SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 21-01-2020 10:30:50

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 79

Péro

Zdravím,
láme mně kámoš na svaření listové pružiny. Je to křuply na kraji u oka. Prej už to nejde nikde koupit tak to chce mermomocí opravit. Předpokládám, že pevnost nebude nic moc a hlavně svařitelnost naprd kvůli obsahu uhlíku (nejspíš to bude nějaká 12 xxx a uhlík kolem 0,8%)
Je nějakej matroš kterým by to aspoň trochu šlo?
Předesílám, že to je na vlek kterej nejezdí po silnici, vozí s tím řepu z pole.
Díkec V.

Offline

 

#2 21-01-2020 10:50:22

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4392

Re: Péro

Podívej se na elektrodu OK 83.28. Já bych ale pružinu nikdy nesvařoval, je to skutečně zbytečná práce. To bych radši celý povozek předělal na jiné listové pružiny, třeba z náklaďáku.

Offline

 

#3 21-01-2020 13:35:31

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2404
Web

Re: Péro

Antihero napsal(a):

Zdravím,
láme mně kámoš na svaření listové pružiny.

Tak svařit to půjde bez větších problémů určitě.   Ale listové pružiny jsou tepelně zpracovány a svařením porušíte pevnost a pružnost. Nedoporučuje se, kde je potřeba zachovat původní vlastnosti. Svařoval jsem listové pružiny tady jednomu sběrateli antických automobilů, elektrodou E 312-16,  ale tam se jednalo pouze o zachování originálního tvaru a vzhledu. Jen pro výstavu. smile

Offline

 

#4 21-01-2020 17:04:09

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Péro

Svařit to 100% půjde ale funkčnost je skutečně diskutabilní(nejspíš to praskne v TO).Ve hře je buď předělání uchycení k podvozku,nebo najít obdobnou na šroťáku klidně i poškozenou a seskládat ze 2 zničených jednu funkční(pokud to umožní konstrukce).Kdybych se rozhodl zkusit svařit tak asi tímhle:
https://www.welco.cz/cs/welco-1660s


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#5 21-01-2020 22:04:22

Adamw140
Člen
Registrovaný: 12-03-2019
Příspěvky: 441

Re: Péro

Nevim jaka je to vahova kategorie ale pokud je to 1-2 tuny nosnost urcite se vyplati tam vrazit napravu treba sport yacht nebo neco podobnyho levnyho ono to hveze dost a stoji minimum. Pokud je to za traktor na vetsi tonaze pak se asi financne vyplati zavarit. Vysledek odhaduju tak jak ostatni.

Offline

 

#6 21-01-2020 22:30:57

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4716
Web

Re: Péro

vozejk na řepu? To bude těžkotonáž. Já bych to vyfotil a poptal tady: http://www.nasetraktory.eu/forum/ tam se čile obchoduje s těmito komponenty.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#7 22-01-2020 10:43:10

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 79

Re: Péro

Pánové, díky za reakce.
Potvrdilo se co jsem si myslel, ale halt komu není rady...
Bourač-není to nic velkýho, prostě starej vozejk s ložnou 2,5x1,5

Offline

 

#8 22-01-2020 21:45:33

Adamw140
Člen
Registrovaný: 12-03-2019
Příspěvky: 441

Re: Péro

Nojo tak to by mela stacit naprava  http://www.sportjacht.cz/vyrobky/autopr … hp?disk=16

No jeste me napadlo ze v perovne vyrobi pero jakykoliv. U veteranu to cenu ma ale j tak bych to zkusil.

Offline

 

#9 23-01-2020 14:37:53

sutneosv
Člen
Registrovaný: 12-07-2013
Příspěvky: 42

Re: Péro

Antihero napsal(a):

Zdravím,
láme mně kámoš na svaření listové pružiny. Je to křuply na kraji u oka. Prej už to nejde nikde koupit tak to chce mermomocí opravit. Předpokládám, že pevnost nebude nic moc a hlavně svařitelnost naprd kvůli obsahu uhlíku (nejspíš to bude nějaká 12 xxx a uhlík kolem 0,8%)
Je nějakej matroš kterým by to aspoň trochu šlo?
Předesílám, že to je na vlek kterej nejezdí po silnici, vozí s tím řepu z pole.
Díkec V.

,
Omlouvám se. ale náš kovář v JZD  (před revolucí) razil jedno heslo: všechno jde, akorát malý děti se musí nosit...., proč to říkám? kamarád měl v tý době veterána Warťáka 312 a taky mu prasklo zadní péro - bohužel teh hlavní list s okem. ke koupení bylo (stálo tenkrát skoro 2k Kč) Tak ten PAN kovář se na podíval a řekl: hele klucí, běžte na půdu, tam je regál s pérama z bryček.... světě div se jedno péro mělo stejné míry, co jsme sháněli.....
Závěr? jestli to nechce předělat, tak chodit po veteránských burzách, a sledovat traktorforum....

edit: ted je na traktorforu jedna náprava s nosností 2000 kg i s dokladama za 15k Kč

Editoval sutneosv (23-01-2020 17:12:00)

Offline

 

#10 23-01-2020 21:48:54

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: Péro

Sice to neco bude stat ale jsou firmy co to dokazou vyrobit.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#11 24-01-2020 22:22:01

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 134

Re: Péro

jestli to je uhlíkovka, múžeš oblast sváru popustit na cca 270 st. C, zbavíš se místních zakalení, pokud se tomu chceš vyhnout, pak po svaření to nech co nejpomaleji zchladnout asi v nějakém zábalu. Pokud je u toho oka místo, můžeš spoj přeplátovat.

Editoval bn (24-01-2020 22:37:14)

Offline

 

#12 24-01-2020 22:23:58

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 134

Re: Péro

další možností je celé pero po svaření znovu zakalit a popustit

Editoval bn (24-01-2020 22:24:32)

Offline

 

#13 24-01-2020 22:33:39

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 134

Re: Péro

jinak pokud to pero má po celé délce zhruba stejný průřez, pak můžeš koupit plocháč péroviny a zručnější kovář to musí zvládnout jako prd. Jen potom musí následovat kalírna, kde umí dlouhé věci, pokud znáš nějakého mečíře, ti ty kalírny znají.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče