SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 05-03-2020 15:57:42

likobr
Člen
Registrovaný: 05-03-2020
Příspěvky: 6

PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Zdravím všechny.
potřebujeme do jaklu se stěnou 1,5mm propalovat otvory pro zavěšení pro žárové zinkování. do každého jeden, cca 20mm od konce, stačí cca 6-8 mm. Jen do jedné stěny. Nemusí být hezký, jde o to aby to bylo rychle, protože jedna várka je cca 4.000 ks. Hodí se na to plazma? Teď se to dělá vrtačkou. samozřejmě aby to díky spotřebnímu materiálu nestálo majetek, je jasné, že hořák trpí hlavně při propalu... Díky za rady

Offline

 

#2 05-03-2020 18:12:50

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3966

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Myslím, že propalování otvorů plazmovým hořákem bude při započítání všech nákladů (pořízení plazmové řezačky, odpisy, spotřební materiál, čištění rozstřiku při propalování) bude vrtání levnější technologie. Při správném organizačním systému výroby je zpravidla možné už při dělení materiálů přidat operaci vrtání na příslušném místě, třeba i před dalšími technologiemi opracování.
Odůvodnění je poměrně jednoduché - vlastní propálení startovacího otvoru pro následný, i malý, kruhový řez je u plazmy dost neproduktivní a následně nákladnou záležitostí. Mnohem účinnější, rychlejší, produktivnější - ale dražší - je dělení a řezání potřebných figur na laseru.

Offline

 

#3 05-03-2020 18:24:04

likobr
Člen
Registrovaný: 05-03-2020
Příspěvky: 6

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

děkuji za názor. V podstatě by se jednalo jen o ten propal. Díra může být jakkoliv šišatá, roztřik nevadí. Opravdu jde jen o otvor pro zavěšení. Beru to hlavně jako úsporu času. propal cca 1-2 s vrtání min 10-15 s x 5000ks... pří rozdílu v pracnosti 10s jsou to na této sérii skoro dva dny, dvacetkrát za rok... Plazma může být bazarová, jde mi o ten spotřebák jak moc to prodraží...

Offline

 

#4 05-03-2020 19:13:22

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2523

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Likobr: zkus v okolí najít někoho kdo má vysekávačku. My tak řešili něco podobného... Jsou to takové velké a většinou starší stroje podobné lisu... Tak těch dírek někdo nabouchá i 60 za minutu... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#5 05-03-2020 20:54:36

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3961
Web

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

kvalitní vrták + ruční vrtačka,
materiál narovnaný vedle sebe třeba 50ks na nějakých kozách (přiměřená pracovní výška)

vrtání díry 6mm bude takto rychlejší než plasma.

Nebo stejně připravený materiál a nedělat díru 20mm od kraje ale řez flexou z čela jeklu - to jsem viděl na mnoha svařených a pozinkovaných konstrukcí.
Říkal jsem si co je ééto za systema?  Ale když 5000 ks tak už chápu.

Nebo pořídit vysekávací přípravek + lis viz Rellik.

Aha otvor pro zavěšení, myslel sem jen otvor pro únik přetlaku. Tak nic. Já bych vrtal.

Editoval bourač (05-03-2020 20:55:54)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#6 05-03-2020 22:39:32

smiki
Člen
Registrovaný: 26-02-2007
Příspěvky: 91

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Časová úspora bude obrovská, rentabilita bude záležet na hořáku a spotřebáku. Levný spotřebák se bude častěji měnit, což je ztráta času cca 1-2min na výměnu podle hořáku, ale i tak by se na jednu sadu mělo dát udělat několik tisíc děr.

Offline

 

#7 06-03-2020 09:28:29

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 885

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Rellik: nečteš zadání. Chtěl bych vidět deformace jeklu po dírách od lisu.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#8 06-03-2020 10:19:25

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1319

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Hlavne to bude chciet plazmu s pilotnym oblukom.

Offline

 

#9 06-03-2020 10:39:25

likobr
Člen
Registrovaný: 05-03-2020
Příspěvky: 6

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Tahat to někde na dílnu k mašině, rozebírat balík a zase páskovat nemá smysl. Předpoklad je že se to bude pálit rovnou v balíku, někde na place, kde se povysune řada jaklů o 5cm a zase vrátí.

Offline

 

#10 06-03-2020 12:23:51

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2000
Web

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

likobr napsal(a):

Tahat to někde na dílnu k mašině, rozebírat balík a zase páskovat nemá smysl. Předpoklad je že se to bude pálit rovnou v balíku, někde na place, kde se povysune řada jaklů o 5cm a zase vrátí.

To zůstanou ty jekly před zinkováním zabalené neodmaštěné,dál se s nimi před zinkováním nic dělat nebude?


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#11 06-03-2020 14:46:47

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 68

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Co to zkusit propálit drážkovací elektrodou.
Zvladne to normální svářečka.

Offline

 

#12 06-03-2020 15:22:53

likobr
Člen
Registrovaný: 05-03-2020
Příspěvky: 6

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Ládes napsal(a):

likobr napsal(a):

Tahat to někde na dílnu k mašině, rozebírat balík a zase páskovat nemá smysl. Předpoklad je že se to bude pálit rovnou v balíku, někde na place, kde se povysune řada jaklů o 5cm a zase vrátí.

To zůstanou ty jekly před zinkováním zabalené neodmaštěné,dál se s nimi před zinkováním nic dělat nebude?

Ano, to si řeší zinkovna v rámci procesu zinkování to odmořuje...

Offline

 

#13 06-03-2020 15:23:59

likobr
Člen
Registrovaný: 05-03-2020
Příspěvky: 6

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Antihero napsal(a):

Co to zkusit propálit drážkovací elektrodou.
Zvladne to normální svářečka.

to jsem popravdě nikdy nedělal, ale myšlenka dobrá, nemusím řešit vzduch...

Offline

 

#14 06-03-2020 16:49:54

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 885

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Nebude potřeba drážkovací elektroda. Kdysi byla potřeba díra do srojní pilky: držadlo na nůž. Dříve toho na kalené materiály moc nebylo. Pomohla WLSP 315 - drát *1,přepínače nadoraz a posuv aby necukal.
Hodně krátký výlet a ťuk. Výsledek byl krásná  čistá díra propálená čistě a bez krápníku s minimální TOO.
Chce to dost výkonnou svářečku-200A bude málo a po vyzkoušení by se dal nastavit i časovač pro opakování.
Zatím se mi to zdá jako nejrychlejší způsob z tady uváděných


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#15 06-03-2020 17:36:44

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2000
Web

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

osobně bych zinkoval až hotový výrobek než materiál na jeho výrobu tak jsem to myslel a takhle tenký jekl bych před svařováním odmastil aspoň v oblasti svárů.Proto jsem se divil.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#16 06-03-2020 17:46:55

likobr
Člen
Registrovaný: 05-03-2020
Příspěvky: 6

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Ládes napsal(a):

osobně bych zinkoval až hotový výrobek než materiál na jeho výrobu tak jsem to myslel a takhle tenký jekl bych před svařováním odmastil aspoň v oblasti svárů.Proto jsem se divil.

pozinkovany jekl je vyrobek. dal se s nim nic nedela :-)

Offline

 

#17 06-03-2020 22:29:27

ctiteljan
Člen
Registrovaný: 17-09-2017
Příspěvky: 59

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Ládes jak zvednou cenu naúčtovat zinkovaný jekly a poté výrobek na opravu přezinkovat a je to tam krásně nastřelený, druhá věc představa že z balíku povytáhnu jekl je pro mně nepředstavitelná až neproveditelná. bud je to tak malej balíček že je opravdu rychlejší ruční vrtačkou 4mm to přostřelit nebo se to stejně bude muset celý rozbalit, ty pásky ani dráty to díky gravitaci nepustí ven max vrchní patro …..

Offline

 

#18 07-03-2020 13:41:22

j.bill
Člen
Registrovaný: 23-03-2017
Příspěvky: 317

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Pálení děr cočkem.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7809_paleni_dir.jpg

https://youtu.be/MZMqVwRBRQg


Lepič vlašovčích hnízd.  smile
GÜDE GE145W + Proteco P550  ---> Berlan BWIG180, Omicron OMI246, LGK60 + Speedglas 9100XX, Predátor = všechno na takové to "domácí žvýkání"...

Offline

 

#19 11-03-2020 11:14:58

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 357

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Vůbec se nemusíš bát ty díry plazmou propalovat do 1.5stěny, vím že by se mělo začínat na kraji materiálu, ale takto už pálím do jeklu 3mm několik let a nějaká větší spotřeba spotřebního materiálu se nedostavila.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2784_img_20200311_091927.jpg

Offline

 

#20 11-03-2020 21:07:28

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 410

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Jaryn napsal(a):

... ale takto už pálím do jeklu 3mm několik let ...

Hezká práce!

Jenže likobr tady řeší něco jiného. Otvor cca 6-8mm (bez požadavku na nějakou kvalitu) za 1-2vteřiny bez rozpáskování balíku jeklů a to vše v řádu tisíců kusů.
Takže utopie...

kemppin napsal(a):

Rellik: nečteš zadání. Chtěl bych vidět deformace jeklu po dírách od lisu.

Ten jekl se třeba dá pod lisem při prorážení nasadit na přípravek, takže síla působí jen na jednu stěnu, ne na celý profil.

Editoval davor (11-03-2020 21:12:41)


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#21 12-03-2020 05:44:58

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 357

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

To není utopie, pokud potřebujeme nazinkovat jekle v délkách a chceme díry pro zavěšení, tak děláme běžně že balík vůbec nerozebíráme ani pásky nepovolujem hodím si ho na kozy a propaluji dírky dycky řadu proti sobě tedy jedním propalem mám díru ve dvou jeklech. Toto mám během chvilky hotovo, kdybych měl vrtat nebo strkat do lisu práce bude trvat mnohem mnohem dýl.

Offline

 

#22 12-03-2020 07:54:41

shaolin
Člen
Registrovaný: 07-11-2019
Příspěvky: 44

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

Na takéto dierky do 1,5mm by ozaj stačil ručný prestrihovač. Ja by som volil elektrický prestrihovač  ... https://www.amazon.com/Huanyu-Puncher-E … B01DZM2EU8

Offline

 

#23 12-03-2020 09:07:10

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3022

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

shaolin napsal(a):

........... Ja by som volil elektrický prestrihovač  ... https://www.amazon.com/Huanyu-Puncher-E … B01DZM2EU8

genitalny napad - este vysvetli, ako budes strihat diery do jaklu - tak ako znelo povodne zadanie....... lol
"Zdravím všechny.
potřebujeme do jaklu se stěnou 1,5mm propalovat otvory pro zavěšení pro žárové zinkování. do každého jeden, cca 20mm od konce, stačí cca 6-8 mm. Jen do jedné stěny. Nemusí být hezký, jde o to aby to bylo rychle, protože jedna várka je cca 4.000 ks. Hodí se na to plazma? Teď se to dělá vrtačkou. samozřejmě aby to díky spotřebnímu materiálu nestálo majetek, je jasné, že hořák trpí hlavně při propalu... Díky za rady"


PS: ja teda volim gulomet - prestrelovat to bude asi najrychlejsie..... napr. take MG42 da 900-1500 dier za minutu
https://sk.wikipedia.org/wiki/MG_42 - mozno niekde u babky na povale by sa nieco naslo

Editoval rcp (12-03-2020 09:36:09)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#24 12-03-2020 12:33:13

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 357

Re: PROPALOVÁNÍ OTVORŮ DOTAZ

shaolin napsal(a):

Na takéto dierky do 1,5mm by ozaj stačil ručný prestrihovač. Ja by som volil elektrický prestrihovač  ... https://www.amazon.com/Huanyu-Puncher-E … B01DZM2EU8

To nemění nic na tom že musíš balík rozebrat rozložit prostrihat složit a zapaskovat to už to může rovnou vrtat.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS