SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 02-08-2025 16:07:35

Jan Smíšek
Člen
Registrovaný: 09-02-2017
Příspěvky: 14

Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Chtěl bych si postavit cargo kolo - viz. - https://www.youtube.com/watch?v=SDlnDEX … mp;index=2
Mám velkého psa, vozím ho do práce 10km, mohl bych odstavit auto.

Vařit budu ocel. Hliník by byl pěkný, ale asi moc těžký a nevím, jestli bych na něco jiného hliník využil.
Obecně se uřízne část rámu starého kola, přivaří se na něj jekl 60x60x1,5 nebo 50x50x2, z dalších tenkých jeklů se dovaří kostra a průchody trubek. Video je návodné, prodává k tomu podrobné plány.

U RD občas slintám invertorem obalené elektrody, ale i když jsem se teď snažil zlepšit techniku, vařit trubku tloušťky 1mm (na tom kole to bude asi docela tenké) na jekl 1,5mm se mi prostě ani 1,6 elektrodou nedaří, struska, propaly, hrůza.

Mám naději, že by mi to mohlo jinou metodou jít lépe - nejvíce mě láká TIG s HF zapalováním - uvažoval jsem koupit Jasic TIG 200P W212, to vychází s 20l lahví a drobnostmi na cca 20tisíc Kč.
Rozum velí, že TIG je považován za nejtěžší metodu a když to vořu i elektrodou, TIG třeba nezvládnu. A že bych si měl koupit nějaký MIG/MAG set za zhruba stejné peníze (třeba Kowax GeniMig 240DP), to kolo tím svařím také a kolem baráku to bude praktičtější a levnější na provoz. Zase moc toho vařit nepotřebuju.

Mohl bych si to nechat svařit od někoho, ale je to nepraktické (musí to být celé v přípravku, je to velké), ale je v tom i kus ješitnosti, že bych to chtěl udělat sám. Zas až tak levej nejsem, barák jsem si postavil.

Když kouknete, jak dělá to kolo, dá se tohle udělat rozumně MIG/MAG ? Resp. levnou základní mašinou?
Dá se naučit ocel TIGem, když tenké elektrodou nezvládám? (Mám invertor, skládačku SVARIN 165, Svarbazar edition, kdysi tady ze svarinfa).

Nějaké nápady?

Offline

 

#2 02-08-2025 19:55:10

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1719

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Za mě metoda mig/mag je pro tento a další účely, nejvhodnější. Tig je trochu méně praktický a dražší na provoz.

Offline

 

#3 02-08-2025 20:39:17

Jan Smíšek
Člen
Registrovaný: 09-02-2017
Příspěvky: 14

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Na bazoši je Jasic mig 250 J90 za 12 tisíc. Je na to vhodná? Myšleno zejména na cca 1mm stěny trubek kola. Tři fáze na baráku mám. Nebo spíš něco nového, jiného?

Offline

 

#4 02-08-2025 21:38:05

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1719

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

V žádném případě nekupovat starý invertor z druhé ruky. Je to velké riziko, opravy jsou náročné a nezaručují další dlouhodobou funkčnost.

Offline

 

#5 02-08-2025 21:49:34

Jan Smíšek
Člen
Registrovaný: 09-02-2017
Příspěvky: 14

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Offline

 

#6 02-08-2025 22:04:56

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8762

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Jestli chcete svařovat tenší materiály, proč pořád vybíráte takové velké krámy? Mašinka do 160-180A by vám určitě stačila, nějakou "méně značkovou" seženete i kolem 10000,- Kč. Třeba Jasic, Gorrila, Filex, Kowax apod.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#7 02-08-2025 22:10:11

Jan Smíšek
Člen
Registrovaný: 09-02-2017
Příspěvky: 14

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Protože se v tom nevyznám. A intuitivně jsem si říkal, že starší věci mohou být i trvanlivější, opravitelnější. Ale nechám si poradit.
Třeba teď jsem dokoukal Killeroze, jak zrovna tuhle Deltu renovoval a jednak se zdá, že tedy opravitelná je a na konci říká, že se mu moc líbí, jak to na čisté CO2 vaří - při zapalování a dohoření, že se nepřipeče drát, oblouk je stabilní atd. Tak tohle jsem tím myslel. A taky jdu na bazoši od nejlevnějšího k dražšímu.
Ale znovu - nechám si poradit a rád.

Editoval Jan Smíšek (02-08-2025 22:29:12)

Offline

 

#8 02-08-2025 22:23:29

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1154

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

MIG/MAG je levnějíší a na TIGu nic není. U obou musí na to člověk vidět a pokud nic nevidí nic nezavaří.
u MIG/MAGu se bude nejspíš víc brousit pokud to nepujde.
Na starý svářečce nic není, ale jak to vaří pozná človek až když je to doma . Cokoli novýho na 5Kg klubko musí stačit pokud to bude fungovat .
Jsou toho plný internety od 200Eur + ale kdo ví jaký to je . Kemppi od 1500E ale tam to funguje big_smile


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

#9 03-08-2025 10:49:53

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 3040

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Jeden Smíšek byl kdysi můj kolega, ale to by byla velká náhoda .... smile.
Nejdřív se zamysli, jestli s něčím amatérsky postaveným můžeš vůbec na silnici. Abys nemusel po lesních cestách. Vyhláška o provozu na pozemních komunikacích platí jen na pozemních komunikacích (obecně třeba v podzemním parkovišti nákupního centra neplatí).
K metodám svařování - TIG je obecně nejuniverzálnější, ale nejmíň produktivní metoda. Ergo neidražší. Venku se s tím nedá jednoduše dělat (fouká vítr), jelikož musíš mít oblouk u držky, abys na něj dobře viděl, tak se s tím blbě dělá v polohách (ten rám bude v pohodě, ale na univerzální použití na zahradě zapomeň). MIG/MAG je v tomhle stokrát lepší - když fouká, dáš trubičku, když dobře nevidíš, bodneš tam, zkontroluješ, posuneš, bodneš, zkontroluješ, ...
Nejlepší je samozřejmě koupit oba stroje, ale k tomu dojdeš sám, pokud začneš něco pořádnýho dělat.
A k tomu rámu. Chvíli jsem koukal na to video, jak je to udělaný. Střed je z trubky/mikrofůzního odlitku tlouštky 1,5 - 2 mm, tam je to OK. Hlavová trubka bude mít 1 - 1,2 mm. to bez zkušeností propálíš snadno. Ale to taky snadno vyřešíš tak, že to prodloužení neuděláš natupo, ale trubkou s osazením; zasuneš jí kus dovnitř (10 - 20 mm), tím to taky vycentruješ, abys neměl šavli. Budeš mít tlouštku stěny > 2 mm, to už se svařuje dobře. Že se to bude kroutit, to je ti jasný, a ani upnutí do nějakýho rámu pro svařování tomu nepomůže. Musíš to svařovat tak, aby se to kroutilo co nejmíň - krátké sváry proti sobě, aby se rušilo pnutí, a podobně.
Akorát se ti bude blbě shánět ocelovej bajkovej rám; teď už se všechno dělá ze slitin hliníku. Ale asi bys něco sehnal na cyklistickém bazaru.
Když to budeš dělat, tak sem pak dej nějkaký obrázky, i z průběhu výroby. Ať se pokocháme.
Koukám na Cyklobazar, ocelové rámy nic moc:
https://www.cyklobazar.cz/ramy?filter%5 … s_id%5D=26

Editoval pafik1605 (03-08-2025 10:56:15)

Offline

 

#10 03-08-2025 12:13:42

Jan Smíšek
Člen
Registrovaný: 09-02-2017
Příspěvky: 14

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Dobře, překlápím se k MIG/MAG. Takže teď ještě svářečku. U TIGu už jsem měl vybraného Alfa In Perun 160 T HF jako kompromis kvality a ceny. Teď něco obdobného v MIGu. Je to IDEAL Tecnomig 212 ? Má tahle svářečka za tu cenu (12 tis Kč) nějakou konkurenci, kterou je vhodné zvážit?
(Na silnici s tím můžu, ocelové rámy má většina nejlevnějších bazarových horských kol (magnet řeší) a děkuji za tip na řešení hlavové trubky. Viděl jsem to v Holandsku a Belgii a je to boží, tam v tom vozí i tři děti najednou (dvě běžně). Jenže i použité stojí kolem 3tisíc Euro).

Offline

 

#11 03-08-2025 12:53:09

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 3040

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Jan Smíšek napsal(a):

Dobře, překlápím se k MIG/MAG. Takže teď ještě svářečku. U TIGu už jsem měl vybraného Alfa In Perun 160 T HF jako kompromis kvality a ceny. Teď něco obdobného v MIGu. Je to IDEAL Tecnomig 212 ? Má tahle svářečka za tu cenu (12 tis Kč) nějakou konkurenci, kterou je vhodné zvážit?
(Na silnici s tím můžu, ocelové rámy má většina nejlevnějších bazarových horských kol (magnet řeší) a děkuji za tip na řešení hlavové trubky. Viděl jsem to v Holandsku a Belgii a je to boží, tam v tom vozí i tři děti najednou (dvě běžně). Jenže i použité stojí kolem 3tisíc Euro).

Jestli sis vybral jako kompromis tohle: https://www.svarecky-elektrody.cz/alfa- … k-up-down/   tak docela dobře. Minimálně to bude u nás servisovatelné. Sám jsem měl od stejné firmy starší typ, fungoval velmi dobře.
U MIG/MAG můžeš zůstat u stejné, značky:  https://www.svarecky-elektrody.cz/alfa- … mig-horak/
akorát je to nižší level.
Kdybys chtěl stejnej level, tak:  https://www.svarecky-elektrody.cz/alfa- … pfc-horak/
Ale zase o dost dražší. Záleží na tobě; jestli jsi dost bohatej, aby sis mohl kupovat levný věci .... smile

Offline

 

#12 03-08-2025 13:18:20

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8762

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Levnější by byl asi Pegas ne? I když jakoby starší model, myslím si že i tak stále slušná kvalita.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#13 03-08-2025 13:35:28

Jan Smíšek
Člen
Registrovaný: 09-02-2017
Příspěvky: 14

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Cca 12 tisíc na stroj je bohužel strop.

Alfa In HOMER 200 MIG - výhoda - u nás servisovatelné
IDEAL Tecnomig 212 LCD Synergia - hromada dobrých recenzí, fce spot, snad by měl pěkně svařovat i jen pod čistým CO2
Jasic MIG 180 N240 - Jasic je čína s dobrou pověstí.

Zatěžovatel:
Když jsem se snažil zorientovat podle zatěžovatele, vyhrává to Ideal, pak Alfa, pak Jasic. Nejde mi o reálné zatížení, snažím se od toho odvodit kvalitu střev.
Alfa In HOMER 200 MIG - 130 A/60 %
IDEAL Tecnomig 212 LCD Synergia - 100% zatěžovatel je 150A, 60% je 200 A
Jasic MIG 180 N240 -     100% zatěžovatel je 80 A, 60% je 104 A

Hořáky:
Alfa In HOMER 200 MIG - UNIARC UHB 150 - délka 4 metry (UHB150E-40)
IDEAL Tecnomig 212 LCD Synergia -  MB15 - délka 3m
Jasic MIG 180 N240 - NORTH N15 - délka 3 metry
Tady asi vede Alfa In HOMER - jednak je delší a jednak UNIARC, jestli tomu rozumím, už je trochu značka.

Podle čeho se orientovat? Alfa má tedy jako česká značka i pozáruční servis, ale to by ten Ideal měl asi mít taky, ne? Nářadí technik je asi celkem solidní firma? Jasic tady asi ztrácí, i Killeroz prskal, že to opravuje nerad.

Offline

 

#14 03-08-2025 14:12:48

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 3040

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Zkouknul jsem celý video. Některý věci bych udělal jinak (počínaje tou hlavovou trubkou), proč předělával přední vidlici jsem nepochopil. Jirkati by svárům pravděpodobně vytkl "moc vneseného tepla" (je vidět u trubek, jak mu to bortí vnitřní povrch trubky). Kdyby trochu upravil geometrii, mohl by tam nechat 26" přední kolo. Dokonce i odpruženou vidli, i když ta konstrukce je taková, že to bude pružit samo o sobě smile.
Ke svářečkám - jestli máš strop 12 tisíc, tak to je celkem fuck, co za sra..ku koupíš. Ten starší AlfaIn Pegas, jak píše varok, by ve variantě TIG vyhovoval, je to to, co jsem měl jako první a svařil jsem tím nerezový vrata, branku a bůhvíco ještě. Ale 160A se ukázalo málo, proto jsem koupil stroj do 200A. Což se ve finále taky ukázalo málo; když jsem svařoval hliníkovou pergolu, tak by bývalo 230A (která mašina byla ale o 20k dražší) bodlo. Těch 200A bylo na hraně.
Zatěžovatel jako parametr kvality OK, ale další důležitý parametr, který vypovídá cosi o vnitřní konstrukci, je váha. A na rozdíl od zatěžovatele, kde se dá kouzlit s hodnotama, se váha ošulit nedá. Když to popadneš a zjistíš, že bys to zvednul dvěma prsty, tak to nejspíš udávaných 15 kilo nemá. Leda bys byl Švarceňégr ... smile
Neuvádíš bydliště, takže ti nikdo neporadí, kam zajít a vyzkoušet konkrétní stroj. Chobola, Slanina, Sadílek - po domluvě ti nechaj stroj vyzkoušet. Prima dílna je nejspíš jen eshop, tam to maximálně můžeš do 15ti dnů vrátit.

Editoval pafik1605 (03-08-2025 14:18:39)

Offline

 

#15 03-08-2025 14:45:23

Jan Smíšek
Člen
Registrovaný: 09-02-2017
Příspěvky: 14

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Bydlím u Českého Krumlova. Mě by nepomohlo, kdyby mě to nechali vyzkoušet. MIGem jsem nikdy nesvařoval, nic bych nepoznal. Add "jestli máš strop 12 tisíc, tak to je celkem fuck, co za sra..ku koupíš" - V této cenové hladině nejsou lepší a horší provedení? Je to fakt jedno?

Stran váhy je to:
Alfa In HOMER 200 MIG - 12,1 kg
IDEAL Tecnomig 212 LCD Synergia -  14 kg
Jasic MIG 180 N240 - 13 kg

Rozdíly asi v tomto případě nejsou významné.

Offline

 

#16 03-08-2025 15:13:27

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1719

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Ta delta 190 co jsi ukazoval v inzerátu je supr stroj. Nevýhodou je váha a to, že je na 3x 400V. Další nevýhodou je, že bude potřebovat nějaký servis. Servisovatelná je dobře, v podstatě je nesmrtelná. Pokud ji koupíš, bude tvůj první velký projekt ji zprovoznit, pak se naučit trochu svařovat a teprve potom se pustit do stavby.

Offline

 

#17 03-08-2025 17:45:27

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8762

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

pafik1605: Ne, já myslel Afa In Pegas jako MIG/MAG mašinu. Někde jsem ještě viděl verzi 200A, jinak asi už jen 250A A 320A. Ta 200A by mohla pro začátek stačit.

                Jinak s tou konstrukcí jednotlivých značek strojů souhlasím. Vůbec nevěřím těm přiblblým reklamám a nápisům co jsou všude kolem i nálepky na svářečkách. Vím že jde technologie dopředu, ale moje mašina má max. proud do 170A, jsou i verze do 190A. Bedýnka relativně velká, těžká a i bez 5kg cívky odhaduju nejméně 10kg. Už jsem viděl svářečky poloviční velikosti, max. proud třeba 250A a výsledek. Raději nebudu psát. Pro mě k smíchu.

ZDENÁL: Tyhle mašinky jsou ještě staré poctivé odbočkové, v jedné firmě jsme měli verzi 160A a svařovala moc hezky. Ale je na 3x400V a to už je spíše jako nepřenosná, nechat na jednom místě v dílně. Když to někomu nevadí proč ne. Ale já bych osobně zvolil raději mašinku kterou si položíte na stůl kde chcete, zásuvku 230V najdete skoro všude, popř. vám postačí klasická prodlužovačka na 230V.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#18 03-08-2025 18:29:59

Jan Smíšek
Člen
Registrovaný: 09-02-2017
Příspěvky: 14

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Omicron Omi 166
https://stroje.bazos.cz/inzerat/2060160 … zivane.php
Rezervoval jsem si ji a za chvíli pro ni vyjíždím. Snad to není chyba. Je rel. slabá, což mi nevadí. Je to odbočka, to by tudíž mělo být trvanlivější řešení než invertor. Je to Omicron, takže díly a servis snad půjde.
Je to dobrá volba?

Editoval Jan Smíšek (03-08-2025 18:30:29)

Offline

 

#19 03-08-2025 18:56:55

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8762

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

nevím jaký je rozdíl mezi 165 a 166 ale s tou 165 jsem párkrát svařoval a super mašinka. Už si nepamatuji jestli tam byl drát 0,6 nebo 0,8mm, vyvařovali jsme s tím starého Golfa III a pěkná práce. Jestli je ve slušném stavu tak za mě dobrá volba.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#20 03-08-2025 22:19:34

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 3040

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Omicron Omi 166
Nemá synergii, pro začátečníka mínus. Na druhou stranu, když se naučíš nastavovat parametry (posuv, napětí) podle sluchu a vzhledu sváru, tvoje plus. Zatěžovatel 70A = 60%, nic moc. Na to, co chceš dělat zrovna teď, stačí. Časem pravděpodobně zjistíš, že je slabá a budeš shánět něco silnějšího.
Možná budeš muset dokoupit kladky, čert ví, co je tam teď. Drát 0,6 a 0,8 budeš potřebovat, 1 mm na tuhle práci je moc. Kvůli tvaru svaru bych použil směs Ar/CO2, nastuduj si to. Ale je to drahé; čisté CO2 stojí (jen plyn) čtvrtinu. A začni trénovat na něčem s tlouštkou stěny 3 mm; čtyřka by šla sama, ale ty potřebuješ něco, co propálíš, když to nastavíš blbě nebo když pojedeš moc pomalu. Můžeš i slabší, ale tam to propálíš mnohem dřív a ty se potřebuješ naučit i vést hořák, ne jen nastavovat parametry oblouku.

Editoval pafik1605 (03-08-2025 22:20:05)

Offline

 

#21 03-08-2025 22:50:53

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4821
Web

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Komenský by z tebe měl radost. (kdo umí, umí. Kdo neumí učí ) big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#22 04-08-2025 09:37:41

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 3040

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Zapomněls "kdo nedokáže ani učit, ten to řídí"

Offline

 

#23 04-08-2025 10:01:27

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8762

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Pafik1605: OMI 165/166 myslím mají kladku 0,6-0,8mm. Synergii neměla ani 165, tohle je podle mě jen nějak upravená 165, jak nevím. S tím zatěžovatelem bych to zase tak moc neprožíval, Omicron je na tohle dost opatrný a spíše se jistí kdyby něco. Už kdysi tady psal myslím Discovera při přestavbě svářečky, kde dával trafo právě z OMI 165 že je trafo dobře navinuté a nehřeje se tolik. Takže na tenší materiály a proudy řekněme do 100A to začátečník nedokáže utahat.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#24 04-08-2025 15:05:25

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 320

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

K zakladateli: Zduraznuji, ze respektuji zdejsi komunitu, ale malokdo zde asi skutecne rozumi svarovani ramu pro kolo. Spojovani samotne je jen zlomek! Prejdi na bike-forum a zamer se na vlakna, kde diskutuje uzivatel Kamaro. A jsou tam i dalsi. Je tam nekolik vlaken o vyrobe ramu.
Ta predstava, ze rozrezes stary ram, privaris par trubek, ram prodlouzis apod. je naprosto nerealna. Na to, ze je to "jen" kolo je to pomerne komplexni problem, protoze ac se to nezda, pusobici sily v ruznych smerech jsou vysoke. Znalostmi, ktere ziskas tady na svarforu (opet, neni to o shazovani zdejsi komunity!!) pouzijes tak nanejvys na stavbu vozejku za kolo, tam jsem se mimochodem dostal ja pred par lety. Stavba kola ramu je ale uplne neco jineho uz proto, ze jsou urcite pozadavky, na ktere sam neprijdes, nez je ram hotov a pak bude pozde. Je nutne kominovat s tvrdym pajenim stribrem. Je nutna urcita souosost zadni stavby, jinak bude dochazet k rychle destrukci naboje. Je nutne pocitat s urcitym Q faktorem klik, take aby nenarazely do zadni stavby. Budes potrebovat stolici na upnuti (uz proto, ze ram musi byt na desetiny, bez nej se po vychladnuti svar zkrouti atd). Sama vyroba stolice bude vyzadovat usili a pro jeden ram se nevyplati.

Za me udelas nejlepe, kdyz si koupis hotovy ram! Cena ramu neni vysoka. Tu cennu dela osazeni a dnes hlavne motorizace na ekolo, za akumulator atd. Za me je to cele nesmysl, pokud to neberes jako projekt, ktery nejspis nevyjde a mas more casu.


Jinak, ramy se zasadne svaruji TIGem a nektere casti se letuji stribrem nebo mosazi.

Offline

 

#25 04-08-2025 15:59:15

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8762

Re: Jakou metodu se naučit na cargo kolo.

Asi i záleží z jakého materiálu je rám kola vyroben. Už jsem párkrát někomu něco svařoval na kole že se ulomilo apod. Normálně COčkem, drát 0,6mm. Byly to ale spíše starší kola, i tzv. horské.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2025


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče