SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 … 16 17 18 19 20 … 28
Pane Varoku spomenete si jěšte na slova diskoverovy ''že vduch doslova před svařečkou zametá'' taky jsem tehdy u toho uparavovaneho einhela upravoval přední čelo tak aby tam mohl proudit vzduch... jinak lepe řečeno počítačovy atx zdroj jekonstruovan tak aby ventilator tlačil vzduch mezi součastky atim je ochlazoval.. to same se bude dít i ve vaší svařečce...
Editoval alll (08-01-2012 14:24:09)
Offline
Ano, ale jak píšete pořád o PC, tak tam je většinou vzduch nasáván taky v předu a vzadu vyfukován. Nebo to máte naopak? Nebo třeba úhlové brusky také sají vzduch na jedné straně a na druhé vyfukují ven. Ventilátor SUNON, který tam budu dávat má docela velký tah. Ještě tedy uvidím, jaké řešení použiju. Děkuji za rady.
Offline
PC a svařečka je velky rozdíl zkoušel jsem opačny tach ze předu do zadu, ale natohovalo to moc bordela do svařečky...
Offline
Chlazení je vždycky individuální věc a teoreticky univerzálně se to moc řešit nedá. Renomovaní výrobci kvalitních mašin to počítají superpočítači a trvá jim to i dost dlouho.
Co se týká nenasávání a nasávání vzduchu z venku, je to vždy dilema. Když se bude nasávat vzduch z venku a ofukovat jím ty topící díly, bude to vždy chladit mnohem intenzívněji. Ale zároveň se všechno uvnitř vystaví prachu a chemikáliím z venku, což i při pravidelném čištění sníží životnost mašiny. Když se zvenku nasávat nebude nebo prakticky vůbec nebude, vzduch se bude točit jen uvnitř, intenzita chlazení se ventilátorem taky zvýší, protože se víc tepla přenese od ohřívané součástky a vyzáří přes plech krabice. Zase trpí ventilátor, pokud je uvnitř teplota nad zhruba 40 st C. Když se nebude ofukovat vůbec, říká se tomu pasívní chlazení. A taky to funguje, když se věci naddimenzují a výkon se z nich tahá menší. Každé z těch tří řešení má svoje pro a proti.
Podle mně, pokud se nasává vzduch zvenku, ventilátor by měl být spínaný podle teploty uvnitř mašiny. Co se týká chlazení víc věcí současně, určí se na chlazení klíčová jedna nebo dvě součástky a jim se podřizuje umístění součástky a ventilátoru. Ostatní součástky, které je nutné taky chladit, se pak umísťují, přidávají dodatečně tak, aby jejich chlazení taky vyhovovalo.
A při nasávání vzduchu z venku se toho proti omezení nasávání prachu moc vymyslet nedá. Pokud se intenzita chlazení nemá nějak radikálně zhoršit. Spíš je třeba provedení vnitřku stavět tak, aby tomu prach moc nevadil a vnitřek šel snadno očistit. Třeba vypínače, konektory a jemná elektronika zabezpečená proti vnikání prachu, spoje důsledně zalakované ....
Editoval Radim (09-01-2012 09:33:52)
Offline
Radim: ano, v práci máme tu desku s elektronikou a pod. zabalené v igelitovém sáčku. Je to tak ale origo, ve firmě kde jsem dělal předtím to tak bylo taky. Viděl jsem více mašin, které v předu vzduch nasávají průduchy a vzadu to ventilátor vyfukuje ven. Takhle to asi udělám i já i přes nebezpečí, že bude vevnitř často binec. Má svářečka právě rezervu nemá, jede na doraz, když potřebuji svařit silnější materiál. To pasivní chlazení je tam v podstatě i teď. Ventilátor tam je, ale jen taková dětská hračka, která nemá skoro žádný tah. Nevím proč to tam vůbec dávají.
Offline
Teď trošku některé naštvu, ale chtěl bych poprosit o radu zkušenější. Pořád jsem ještě nepředělal svoji svářečku na euro, nějak pořád není čas. Nyní svařuji jednomu kámošovi regály na akvárka. Můj garážsoused mi nedávno koupil drát v polsku. Je to hrozný šit, ale ještě než jsem zjistil, že je to drát na hovínko, tak jsem si rozjebal celou svářečku. Nevím kde je chyba, ale pořád se mi muchlá drát, i když to je 0,8ka. Buď hned u podavače než najíždí do bovdenu, nebo někde v průběhu bovdenu, nejspíše u konce, než najíždí do té trubky na konci hořáku. Nevíte prosím někdo, čím to nejčastěji bývá? Teď nemám moc peněz, tak potřebuji vědět, ať nemusím měnit půl svářečky. Děkuji předem.
Offline
kompresor mate, tak ofukovací pistoli by bylo pořeba profouknout bovden ho pořadne tlakovym vzduchem profouknout z jedne i z druhe strany sejmete z hořaku špičku rozdelovač plynu a pořadne profouknetě pokud se svsřuje takovym špatnejším dratem je to potřeba udelat každy den...
Offline
Takže problém bude spíše na straně bovdenu? Zkusím ho vytáhnout ven z té hadice a raději ho i zkontroluji, jestli není někde přelomený. Už jsem ho měnil 2 krát, u tohoto typu je to opravdu smrt. Ať už mám ten euro, tam to snad nebude tak trpět. Ta hadice tam je tvrdá, nejsou tam nikde zlomy, tak snad to bude lepší. Děkuji za radu.
No psal jsem to i do tématu Jaký drát do COčka. Je to drát z polska a je nějak blbě navinutý. Každou chvíli stojí podavač a kladky kloužou na prázdno, protože je jakoby drát tahaný až třeba někde zespoda. Když ho ručně silněji zatáhnu, tak se uvolní. Pak to chvíli svařuje a pak zase stojí. Asi tu cívku vyhodím a koupím jinou. S tím se vážně nedá. Kvůli tomu jsem si doprasil svářečku, protože jsem myslel, že se mi tam něco pokadilo a nakonec jsem zjistil, že to dělá drát.
Offline
to se stava dost často i tem lepším vyrobcum dratu jako je esab a jini když jsem dělal a na vsetíně tak tam měli same mašiny clos ktomu i obrovskeho svařovacího robota taktež clos ale kupovali pro nej nejaky drat až z koreje ten prej nedelal problemy ani robotovi a ni jinym clossum tam se svařelo v pulzu az na 600A ja osobne mam oblibeny drat bovax ten prodava i firma omicron , pak esab a nejaky oem italsky hodne se vyskytuje na aukru za par šupu, ale nikdy mi problemy nedělal čas od času profouknu bovden hořaku pořádně když nepomuže prohlidnu špičku tu vymením už jsem se naučil kupovat dražší spičky zirkonove jsou drahe jako praseale zato vydrží vice než ty obyčejne když vařím vice tak se ty zirkonky sejdou velmi dobře a hořak z eurem je jina pisnička z tama je bovden venku než by človek řekl švec když to jde dobře a zas novej bovden se tam da taky dost rychle nasoukat a zastřihnout stranovyma kleštema_elektrikařske štípačky, ja na to mam specialni klešte ty jau jak na čišteni hubic od roztřiku, tak povolovani špičky sejmutí hubice i stříhaní dratu... taky soused dovezl z polska drat na vyzkoušeni mam na nej hodne stary bovden vyčišteny tak uvidíme jak se snim popasuju pak dam vedět neni šarže jako šarže dratu nekdy firma co vyrabí drat nekdy se šarže nepovede to je třeba vaš prípad, třeba budu mit jinou šarži dratu a pojede normalne..
Editoval alll (15-02-2012 22:51:56)
Offline
Díval jsem se a bovden je na dvou místech nalomený, což asi dělá ty problémy. Koupil jsem nový bovden, jinou cívku drátu zn. Aweldo, tak snad bude lepší. Byl docela drahý, stál něco přes 330,-kč, uvažoval jsem o Esab, ale stál 450,- kč.
Ten blbý drát je polský, má šedou cívku, ale to neznamená, že jsou všechny špatné. Ten stál nějakých 180,- kč na naše, ale ta kvalita tomu odpovídá. Když jsem kupoval svářečku, byl tam ESAB, pak jsem měl Tysweld, ten byl super a pak jsem nedávno koupil Huatong, ten měl zase na oplátku širší cívku a nešel dát do svářečky.
Ano, ale jak psal kdysy pan Zdeště, jsem kutil a nespěchám, takže euro ještě není. Taky zatím chuť nebyla a teď je zima na to abych něco kutil v nevytápěné garáži.
Poslední dobou ale zjišťuji, že je to asi jediné řešení, jak předejít lámání bovdenů a hlavně to kroucení té hadice je hnus.
Offline
proto tochce rychle předelat na euro..
Offline
Dnes jsem vyměnil bovden a dal tu novou cívku drátu a už to jede zase krásně. Děkuji Allovi za radu.
Offline
rado se stalo..
Offline
Tak se pomalu vrhám na přestavbu mého prcka na eurokonektor. Už mě nebaví věčné lámání bovdenu v hadici hořáku, kterému v podstatě nejde moc zabránit při uskladění svářečky do menšího prostoru. Začnu tedy přestavbou na eurokonektor a potom budou následovat další menší úpravy. Chtěl bych poprosit o rady. Konektor mám, ale nechci použít ten velký černý krycí plast:
Sehnal jsem si podobný, ale má kratší ten válec ve kterém je ten mosazný válec konektoru. U těch větších se konektor do toho plastu šroubuje dvěmi červíky, ale do toho menšího, ne. Myslíte si, že by mi to udržel jen samotný plastový podavač, nebo je potřeba mít ten konektor i nějak připevněn k tomu plastovému krytu?
Prosím jen slušné rady.
Offline
Já jsem si předělával na euro konektor Kemppi Supermigger,kde jsem musel udělat ještě podložku-vymezení,podavač není kolmo na skříň svářečky. Určitě bych uchycení konektoru nepodceňoval,je to hodně namáhané místečko.
Offline
Mě to vyjde podobně jako na svarinfu:
Tam je ale vidět, že použili ten velký plast a ten se mi nelíbí.
Offline
libi nelibi použiji co mam k dispozici a jeto bez problemu a hlavne to drží ve slabem plechu i tech einhelu co předelavam..
Offline
Jak už jsem psal kdysy, já si upravuji svářečku i po vizuelní stránce a proto do vzhledu chci zasahovat jen minimálně. Já mám Alll svářečku skoro poloviční než je Einhel 170ka a tam už by ten velký plast nebyl moc pěkný. Jestli ale nebude jiná možnost, nedá se nic dělat, no.
Offline
v souvislosti stim plastem na vašem stroji bych to zkusil vyřešit takto eurokoncovku bych zabudoval do pastu tak aby ji plast častečne kryl a vy byjste mel jen vystup hořaku dostupny jen me to napadlo chce si stim pastem trošku pohrat třeba ten napad klapne zatim jsem stroj tohoto typu nepřestavoval, jen ty strare hranate bimaxy...
Offline
No, místa tam je opravdu hodně málo, ale snad to nějak půjde. Samotný mosazný konektor už mám připravený, ale pořád řeším jak to nějak pořádně upevnit, ať mi to neulomí kus podavače. Je to jen z plastu, který se rád láme.
A když jste přestavoval Alll staré Bimaxy, i ten starší typ mé svářečky, jako je na svarinfu? http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2008041101
Sice měly ty starší typy ještě asi cívku naležato, jak se dívám, ale jinak se mi ten starší typ líbí více. Mě se líbí hranatější tvary i na autech.
Offline
to byl ješte starší. na obrazku je stejna kastle jako u varmigu S-MIG V KASTLI TENTO BIMAX MI JEŠTE RUKAMA NEPROŠEL JENTY STRASI MODELY DO 130A ASI 3 KUSY VADNE HOŘAKY USMERNOVAČE V POŘADKU RIZENI POSUVU VADNE A SPOL..
Offline
Aha, tak to nic. Ty úplně staré jsem viděl jeden kousek nedávno na aukru, ale svářečka byla na první pohled v dost dezolátním stavu.
Offline
Tak po dlouhé době zase něco napíšu. Už to mám předělané, ale potýkám se s drobnějšími problémy, ale v nejbližší době je snad odstraním. Nakonec jsem to udělal jinak, trošku více komplikovaně, ale pak sem dám foto a snad posoudíte.
Offline
Jak stále píšu, snažím se to udržet stále v origo vzhledu, i když některé úpravy to trošku neumožňují. V předním panelu to ale zatím překazila jen eurozásuvka, ale není to tak hrozné. Uvidíte sami.
Editoval varok (26-03-2012 19:11:45)
Offline
hodte obrazek rad se podivam na bimaxe z eurem možna se mi takovy stroj dostane taky pod ruku na opravu a nejakou upravu ...
Offline
Stránky: 1 … 16 17 18 19 20 … 28