SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 16-07-2019 14:39:25

jakobt
Člen
Registrovaný: 06-05-2011
Příspěvky: 86

Jaký hrotový soustruh

Zdravím, chtěl bych se zeptat jaký by jste doporučili soustruh do dílny kolem 30 tisíc , na soustruhu jsem spíše začátečník.

Bohužel mám nějaké omezení - točná délka do 1m, hmotnost  kolem 1 tuny a jistič bohužel mám B20/3.

Na bazosi je plno starších soustruhů např. Volmann,  TOS a pod.

Spíše na co si dát pozor při výběru např. vůle - koukal jsem na čem dělají někteří zámečníci tak jsem jenom žasl jak velké vůle v posuvech měli.....


Díky


OMI 165, plasma Berlan, WLSP 315 + podavač KIT, kitin 1500 hf, Miller 150 ac/dc HF, Plasma stamos

Offline

 

#2 16-07-2019 14:50:07

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 366

Re: Jaký hrotový soustruh

Takzvané "šikovné" soustruhy právě z hlediska točných rozměrů a váhy nebo velikosti jsou dneska nebo již delší dobu cenněný artikl třeba S28 nebo S32 že třeba. Moje rada je ta že pokavaď bys takovej soustruh vůbec sehnal v slušným stavu na peníze bych nehleděl, porotže jinak se budeš jenom šťourat v nose.

Offline

 

#3 10-08-2019 16:38:27

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 954

Re: Jaký hrotový soustruh

Ja mám rumunský SN281, točná dlžka 500mm, priemer kolko treba /dajú sa vyhodiť lože pod vretenom/, motor má 2,2kW, takže to utiahne domová zásuvka, váži 900 kilo a hlavne neni zodraný z výroby, takže sa na ňom dá robiť aj presne. Kúpil som ho za cenu šrotu. S28 je asi trochu menší.

Vôle limitujú skôr výrobu závitov, na nie CNC sústruhu spravidla ideš do materiálu z jednej strany, takže vôla posuvu sa neprejaví - nôž suport pritlačí. A ak to neni úplne zodrané, tak sa to dá vymedziť skrutkami.

Offline

 

#4 10-08-2019 17:23:45

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1363