SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 22-11-2020 12:57:46

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 2848

Re: farbenie lakovanie a OOP

opieskovat a dat praskovu vypalovaciu farbu,kamarat pracoval vo firme kde robili povrchove upravy na vsetky mozne a nemozne kovove veci,klasickych plechacov som mu dal na povrchovku desiatky kusov,mal som plechace tusim na stareho forda dalo sa to napraskovat perletovou farbou vyapdali ako alektrony smile

Offline

 

#27 22-11-2020 13:02:37

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3763
Web

Re: farbenie lakovanie a OOP

pane Famatere - dvousložkovou epoxid barvu, mám pár věcí natřený tímto, používám v terenu a kupodivu to drží...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#28 22-11-2020 13:08:08

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3502

Re: farbenie lakovanie a OOP

Jdi se vy..at s tím pane.  Jsem sice pokročlý senoir, ale rozhodne ne pan. Jaká epoxy to byla, jestli si to pamatuješ?


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#29 22-11-2020 13:13:10

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3763
Web

Re: farbenie lakovanie a OOP

to si nepamatuju, původně to bylo na opravu karoserie auta. Přijel sem k prodejně a požádal prodavače o nějaký návrh. Vylezl ven s vzorníkem okouknul a namíchal barvu. Dal mi k tomu tužidlo + parametry namíchání. Šlo namíchat minimální množství 0,2l. To jsem celé nevyužil na auto tak jsem zbytkem natřel co mě napadlo. Až vylezu ven něco nafotím ale je to zbytečné. Věci jsou venku několik zim a stále stejný vzhled.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#30 22-11-2020 13:15:19

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3502

Re: farbenie lakovanie a OOP

To nemusíš. Dík.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#31 22-11-2020 14:03:17

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6127

Re: farbenie lakovanie a OOP

Famater, já používám Epolex od Barvy laky Hostivař nebo jsem teď koupil Sinepox, ta je levnější. Mají sice dost debilní poměr míchání a déle schnou, ale spokojenost.


Omicron GAMA 1900L HF; Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#32 22-11-2020 14:36:53

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 321

Re: farbenie lakovanie a OOP

Dvojzložkový polyuretan vydrží nezmysel. Prášková farba na veterána nepatrí, ale hlavne to musí spraviť dobrý fachman, aby sa nelúpala.

Offline

 

#33 22-11-2020 17:48:11

VašekP
Člen
Registrovaný: 12-10-2013
Příspěvky: 376

Re: farbenie lakovanie a OOP

To byla míchaná dvousložková barva na opravy karoserií. Ta vydrží hodně, není ovšem levná a musí se správně namíchat a hlavně vše namíchané zpracovat v doporučené době.

Offline

 

#34 22-11-2020 22:32:30

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3763
Web

Re: farbenie lakovanie a OOP

jo, mezi věci který sem tím natřel patří třeba horní plocha stolu u kuželové štípačky dříví. To je dobrá testovací plocha, tam dostala barva na pr.del. Místy je  prodřená na kov. Ale jen místy a naštípáno 100kubíků minimálně...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#35 23-11-2020 08:44:50

zahajskej
Člen
Registrovaný: 07-01-2015
Příspěvky: 152

Re: farbenie lakovanie a OOP

Prášková na disky není vhodná. Pokud je blbě udělaná, oprýskává už na nazouvačce. Problematická místa jsou hlavně na spoji mezi středem a ráfkem, kam se nedostane písek. Ideál je polyuretan, pod něj dát epoxidový základ,, např.Body 989. Levnější řešení je klasický syntetický základ a na to alkyton, odstín bílý hliník, samozřejmě kladívkový, pokud to je na veterána. Takto mám udělané disky na trábošovi a po několika letech bez koroze.

Offline

 

#36 23-11-2020 09:28:32

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3502

Re: farbenie lakovanie a OOP

Moje oktávka 1 už skoro veterán je. Já jsem o tom Alkytonu uvažoval, vč. jejich základu. Mě to teď přímo netrápí. Zimní mám obuté a na jaře je vyhodím i s disky. Pokud by byla zima s hodně sněhem pořídil bych raději nové gumy a na to bych tyhle disky potřeboval. Musel bych ale vyhřát lakovnu, kde držíme teplotu cca 15°C. Ale chci se na to připravit a rád přimu rady v tomto oboru zkušenějších.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#37 23-11-2020 19:40:51

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3053

Re: farbenie lakovanie a OOP

Ono  konkrétní  typ  barvy je velmi  podstatný. U většiny typů  barev,  epoxidových,  polyuretanových,  akrylátových atd, jsou  levné  barvy nebo  barvy,  kde se zdůrazńují  jiné  vlastnosti a tvrdost  a odolnost  proti  abrazi  není  nic moc. A pořádně udělané  barvy,  obvykle dražší,  kde jsou  ty vlastnosti  dobré. Potom  je taky podstatná  předúprava pod barvou,  která zjednodušeně řečeno určuje,  jestli barva bude držet nebo  padat.
Prášková  barva je v průměru  nejodolnější a pokud je dobře udělaný  její podklad,  je +- i  nejodolnější  proti  oprýskání. U práškové  barvy je potom  problém,  pokud se jedná  o  přelakovávání už  předtím  nalakovaného ,  protože při  vypalování  práškové  barvy prakticky všechny organické  nečistoty tečou a plynují a buď vytvoří chybu  už  při  vypalování  nebo  barva na tom  místě ztratí  přilnavost a časem  opadne. Původní  nátěr  se tedy musí  úplně odstranit včetně nějakých zbytků  ve štěrbinách  a podobně. Anebo aspoň odstranit,  co  se dá a potom  dílec vypálit v sušce,  znova třeba přepískovat  a teprve potom  dělat  povrchovku práškem. Na disky se mi  prášková  barva jeví  jako  velice vhodná právě kvůli  její  vysoké tvrdosti a odolnosti  proti  abrazi.

Pokud se jedná  přímo  o  veterána, moc bych  se o  abrazi  nestaral.  Spíš bych  se staral  o  barevný  odstín a o  pečlivé  očištění  disku hlavně kvůli  rzi,  aby to  třeba už  za nějaký  rok  nezačalo  rezavět.
Pokud bych  chtěl  použít starší  barvy, ještě ze socíku,  tak  je tady Epolex S2321 (základ pod něho S 2300) nebo  polyuretan  U2081 (základ U2061) Epolex je zřejmě tvrdší,  ale hůř snáší  UV záření - venkovní prostředí.
Jinak pokud bych  chtěl použít dnešní  barvy,  sháněl  bych  barvy určené  na stroje a strojírenské  výrobky pro  venkovní prostředí. Tyto  barvy by měly být dostatečně tvrdé  a mechanicky odolné,  jejich  odstín  by měl  být dostatečně stálý  na Uv záření,  ve venkovním  prostředí  a současně by neměly být tak  drahé  jako  barvy určené  na auta. Je třeba nakupovat  nejen  vrchní  barvu,  ale celý  nátěrový  systém. Nejen tedy vrchní  email,  ale i předepsanou podkladovou  barvu  pod a případně pokud jsou  předepsány i  nějaké  přípravky na předúpravu  povrchu  pod barvu,  tak  i  ty. A přirozeně originální  ředidla,  ne nějaké  levné  univerzální  typu  C6000.

Offline

 

#38 Včera 10:11:51

zahajskej
Člen
Registrovaný: 07-01-2015
Příspěvky: 152

Re: farbenie lakovanie a OOP

U renovace plechového disku je právě největší problém spára mezi ráfkem a středem, kdy se toto  místo nedá vyčistit mechanicky a chemicky velmi obtížně. V tomto místě obvykle prášková barva již při vypalování "zlobí". Proto je vhodnější použít klasických barev, kdy při případné vadě po nějaké době používání není nic jednoduššího, než vzít kusek smirku a štěteček a disk opravit. U práškové opravit nelze jinak, než opět písek a barvu.

Offline

 

#39 Včera 10:39:35

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3502

Re: farbenie lakovanie a OOP

Přesně tuto skutečnost jsem poznal na vlasní kůži, vlastně diskách.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#40 Včera 10:51:20

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3053

Re: farbenie lakovanie a OOP

zahajskej napsal(a):

U renovace plechového disku je právě největší problém spára mezi ráfkem a středem, kdy se toto  místo nedá vyčistit mechanicky a chemicky velmi obtížně. V tomto místě obvykle prášková barva již při vypalování "zlobí". Proto je vhodnější použít klasických barev, kdy při případné vadě po nějaké době používání není nic jednoduššího, než vzít kusek smirku a štěteček a disk opravit. U práškové opravit nelze jinak, než opět písek a barvu.

U prášku  jako  u  každé  jiné  barvy,  nepevná  místa se odloupnou,  okolí  se přebrousí smirkovým  papírem  a potom  se zatře štětečkem. Vůbec se nemusí  shazovat  všechna barva a přelakovávat  celé. Pokud má  prášek  i  kapalná  barva stejný  odstín,  není  problém  a oprava nebude vidět. Ale musí být prášek i  tekutá  barva od kvalitního  výrobce, protože jedině kvalitní  velký  výrobce umí  dodržet  stejný odstín u  různých  barev.
Fakt je ale,  že je potom praktičtější nastříkat  ty disky klasickou  tekutou  barvou a opravovat tou stejnou  barvou. Akorát že zase nekvalitní  levný  výrobce často  neumí  dodržet  úplně stejný  odstín u  barvy stejného  druhu  i  odstínu,  ale různých  šarží. Pak je i problém,  když  se barva vypotřebuje nebo  se po  letech  zkazí a po  čase se koupí stejná  barva už  z  dalších  šarží,  oprava je potom  vidět.

Offline

 

#41 Včera 11:02:00

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 137

Re: farbenie lakovanie a OOP

plecháče sme vždicky iba opieskovali, odmastili, nastriekali transparentnym galvinolom potom 2 vrstvy akrylu na plechove disky a prelakovali 2 vrstvami transparentnym lakom odolným voči benzinom, je to jednoduche rychle a vydrží dlho pekne, farba neodpukuje (iba poškrabe, kým iba lak je to OK) ako pri vypalovanej pri náraze kameňov.

Editoval AndyS (Včera 11:53:56)


konstrukter v Caterpillar, Bobcat, Thermoking, JLG.. /hobby zváranie / Omicron GAMA 1500

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS