SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 23-12-2010 20:57:42

anch
Člen
Registrovaný: 23-12-2010
Příspěvky: 1

Určení teploty nahřáteho nerezu dle barvy.

Jsem amatér a potřeboval jsem spájet tvrdou stříbrnou pájkou s obaleným tavidlem nerez tyč 8mm a ocelové podložky.Přečetl jsem teploty pájení stříbrných pájek cca od 650 do 750C.Nahřátí pomocí PB topenářského hořáku šlo překvapivě lehce a spájení také(velmi podobně jako při měkém pájení).Ale co mě značně překvapilo že ocel a nerez musela být do oranžova nahřáta,jinak ani přiložená pájka neměla snahu se roztéci a sama nebyla asi nahřáta.Měl jsem zato že teplota cca 700C odpovídá u ocele i nerezu ještě zbarvení podobnému studenému kovu a ne tedy už barvě oranžové-žhavé...??
Vrtá mě hlavou zda jsem materiál nepřehřál,ale musel jsem jej napřed přece řádně nahřát a pak přiložit pájku s tavidlem, pokud by se přikládla k řádně nenahřátemu materiálu jen by odteklo a vypařilo se tavidlo a to by bylo vše.Pokud jsem zkušebně na chvíli přiložil pájku k ještě tmavému materiálu, vůbec neměla snahu se roztéci.
Díky.

Offline

 

#2 23-12-2010 21:25:24

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4407

Re: Určení teploty nahřáteho nerezu dle barvy.

Pokud byste potřeboval zjišťovat tak vysoké teploty častěji vyplatí se koupit v potřebách pro svářeče termokřídu na potřebnou teplotu. Reagují s přesností 5 st. C. Cena takové křídy se pohybuje mezi 150 - 200 Kč. Spojovaný materiál se nahřívá na teplotu až o 200 st. C vyšší, než je pracovní teplota pájky. Nutno vyzkoušet podle tl. spojovaných dílů.

Offline

 

#3 24-12-2010 01:20:17

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2435
Web

Re: Určení teploty nahřáteho nerezu dle barvy.

anch napsal(a):