SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 09-01-2008 22:17:13

marek
Člen
Registrovaný: 26-08-2007
Příspěvky: 180

řezání wolframovou elektrodou

V zoufalství mě napadlo jestli lze upnout do trafosvářečky wolframovou elektrodu a řezat tak s ní?

Offline

 

#2 10-01-2008 07:25:04

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3505

Re: řezání wolframovou elektrodou

Pane kolego, upínejte si do svářečky cokoliv jen ne wolframovou elektrodu. Kysličníky wolframu, které vznikají už při teplotách 1600 st. C, jsou jednak prudce jedovaté a současně rakovinotvorné. A co vám spustí v těle příslušný proces to vám nikdo neřekne, ani nezjistí! To je přesně ten důvod, pro který je nutné při svařování metodou TIG používat předfuk a dofuk argonu. Pro řezání trafosvářečkou je nejrozumnější kvůli ceně použít kyselé nebo rutilové elektrody menšího průměru. Samozřejmě většina výrobců nabízí ve svém sortimentu tzv. drážkovací elektrody, které řežou docela pěkně, ale bohužel požadují dost vysoké proudy.

Offline

 

#3 10-01-2008 17:30:34

marek
Člen
Registrovaný: 26-08-2007
Příspěvky: 180

Re: řezání wolframovou elektrodou

děkuji za varování,byl to jen nápad-evidentně špatný

Offline

 

#4 10-01-2008 19:36:24

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1152
Web

Re: řezání wolframovou elektrodou

Ten nápad nebyl špatný. Byl příšerný smile Pokud potřebujete řezat trafem podívejte se na Svarinfu v sekci Ke stažení po souboru rezanieldou.pdf  Je tam pěkně popsáno jak se dá řezat klasickou rutilovou elektrodou (ER 117). Lepší je ovšem použití speciální řezací elektrody (třeba OK 21.03), kterou můžete použít i na trafu. Její obal je totiž navržen tak, aby při tavení vznikal proud plynů vyfukující roztavený materiál ven ze spáry. Dá se s tím řezat, drážkovat i děrovat.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS