SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 02-06-2019 12:27:38

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2528

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Na bodování bez přídavného materiálu je potřeba vysoký proud. U tenkých materiálů se o to ani nepokouším, vždy s příd. materiálem.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#27 02-06-2019 14:05:40

pafik1605
Člen
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 388

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Chlapi, kdo máte čínskej, jak říkáte zmetkovej pyrex a jste z okolí Práglu? Docela rád bych vyzkoumal, proč to blbne, když značkový fungujou. Kdybyste mi ho někdo půjčil, udělal bych základní výzkum. Stavil bych se pro něj a čestně vrátil. smile

Offline

 

#28 02-06-2019 15:01:39

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1701
Web

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Rellik napsal(a):

Jestli to máš pyrex z číny (což podle fotky vypadá že jo), tak to rovnou sundej a dej normální keramiku. Svařovat to pak bude normálně... wink Vlastní zkušenost....

To se naprosto shoduje se zkušenostmi našich profi svářečů ve firmě. Koupili to jako hit (ani nevím, zda to bylo z Číny) a nakonec se přešlo zpět na růžovou keramiku. Já tedy nevím detailně proč,  jednou jsem to zkoušel a jen špatně chytal oblouk oproti keramice, jinak jsem problém neměl... Já osobně doma na drobné svařování používám ale keramiku.

Offline

 

#29 02-06-2019 15:24:28

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2528

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Pafiku, dost jsem se tím zabýval a došel jsem k závěru, že je chybně konstruovaný domeček. Nefunguje ani s keramikou (stubby). Domnívám se, že v něm vzniká veliká rychlost a sítko nedokáže proud plynu vyrovnat. Co se týká  tazatelova problému ustrojil bych hořák do normální keramiky, ani sítko není potřeba. Keramiku bych, jak už jsem psal, dal velikost 7.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#30 02-06-2019 16:17:47

casul
Člen
Registrovaný: 20-06-2016
Příspěvky: 26

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Famater napsal(a):

Na bodování bez přídavného materiálu je potřeba vysoký proud. U tenkých materiálů se o to ani nepokouším, vždy s příd. materiálem.

co znamena vysoky prud? skusal som 105a a vidno vysledok.

Offline

 

#31 02-06-2019 17:52:16

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2528

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Nejde o to, že by svářečka na to neměla. Proud musí být tak velký, aby se to rychle jen místně natavilo. Hliník má velkou tepelnou vodivost a při "malém" proudu se prohřeje velký objem materiálu a kapka má kam utéct. Tady bych zkusil cca 120A. Ale jak jsem uvedl, ne vždy se to podaří, proto to u takovýchhle věcí raději ani nepokouším.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#32 02-06-2019 18:42:01

pafik1605
Člen
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 388

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Famater napsal(a):

Pafiku, dost jsem se tím zabýval a došel jsem k závěru, že je chybně konstruovaný domeček. Nefunguje ani s keramikou (stubby). Domnívám se, že v něm vzniká veliká rychlost a sítko nedokáže proud plynu vyrovnat.

Myslíš blbá konstrukce, takže to nefunguje jako čočka, ale jsou tam uvnitř turbulence? Pochopil jsem dobře?

Offline

 

#33 02-06-2019 19:32:25

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2528

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Tak to vidím já.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#34 03-06-2019 09:20:38

pafik1605
Člen
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 388

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

A nechtěl bys to porovnat třeba s tvarem klasické velké keramické hubice a pak tam napatlat třeba formelínu a upravit ten vnitřní tvar? Aby to dostalo laminární proudění?  Já bych to klidně otestoval, ale pyrexu menaje ..... sad

Offline

 

#35 03-06-2019 09:27:14

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 393

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Pyrex z Číny: ano stojí za prd. Klasická červená hubice i z číny funguje OK.
Casul: máš to špinavé a zaoxidované. I naprosto nový hliník je potřeba obrousit - zbavit oxidů a ještě umýt acetonem, pak to jde nabodovat bez přídavného materiálu. U starého hliníku, který je nasáklý kdoví čím na to zapomeň. Obecně moc jsem toho bodovat hliník bez příd. materiálu neviděl. Všichni s drátem. Něco málo je na https://www.youtube.com/user/aaronmlarsen ale ten to má chirurgicky čisté smile

Editoval peprnik (03-06-2019 09:27:40)

Offline

 

#36 04-06-2019 13:39:13

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2528

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Pafiku. Laminární proudění se vytváří na sítku. Teď přijde trochu teorie, snad mi to bude prominuto. Celej fór je v tom, že odpor, je závislý na druhé mocnině rychlosti. To způsobí, že když dám do nerovnoměrného proudu plynu sítko, tak tam, kde je rychlost větší, klade sítko větší odpor. Tím vzniká jistý přetlak, který vyvolá zvýšení rychlosti v místech, kde byla původní rychlost malá. Tvar hubice s tím moc neudělá. U sady co mám já, jsem si nejdříve myslel, že musím zvýšit průtok Ar. To výsledek naopak zhoršilo. Pohyboval jsem se průtoky od 5 do 10l/min. Relativně nejlepší výsledky byly při minimálním průtoku a to i skeramickou hubicí (stubby č.7). Proto jsem usoudil, že ten domeček je šmejd. A přestal jsem se tím zabývat.
Ještě k proudu na bodování Al. Proud musí být tak velký, aby se povrch okamžitě začal tavit. Bez náběhu proudu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#37 05-06-2019 13:43:34

pafik1605
Člen
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 388

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Famater napsal(a):

Pafiku. Laminární proudění se vytváří na sítku.

Já vím, že to sítko tvoří tu plynovou čočku. Už se to tu jednou řešilo. Myslel jsem, že se tam uvnitř možná ten plyn točí tak divoce, že to sítko to nestačí "zlaminárnit" smile. Bylo by vidět, co se tam děje, kdyby byl ten plyn barevnej. Bohužel argon je bezbarvej.
Ale možná je to samotný sítko blbě udělaný a dostatečně to neusměrní. Co ho porovnat s jiným, funkčním sítkem? Vliv může mít každá maličkost; velikost děr, průměr drátků, ...

Offline

 

#38 05-06-2019 13:53:19

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1684

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

taka mozno nevyznamna otazka - naco je ten pyrex dobry, ked na nom trvate?

pokial zvaram nieco na stole, dobry pristup, dobre vidiet na lazen, ... tak nevidim dovod pouzivat pyrex....


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#39 05-06-2019 13:59:43

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2528

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Já mám sadu sítek jak stubby, tak normálních. Problém je, že do toho není moc vidět. Když vezmu sítko ze sady s pyrexem a dám na něj keramiku, pasuje na něj stubby, tak žádná sláva, svár je šedý. Když dám sítko ze sady stubby, tak je to zlaté. Protože ta sada s pyrexem stála cca 600Kč, tak jsem to nechal ležet v regále. Také jsem zkoušel to všelijak utěsnit, jestli to někde nepřisává vzduch. Ale výsledek žádný. Teď jsem na SK, v soboru se vracím. Až po návratu dohoním co jsem zameškal a bude pršet, tak bych se k tomu mohl vrátit.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#40 05-06-2019 18:24:53

pafik1605
Člen
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 388

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

rcp napsal(a):

taka mozno nevyznamna otazka - naco je ten pyrex dobry, ked na nom trvate?

pokial zvaram nieco na stole, dobry pristup, dobre vidiet na lazen, ... tak nevidim dovod pouzivat pyrex....

No, a když nevidíš, tak vezmeš pyrex smile
FAM:
No vidíš, přece jen nějakej dílčí závěr. Žeby to bylo sítkem? smile

Offline

 

#41 05-06-2019 19:06:52

casul
Člen
Registrovaný: 20-06-2016
Příspěvky: 26

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7294_img-4e4d359dce75edc5dca91d26e880c9ff-v.jpg

Offline

 

#42 05-06-2019 19:10:57

casul
Člen
Registrovaný: 20-06-2016
Příspěvky: 26

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

tak robil som pokusy zlym smerom. 70 do 150a. pulz atd... nakoniec 40a zvaracska skola bez ziadnych super nastaveni smile)) je to 2mm hlinik uzatvorene. bude to fungovat ako plavak v peci na olovo.

Offline

 

#43 05-06-2019 19:13:55

casul
Člen
Registrovaný: 20-06-2016
Příspěvky: 26

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

url=http://www.svarforum.cz/forum/zobrobr.php?image=./uploads/7294_img_20190605_191202.jpg]
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7294_img_20190605_191202.jpg[/url]

Offline

 

#44 05-06-2019 20:42:14

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2528

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

RCP: Pyrex: Tak trochu frajeřina a tak trochu móda. Ale něco jiného je asi na titan, kdy potřebuješ velký průměr hubice. Potom možnost vidět pod ní by asi byla dobrá. Já jsem to koupil trochu ze zvědavosti a že to bylo laciné a myslel jsem si, že tím zároveň získám sítka na malou keramiku. Ale jak se ukázalo vystrčil na mě čert holou pr*el.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#45 05-06-2019 21:44:35

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1684

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

casul napsal(a):

tak robil som pokusy zlym smerom. 70 do 150a. pulz atd... nakoniec 40a zvaracska skola bez ziadnych super nastaveni smile)) je to 2mm hlinik uzatvorene. bude to fungovat ako plavak v peci na olovo.

a v com bol nakoniec problem? pyrex? cistota? argon? nastavenie zvaracky? ruky? .....

Editoval rcp (05-06-2019 21:49:38)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#46 05-06-2019 21:55:38

casul
Člen
Registrovaný: 20-06-2016
Příspěvky: 26

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

problem....vysoky amper a bez pulzu minilog atd... proste vsetko vypnute ...raz vidiet ako stokrat pocut
na ceste mam aj iny pyrex jumbo

Editoval casul (05-06-2019 21:57:28)

Offline

 

#47 06-06-2019 07:22:29

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2528

Re: nastavenie pre zvaranie 2mm hlinika tig master 2500 ac dc

Já jsem ti uvedl dva proudy. Jeden v nastavení pro sváření 80A. Ten druhý 120A se týkal pouze zkusmo nastavit pro bodování. Potom jsem to doplnil tak, že se pro bodování musí hned po zapálení oblouku materiál tavit.
U sváření Al je problém s velkou tepelnou vodivostí. Když je svařenec malý tak se brzy celý prohřeje a proud musí být zmenšen. Proto se tady píše o pedálech, Up-Downech, bilevelech, potenciometrech. Kdybys ukázel co chceš svářet dostal bys trochu jiná doporučení vč. toho, žr jr potřrba dát ozor na vyfouknutí posledního sváru při jeho uzavírání.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS