SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 26-08-2011 19:01:28

mihal.1
Člen
Registrovaný: 26-07-2010
Příspěvky: 14

jak na to?

Dobry den,
chtel bych poprosit o radu jakou technologii pouzit k deleni oceloveho materialu o sile 300mm a delka rezu cca 1m. Zatim jsem zjistil, ze vodni paprsek by byl velmi drahy. Nenapada nekoho neco ??

Offline

 

#2 26-08-2011 20:26:14

rourek
Člen
Registrovaný: 01-03-2010
Příspěvky: 79

Re: jak na to?

Dobry den, nenapsal jste pro jake učely bude sloužit odříznutý kus materiálu respektive jaká je vyžadovaná plocha řezu (hrubost, okujení apod).
Není-li třeba přesný řez, autogenem neni problem.

Offline

 

#3 26-08-2011 20:38:56

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3529

Re: jak na to?

Pro tl. materiálu 300 mm je jediné rozumné řešení autogen. Ovšem je nutné počítat s horší kvalitou povrchu řezné plochy. Bez obrábění nic moc. Nejrozumnější je takový řez na řezacím automatu, protože rukou nelze dodržet ani vzdálenost ani posuv řezací trysky hořáku.

Offline

 

#4 26-08-2011 21:11:08

mihal.1
Člen
Registrovaný: 26-07-2010
Příspěvky: 14

Re: jak na to?

Dekuji za poznatky, jedna se pouze o rozdeleni oceloveho bloku na mensi casti ktere budou slouzit jen jako zavazi pro bagr takze presnost a kvalita rezu nejsou dulezite. Takze myslite ze bude nejlepsi se porozhlidnout po firme ktera reze autogenem. Jen nahodou nekdo z Ustecka kdo by poradil firmu??

Offline

 

#5 26-08-2011 23:12:19

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3245
Web

Re: jak na to?

dokážu ručně přeříznout 300mm železo, ale je to těžký opruz, zejména při té délce, předmětný blok (závaží) se celý ohřeje tak že na člověku chytnou montérky,  musel bych si vzít rukavice a před nohy kus plechu jako tepelný štít, nejde o prskání materiálu, jde o to že palič má pod nohama 10kg roztaveného železa které sálá! metr dlouhý řezák, trysku NX 5 nebo 6 - sežere to cca 1/2 velké kyslíkové flašky.
Neřezal bych to, vyměnil bych to v kovošrotu za něco přiměřeného...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#6 27-08-2011 07:06:14

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: jak na to?

beton je taky tezkej a muzes si ho namodelovat


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#7 27-08-2011 10:45:21

Pruduch
Člen
Registrovaný: 15-05-2008
Příspěvky: 732

Re: jak na to?

Akorát že beton je cca 3x lehčí (při stejném objemu) než železo.

Offline

 

#8 27-08-2011 10:49:40

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: jak na to?

mihal.1-Zdravím, s hořákem RT-2 je možno řezat material o tloušťce 500mm.Tlak kyslíku musí být sice 14-16atm.,ale není problém.


MIG/MAG - WLSP 315si ; WTU 315-34 MIG + MIG 30 ; GCE autogen - C2H2+O2 ; PB + O2 ; navařovací souprva NPK-1;RSOMA řezací stroj
MMA - Triodyn RK 320 ; WTU 500-3 ; WTU 315-3 ; UTA-200-1
TIG - MA 315 AC/DC ; Triodyn TIG 30 (DC)
CUT - PLASMA CUT 40 - 70(pro ruční) ;  CNC vypalovací automat (plasma/autogen) 3000 x 8000 mm (PLASMA CUT 120)

Offline

 

#9 27-08-2011 21:48:08

mihal.1
Člen
Registrovaný: 26-07-2010
Příspěvky: 14

Re: jak na to?

Michal01 napsal(a):

mihal.1-Zdravím, s hořákem RT-2 je možno řezat material o tloušťce 500mm.Tlak kyslíku musí být sice 14-16atm.,ale není problém.

predpokladam ze horak RT-2 je tez na rezani autogenem??

to BOURAC: Dokazal by jste nastrelit nakou predbeznou cenu za rez 1x 1m a 1x 0,5m materialu tloustky 300mm

dekuji vsem za prispevky

Offline

 

#10 27-08-2011 22:13:26

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: jak na to?

mihal.1-Zdravím,je to souprava acetylen/kyslík;ale jak psal bourač,na jeden řez vámi požadovaného materialu je asi půl lahve kyslíku a s použitím soupravy propan-butan/kyslík to bude ještě horší.
Podle mne by bylo lepší použít manganové kuličky(průměr 5-7cm),dávali jsme je do eletrického bagru UNEX E-303 a bylo jich tam 16000kg.Byli nasipané v ocelové bedně na zadní části.
Nevím na jaký bagr to chcete ale myslím si že by to byla nejlepší volba.


MIG/MAG - WLSP 315si ; WTU 315-34 MIG + MIG 30 ; GCE autogen - C2H2+O2 ; PB + O2 ; navařovací souprva NPK-1;RSOMA řezací stroj
MMA - Triodyn RK 320 ; WTU 500-3 ; WTU 315-3 ; UTA-200-1
TIG - MA 315 AC/DC ; Triodyn TIG 30 (DC)
CUT - PLASMA CUT 40 - 70(pro ruční) ;  CNC vypalovací automat (plasma/autogen) 3000 x 8000 mm (PLASMA CUT 120)

Offline

 

#11 29-08-2011 07:50:03

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3087

Re: jak na to?

To bys nesehnal protizávaží z vysokozdvižného vozíku ?

Offline

 

#12 29-08-2011 21:45:32

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3245
Web

Re: jak na to?

mihal.1 napsal(a):

nastrelit nakou predbeznou cenu za rez 1x 1m a 1x 0,5m materialu tloustky 300mm

kdybych měl zakázku v UL, nebo jel okolo je to jednoduché - cca 1tisKč (půlka jsou náklady, druhou půlku zašlu adminovi na rozvoj Svarfóra, aby mne nebloknul že si tady "bezostyšně propaguju kšeftíky") big_smile

být tebou zajdu v UL do firmy Metallplastrecykling, tam budou určitě mít paliče který takovou věc dokáže, nevím jaké bylo původní využití toho bloku, jak se s ním dá manipulovat atd. rozhodně nepůjde přeříznout přímo na zemi, musí být podložený aby okuje měly kam odtékat, palič musí do řezu pohodlně vidět ale zároveň musí mít chráněné nohy kusem nějakého plechu, takže matroš ideálně cca 60cm nad zem (spodek)

pokud to je originál závaží z nějakého stavebního stroje, bude to na 95% litina a autogenem to nepůjde - pak jedině kopí.

prodej to šrotu (dnes cca 6Kč/kg) a místo peněz tam najdi něco vhodnějšího, např. 2cm desky které sestehuješ do potřebného tvaru, já bych to rozhodně udělal takhle.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#13 30-08-2011 23:25:18

mihal.1
Člen
Registrovaný: 26-07-2010
Příspěvky: 14

Re: jak na to?

Dekuji vsem za rady, budu se drzet te ktera tady padla vicekrat a to, prodat, takze blok se odveze do sberny a za tyto penize se koupi vhodnejsi material.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS