SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 17-11-2007 11:26:30

pokman
Člen
Registrovaný: 17-11-2007
Příspěvky: 2

Jak na koutový svár

Mohli by jste mi prosím poradit ? Před pár dny jsem si koupil obyčejnou svářečku- trafo 60 - 180 A. Na kouskách plechu tl.4 mm
jsem se začal učit svařovat. Při svařování dvou plechů které jsou kolmo k sobě, tedy koutový svár, se mi dělá housenka jen na
jednom nebo druhém plechu a svár nezateče až do kouta. Mám "nějaké" obalované elektrody tl. 3.2, proud dle tabulek, zkouším
přidat i ubrat A, jedu rychleji i pomaleji, měním sklon elektrody, zkouším různé pohyby elektrodou - krouživé, ze strany na stranu
nebo se i vracím zpět, oddaluji i přibližuji elektrodu ....  ale zatím žádný uspokojivý výsledek. Materilál je v normální horizontální
poloze. Nejsou na to nějaké typy elektrod nebo nějaký gryf. Nebo to mám prostě zkoušet dál ?
Díky za odpověď.

Offline

 

#2 18-11-2007 08:46:06

cipisek32
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 05-09-2007
Příspěvky: 302

Re: Jak na koutový svár

No možná máš špatný elektrody , záleží s čeho je material co svařuješ .Zkus ale radši aby ti nekdo ukázal jak se vaří kouťák není to žádná sranda


Kitin 170LA

Offline

 

#3 18-11-2007 09:47:28

magi
Člen
Místo: Třebíč
Registrovaný: 11-10-2007
Příspěvky: 55

Re: Jak na koutový svár

Tohle delaji vetsinou rutilove elektrody, je to tim, ze struska predbiha svarovy kov. Zkusil bych svarovat mirne do kopce.

Offline

 

#4 19-11-2007 15:51:40

Tomáš S
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 28-05-2007
Příspěvky: 81

Re: Jak na koutový svár

Zkuste to takhle: Na 4 mm plech použijte rutilovou elektrodu 2,5 a proud kolem 100A, nebo i více.Při zapálení oblouku na začátku svaru ponořte konec elektrody přímo do taveniny, aby se kov natavený na svislou a vodorovnou stěnu spojil a překlenul kout, pokračujte ve svařování, veďte elektrodu co nejblíže svarové lázně a udržujte krátký oblouk.Pokud se vám podaří začátek svaru, tak vlivem povrchového napětí další navařený kov vytváří správný svár.

Offline

 

#5 19-11-2007 19:09:34

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 137

Re: Jak na koutový svár

zkus elektrody ok 46,00 nebo 46,10 s rutilkama to chce dostat do ruky a stěmihle je to nebe a dudy.Jedou jsem se díval v obchodě a stáli nakorunu stejně jako ER117

Offline

 

#6 20-11-2007 18:09:46

pokman
Člen
Registrovaný: 17-11-2007
Příspěvky: 2

Re: Jak na koutový svár

jo, tak už mi to celkem jde. Chte to opravdu mnohem víc proudu než má být a taky jsem to měl na 220 V přes dvě prodlužovačky
celkem asi 30 m délka, ale teď jsem to zapojil na krátko a na 380 V (ta sářečka to umožnujě 220V/380V). Někde jsem četl, že to taky může mít vliv. Ty elektrody 46,00 taky ještě zkusím. Tak dík.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS