SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ano, fotku jsem viděl a taky se mi zdá hodně divné, proč by dali ty přepínače a konektory pro TIG, tedy přepínač TIG-MMA, konektor pro připojení tlačítka hořáku a vstup plynu do hořáku a uvnitř by to nebylo zapojeno? No psal to tak pan dede.
Offline
Jo někdo vidí přes plech . Nemusíš mne poučovat , co zde bylo . Celou galerii jiného kusu pochopitelně znám ... nyní se varok trefil . Sám jsem ho chtěl tehdá koupit , pak jsem koupil jiný invertor .
Offline
Já ho snad zítra znova rozeberu. Jinak dorazila kukla, tak jí zítra vyzkouším.
Offline
Vyfoť vnitřek a dej to sem.
Offline
Pro informaci tady je manuál k Berlanu:
https://www.svarecky-obchod.cz/dokumenty/10169.pdf
Offline
Tak jsem v šoku, jaký mám doma stroj a ani jsem o tom nevěděl. Dnes jsem se dostal k testu kukly a TIG funkce. Podařilo se mi najít původní modrou taštičku v které je hořák pro TIG, bižuterie a kupodivu i originální německý návod, kde opravdu píší o HF zapalování. Svářečku jsem tenkrát vydražil od koruny na Aukru, potřeboval jsem jí na stavbu a asi jsem vůbec neřešil co umí. Za 3600Kč, jsem asi nečekal zázraky. Znova jsem otestoval všechno. Rutilky hoří dokonale, klidný bzučivý oblouk. Bazické z Jesenice jsou tedy horší. Na + polu mají takový živelný oblouk, hoření je takové rychlé a člověk musí jet rychleji než s rutilkami. Jinak jak se elektroda přitaví, tak při odlamovaní odpadne tak 1cm obalu někdy víc, takže práce nicmoc. Nevím jestli je to normální....rutilky mi to nedělají. K Berlanu jsem si dodělal HS zapalovaní elektrod, které tedy subjektivně funguje, ale nemám srovnání s jiným strojem.
Tig jsem zkoušel "nasucho" bez plynu. V setu byla šedá elektroda, než poprvé chytla hodila několik jisker, ale jak se zapálí a zhasne, tak už nepřeskočí nic. Předpokládám, kvůli oxidu na elektrodě. Obrousil jsem jí a pak hodla ještě několik jisker, takže předpokládám, že funguje. Při použití TIGu invertor bzučí...to je asi ten elektroventil.
Jo a měřil jsem napětí na elektrodě a je tam 60V, ať mám HS zapnutý nebo ne. Jak se to chová při zapálení oblouku nedokážu zjistit.
Nějaké fotky:
https://imgup.cz/image/kLYg
https://imgup.cz/image/kLYl
https://imgup.cz/image/kLYh
edit: Ještě jsem zapomněl pochválit kuklu. Je to tahle https://www.svartop.cz/svlarreclu-techn … 1-baterie/ a pro mě je to úplně jiná liga, než stará ASK 300. Stará kukla nešla přepnout na nižší DIN než 9 a mezi 9 a 13 prakticky není rozdíl. Viděl jsem jenom tečku oblouku a absolutně jsem neměl ponětí, kde se svárem jsem, jak vypadá a kam jedu.
Nová kukla je jak brýle do jiného světa. Nastavení ve dvou stupních 9-13 a 5-8. Na 9 je optimum na bazickou, rutilka nemá tak jasný oblouk tak jí mám na 7-8. TIG jsem neladil, nechtěl jsem si zničit elektrodu. Ale je nádhera, jak je vidět celé okolí svaru, vlastně je ztlumený jenom oblouk a vidíte všechno okolo a můžete si elektrodou doslova kreslit.
Editoval dede (17-05-2020 18:16:11)
Offline
A takhle nějak vznikají ty dezinformace...
Máš úplně stejný BWIG z té doby jako všichni ostatní.
Offline
Ale že mě to dalo práce. A ještě jsem sklidil "osočení" do Boboboa a trochu i od Varoka. Tak ať ti to funguje. To bzučení bude od jiskřiště HF.
Co se týká rozdílu rutilek a basických, o tom je nyní už zbytečné psát. Bylo toho tady nedávno dost.
Offline
Ake HS si tam dorobil?
Offline
Famater: Ale já jsem vás neosočoval. Jen jsem psal, dede předtím odpovídal že ta jeho mašinka nemá HF a el. ventil plynu. Jak je vidět z jeho fotek, tak má.
Offline
Varoku, to osočení bylo v uvozovkách. Mě šlo přece o to dovést Dedeho k tomu, že ta svářečka je primárně jako tigová a co psal dede jsem věděl že to je jinak. Co se týká Boboboa, tak ten nevynechá žádnou příležitost aby se nepokusil mě nějak "shodit"
Offline
Famater, aha tak to bylo brané s troškou nadsázky.
A mistr bobobo ne jen do vás, ale do každého. On už je pristě takový.
Offline
Atlan: HotStart. Zvýšení proudu pro lepší zapálení oblouku a navrch by to mělo mít Antistick.
Famater: Přiznám, že jsem tomu nevěřil, dokud jsem jí znova neotevřel a pak nenašel ten manuál. Byl jsem převědčený, že byla primárně MMA. Vždyť to prodával za hubičku.
Offline
Ty elektrody Jesenice nejsou špatné, ale zkusil bych ještě jiné které se dají u vás koupit a mělo by to být lepší, třeba Lincoln nebo Böhler, mě se s nimi vařilo o něco líp. U nás byla cena Jesenice a Lincolnu téměř stejná, Böhler o něco dražší
ono "mě se s nimi vařilo o něco líp" mělo znamenat hlavně opakované zapalování. Z rutilek jsem nakonec zůstal u Lincoln Supra a Bauhaus Čína, podle situace
Editoval jees (18-05-2020 12:26:48)
Offline
K tomu je potřeba se zamyslet nad tím, jaké zlepšení od jiné elektrody budeš očekávat. Nebo co elektrodě Jesenice vytýkáš. Na tvé svářečce budou fungovat lépe bazické elektrody, které se vyznačují jemnější kresbou. Mezi ně patří Boehler 7018.
Mnoho svářeček antistick nemá a nijak to nevadí. Hotstart je dobrý, ale u invertorů je omezený na max. proud. Proto při velkých proudech nebude tak výrazný.
Offline
Me právě připadá, že s rutilkami funguje perfektně. Bzučí, klidný oblouk. Ty Jesenice jsou takové uprskané, hoří to doslova živelně, jak popisuju výše. Bazické už jsem používal a nepamatuji si, že by se tak chovali. Zkusím koupit jinou značku.
Offline
Ty bazické se budou opravdu chovat jinak než rutilky. Ale to už tady bylo probíráno, zkus zapátrat. Zkus koupil pár kusovek.
Offline
dede napsal(a):
Me právě připadá, že s rutilkami funguje perfektně. Bzučí, klidný oblouk. Ty Jesenice jsou takové uprskané, hoří to doslova živelně, jak popisuju výše. Bazické už jsem používal a nepamatuji si, že by se tak chovali. Zkusím koupit jinou značku.
Možná jsou vlhký. Zkus koupit pár EB-121 nebo 123 pr. 2,5 a otestovat. Potřebujou vyšší zápalný napětí, ale když hořej, dělaj krásný sváry. Rutilky se s tím nedaj srovnat.
Offline
bobobo věří jen tomu co vidí , né tomu co kdo povídá , nesmyslů za život slyšel více jak pravdy . Proto foto poví . Ostatní jsou kecy .
Offline
bobobo napsal(a):
Proto foto poví.
pravda, tak sem nějaké dej.
Poslední foto od tebe si vybavuju: "Zoufalá situace vyžaduje zoufalé řešení!"
u obalených elektrod (všech typů) je třeba laborovat s ampérami klidně po 2A pokud to potenciometr zvládne, často i mimo rozsah daný výrobcem elektrod.
Oblouk musí jen šumět a neprskat. Neexistuje kuličky jako u Mig/Mag.
Offline
Bobobo, každý máme své metody. Není dobré spoléhat jen na jednu.
Co se týká elektrod, když opomenu další (kyselé celulozové), tak neexistuje dělení jen na rutilky a bazické a myslet si, na př. bazické jsou stejné, jen se liší tím, jak kvalitní je výrobce. V této ketegorii je mnoho elektrod, které mají vlastnosti podle jejich určení. Na běžné sváření, takové to domácí je třeba si vyzkoušet různé druhy. Na př. Pafíkem uvedené EB121, 123 dle mých zkušeností umožní překlenout větší mezeru, než na př. Boehler 7018. Přitom se domnívám, že by ta Boehlerka na Belanu fungovala lépe.
Ke Castolinkám. Kdysi, jak se dnes říká "za totáče" to byla firma, které mohla k nám dovážet. Poznal jsem jejich nerezové rutilky a jevily se mi jako vynikající. Ale nebylo srovnání. Jejich výrobky ani dnes rozhodně nebudou žádný šmejd. Já bych se snažil koupit různé elektrodY po několika kusech a vyzkoušet si je. Podle toho se rozhodnout ke poupi balíku.
Offline
Já nakonec koupil ty Castolíny a už to řešit nebudu. Byly levnější než balík 121 od Esabu, stačí mi, že to není šmejd a snad je přes víkend vyzkouším. Různé typy se mi nechce kupovat. Neživí mě to a malá balení elektrod jsou většinou dost drahá. Takhle mám balík rutilek, balík bazických a můžu zkoušet co na jaký platí. Rutilky mám vychytané a na bazické zkusím to co píše Bourač, jestli nepomůže poladit proud. Ty Castolíny mají uvedený proud pro 2,5 80-110A, což je víc než mají na sobě ty Jesenice. Už to je divný.
Offline
Nezapomínejte co tady bylo už vícekrát psáno. Ty levné čínské mašiny mají kolikrát uteklou stupnici nebo displej o nějaké určité ampéry. Takže co psal Bourač zkuste. Ono totiž na balíku elektrod máte napsané třeba těch 80-110A, které na mašince ladíte, ale jak už jsem psal, tak ve skutečnosti může být proud úplně jiný. Třeba při 80A na mašince může být ve skutečnosti 55A a vy se zbytečně trápíte že mašina nejede.
Offline
Na berlane na 2.5 bazicke evb50 nastavujem tusim 100A, v reale to bude asi 90A nemam zmerane.
Editoval Atlan (21-05-2020 19:40:45)
Offline
Bohužel bourači , ty nebudeš nikdy schopen ani takovýchto mých akcí , jelikož ani netušíš a nebudeš , co jsem udělal a proč .
Offline