

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1673

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Zkrátit  a zabrousit. Má tam nalepený materiál s přídavného drátu

Offline

 

#22 30-05-2019 22:48:41

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2597

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Ten natavený materiál není hliník. Pokud sváříš venku, tak zvyš průtok Ar.

Editoval Famater (30-05-2019 22:50:21)


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#23 31-05-2019 20:50:04

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2095

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Jestli to máš pyrex z číny (což podle fotky vypadá že jo), tak to rovnou sundej a dej normální keramiku. Svařovat to pak bude normálně... wink Vlastní zkušenost....


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#24 02-06-2019 12:02:56

casul
Člen
Registrovaný: 20-06-2016
Příspěvky: 26

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

viem zabodovat hlinik bez pridavneho materialu?

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7294_img_20190602_114417.jpg

Offline

 

#25 02-06-2019 12:24:11

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1005
Web

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

pri tenkych stenach a pozrazanych hranach to byva dost velky problem..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS