SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 27-03-2020 19:57:41

Serifus
Člen
Registrovaný: 27-03-2020
Příspěvky: 26

Svařování měděných drátů

Zdravím! Sháním někoho, kdo umí svařovat dráty mědi průměru 1 mm. Prosím neptejte se proč to chci vařit. Potřebuji vyřešit svarem. Ne pájením!

Děkuji předem za radu!

Offline

 

#2 28-03-2020 09:41:19

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1161
Web

Re: Svařování měděných drátů

Zvaral som nieco podobne tenke v dvoch alternatoroch z nejakych veteranov. Teda boli to asi milimetrove medene droty vinutia nacinovane na komutator.. kedze to cinovanie nebolo to prave orechove, tak mi to pristalo na stole s tym ze to bolo treba prevarit aby starter fungoval spolahlivo... bola to robota o drzku..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+, BIQU B1 2x,Tronxy XY-2, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#3 28-03-2020 10:05:32

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3974

Re: Svařování měděných drátů

Svařoval jsem TIGem, a už nikdy! Kdo to nedělá denně, tak má velký problém.

Offline

 

#4 28-03-2020 10:59:17

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3169

Re: Svařování měděných drátů

Sehnat  někde kilo podobných starých  měděných  drátů,  dnes možná  v nějaké opravně a zkoušet a zkoušet a nacvičovat  to...

Offline

 

#5 28-03-2020 11:57:29

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1874
Web

Re: Svařování měděných drátů

Serifus napsal(a):

Zdravím! Sháním někoho, kdo umí svařovat dráty mědi průměru 1 mm. Prosím neptejte se proč to chci vařit. Potřebuji vyřešit svarem. Ne pájením!

Děkuji předem za radu!

Hledejte někoho kdo má mašinu Micro TIG a ovládá svařování Micro TIG. Od průměru drátu 2mm a výš to lze uspokojivě i normálním TIG.

Offline

 

#6 28-03-2020 14:15:27

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3687

Re: Svařování měděných drátů

Třeba někdo nabídne, že to umí, ale tady chybí požadavek na vlastní svár, má to být hezké, nebo jen bezpečně po elektrické stránce spojené? Také údaj o předpokládaném množství a ap.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#7 28-03-2020 17:08:51

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2523

Re: Svařování měděných drátů

Tigem to půjde víceméně bez problému... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#8 28-03-2020 17:16:23

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1091

Re: Svařování měděných drátů

Tohle se svařuje odporově uhlíkovou elektrodou. Jde to docela jednoduše.

Offline

 

#9 28-03-2020 19:31:27

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3687

Re: Svařování měděných drátů

Takhle svařoval dráty kamarád při převíjení motorů. Nyní to pájí.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#10 30-03-2020 00:25:00

Serifus
Člen
Registrovaný: 27-03-2020
Příspěvky: 26

Re: Svařování měděných drátů

Pánové, předně moc děkuji za odpovědi. Upřesním: vyrobca: jsi můj člověk. Přesně o to mi jde. Jde o alternátor na autoveterána. Je to svařováno asi technikou cold welding pressure. Nevypadá to jako klasické bodování. Každopádně v Boschi tedy umí... Jde hlavně o estetiku a elektrický spoj především. Proto nechci pájení v žádné podobě. Už mám možnost zkusit to ultrazvukem, ale kvůli covidu to bude bůhví kdy... Sunstone dělá super svářečky o nízkém výkonu na tohle jak dělané... Ale nevím o nikom, kdo by to měl. Konkrétně někdo? Děkuji moc předem.

Offline

 

#11 30-03-2020 08:54:36

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3157

Re: Svařování měděných drátů

Frank napsal(a):

Hledejte někoho kdo má mašinu Micro TIG a ovládá svařování Micro TIG. Od průměru drátu 2mm a výš to lze uspokojivě i normálním TIG.

Frank> Neslo by to nejakym SPOT-om ktory ma radovo kiloAmpetere min 6-8kA az 18kA ( profi stroj )
Stym ze by to bodol velmi kratkym ale silnym pulzom a opakovatelnym vysledkom ?

Med a striebro je svina odvedie vela tepla, ma velku vodivost a vysoku teplotu tavenia cim to cele komplikuje.

Maly doma robeny MOT-SPOT da (cca 600-900A) by to asi len roztavilo (dlhy ohrev) ale Sirifus skusit to mozes
pohladaj "DIY MOT spot" - necakaj od toho velky zazrak je to na hrane vykonovo.

Potom velka cistota v mieste kde sa to ma rozliat a spojit aby sa to uspokojivo zlialo a nie iba prilepilo.
Ako elektrodu by som asi pouzil nejaku najhrubsiu TIG wolframovu elektrodu je to dostupne, lacne a teplota daleko za medou.
Ak by si mal medenne elektody tak potom potrebujes tie s primesou aby si sa nepritavil k drotiku preto wolfram.
V pripade doma robeneho MOTu treba aspon 20A-30A istic a kupit si 2 pulzovy casovac z ciny inak nedas opakovatelne vysledky.
Dual pulz preto ze prvym dvihnes teplotu a druhym dorazis. Jeden dlhy pulz mozno staci treba vyskusat.
ale 2 pulzovy modul ti posluzi lepsie.

Viem ze zelezo strihnuty plot som spojil ale aj opalil lebo som nemal casovac med som neskusal.
Nemam MOT doma ale na zahrade uz mam len 6a istic na predlzovacke tam to ani vyskusat uz neviem neutiahne to.
Da sa to postavit z odpadu a za vyskusanie az tak vela nedas. asi 500czk na zbernom dvore si vzdy nejake mikrovknky
aspon ti ostanu 2 magnety na drziak horaka smile taky pekny kruzok wink

Editoval ihlan (30-03-2020 11:08:33)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#12 30-03-2020 11:58:29

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3964
Web

Re: Svařování měděných drátů

ihlan napsal(a):

aby sa to uspokojivo zlialo a nie iba prilepilo.

kolega shání někoho kdo se tím zabývá a kdo to dokáže na první dobrou svařit.

Pro případ že někdo chce podobnou činnost zkoušet a studovat jak to funguje uvádím vlastní zkušenost s plasmou.
Při řezání elektrovodné pásovice tl.5mm se materiál hned za obloukem sléval zpět - vznikal docela pevný spoj.
Šlo jen o jeden / dva pokusy kdy záměrem bylo dělit, nikoliv spojovat. Takže jen náhodný objev smile
Jiné materiály (ocel, Ms, Al) toto nedělají.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#13 30-03-2020 13:24:56

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3157

Re: Svařování měděných drátů

5mm pasovina a 1mm drotik je sakra rozdiel  tebe sa to zlievalo lebo vela taveniny uzka drazka
mas mat poriadnu prazmuuu s vykonom big_smile a siroku drazku aby to prepadlo tongue a nie LIDL plazma tongue 0.9tryska:D

ako prve som uviedol vysoky vykon bodovky prave preto ze nieje problem natavit drotik ale druha strana asi odvedie teplo.
a viem ze medenne veci sa robili na strojoch okolo 20kA ale to boli profi stroje a hruby material a nie drotik 1mm
okrem toho drotik si mozes prve pokusy vyskusat to bude elektrikarska med cize nejaka predpriprava je mozna.

Editoval ihlan (30-03-2020 13:25:23)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#14 30-03-2020 13:38:40

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1161
Web

Re: Svařování měděných drátů

takto to vyzeralo to co som zvaral...
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3907_img_20160509_154632.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3907_img_20160509_172359.jpg
zvaral som droty vzdy o jeden dalej, aby sa to cele moc neprehrievalo.. vraj to potom aj fungovalo..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+, BIQU B1 2x,Tronxy XY-2, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#15 30-03-2020 14:11:05

Serifus
Člen
Registrovaný: 27-03-2020
Příspěvky: 26

Re: Svařování měděných drátů

To vypadá přesně jako to, co potřebuji. Akorát je k tomu možná lepší přístup. Ještě mě víc motivuje to, že mi dneska v opravně alternátorů řekli, že to nejde. Prý nejde... Spíš... "Neumíme, nechce se nám..." Na slovo "nejde" jsem opravdu alergický...

Byl bys ochoten to svařit? Je to 12 svárů.

Offline

 

#16 30-03-2020 14:18:30

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1874
Web

Re: Svařování měděných drátů

ihlan napsal(a):

Frank> Neslo by to nejakym SPOT-om ktory ma radovo kiloAmpetere min 6-8kA az 18kA ( profi stroj )
Stym ze by to bodol velmi kratkym ale silnym pulzom a opakovatelnym vysledkom ?

To jsem právě měl na mysli. Existují mašiny pro micro welding, asi jsem to nesprávně nazval microTIG, ale zde jsou videa:

https://www.youtube.com/watch?v=CjxeZR11Iqs

https://www.youtube.com/watch?v=7Y5ZIvHYQDE

https://youtu.be/a4PL7GT8q2c

Offline

 

#17 30-03-2020 14:25:09

Serifus
Člen
Registrovaný: 27-03-2020
Příspěvky: 26

Re: Svařování měděných drátů

Frank napsal(a):

ihlan napsal(a):

Frank> Neslo by to nejakym SPOT-om ktory ma radovo kiloAmpetere min 6-8kA az 18kA ( profi stroj )
Stym ze by to bodol velmi kratkym ale silnym pulzom a opakovatelnym vysledkom ?

To jsem právě měl na mysli. Existují mašiny pro micro welding, asi jsem to nesprávně nazval microTIG, ale zde jsou videa:

https://www.youtube.com/watch?v=CjxeZR11Iqs

https://www.youtube.com/watch?v=7Y5ZIvHYQDE

https://youtu.be/a4PL7GT8q2c

A kdo to má? :-)

Offline

 

#18 30-03-2020 14:28:31

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1874
Web

Re: Svařování měděných drátů

Serifus napsal(a):

Frank napsal(a):

ihlan napsal(a):

Frank> Neslo by to nejakym SPOT-om ktory ma radovo kiloAmpetere min 6-8kA az 18kA ( profi stroj )
Stym ze by to bodol velmi kratkym ale silnym pulzom a opakovatelnym vysledkom ?

To jsem právě měl na mysli. Existují mašiny pro micro welding, asi jsem to nesprávně nazval microTIG, ale zde jsou videa:

https://www.youtube.com/watch?v=CjxeZR11Iqs

https://www.youtube.com/watch?v=7Y5ZIvHYQDE

https://youtu.be/a4PL7GT8q2c

A kdo to má? :-)

To já nevím, zda to někdo v Česku má. Psal jsem hledejte někoho... big_smile

Ale vážně - pokud to někdo zvládne normálním TIG, tak neváhejte mu to předat. Asi to možné je i tím normálním TIG, ale smekám, kdo to dokáže uspokojivě. smile

Editoval Frank (30-03-2020 14:30:57)

Offline

 

#19 30-03-2020 17:00:45

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3964
Web

Re: Svařování měděných drátů

Radim napsal(a):

Sehnat  někde kilo podobných starých  měděných  drátů,  dnes možná  v nějaké opravně a zkoušet a zkoušet a nacvičovat  to...

čau Radime provádím jarní úklid zahrady big_smile přijeď si, pro tebe zdarma.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1168_dscn1890.jpg http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1168_dscn1891.jpg


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#20 30-03-2020 17:48:49

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1161
Web

Re: Svařování měděných drátů

Serifus napsal(a):

To vypadá přesně jako to, co potřebuji. Akorát je k tomu možná lepší přístup. Ještě mě víc motivuje to, že mi dneska v opravně alternátorů řekli, že to nejde. Prý nejde... Spíš... "Neumíme, nechce se nám..." Na slovo "nejde" jsem opravdu alergický...

Byl bys ochoten to svařit? Je to 12 svárů.

nie je problem.. teda je, treba to ku mne poslat. osobne mi to asi neprinesies. skus to nafotit a hod mi to prosim do mailu vyrobca@gmail.com nech som v obraze co zase budem mat na krku.
Inak to co je na fotke som zvaral klasickym Kuhtreiberom  TIGom..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+, BIQU B1 2x,Tronxy XY-2, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#21 30-03-2020 19:11:50

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3157

Re: Svařování měděných drátů

to potom bude aspon 5rokov stara fotka tongue?


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#22 30-03-2020 21:36:16

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3169

Re: Svařování měděných drátů

bourač napsal(a):

Radim napsal(a):

Sehnat  někde kilo podobných starých  měděných  drátů,  dnes možná  v nějaké opravně a zkoušet a zkoušet a nacvičovat  to...

čau Radime provádím jarní úklid zahrady big_smile přijeď si, pro tebe zdarma.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … cn1890.jpg http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … cn1891.jpg

To  by se mně nevyplatilo,  jet skoro  přes celou  republiku. A navíc to  na pohled vypadá  na lanka,  ne na masiv drát. Asi  to  bude muset  vyřešit tamější sběrný  dvůr.

Offline

 

#23 31-03-2020 04:38:12

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 320

Re: Svařování měděných drátů

Masív drát kuchni trafo a máš  to seženeš snad dycky na sekundáru bude silný dost

Offline

 

#24 31-03-2020 06:41:26

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 70

Re: Svařování měděných drátů

Tyhle micro-tigy používají zlatníci. Hledej zlatnickou dílnu v okoli.
Vím o jednom v Brně.
V.

Offline

 

#25 31-03-2020 07:32:24

Bluncka
Člen
Registrovaný: 01-02-2019
Příspěvky: 19

Re: Svařování měděných drátů

Kontrolní nešlo by to tvrdým pájením? Kdysi jsem tak opravoval výměníky na vodu.Pájí se fosfor bronzem..

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS