SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 25-05-2020 10:52:12

Tasko
Člen
Registrovaný: 25-05-2020
Příspěvky: 14

nerezova vaňa

Nazdar borci, potreboval by som poradit aký technologický postup zvárania prípadne výroby by ste mi doporučili, ked chcem vyrobiť nerezovú vaňu v ktorej sa bude variť voda. Pod nádobou bude umiestnený plynový horák a ten bude priamo ohrievať dno nádoby. Nadoba bude mať približne rozmery dxšxv 1000x500x500. Chel by som to robit zo zrkadlovej nereze hrúbky 2mm. Bude hrubka dostačujúca? Moja predstava bola taká, že by som si dal urobit výpalok a niektoré steny dal ohnuť, zostavajuce steny privarit kúťakom . Alebo dat urobit výpalky všetkých stien, zakladný skelet urobiť z L profilov a plechy variť na ne s určitým preplátovaním na L profiloch. Ako by to bolo najlepšie, som vdačný za každú radu. Nebude mi ten nerez príliš krutit? Predpokladám, že musim celu konštrukciu husto nabodovat a potom tahat zvary, aj to asi len v určitých dlžkach. Zvary nechavat prirodzene ochladnut, alebo chladit vodou? Zvarat sa to chystam Transtigom 2200 od froniusu metodou tig. Je to vobec možne variť bez pulzu? Dačo už s tým mám odzvárané, ale prevažne len konštrukcie z jaklov a profilov, so zváraním plechov nemám skusenosti. Naozaj dakujem za kazdu radu

Offline

 

#2 25-05-2020 11:16:59

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3681

Re: nerezova vaňa

Dělat tak, aby bylo co nejméně svárů. Pokud by se dalo ohnout, tak nejdříve udělat U podle delší strany. Připravit čela na rohový svár. Dobře nastehovat. Pak čela přivařit rohovým svárem. Přitom připravit zevnitř příložky z mědi, nebo hliníku, nebo si udělat přípravek na foukání Ar zevnitř. Čela připravit po ohnutí aby to pasovalo. Zrcadlový povrch je nutný? U broušeného povrchu ba se to snadněji dokončilo.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#3 25-05-2020 11:34:07

Tasko
Člen
Registrovaný: 25-05-2020
Příspěvky: 14

Re: nerezova vaňa

Famater napsal(a):

Dělat tak, aby bylo co nejméně svárů. Pokud by se dalo ohnout, tak nejdříve udělat U podle delší strany. Připravit čela na rohový svár. Dobře nastehovat. Pak čela přivařit rohovým svárem. Přitom připravit zevnitř příložky z mědi, nebo hliníku, nebo si udělat přípravek na foukání Ar zevnitř. Čela připravit po ohnutí aby to pasovalo. Zrcadlový povrch je nutný? U broušeného povrchu ba se to snadněji dokončilo.

Nebude problém obýbat taketo niečo, je to dosť velke, aký plech , resp. brus by si doporučil? Mam satinovaciu valcovú brúsku, aký povrch najlahsie dopracujem? Ten zrkadlový nerez by sa zasa asi najlahsie čistil, myslím vnutro nádoby počas používania. Tie príložky z medi plnia funkciu odvodu tepla z miesta zvarania? Ked to budem takto zvarat tak bude pohladová aj druha strana zvaru, alebo to musim opat prevarit aj z opačnej strany?

Offline

 

#4 25-05-2020 11:40:17

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1131

Re: nerezova vaňa

Horný okraj vane asi bude potreba spevniť nejakým lemom, inakšie na tej dĺžke 1 m to bude furt krivé.

Offline

 

#5 25-05-2020 11:41:48

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3681

Re: nerezova vaňa

Určitě, řešil bych to ohybem.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 25-05-2020 11:47:30

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3681

Re: nerezova vaňa

To podložení zabrání vzniku zoxydovaných hnusů podobně jako foukání a také odvede teplo. Po svaření by bylo vhodné vnitřek převařit bez příd. materiálu. Broušené plechy se prodávají s ochranou folií.
Dobré by bylo, kdyby se k tomu vyjádřil také RCP. Ten takové veci dělá.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#7 25-05-2020 16:55:01

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3955

Re: nerezova vaňa

Mám pocit, že celá úvaha na výrobu vany je špatná. Docela se bavím nad tím, že se autor zabývá povrchem plechu a při tom netuší o co v takovém případě jde.
1, Všechny nerezové materiály mají zhruba poloviční tepelnou vodivost a dvojnásobnou roztažnost oproti materiálům "černým". To znamená neuvěřitelně velké místní deformace při jekémkoli ohřevu.
2, Co asi provede místní ohřev dna se zbytkem nádrže? Koutové sváry a jejich přechodové pásmo jsou v takovém případě namáhány současně na tah i střih a ohyb, což má velice nepříznivé důsledky na životnost takové nádoby.

Proto se nerezové nádoby namáhané teplem konstruují jako válcové, s "vybouleným" dnem a vylisovanými aspoň malými boky. Tím se celé namáhání při ohřevu převádí pouze na tah mezi dnem a stěnami, což je pro materiál normální namáhání. Navíc se takové vnitřní sváry dobře a kvalitně opracují. Podívejte se na konstrukci nerezových boilerů, tam je to dobře vidět.
Samozřejmě neznám plánovanou životnost navrhované vany.
https://www.indcom.cz/nerezove-klenute-dno-thb-1000-3

Offline

 

#8 25-05-2020 17:41:15

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 467

Re: nerezova vaňa

Offtopic: Jirkati, ďakujem, presne taký odkaz som potreboval. Perfektná panvica na exterierový gril.

Offline

 

#9 25-05-2020 20:32:06

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3022

Re: nerezova vaňa

nemyslim si, ze je to uplne blbost - davnejsie sa u nas vyskytovali aj take zakazky - islo o chladiace tunely pre plynove horaky - nemam ani sajnu, kde to zakaznik montoval a na co sa to pouziva, ale:
- zakaznik dodava technologie kaliacich peci
- vyrobok je udajne hodne tepelne namahany - vzdy to bolo z materialu "AKC" - 17255/AISI310/1.4845
- nikdy to nebolo tlakove - muselo to byt vzdy tesne - niektore casti boli duplikovane (dvojplaste)
- plaste vacsinou hrubky 3mm, priruby boli tusim 10mm hrube
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_001_10.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_006_5.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_007_9.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_009_5.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_014_4.jpg

ak by som nieco take robil, postupoval by som, ako pisal famater - nalamat na ohranovaku zlab s dlzkou 1000mm, vratane vrchnych "spevnovacich" lemov, nalamat cielka taktiez s vrchnymi lemami a cele to husto postehovat a pozvarat

taku nadobku nie je problem nafukat argonom celu - na vrch sa da prilozit plech a olepit paskou
"fajnšmeker" si to prilozi tabulou skla, aby priebezne videl, aky koren sa mu podaril big_smile

horsie to bude s povrchom:
- ked kupi leskly plech, ohranovak mu to aj cez foliu dokurvi
- ked kupi surovy plech, necha na tom ruky

asi by som kupil leskly plech, vo folii, po ohranovaku a vlastne po kazdej operacii
bude treba postupne odstranovat skrabance a dolestovat, aby nakoniec neostali miesta, kde sa uz nebude dat bruskou dostat

existuju este firmy, ktore podobne veci lestia elektrochemicky > nadoba je jedna elektroda, do vnutra strcia druhu elektrodu a naplnia elektrolytom
tato kocka bola z plechu s povrchom 2B (plechy válcované za studena - mořené),  po zvareni sla do elektrolytu
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0002_83.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0013_58.jpg

Editoval rcp (25-05-2020 21:39:44)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Online

 

#10 25-05-2020 20:50:12

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 467

Re: nerezova vaňa

Rcp, to elektrochemicke zahladi aj skrabance? Kdena Slovensku to robia?

Offline

 

#11 25-05-2020 21:18:03

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 408

Re: nerezova vaňa

to Tasko : #1

rcp by to zvládnul svařit, jirkati to fundovaně objasnil.

Pokud pod takovou nádobou zatopíš a budeš vařit vodu, zkroutí se to a deformuje (popř.i změní barvu), ať již tl.2mm nebo třeba 8.
Zrcadlový lesk vnitřku je tudíž úsměvný...

Jaké je zamýšlené použití?


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#12 25-05-2020 21:29:03

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3022

Re: nerezova vaňa

jean napsal(a):

Rcp, to elektrochemicke zahladi aj skrabance? Kde na Slovensku to robia?

https://www.youtube.com/watch?v=214Y85mt42g

skrabance nie - bolo by to leskle, ale tu ryhu by bolo vidiet - mas to rovnake, ako keby si na poskrabany plech zobral filc s pastou.....

pokial na tom zalezi, povrch sa musi pripravit, ryhy "vybrat", zjednotit, atd.



na slovensku neviem, tu v CR si "drobne" veci robime sami - co si pamatam, vana ma tak 2x1x1m.....
velke a dolezite veci nam robia v rakusku
https://henkel-epol.com/cs/kontakt/

Editoval rcp (25-05-2020 21:36:10)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Online

 

#13 25-05-2020 21:41:12

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3022

Re: nerezova vaňa

davor> na aku teplotu ten plynovy horak nahreje ten nerezovy plech, ked bude z druhej strany plechu voda?


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Online

 

#14 25-05-2020 22:14:08

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3949
Web

Re: nerezova vaňa

Tasko napsal(a):

Naozaj dakujem za kazdu radu

já vařím nerez pouze obalenou elektrodou, takže moje rada s rezervou:
nic nevařit a nevyrábět, koupit velkej hrnec do vývařovny, prohrabat šrotiště - vana těchto rozměrů tam určitě bude.
Firmy krachujou a vyhazujou různý velký průmyslový friťáky, dřezy atd. big_smile
Kdo chodí na traktory jistě tam viděl tu AK nádrž co jsem v pátek přitáhl domů. cool


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#15 25-05-2020 22:22:34

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 2948

Re: nerezova vaňa

tiez by som to riesil niecim zo srotoviska,pametam ked sa so zavodnej jedalne vyradovali "varne kotle" neviem ako sa to vola proste velke nerezove hrncie objem 200/300l vyhrievane elektricky,ale tak tazko mudrovat ked Tasko nenapisal na co to presne bude ?

Offline

 

#16 25-05-2020 22:35:59

Tasko
Člen
Registrovaný: 25-05-2020
Příspěvky: 14

Re: nerezova vaňa

davor napsal(a):

to Tasko : #1

rcp by to zvládnul svařit, jirkati to fundovaně objasnil.

Pokud pod takovou nádobou zatopíš a budeš vařit vodu, zkroutí se to a deformuje (popř.i změní barvu), ať již tl.2mm nebo třeba 8.
Zrcadlový lesk vnitřku je tudíž úsměvný...

Jaké je zamýšlené použití?

Chcel by som v tom vytavovať vosk z včelích rámikov

Offline

 

#17 25-05-2020 22:47:54

Tasko
Člen
Registrovaný: 25-05-2020
Příspěvky: 14

Re: nerezova vaňa

Inak určite by bolo jednoduchšie urobit to skružením plechu a privarením klenuteho dna, ale potom mi narastie rozmer takej nadoby, lebo zamyslam nielen v tom vytavovat vosk z ramikov, ale aj dezinfikovat cele nastavky ulov. Potom by bol priemer dany vpísaným stvorcom rozmeru nastavku
Po nete uz som videl podobne obdlznikove vane urcene na tento ucel, aj sa predavaju, ale som myslel, ze by som si to urobil podla seba, svojich rozmerov a predstav, a mozno o nieco lacnejsie.

Offline

 

#18 26-05-2020 00:56:40

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1244
Web

Re: nerezova vaňa

Tak to uz fakt radsej cihaj na bazosi kto bude lacnejsie predavat 150litrovy a vacsi varny kotol z neakej prevadzky.  Jednak bude dvojplastovy -napln  dvojplasta voda+ mas na vyber plynovy alebo elektricky + k tomu potom mozes dorobit aj bonus aparaturu-destilere  alebo varit vo velkom gulas alebo zavarat  big_smile


Kutil s.r.o.

Offline

 

#19 26-05-2020 10:04:56

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3159

Re: nerezova vaňa

Tasko napsal(a):

Inak určite by bolo jednoduchšie urobit to skružením plechu a privarením klenuteho dna, ale potom mi narastie rozmer takej nadoby, lebo zamyslam nielen v tom vytavovat vosk z ramikov, ale aj dezinfikovat cele nastavky ulov. Potom by bol priemer dany vpísaným stvorcom rozmeru nastavku
Po nete uz som videl podobne obdlznikove vane urcene na tento ucel, aj sa predavaju, ale som myslel, ze by som si to urobil podla seba, svojich rozmerov a predstav, a mozno o nieco lacnejsie.

Takže jestli  tomu  dobře rozumím,  vosk  s vodou,  takže tepelné  namáhání cca 100 st C , ale taky desinfekce v roztaveném  parafínu,  takže tepelné  namáhání tak 150 - 200 - 250  st  C?

Editoval Radim (26-05-2020 10:07:40)

Offline

 

#20 26-05-2020 15:11:07

Tasko
Člen
Registrovaný: 25-05-2020
Příspěvky: 14

Re: nerezova vaňa

Radim napsal(a):

Tasko napsal(a):

Inak určite by bolo jednoduchšie urobit to skružením plechu a privarením klenuteho dna, ale potom mi narastie rozmer takej nadoby, lebo zamyslam nielen v tom vytavovat vosk z ramikov, ale aj dezinfikovat cele nastavky ulov. Potom by bol priemer dany vpísaným stvorcom rozmeru nastavku
Po nete uz som videl podobne obdlznikove vane urcene na tento ucel, aj sa predavaju, ale som myslel, ze by som si to urobil podla seba, svojich rozmerov a predstav, a mozno o nieco lacnejsie.

Takže jestli  tomu  dobře rozumím,  vosk  s vodou,  takže tepelné  namáhání cca 100 st C , ale taky desinfekce v roztaveném  parafínu,  takže tepelné  namáhání tak 150 - 200 - 250  st  C?

Približne tak

Offline

 

#21 26-05-2020 21:24:01

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 408

Re: nerezova vaňa

rcp napsal(a):

davor> na aku teplotu ten plynovy horak nahreje ten nerezovy plech, ked bude z druhej strany plechu voda?

Na straně vody (uvnitř vany) max. něco málo přes 100stC (záleží na případné cirkulaci). Na straně hořáku (jakéhokoliv přímého ohřevu) záleží na jeho výkonu. smile
Uznávám, že cca 200l vody to uchladí a naopak bude mít problém to vůbec ohřát.
Předesílám, že zdaleka nemám Tvé zkušenosti ani dovednosti. Jen mě v prvním dotazu rozhodil ten 2mm plech...

Tasko napsal(a):

Chcel by som v tom vytavovať vosk z včelích rámikov

Toto mi dost objasnilo. Děkuji za upřesnění. Tipuji desítky včelstev?

Editoval davor (26-05-2020 21:25:16)


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#22 26-05-2020 21:36:08

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3022

Re: nerezova vaňa

davor napsal(a):

Na straně vody (uvnitř vany) max. něco málo přes 100stC (záleží na případné cirkulaci). Na straně hořáku (jakéhokoliv přímého ohřevu) záleží na jeho výkonu. smile
Uznávám, že cca 200l vody to uchladí a naopak bude mít problém to vůbec ohřát.
Předesílám, že zdaleka nemám Tvé zkušenosti ani dovednosti. Jen mě v prvním dotazu rozhodil ten 2mm plech...

musim sa priznat, ja som na to pozeral len s pohladu, ako to vyrobit - ako to pouzivat, som uz tak-nejak zabudol riesit big_smilebig_smile

aj tak si ale myslim, ze nejake deformacie tam budu, ale nebude to az take strasne
myslim, ze ani nejake nabehove farby sa vo vnutri neobjavia - to by musel zatopit a pred tym zabudnut naliat vodu

nakoniec aj obycajny nerezovy kuchynsky hrniec to tak-nejak prezije - 2mm stena nie je az tak malo

Editoval rcp (26-05-2020 21:39:06)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Online

 

#23 26-05-2020 21:47:16

Tasko
Člen
Registrovaný: 25-05-2020
Příspěvky: 14

Re: nerezova vaňa

A bude sa to dat zvarit tym transtigom 2200 bez pulzu?

Offline

 

#24 26-05-2020 21:54:16

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3022

Re: nerezova vaňa

transtigom zavaris vsetko big_smilebig_smilebig_smile - cakal si inu odpoved?

TT2200 puls ma aj pulz


napis presne aky mas model alebo daj foto predneho panelu - pomozeme s nastavenim....

Editoval rcp (26-05-2020 21:55:43)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Online

 

#25 26-05-2020 21:58:05

Tasko
Člen
Registrovaný: 25-05-2020
Příspěvky: 14

Re: nerezova vaňa

Transtig 2200 G/F

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS