SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Forum je dočasně pouze pro čtení. Nelze přidávat nové příspěvky!

#1 05-10-2010 22:19:20

comafero
Člen
Registrovaný: 05-10-2010
Příspěvky: 13

prosba o radu - prídavný usmerňovač

Som začiatočník v zváraní a laik do elektriky. Postavil som už druhý usmerňovač podľa tu nájdených schém. V prvom som použil 4 výkonové 160A ČKD diódy a diódový mostík 35A, 600V, tlmivku 400W z osvetlenia a kondenzátor 2krát 2200uF, na jednosmerný prúd a dnes som k tomu pridal 10MFD, /dúfam že milifarad/ Ducatti kondík na striedavý prúd, odpor mám cez 10 W žiarovku. Je napojený na RTB 2, napätie na prázdno je po usmernení od 80 - 91V a zvára to podľa mňa celkom fajn. Rutilku 3,15 to pekne taví na 80 A, ale problém bol s bázickými el., na 100 -120A to síce potiahne 2,5 ale viac to prská ako s rutilkou a počuť aj také ostré pukanie počas zvárania. Môže byť problém tlmivka alebo kondiky? 
V druhom som použil také isté výkonové diódy, ale druhý Grets je z nejakých ruských diód cca na 40A jedna, kondíky sú 2 krát 2200 uf, tlmivka je robená na dvoch C jadrách, počet závitov neviem, vodič 2,5 meď,kúpil som ju spolu s diódami z rozobratého usmerňovača, odpor je tiež 10W žiarovka. Je to zapojené na trafe TH-80,napetie po usmernení 76V. Problém pri zváraní je s bázickými el., 2 bázickú to lepí, 2,5 si ani neškrtnem, ale 3,15 rutilku to potiahne a 2,5 rutilkou je to v pohode. Zapojil som to aj na trafoRTB 2, ale problém je ten istý.
Neviem či je to v tej tlmivke, mal by som na výmenu 250W zo svetiel, alebo v niečom inom? Môžem tie 250W tlmivky zdvojiť? Prípadne strojiť?
A ešte mám takú amatérsku otázku, prosím nesmejte sa mi znalý veci, dal by sa v usmerňovači ako takom použiť tyrystorový zapaľovač?

Offline

 

#2 05-10-2010 23:57:05

m.evil
Člen