SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Asi ako tie lamelové kompresory. Autocross, preto som to kúpil, netreba ťahať hadicu, stačí len hrubý kábel. Aj ked mám ku kompresoru 3/4 palcovú hadicu na vzduch dlhú 25 m, takže dočianem daleko . Ta s vlastným kompresorom má tú výhodu, že s ňou môžem rezať aj u ľudí, ktorí na počudovanie nemajú vlastnú zámočnícku dielňu
Editoval jean (25-08-2024 07:22:43)
Offline
Od Hechtu bych si pořídil maximálně, pokud by to rozdávali zadarmo. Hecht má ze záruky vyloučená ložiska, tak bacha na to.
Offline
zahajskej napsal(a):
Od Hechtu bych si pořídil maximálně, pokud by to rozdávali zadarmo. Hecht má ze záruky vyloučená ložiska, tak bacha na to.
Loziska snad vydrzia na kompresore tie dva roky.. nie? A ked sa nahodou rozsypu, tak si tam kupis loziska kvality ktoru si sam vyberies..
Offline
Pokud po rozpadu ložiska nedojde k fatální zavadě.
Offline
To jako vážně, ložiska vyloučený ze záruky? To mají jejich kompresory konstrukční vadu nebo šetří na kvalitních ložiskách, že je musí vyloučit ze záruky?
Offline
Hecht má vyloučena ložiska ze záruky obecně. Je jedno, co to je za stroj. Vyzkoušeno osobně. Vykoukla na mě ložiskova klec ve formě špony. Řešil jsem to i s ČOIkou, ale dle ČR zákonů musí se závadou souhlasit obě strany. Oni nesouhlasili, protože mají ložiska ve výluce, pro mě smolík. Od té doby se jim vyhybám.
Offline
Asi ví co tam dávají za šmejdy a měli hodně reklamací.
Editoval varok (27-08-2024 10:04:21)
Offline
Už jenom to, že třeba do elektrické sekačky dají motor, co se vejde do dlaně s obrovskými otáčkami a zpřevodují to řemenem. Možná to má na hřídeli nože 1200w, ale motor tak 200w max. Aku šroubovák....vřeteno se točí nejenom okolo své osy, ale hrot vytváří malou kružnici. Svářečkou si kamarád jen nablikal, oblouk nezapálil. Mě se to sice povedlo, ale hořela rutilka, nebo spíše nehořela, jak kdybych měl v kleštích jen stovku hřebík. Je to takovej o dvě třídy horší Mountfield.
Offline
zahajskej napsal(a):
Už jenom to, že třeba do elektrické sekačky dají motor, co se vejde do dlaně s obrovskými otáčkami a zpřevodují to řemenem. Možná to má na hřídeli nože 1200w, ale motor tak 200w max. Aku šroubovák....vřeteno se točí nejenom okolo své osy, ale hrot vytváří malou kružnici. Svářečkou si kamarád jen nablikal, oblouk nezapálil. Mě se to sice povedlo, ale hořela rutilka, nebo spíše nehořela, jak kdybych měl v kleštích jen stovku hřebík. Je to takovej o dvě třídy horší Mountfield.
Jen technicka - je nemozne, aby na motoru bylo 200W a po zprevodovani 1200W, to by bylo perpetuum mobile. Kroutak to zvedne, to je taky princip prevodu do pomala, vykon rozhodne ne.
Offline
zahajskej: Nedávno jsem v nějakém jiném tématu psal že to dnes dělají všichni výrobci. Koukněte třeba na úhlové brusky apod. Před pár lety byly brusky s výkonem zhruba nad 1200W ty velké dvouruční, velké, těžké a kotouč 150mm a více. Dnes jsou i malé tzv. jednoruční brusky s výkonem i 1900W. Velikost a váha srovnatelná s bruskami co byly donedávna 750-1000W.
Offline
Zas je tady ten blb , co h o vno rozumí . Ano kvalitní brusky mají o hodně vyšší výkon se stejným průměrem , než šrot , s kterým většina maká , také jsou o dost těžší . Nyní jsem měnil třetí uhlíky v kvalitním rozbrusu tak 10 let starém v zámečnickém provozu . Komutátor projetý tak 1,5mm a stále jede , jak za mlada . Nechal jsem ji točit na zmenšené otáčky půlden a až potom dal do provozu . Opravdu zahajskej plká úplný blbosti , tímto se přiblížil exblbu .
Offline
Bobobo sežral veškerou moudrost světa. Měl by si konečně už políbit, třeba i dvakrát a neoxidovat tu.
Offline
zahajskej napsal(a):
Bobobo sežral veškerou moudrost světa. Měl by si konečně už políbit, třeba i dvakrát a neoxidovat tu.
bububu sežral Šalamounovo ho.no a tím pádem si myslí, že ví všechno
Offline
😄
Offline
Jaký olej lejete do pístového kompresoru?
Podle návodu se má použít SAE 15W 40 nebo rovnocenný. Zajásal jsem s tím že dojedu různé zbytky co tu mám po výměně oleje do auta, ale AI mě vyvedla z omylu, že prý to je špatně. Zdůvodnila to tak, že motorový olej:
1) Obsahuje detergentní přísady, (např. 10W-40, 15W-40) obsahují detergenty, které zachycují nečistoty a vodu. V kompresoru se může tvořit emulze oleje s vodou → zhoršené mazání, koroze a karbonizace.
2) Motorové oleje jsou navrženy pro spalovací motory s vysokými teplotami.
Kompresorové oleje jsou vyvinuty tak, aby odolávaly vyšší vlhkosti a nižším teplotám v kompresoru.
3)Horší ochrana proti karbonizaci, kompresorové oleje mají speciální složení, které minimalizuje karbonové usazeniny na ventilech a pístu.
Tak že motorový olej může (může = hnusný AI alibista) způsobit rychlejší zanášení ventilu a zhoršit výkon kompresoru. Ale je skutečně takový problém s motorovým olejem?
Editoval Charon (10-03-2025 09:25:36)
Offline
Charon napsal(a):
Jaký olej lejete do pístového kompresoru?
kompresorové oleje mají speciální složení, které minimalizuje karbonové usazeniny
marketingové žvásty, jaký karbon v kompresoru?
Co jsem pořídil ty Hechty jedu pouze s nimi a olej neřeším.
Postřehl jsem v příspěvku pana Výrobce, že mne cituje, že tím Hechtem poháním dvě plasmy.
Takto to ale není, mám ty Hechty dva. 1kompresor = 1 plasma (když řežem dvěmi plasmami najednou)
Ty Hechty se povedly, stály tehdy necelých 10tisKč/kus.
Dva problemy: Na dlouhé prodlužce nepracují a kondenzovaná voda ve vzduchojemu je rezatá jak liška.
Ten matroš vzduchojemu je aušus obyčejná ocel bez jakýchkoli legur.
Jinak spokojenost.
Offline
Bourači, rozumím tomu správně tak, že do kompresoru doléváte (budete dolévat) motorový olej?
Nemyslím si, že by mezi motorovým olejem a olejem pro kompresor z hlediska vlhkosti byl propastný rozdíl. Spíš jsem zjištoval, zda nemůže vadit motorový olej něčemu uvnitř, například zda tam není něco gumové co by zpuchřelo, nabobtnalo .....
Kondenzovanou vodu mám také jako liška. Výrobce snad nádrž zevnitř ničím nechrání proti vlhkosti. Z toho bych usuzoval, že kompresor dřív odejde na proreznutí než na zadření.
Offline
AI je fejk a na takoví otázky odpovída jako vysokoškolák kterej ví všechno a dohromady nic .Prakticky je nepoužitelné protože když tam napíše slunečnicovej olej tak to tam lidi nalejou.
Do pístového kompresoru je to v celku jedno. Motorový olej má aditiva na rozpouštění sajrajtu při spalování , Naftovej víc.
Pokud jde o velké namáhání tření tak třeba pro motory PD VW 505.01 BMW LL-04
Takže pro pístovej kompresor je vlastně fuk co se tam naleje . Jen to maže kroužky,2 ložiska a gufero, a olej nesmí rozpustit žádný gufero nikde a v ničem.
Pokud se dělá karbon na ventilkách tak už to žere olej,nechladí se hlava
U šroubového kompresoru dochází k většímu teplotnímu namáhání oleje proto je nutné to dodržet ale nevšim jsem si že by lidl nějakej prodával .
https://hexol.com/wp-content/uploads/20 … ind-en.pdf specivikace pro amatééry
10L MANNOL KOMPRESSOR ÖL ISO 150 DIN 51506 (VBL) ISO L-DAA ISO L-DAB ISO L-DAG stojí 42Euro 10L pro pístové kompresory.
Pro šroubové DIN 51506 220C stojí prakticky stejně.
Nadrž leda vymontovat a nechat pozinkovat ... když to bylo nové.
Kompresory dřív chcipnou na mizernej vzduchovej filtr kterej ohobluje kroužky do mrtva ... mám tu 4ks.
Poslední co jsem viděl docela drahej měl ve filtru houbu maximálně tak proti mouchám ale cokoli menšího projde.
Kus hadice a normální papírový filtr je top.
Editoval Juggernault (10-03-2025 14:19:12)
Offline
bourač napsal(a):
Charon napsal(a):
Jaký olej lejete do pístového kompresoru?
kompresorové oleje mají speciální složení, které minimalizuje karbonové usazeninymarketingové žvásty, jaký karbon v kompresoru?
Když se ten olej nespaluje, tak není důvod, aby se usazoval karbon. AI si vymejšlí.
Taky mám kondenzát rezavej jak liška, kompresor Atmos. Jak vidno, šetřej všici .
Offline
Díky všem.
Říkám to pořád, AI kecá, ale umí lhát dost věrohodně.
Offline
Charon, Bourac nebude dolievat olej do kompresorov, pretoze ma tak ako ja bezolejove kompresory.. https://cz.hecht.cz/bezolejovy-dvoumoto … 2089-43562
teda ja mam len jeden... :-)
Editoval vyrobca (10-03-2025 18:10:37)
Offline
Aha, tak to mě dostal. :-) Ale aspoň hodnocení vyznívá dobře, tedy až na tu prodlužovačku (3kW, to žere jak zjednané a ohřívá přívodní dráty).
Offline
Na dlouhém prodlužováku se nechtějí rozjet ani klasické 2válcové olejáky s motorem 2,2kW.
Offline
Protože při rozběhu, zvláště do protitlaku kompresor nežere 2,2 kW nebo 3 kW, ale násobně víc. Když při tom na prodlužce moc klesne napětí, tak to prostě nedá.
U nádrží, co z nich teče rezavá kondenzační voda by asi bylo dost zajímavé do nich strčit kameru a podívat se jak ten vnitřek vypadá. Je otázka, jestli a na jak dlouho jak by pomohlo vnitřek nádrže ošetřit nějakým stabilizátorem rzi.
Editoval Radim (11-03-2025 08:12:42)
Offline
žádný z kompresorů zde uváděných se nerozebíhá do protitlaku.
Všechny jsou vybavené odlehčovacím ventilem, po vypnutí zůstane tlak pouze ve vzduchojemu, v aparátu samotném je pouze atmosferický tlak.
Kompresor běží i na prodlužce ale kvůlivá nízkému napětí má malé otáčky a nechladí se.
Invertor také na prodlužce nemaká tak jak by měl, ale lze to řešit zvýšením pracovních amper nad běžnou mez - invertor si poradí.
Ten stabilizátor zkus Radime navrhnout - aplikace na mokrý, částečně zkorodovaný povrch. Otestuju to.
Offline