SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 03-05-2020 10:52:02

charlesone
Člen
Registrovaný: 03-05-2020
Příspěvky: 6

TIG - ocel - "vyžraný" svár

Zdravím, snažil jsem se najít podobné téma ve fóru, ale nezadařilo se.
Rád bych se jako amatér zeptal, co dělám špatně při svařování oceli TIGem, kdy je materiál kolem sváru "vyžraný". Nevím, jak lépe to nazvat. Zkoušel jsem různé varianty proudu (50 - 90 A) a toku plynu (3 - 6 litrů) a nedaří se mi ta správná krása. Díky.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9633_svar.jpg

Offline

 

#2 03-05-2020 12:03:21

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3026

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

zapal

- pridavas malo dratu
- material musi byt obruseny na "kovovy lesk" - pokial je na povrchu okuj, vznikaju prave tieto zapaly

Editoval rcp (03-05-2020 12:04:24)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#3 03-05-2020 12:37:28

charlesone
Člen
Registrovaný: 03-05-2020
Příspěvky: 6

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

Díky moc! Zápal - k tomu si ještě něco zkusím vyhledat.
Myslím, že drátu jsem dával dost, ale rozléval se stále víc a víc na spodní profil.
I když jsem si myslel, že materiál byl čistý, tak je pravda, že kovový lesk to nebyl. roll

Offline

 

#4 03-05-2020 12:47:17

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6574

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

Tohle vzniká i u ostatních technologií svařování. Jak psal rcp, tak se obloukem nataví hlavní materiál, ale nenateče tam dost lázně. Zkuste svařovat spíše na menší proud a držte hořák delší dobu nahoře. Dolů to steče jakoby samo. Jak mi tady kdysi radila jedna slečna, odpočítávejte si a nahoře buďte 2 takty a dole jen jeden. Dobu taktu si musíte vyzkoušet.

Editoval varok (03-05-2020 12:47:34)


Omicron GAMA 1900L HF; Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#5 03-05-2020 13:34:39

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3026

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

varok napsal(a):

Tohle vzniká i u ostatních technologií svařování. Jak psal rcp, tak se obloukem nataví hlavní materiál, ale nenateče tam dost lázně. Zkuste svařovat spíše na menší proud a držte hořák delší dobu nahoře. Dolů to steče jakoby samo. Jak mi tady kdysi radila jedna slečna, odpočítávejte si a nahoře buďte 2 takty a dole jen jeden. Dobu taktu si musíte vyzkoušet.

rozlisuj metody!
u miga ostavas hore dlhsie, aby si tam "naprskal" viac materialu - ale on sa pyta na tiga!
pokial bude ostavat hore dlhsie > vacsia lazen > stecie mu dole este viac......

tig je trosku o niecom inom
u maleho zvaru nemusi robit defacto nic - staci ist dopredu spravnou rychlostou a pridavat spravne mnozstvo dratu
u vacsieho zvaru (s rozkmitom) pridavat viac dratu hore - v krajnych polohach je spravnym zvykom zostavat "kapicku" dlhsie vzdy - aj hore aj dole - idealne s "ponorenym" drotom v lazni, aby si lazen potiahla materialu, kolko potrebuje

ale ten kovovy lesk je dolezity, inak tam tie zapaly zostavaju.....

charlesone napsal(a):

Díky moc! Zápal - k tomu si ještě něco zkusím vyhledat.
Myslím, že drátu jsem dával dost, ale rozléval se stále víc a víc na spodní profil.
I když jsem si myslel, že materiál byl čistý, tak je pravda, že kovový lesk to nebyl. roll

nenasiel som rychlo inu lepsiu fotku, ale nejak takto:
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0028_9.jpg
aj tu je vidiet, kade bolo obrusene:
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0029_8.jpg

Editoval rcp (03-05-2020 18:01:46)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#6 03-05-2020 14:39:31

charlesone
Člen
Registrovaný: 03-05-2020
Příspěvky: 6

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

OK, prostě obrousit v každém případě, i když koroze není a materiál vypadá čistě. Já už jsem přemýšlel, že příště všechny díly, které se chystám svařovat, hned obrousím. Takže děkuji za jasné potvrzení. Nečekal jsem, že je to u TIG až tak náchylné.
Díky.

Offline

 

#7 03-05-2020 14:55:58

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6574

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

rcp: nejsem na TIG tak šikovný jako ty, ale vždyť si napsal to samé co já. smile
Nebo jak jsi psal, zůstat v krajních polohách o kapičku déle znamená něco jiného? Třeba jsem to nenapsal úplně dobře, ale....

Editoval varok (03-05-2020 14:56:13)


Omicron GAMA 1900L HF; Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#8 03-05-2020 14:57:26

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3687

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

Jen obroušení nepomůže, to je jen nutná podmínka. Také myslím máš moc dlouhý oblouk a materiál přehříváš.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#9 03-05-2020 15:41:04

charlesone
Člen
Registrovaný: 03-05-2020
Příspěvky: 6

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

Když to shrnu, tak vždy obrousit a pak trénovat a trénovat.
Svár na obrázku byl jeden z posledních na svářečském vozíku, který jsem tvořil a celkem mě překvapilo, jak mi to nešlo. Jako kdyby mi to šlo každým dalším svárem hůř a hůř. yikes Ani to přehřívání zřejmě není daleko od pravdy, když se nad tím tak ještě zamýšlím.
Děkuji všem.

Offline

 

#10 03-05-2020 16:20:33

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3026

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

na vozik je to dobry zvar.... neboj, zvaracka nespadne big_smile


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#11 03-05-2020 16:26:38

charlesone
Člen
Registrovaný: 03-05-2020
Příspěvky: 6

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

To se nebojím. big_smile Jen to vypadá podivně...

Offline

 

#12 03-05-2020 17:36:53

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3968

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

Svařovat TIGem kouťák tak, že studená "deska" leží a "slabý" jekl stojí na ní je vždycky otázkou umění svářeče. Práce s teplem TIGového oblouku je podstatně složitější, než u MIG/MAG nebo MMA. Největší množství tepla se v daném případě musí soustředit tak 2 - 3 mm od středu kouťáku na desku. Pak se kolmo stojící jekl nepřehřívá a správným vedením drátu trvale v lázni a dodržením dostatečné postupové rychlosti vznikne kvalitní a zároveň i pěkný svár.

Offline

 

#13 03-05-2020 19:26:08

charlesone
Člen
Registrovaný: 03-05-2020
Příspěvky: 6

Re: TIG - ocel - "vyžraný" svár

Aha, takže to chce velké zkušenosti. Já to asi zrovna zahříval opačně, jak jsem se snažil ten materiál natlačit nahoru. To mi asi sedí. roll A tím jsem to i zřejmě zbytečně dlouho "cmudil".
Moc vám všem děkuji, že jste ochotní v pohodě odpovídat a že jste amatéra nerozcupovali hned jak sem vstoupil!

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS