SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 09-07-2017 13:48:24

M0040
Člen
Registrovaný: 20-03-2017
Příspěvky: 25

Re: jaký typ svaru

Dekuji Vam moc za informace, ano jedna se jen o zadane cviceni. Pouze posledni dotaz prosim: Lze k zajisteni souososti jednotlivych der pro srouby v prirubach pouzit nejake trny, nebo se to spise zajistuje pomoci meridel?
priklad:
http://www.imgup.cz/images/2017/07/09/svarekf0f92.png

Ládes:puvodne jsem navrhoval take 111, ale z duvodu casove narocnosti (cisteni) mi bylo receno, ze je vhodnejsi svarovat 131, jedna se o 7 kusu

Editoval M0040 (09-07-2017 13:55:06)

Offline

 

#27 09-07-2017 14:22:14

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1716
Web

Re: jaký typ svaru

M0040 napsal(a):

Dekuji Vam moc za informace, ano jedna se jen o zadane cviceni. Pouze posledni dotaz prosim: Lze k zajisteni souososti jednotlivych der pro srouby v prirubach pouzit nejake trny, nebo se to spise zajistuje pomoci meridel?
priklad:
http://www.imgup.cz/images/2017/07/09/svarekf0f92.png

Ládes:puvodne jsem navrhoval take 111, ale z duvodu casove narocnosti (cisteni) mi bylo receno, ze je vhodnejsi svarovat 131, jedna se o 7 kusu

My ve firmě jsme vše prováděli pomocí měřidel. Souosost byla zajištěna soustružením úkosů a přesahem celkového rozměru "Face to Face" o několik mm. kvůli smrsknutí po svařování(dle materiálu - nerez i o několik desítek mm), kde se potom po svaření čela přírub osoustružila na přesně požadovaný rozměr.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/213_p3040005.jpg

Offline

 

#28 09-07-2017 16:34:38

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1858
Web

Re: jaký typ svaru

Nebylo myšleno 141TIG?Pokud budu svařovat "černou ocel" odtavující se drátovou elektrodou bude to metoda 135.Jak píše Frank,dá se to udělat jen na měřidlo,to ovšem nezabrání případné deformaci  a odhylce z osy.Osobně když svařuju 2 trubky stejného průměru k sobě,tak je navlíknu na "přetočenou tyč"(musí jít volně nasunout),upravím si "kořenovou spáru",do kříže stehnu,podud se stehem lípnu  k té vnitřní tyči co nejrychleji odrazím kladivem(jako bych vyrážel ten vnitřní trn).ideální je když dělám průměry na měděnou trubku nebo přesně stočený měděný plech na tyči menšího průměru.To se pak i líp rozebírá.Tohle mi funguje stopro.Jak píšeš díry "vycentrovat" trnem,stehnout.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#29 09-07-2017 16:47:09

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3571

Re: jaký typ svaru

Ládesi, trn 200 mm bude dost těžko realizovatelný, o průvaru kořene na stehách by se taky dalo s úspěchem pochybovat. Celý ten svařenec je technický i technologický nesmysl. Už vidím tu kulatinu cca 350 mm nebo plech tl. 50 mm jak se z nich vyrábí ta příruba.

Offline

 

#30 09-07-2017 20:20:27

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3330
Web

Re: jaký typ svaru

v praxi jsou tyto tvarovky naprosto běžné - odlité smile

jde o cvičení, zkoušku, jak si adept poradí...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#31 09-07-2017 21:19:32

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3571

Re: jaký typ svaru

Bourači, taky si myslím, že jde jen o test. Jo, a ocel 11 343 se na odlitky zrovna moc asi díky svým vlastnostem nepoužívá. http://www.svarbazar.cz/phprs/showpage. … li_pouziti
Kolega chtěl poradit s technologickým postupem na svařenec a myslím, že informace pro uklidnění svého šéfa už dostal v dostatečné míře.
Spáchal jsem už tisíce technologických postupů různých typů (popisné, obrázkové, bodové, spojené se svařovacími parametry, podle ASME, podle leteckých předpisů, podle různých firemních předpisů firem v systémech AUTOMOTIVE, atd.) a někdy to byl i boj se zákazníkem při zákaznickém auditu. A na druhou stranu jsem někdy při mnou prováděném auditu jen zíral, podle čeho někdy svářeči museli vyrábět.

Offline

 

#32 02-07-2019 06:32:54

M0040
Člen
Registrovaný: 20-03-2017
Příspěvky: 25

Re: jaký typ svaru

fadamek napsal(a):

Dobrý den, potřeboval bych poradit.... 2 trubky, které mají být k sobě přivařeny pod úhlem 60 (je to nějaká potrubní odbočka), na koncích trubek jsou příruby... Svařování technologií 111.... potřeboval bych poradit, jaké typy svaru se majíá použít??? Tloušťka přírub je zhruba 20 mm, tloušťka trubek 19 mm... Moc děkuji

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS