SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 24-02-2012 09:30:42

frag
Člen
Registrovaný: 24-02-2012
Příspěvky: 1

Navaření rejdového čepu na škoda 1000MB

Dobrý den v oboru svařování jsem laik,  renovuji škodu 1000MB a potřeboval bych poradit jakou elektrodou navařit rejdové čepy na přední nápravě. Originální čepy na škodu 1000MB byly taky nějak povrchově upraveny, jelikož oproti čepům, které jsou na pozdějších modelech(100, 120, ..) vydržely mnohonásobně déle a taktéž se lesknou ne jak zmíněné pozdější, které jsou černé viz obr. Originální čepy se navíc pohybují  v bronzových pouzdrech ne jak pozdější, které se pohybují v teflonových pouzdrech. Procházel jsem zde zmiňovanou příručku opravy a údržba a jako vhodná se mi jeví OK84.42 nebo po přečtení tohoto vlákna http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=2363 OK68.81 která byla doporučena na renovaci poloosy, ovšem tvrdost získává až po mechanickém zpevnění což nevím jak v tomto případě provést a nezmenší se poté výsledný průměr? Kterou elektrodu byste mi doporučili z výše zmíněných nebo existuje i nějaká vhodnější? Čep po navaření je potřeba osoustružit na výsledný průměr.
Obr.: Zachovalý originální čep
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3703_cep3.jpg

Offline

 

#2 24-02-2012 15:51:30

Tomáš S
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 28-05-2007
Příspěvky: 85

Re: Navaření rejdového čepu na škoda 1000MB

To navaření nebo jiný způsob renovace ještě dobře zvažte. Ten svislák je záměnný ze Š120, který se dá snadno sehnat i nový. Pokud některé na starých 1000MB vydržely déle, bylo to spíš poctivější údržbou a mazáním. Jak se tam dostala voda, kluzné plochy rychle korodovaly a čep se vytloukl. Materiálově i technologií zpracování by měly být stejné: zápustkový výkovek s cementovanými a kalenými třecími plochami.

Offline