SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Kategorie Všeobecná diskuse - pokec je dočasně nepřístupná. Je nutné zvážit, zda je v současné podobě na specializovaném fóru vůbec žádoucí. Po nezbytných úpravách bude znovu zpřístupněna!

#1 27-12-2007 13:47:29

Pitrs09
Člen
Registrovaný: 27-12-2007
Příspěvky: 1

Tupý svár délky 2.3m plech tloušťka 3mm.

Ahoj. Máte někdo zkušenosti se svářováním plechu tloušťky 3mm  délka sváru 2.3m,šířka tabule  1.25m.Jedná se o  dno lodi,které bude svařeno asi z 5 kusů tabulí o šířce 1.25m pořípadě1.5m.Díky.

Offline

 

#2 27-12-2007 14:20:56

cipisek32
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 05-09-2007
Příspěvky: 302

Re: Tupý svár délky 2.3m plech tloušťka 3mm.

No tak to bude trochu složité,protoře pokud to budeš vařit v tahu tak se plech zvlní.Nemám s tímhle tajovou zkušenost , ale bude se to asi muset vařit protilehle aby se to nekroutilo.


Kitin 170LA

Offline

 

#3 27-12-2007 17:03:43

perlas
Člen
Místo: Jasov
Registrovaný: 29-03-2007
Příspěvky: 316

Re: Tupý svár délky 2.3m plech tloušťka 3mm.

Ahoj. Určite to nemôžeš zvariť naraz bolo by to veľmi skrútene. Na zníženie deformácií sa používa zváranie vratným krokom. Zvárať sa zacína asi 200-300mm od kraja smerom ku kraju,alebo sa húsenky kladú striedavo.(napr. 1-5-3-4-2) Treba zvárať krátke húsenky Skús sa pozrieť na http://www.mtfdca.szm.sk/subory/zvaranie2.pdf


TransPocket180,Fenix 200 + Torch SRT17 V 4m / Alf 285 HD/ KÜHTREIBER 1900 HF /Dnipro 258 DPK/Pegas 201 Mig SYN PFC /FAZOR 1000 /Kowax KWX 820

Offline

 

#4 27-12-2007 21:49:05

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3627

Re: Tupý svár délky 2.3m plech tloušťka 3mm.

Takže postupně:
U takhle slabého plechu dojde k deformacím vždy. Ve firmách, které dělají vzduchotechniku, se používá několik postupů, které tyto deformace zmenšují, případně následně odstraní. Předpokladem úspěchu je dokonalý jednovrstvý svár s minimálním vneseným teplem, které vlastně deformaci způsobuje. Podle známých vzorců to znamená použití svařovací metody, která umožní maximální rychlost svařování s minimálním svařovacím proudem. Pro ocelové plechy je to jednoznačně MAG. Dalším fíglem je, že se všechny případné výztuhy přistehují ještě před svařováním. Pokud výztuhy na hotovém svařenci nebudou, použijí se nastehované pomocné výztuhy, které se následně odstraní. Pokud to něčemu vyloženě nevadí použije se při svařování vratný (poutnický) krok. Délka housenek cca 100 mm. Případné deformace se pak dají docela dobře odstranit tzv. rovnáním teplem, ale to se musí umět. Profesionální výrobci lodí v ČR používají ještě jeden trik, a to je svařování trubičkovým drátem metodou MAG/MIG. Trubičkový drát totiž i při malém proudu dává sprchový oblouk a to znamená další zvýšení rychlosti svařování a zmenšení vneseného tepla.

Online

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS