SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 30-01-2021 19:30:16

Silverrrr
Člen
Registrovaný: 30-01-2021
Příspěvky: 6

Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Zdravím, mam otvor do stodoly šíře 270 a výška 260cm. A rad bych vytvořil vrata na stodolu ale posuvné (jednalo by se o jeden velký dil. Do věnce který prochází nad vraty bych pridelal pásovinu a použil pojezdy viz odkaz, které bych Navaril na svareny ram vrat. Další možnost je pridelat ,,i” profil z vrchní části do věnce a svarti dvě kola z každé strany profilu jedno a ty by jezdili v tom íčku... má někdo zkušenost s takto udelanymi vraty? Prosím l případně připomínky či inspiraci děkuji

Offline

 

#2 30-01-2021 20:01:58

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2523

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Tak za prvé jaký odkaz? Nedal jsi ho do textu. Za druhé podobné vrata mám jen širší a nižší. Jezdí na vinklu 50x50x5mm. Kolečka připomínají "řemenici" - prostě kroužek s drážkou. Ta drážka je širší než ten vinkl, jelikož proti vypadnutí je tam zespodu pásovina (pod těmi kolečky). Vrata jdou vysadit pouze po jejich vyklonění spodní hranou. To samé i nasazení. Už tak fungují cca 35let (možná víc). Kdybych to četl dřív, tak bych to vyfotil. Mám to na chalupě, kde jsem zrovna dnes byl... Nicméně zítra tam pojedu znovu, tak pokud si vzpomenu, tak vyfotím... Moje vrata mají cca 3.2m na délku a 2.1m na výšku. Drží na dvou těch kladkách a ještě na sobě mají dveře...
Tady mám jednu starší fotku jak to cca vypadá... "Vchod" (vjezd) je jasný - to hnědé vedle jsou ty vrata... Za tím vlnitým azbestem to tmavší jsou klasické dveře... smile  Jinak je to trubkový rám (ø33mm) a na něm pozink plechy... Vrata byly původně vyšší - je to odpad z nějaké tehdy inovované firmy.... Myslím, že se zkracovaly o cca 1/3... Takže to byl původně asi čtverec...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#3 31-01-2021 14:46:56

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2523

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Takže bohužel dnes jsem tam nejel a už dnes nepojedu. Udělal jsem aspoň náčrt jak to je. Pokud brána normálně vysí, není možné ji "vykolejit", což zamezuje ta dolní pásovina pod kolečkem. Nasazení a vysazení je možné pokud se to odklopí mimo tuto pásovinu a zvedne z kolečka. Jednoduché a funkční. wink

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3218_screenshot_20210131_144425.png

Editoval Rellik (31-01-2021 17:40:12)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#4 31-01-2021 15:35:05

perlas
Člen
Místo: Jasov
Registrovaný: 29-03-2007
Příspěvky: 333

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

V podstate rovnako máme riešenú bránu na hale kde máme sklad. Rozdiel je len v tom ,že na spodnej strane je ešte vodiaci plocháč na bráne v U profile (je to vlastne ochrana pred odvesením) keď ju chceme dať dole musíme plocháč odmontovať)
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/47_brana.png


TransPocket180,TransPocket 150/ Alf 285 HD/ KÜHTREIBER 1900 HF /Dnipro 258 DPK/Pegas 201 Mig SYN PFC /FAZOR 1000 /Kowax KWX 820

Offline

 

#5 31-01-2021 15:49:37

Silverrrr
Člen
Registrovaný: 30-01-2021
Příspěvky: 6

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Paráda. Děkuji za inspiraci tohle by taky šlo.

Offline

 

#6 06-02-2021 13:09:38

Silverrrr
Člen
Registrovaný: 30-01-2021
Příspěvky: 6

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Tak jsem sehnal ocelové rolny viz odkaz, tam jsou i rozměry drážek, a řeším zda bude stačit L profil 6mm když Drazka má šířku 8mm a hloubka drážky je 11 mm nebo spíše shánět L profil o stěně 7mm, případně 8mm a cely ho mírně obrousit aby to nemělo tendenci se vyklanet, rolna bude zavěšena pouze na jedné straně  podobne jako na obrázku od  Rellika

https://www.zabi.cz/kladka-kovova-rjpm-89-22

Editoval Silverrrr (06-02-2021 13:10:43)

Offline

 

#7 06-02-2021 13:41:22

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2371

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Offline

 

#8 06-02-2021 13:49:24

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2523

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Obrázek ber orientačně... Pokud uděláš tu kladku hned u té pásoviny. můžeš i bránu navařit do osy s kladkou.
Taková rychlý náčrt...

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3218_screenshot_20210206_134837.png


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#9 06-02-2021 14:06:59

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3961
Web

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

klidně bych nechal axiální vůli 2mm, menší to bude drhnout...
Kladky s ložisky jezdí znatelně lehčeji, to otevře i dítě. Pak je dobrý nějaký gumový doraz pro krajní polohy. Klidně někde dole u země.
Taky je dobré nad vrata kousek stříšky. Celá vrata +pojezd budou chráněné proti dešti.
Ty komponenty od pata jsou pro interiérová vrata a dveře.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#10 06-02-2021 14:44:44

Silverrrr
Člen
Registrovaný: 30-01-2021
Příspěvky: 6

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Bude to cele pod střechou, přesah střechy bude cca 50cm, v ose vrata mít budu.

Offline

 

#11 06-02-2021 15:47:55

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2371

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Bourači dělal jsem dvoje vrata venku a pohoda . Podobný sistem používá i Spedos vrata, je to i spešl profil   nedá se to srovnat s nějakýma plocháčema

Offline

 

#12 07-02-2021 10:29:35

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3166

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Proč musí  ta kladka vrat jezdit  na hraně nosníku,  proč nemůže třeba jezdit v účku? Vedení  je jistější  a dá  se tam  použít obyčejná  kupovaná  běžná kolečka třeba s ložisky,  nemusí  se dělat  kladky s drážkou.

Offline

 

#13 07-02-2021 11:05:47

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2371

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

V U -čku se drží brdel a led . Jinak proik by to dělal s toho sistému co jsem posílal.

Offline

 

#14 07-02-2021 11:14:20

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 468

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Radim, kolecka s drazkou sa daju kupit v beznom bauhause, volaju to kladka. Ma to aj lozisko, vyzera to byt liatinove

Offline

 

#15 07-02-2021 15:42:16

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3166

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

No  nevím.  Google našel  jen  kladky s V drážkou. To  je jaksi  dost  rozdílné  od nákresů  tady.
Co  se týká  bordelu  a ledu,  vrata mají  být pod střechou, takže led se nekoná. Co  se týká  bordelu,  asi  tam  nikdo  nebude schválně dovnitř házet  kameny. A ostatní  bordel se vytlačí  kolečky,  pokud se s vraty pravidelně hýbe a zbytek  se jednou  za pár let vyčistí.

Offline

 

#16 07-02-2021 16:15:51

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3961
Web

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

vítr - prach, živočichové...
vono se to nashromáždí poměrně rychle. Vrata pak musí otevírat dva pořádný chlapi. Nebo auto+lano. big_smile
Kladka jezdící po hraně vinglu, má podstatně menší odpor. A když má ložisko tak tuplem.
Nemám ponětí o povrchových úpravách a barvách - tak se k nim nevyjadřuju. big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#17 07-02-2021 16:35:12

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2371

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Kolečka  s V proilem jsou asi na posuvné brány je to V a takovou malou drážkou. A ten brdel  jso ruzna hnízda  vlhkosti prach.  Pořád mám pocit ,že by se měli vyjadřovat lidé co už aková vrata mají x krát za sebou a jsou  plně funkční . Úvahy  co by, kdy by  nejsou nějak na místě.Opravdu  se dělá specialni sistem  C profilu s vozíčkem  co je dotáhnutý k dokonalosti a každá cesta  jinam je ustupek k problémum. To jak to  popisuje Rellik  se to dělalo za komanče když nic nebylo . Tedy ve světě bylo  ale u nás  směrem na východ se to dělalo tak to.
Bourači    dik  za to že to s tím  bordelem rzí a podobně vidíš stejně.

Offline

 

#18 07-02-2021 16:47:25

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2371

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Já si ještě pamatuji na vrata ve Firmě   Masag. Tam byl rozměr asi 10 na 4m musely být protipožárni. Jsou mezi halami . Asi by koukali kdy by se tam začlo dávat nějaké L či dokonce U. Ano U je dole  a vněm roka. Jako pohony  jsou tam obyčejné Came BX78 jako dvě posuvky proti sobě . Dříve tam byly nějaké motory s převodovkou a řetězy s kladkama

Offline

 

#19 07-02-2021 17:47:34

Silverrrr
Člen
Registrovaný: 30-01-2021
Příspěvky: 6

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Ne jsou kolecka přímo s srážkou ne do V ale do u viz obrázek
https://ibb.co/9ZG8cmr
obrázek
https://ibb.co/9ZG8cmr

Editoval Silverrrr (07-02-2021 17:48:37)

Offline

 

#20 07-02-2021 18:14:36

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2371

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

No a není Ti podezřelé to zavěšení ,že to asi nebude určeno na závěsná vrata?

Offline

 

#21 07-02-2021 18:30:35

Silverrrr
Člen
Registrovaný: 30-01-2021
Příspěvky: 6

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Nosnost to má 200kg, nemyslím si ze by to nemohlo fungovat když bude zaves jen z jedné strany viz nákresy výše..

Offline

 

#22 07-02-2021 19:02:48

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 468

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Pat, boháááá, sYstém, to sa nedá čítať. A ozaj neviem, čo by tak mohlo NEfungovať na nákrese vyššie, používa sa to x rokov. Ešte aj vstavané skrine používajú tieto závesy (okrem mnohých iných).

Offline

 

#23 07-02-2021 23:08:36

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3961
Web

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

ty vozejky co propaguje pat jsou prima, ovšem nikoliv na vrata. Já jsem je použil pro celkem 4 posuvné dveře v bytě který jsem budoval.
Lámal jsem si hlavu jaké dveře zvolit (kam se budou otvírat) až sem to zavrhnul a udělal posuvný. Úspěšně jsem je nacpal do sádrošových příček o celkové tloušťce 10cm. Když jsou v poloze otevřeno nejsou vůbec vidět, jen dřevěná futra.
Bouračka tady má bordel, jestli jí ukecám aby uklidila můžu nafotit. big_smile

Editoval bourač (07-02-2021 23:09:50)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#24 08-02-2021 08:45:43

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3166

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Ono  bude fungovat  asi  obojí. Pokud to  bude rozumně zkonstruované  a dobře svařené. Co  jsem  viděl,  tak za socíku pokud vrata byla čistě závěsná,  jezdila nahoře obvykle v účku. Pokud vrata jezdila dole v drážce,  obvykle taky účku, váhu  vrat  nesl  spodek a nahoře bylo  jen  v podstatě nenosné  vedení,  mohlo  to  být na vinglu. Rozdíl  vidím  akorát v tom, že to  kolečko  na vingl  má  zahloubení  asi 12mm,  tudíž když  se vrata z  nějakých  důvodů  o  těch  12 mm  nadzvihnou,  kolečko  z toho  vinglu  vypadne a vrata se vyvěsí. Běžné  účko  má  hloubku 2 - 3 cm,  větší či speciální  i  víc a to  už  je rozdíl. Když  se vrata musí  nazdvihnout o ty 3 centimetry,  aby vypadla. To  už  jde o dost  hůř.

Editoval Radim (08-02-2021 08:48:04)

Offline

 

#25 08-02-2021 09:11:22

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2371

Re: Konstrukce pojezdu posuvnych zavesenych vrat stodola

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS