SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 14-06-2012 22:57:37

tomasba
Člen
Registrovaný: 09-12-2011
Příspěvky: 27

Svaření výfukových svodů (svár hned praskne)

Ahoj tak sem se pokusil svařit výfukové svody.Ale svár mi několikrát prasknul (přímo svár).U Choboly mi byli doporučeny elektrody castolin eutetctic 27.
Nejdřív sem udělal flexou klín a nabodoval 2 elektrodou hned to prasklo.Tak sem udělal delší housenky ty už jak taž držely.pak sem přěvařil několikrát el. 3.2.Ale stejnalk se objevila trhlinka.
Dal sem je na auto a zatím drží ale očekávám že stejnak prasknou sad .
Kde byla chyba-spatná elekroda,nesvařitená litina ...

děkuji za rady


MAG-KIT 305 procesor-4K
MAG-DECASTAR 180E, MMA-GYSMI 165
miniautogen-turboset 90
TIG Jasic 315 AC/DC

Offline

 

#2 15-06-2012 13:37:21

morseee1
Člen
Místo: tomášov
Registrovaný: 05-05-2010
Příspěvky: 207

Re: Svaření výfukových svodů (svár hned praskne)

okrem spinavej liatiny, by som povedal ze bol problem v predhreve ... myslim ze to prasklo prave koli tomu ze nebol material dostatocne predhriaty ..


--- ALFA IN Alf 180 HD ---
  ---      AS-3000F      ---
   ---  BINZEL MB 15  ---
    ---        ruky        ---

Offline

 

#3 15-06-2012 13:58:42

tomasba
Člen
Registrovaný: 09-12-2011
Příspěvky: 27

Re: Svaření výfukových svodů (svár hned praskne)

morseee1 napsal(a):

okrem spinavej liatiny, by som povedal ze bol problem v predhreve ... myslim ze to prasklo prave koli tomu ze nebol material dostatocne predhriaty ..

Je fakt že sem nepředehřejval.Ale udajně byli elektrody jak za studena tak za tepla.


MAG-KIT 305 procesor-4K
MAG-DECASTAR 180E, MMA-GYSMI 165
miniautogen-turboset 90
TIG Jasic 315 AC/DC

Offline

 

#4 15-06-2012 17:34:03

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 629

Re: Svaření výfukových svodů (svár hned praskne)

Sú autá kde to bude práskať aj tak dalej... Viem že mali s tým problém Hondy, Ople. Vždy to bola len otázka času kolko to vydrží.

Offline

 

#5 15-06-2012 18:04:58

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4017

Re: Svaření výfukových svodů (svár hned praskne)

Na téma svařování litiny je tu hromada příspěvků a i ve SVARINFO je k tomu článek. Obecně se dá říci, že bez předehřevu se některé litiny svařovat dají, ale hlavně se to musí umět. Problémem při svařování litiny jsou veliké tahové síly při chladnutí sváru. Tyto síly vytvářejí napětí v sváru i v okolním materiálu. Pokud není možnost vysokého předehřevu (klidně i 450 st.C) a řízeného chladnutí, je potřeba se pnutí zbavit jinak. Jednou z ověřených možností je postupné prokování hned po svaření cca 20 mm sváru. A samozřejmě použít elektrody s co největším obsahem Ni, který svou plasticitou při chladnutí výrazně pomáhá to pnutí zvládnout.

Offline

 

#6 15-06-2012 19:50:18

tomasba
Člen
Registrovaný: 09-12-2011
Příspěvky: 27

Re: Svaření výfukových svodů (svár hned praskne)

jirkati napsal(a):

Na téma svařování litiny je tu hromada příspěvků a i ve SVARINFO je k tomu článek. Obecně se dá říci, že bez předehřevu se některé litiny svařovat dají, ale hlavně se to musí umět. Problémem při svařování litiny jsou veliké tahové síly při chladnutí sváru. Tyto síly vytvářejí napětí v sváru i v okolním materiálu. Pokud není možnost vysokého předehřevu (klidně i 450 st.C) a řízeného chladnutí, je potřeba se pnutí zbavit jinak. Jednou z ověřených možností je postupné prokování hned po svaření cca 20 mm sváru. A samozřejmě použít elektrody s co největším obsahem Ni, který svou plasticitou při chladnutí výrazně pomáhá to pnutí zvládnout.

To byl jen pokus.Svody už někdo předemnou vařil a byli prasklé kolem dokola.Musel jsem je na bodovat přímo na motoru.
Příště to zkusím s předehřevem.Jak se dělá to prokování.


MAG-KIT 305 procesor-4K
MAG-DECASTAR 180E, MMA-GYSMI 165
miniautogen-turboset 90
TIG Jasic 315 AC/DC

Offline

 

#7 06-12-2013 22:07:04

mirekh
Člen
Registrovaný: 04-08-2011
Příspěvky: 21

Re: Svaření výfukových svodů (svár hned praskne)

Zdravím. Elektrody castolin eutectic 27 sice neznám, ale já ze svích zkušeností bych použil s klidem castolin eutectic 2-44 nebo přednostně 2-23 a k ničemu takému co se zde píše by nedošlo. Sváření spíše bez předehřevu maxim. do teploty na udržení ruky na svařenci. Pokud tyto elektrody nejsou k dyspozici nic se neděje plně si vystačím s E-S 716 případně E-S 723 NEBO JEJICH KOMBYNACE PŘI SVÁŘENÍ, temování svaru v každém případě je prozpěsné neřkuli mnohdy NUTNÉ...Zdar.

Offline

 

#8 01-02-2015 21:44:22

ocasovec
Člen
Registrovaný: 01-02-2015
Příspěvky: 2

Re: Svaření výfukových svodů (svár hned praskne)

Ahoj, dovolím si vytáhnout starší téma. Hledám někoho ideálně z Prahy nebo okolí, kdo má vybavení a byl by ochoten mi za rozumnou cenu zavařit litinové svody na Octavii 1,6 AEE. Než za 6k koupím nové, chci zkusit tuto možnost. Za každou pomoc budu rád. Díky

Offline

 

#9 01-02-2015 23:44:23

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1319

Re: Svaření výfukových svodů (svár hned praskne)

ocasovec: a co zkusit šroťáky zaměřené na škodovky? určitě by se někde našli za slušný peníze. pokud se to svaří, tak stejně díky značnému tepelnému namáhání hrozí opětovné praskání, navíc se musí počítat i s tím, že výfuk má už něco za sebou......


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#10 02-02-2015 00:54:24

ocasovec
Člen
Registrovaný: 01-02-2015
Příspěvky: 2

Re: Svaření výfukových svodů (svár hned praskne)

Šroťáky určitě obvolám, mám v okolí několik dobrých vrakovišť a svody určitě mít budou. Jde mi o to, že mám jedny svody v autě a druhé jsem získal doslova za pár korun, ale mají prasklinu na tom samém místě, tak jsem jim chtěl dát šanci. Zbytek výfuku je v pořádku - vlnovec nahrazený pletencem, nový spojovací díl, nový koncový díl, děláno před cca rokem a půl. Auto udržuju ve výborném stavu. Ale pokud říkáš, že to nejde spolehlivě svařit, asi se na to vykašlu a seženu svody bez závad. Je tedy zbytečné zkoušet svody svařovat?

Offline

 

#11 06-02-2015 20:45:25

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 732

Re: Svaření výfukových svodů (svár hned praskne)

bez predehrevu na litinu svareckou,ja padam


plamen je plamen
omi204,js90n,uda160,perunT
miga tiga ac/dc
plamen je plamen

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče