SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 10-07-2012 09:39:45

Zdeněk15
Člen
Registrovaný: 08-11-2010
Příspěvky: 30

Svařování tenkých plechů Tigem

Zdravím, potřeboval bych poradit. Svařujeme tenké plechy tl.0,5 mm, šířky 150 mm v dlouhé pásy. Savřujeme Tigem a jedná se o materiál 12071.7. Ve svarech to často praská, ví někdo nějáké opatření, čí změnu, jak to ošetřit pro snížení havárií? Díky

Offline

 

#2 10-07-2012 16:10:33

PI 250 AC/DC
Člen
Registrovaný: 02-10-2010
Příspěvky: 108

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

podle mě dochází u tohoto materiálu k povrchovému zakalení a z toho důvodu to praská ale je divné že ve svaru a jaký používáte přidavný materiál podle mě by to mělo prasknout vedle svaru v TOO.


Migatronic PI 250 AC/DC V,
Migatronic Sigma 400 puls,
Migatronic MIG 445,MIG 385,
Selco Genesis 382 AC/DC

Offline

 

#3 10-07-2012 16:18:14

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1092

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Ta ocel má 0,6-0,7 % uhlíku, takže ani tak tenký plech a WIG nutnost předehřevu neodstraní.
Počítal bych asi s 220°C.

Offline

 

#4 12-07-2012 11:32:35

Zdeněk15
Člen
Registrovaný: 08-11-2010
Příspěvky: 30

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Ještě mě napadlo, zda by to nebyřešilo svařovat pásy pod úhlem a ne kolmo na směr běhu.

Offline

 

#5 12-07-2012 13:37:16

david870
Člen
Registrovaný: 28-06-2011
Příspěvky: 124

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

požíj prřídavný material který je schopen absorbovat uhlík to jest s obsahem niklu

Offline

 

#6 12-07-2012 14:04:42

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2384

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Nebylo by nejlepší vidět výrobek a vědět požadavky na nej kladené??


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#7 12-07-2012 18:05:16

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3968

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Řešení není jednoduché. Velice podstatné je vědět, jaká zatížení se na sváru vyskytují. Pokud vznikají trhliny v přechodovém pásmu, a to je u daného materiálu zcela obvyklé, pak se předehřevu a řízenému chladnutí nevyhnete. Pružinové oceli totiž patří obecně mezi obtížně svařitelné. Nepřesnější údaje o svařitelnosti získáte vždy v materiálovém listu dané oceli, kde její výrobce musí uvést potřebné údaje.

Offline

 

#8 13-07-2012 07:43:33

Zdeněk15
Člen
Registrovaný: 08-11-2010
Příspěvky: 30

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Z profilu 0,5x150x17000, svařujeme pás, který se otáčí na rolnách o průměru 300mm. Pás je standartně vypnutý (né však žádnou velikou silou) a vozí silikonové profily (takže nic těžkého). Samozřejmě dochází k častému prasknutí pásu v TTO. Ted jsme to zkusily s předehřevem 220°C, ale jak se jedná o tl.0,5mm, tak se to šíleně špatně svařuje a neuveřitelně rychle to chladne, takže se to furt a furt ohřívá, než se to vůbec zavaří. Takže jsme zvědavý co to vůbec teď vydrží. Jinak mě napadlo to řešení zavařit to pod 45°, to by nebyl ten svár namáhán kolmo na běh pásu, takže by se životnost mohla výrazně zvýšit.
Děkuji za rady

Offline

 

#9 13-07-2012 13:38:34

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3968

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Svařování pod úhlem 45° nemá v tomto případě žádný význam. Naopak, délka poruchové části - přechodového pásma - se ještě zvětší. Na ten ohřev je jednoduchý trik. Stačí pod plech umístit dostatečně daleko hořák. Ještě bych si ověřil v materiálovém listu, zda není požadováno řízené chlazení. Pak by asi stačilo svařované místo zabalit do izolace a nechat pomalu vychladnout. Co vlastně je v materiálovém listu?

Offline

 

#10 14-07-2012 07:28:21

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

No já bych zkusila jiný přídavný materiál asi Cronitex a vyžíhat,jako pilový pás,ne?Tohle je opravdu zajímavý problém,přeji ať se zadaří....

Offline

 

#11 14-07-2012 21:00:07

PI 250 AC/DC
Člen
Registrovaný: 02-10-2010
Příspěvky: 108

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Tak pokud to praská v TOO tak pomuže jen řízené chladnutí tzn. inhed po zavaření zabalit do izolace a nechat pomalinku vychladnout popřípadě ještě občas dohřít a mělo by to odstranit problém jinak by se to měla dat najít v materiálovém listu. Hodně zdaru


Migatronic PI 250 AC/DC V,
Migatronic Sigma 400 puls,
Migatronic MIG 445,MIG 385,
Selco Genesis 382 AC/DC

Offline

 

#12 14-07-2012 21:18:59

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1092

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Přídavný materiál s vysokým obsahem niklu (ca. nad 70%) uhlík neabsorbuje, ale naopak tvoří bariéru, takže svar nenatáhne uhlík a není tedy tvrdý a křehký. Má vysokou houževnatost, takže lépe absorbuje pnutí. Jenže tvrdé a křehké to bude vedle. A při tomto obsahu uhlíku můžete klidně počítat se strukturou zakalenou přes 60 HRc. 

david870 napsal(a):

požíj prřídavný material který je schopen absorbovat uhlík to jest s obsahem niklu

Offline

 

#13 28-02-2020 10:51:46

ocilio
Člen
Místo: Babice u Říčan
Registrovaný: 07-10-2019
Příspěvky: 27

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Dobrý večer pánové, potřeboval bych vaši radu, jak je to s tím DC pulsem.
Zkouším svařit ocel plech 0,6 mm, tupý svar, el. WL 20 2,4 broušená na 15°,30A, 6 keramika - 7mm přesah, 6 l plyn.
Plechy k sobě svařím, provařím na druhou stranu, drží to dobře. Jen bych chtěl zkusit 0,6mm plech svařit v DC pulsu.
Co je lepší nastavení, vysoký puls cca 250 Hz, nebo 0,5 Hz, jsem z toho volaký zmetěný, neboť někde doporučují vyšší Hz, někde zase nižší. Případně ideální nastavení MINI, zkoušel jsem nastavit puls vyšší i nižší vždy 50% A i T.  Díky za odpověď a případné rady.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9313_20200225_183704.jpg


Jsem naprostý amatér a začátečník, který si koupil Mini Jet Tig AC/DC 200

Offline

 

#14 28-02-2020 11:17:26

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3026

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

nieco o pulse som tu uz pisal, napr.:
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 94#p144094

ked pozeram na tu tvoju fotku, este pred zvaranim by som si to husto nastehoval (minimalne kazde 2cm, kludne aj kazdy 1cm) a pripadne preklepal kladivom, az tam nemas ziadne presadenie - v opacnom pripade sa ti ten plech zacne vlnit, ked sa to zacne nahrievat, a budes to mat tazsie
na to su velmi dobre funkcie stehovania (na mojej zvaracke SPT a TAC) - neviem, ci to jet tig mini ma, alebo su podobne funkcie dostupne az od modelu jet tig spot....

ja zvyknem pouzivat pomaly ostry puls - hrany na fotke mas pekne rovne, ked si to husto nastehujes bez medzery, pojde to aj bez pridavneho materialu

takze zacal by som niekde na:
I-1 (Svářecí proud) = 90 Amper
I-G (Základní proud Ib) = 15%
F-P (Pulsní frekvence) = 1Hz
dcy (Pulsní zatěžovatel) = 15%

vychadzam z toho, ze na 1mm hrubky ocele bez pulsu by som ratal 40A >> na 0,6mm cca 24A
aby som nemusel tipovat, kolko tam nastavit v pulse, spravil som si pred casom tabulku v exceli
https://ulozto.sk/file/gfAkx5Yfb7qk/pulz-calc-xlsx
kde nahadzem vstupne hodnoty pulsu a excel mi vypocita nejaku efektivnu "priemernu" hodnotu prudu - cielom je sa dostat niekde k tym "bezpulsovym" 24A >> z toho mi vychadza, ze ja by som zacal niekde na 90A v pulse 15% I-G a 15% dcy
vsetko je to teoria, vysledne nastavenie musis doladit - bude zalezat od dalsich okolnosti, napr. ci mas plechy polozene na niecom, co odobera teplo, alebo len tak "vo vzduchu", atd......

s nastavenim na jet tig mini ti nepomozem, nepoznam, nemam - to sa musis pekne vratit tam, odkial ta vypoklonkoval ihlan a riadne mu to tam otrepat o hlavu - ked chce ciste nakupnu poradnu, nech skusi heureku big_smilebig_smilebig_smile
ja osobne by som hladal pomoc s nastavenim jet tig mini v teme "jet tig mini" a nikde inde, takze ti tam hadam pekne odborne poradia - ako sa tu par ludi bucha hrdo do hrude, tak toto je udajne "odborne" forum big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile - nerobme z toho zelovoc

PS: ak budes mat dalsie vseobecne otazky ohladom pulsu, kludne sa pytaj - ale ohladom jet tigu a dalsich "exotickych" zvaraciek ti naozaj neviem poradit
PS2: tiez som docela vesela povaha, som za kazdu srandu - mala anarchia alebo rebelia nie je nikdy na skodu big_smile
nemam rad frflosov a uplne najhorsi su jedinci so 7 prispevkami s vypovednou hodnotou 0, ktory sa rozhodnu vychovavat ostatnych k obrazu svojmu.... to je teraz take moderne, tzv. progresivne..... amen

Editoval rcp (28-02-2020 13:55:51)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#15 28-02-2020 11:34:17

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2371

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Tady bych vsadil na Rellíka  má to doma a zajímají ho různá nadstavení.

Offline

 

#16 28-02-2020 12:42:15

ocilio
Člen
Místo: Babice u Říčan
Registrovaný: 07-10-2019
Příspěvky: 27

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Děkuji za rady a odpovědi, všem, to je přesně to co jsem očekával. SPT ani TAC Jet tig mini nemá. Včera jsem tuto funkci zkoušel částečně nahradit nastavením pulsu  svářecího proudu 10% času pulsu, 0,5Hz. Zkoušel jsem proud od 90-200A, spodní proud vždy 10% A svářecího proudu. Při tomto nastavení kdy 90% času elektroda jen svítí se dá i s trochou štěstí stihnout posunout. ocel plech 0,6mm, leží mi na černým plechu 6mm. Spot mi chybí, jinak jsem s Jet tig mini naprosto spokojen. Musím se ještě hodně učit než to bude k něčemu vypadat  a proto se ptám jak na to, na tomto foru(proč vymýšlet recept na guláš, když se stačí zeptat kuchaře smile ). Zatím to zkouším doma před obývákem a skoro prvních 10l argonu. Ještě jednou díky
PS:Tabulka a foto jsou super.
PS2: Nejhorší smrt je z vyděšení big_smile a vzhledem k tomu, že mi je již sát let, tak jsem zvyklej.

Editoval ocilio (28-02-2020 12:48:35)


Jsem naprostý amatér a začátečník, který si koupil Mini Jet Tig AC/DC 200

Offline

 

#17 28-02-2020 12:53:53

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3026

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

ocilio> ok, tak to je super
napis potom, ako si dopadol a k akemu nastaveniu si sa dopracoval - snad to pomoze neskor aj dalsim... jet tigov je tu na svarfore kopec...

pat> nie som si isty, ci ma rellik model mini - on ma tusim velkeho jet tiga
a hlavne z jeho starsich prispevkov som pochopil, ze tigovy puls nie je prave jeho salka kavy...

Editoval rcp (28-02-2020 13:53:24)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#18 28-02-2020 14:30:05

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3156

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

ohladom tych casov co sme pocitali na JET TIG 2/3 ale plati aj na MINI tak tu bola niekde xls tabulka


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#19 28-02-2020 16:57:56

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2371

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

RCP   nebude ten Jet tig podobný? Také když to testuje  tak o tom bude něco vědět. Třeba já to nikdy neviděl. Jinak ten svar je dost přehřáty ,vypadá to jak si dáš malý proud  a proto jsi dlouho na jednom místě.  Jak psal RCP .....pořádně  nastehovat a potom kousek po kousku. Já bych si asi přidal proudu a méně přídavného drátu.
RCP ty používáš 6 keramiku? Mi to příjde hodně malé a muže vznikat turbulence ,přeci potřebuješ pokrytí svaru.

Offline

 

#20 28-02-2020 19:33:48

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3026

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

pat>tie jet tigy su si podobne ako vajce vajcu, ale sposob nastavovania a rozsah jednotlivych parameterov moze byt u kazdeho modelu rozny - vid. ihlanova poznamka ohladom rozsahu frekvencie pulsu 100 resp. 250Hz - ja nemam ani paru, aka je skutocnost a ani oni nie su jednotni, co sa tyka nazoru, aky to ten rozsah naozaj ma big_smile
nepoznam jet tig, takze neviem - preto sa nemozem vyjadrit - nejaky rozdiel tam urcite bude
taktiez funkcie stehovania - jednotlive modely ich mozno maju, mozno nemaju - je to pre mna spanielska dedina a uz vobec nemam chut vo volnom case studovat cinsko/polsky manual k zvaracke, ktoru som v zivote nemal v rukach, hlavne ked zo skusenosti vieme, ake picoviny su v tych manualoch popisane big_smile

ten ociliov zvar na fotke nie je zvarany pulsom >> "Zkouším svařit ocel plech 0,6 mm, tupý svar, el. WL 20 2,4 broušená na 15°,30A, 6 keramika - 7mm přesah, 6 l plyn. Plechy k sobě svařím, provařím na druhou stranu, drží to dobře. Jen bych chtěl zkusit 0,6mm plech svařit v DC pulsu."
podla mna ten zvar nejak prehriaty nie je - treba si uvedomit, ze je to "cernota" a nie nerez a dalej ze je to tupy zvar, nie kutovy - to "vyfarbickovane" nebude ani ked namiesto keramiky pouzijes rozbitu flasku od piva big_smilebig_smile

ja pouzivam uz nejaky ten rocik origo horaky fronius s nasuvatelnymi hubicami - proste som si na to zvykol a zatial som nemal potrebu to menit - nekyvam (nejazdim keramikou po plechu), takze mi aj nasuvacie hubice drzia spolahlivo v horaku - na zvaracke mam polozenu hubicu 5,6,7 a podla potreby, priestoru a velkosti zvaru si nasadim tu, ktora mi vyhovuje - ziadne ine nemam a nepotrebujem - resp. mam este 5,6,7 skratenu verziu a to je vsetko
http://www.froweld.cz/fotky3812/fotos/_vyr_571DSC05224.JPG
http://www.froweld.cz/fotky3812/fotos/_vyr_575DSC05275.JPG
myslim, ze sa tie nabehove farby hodne precenuju - hlavne pri nereze je sucastou dobre vykonanej prace vycistenie/ostrenie zvaru a jeho okolia - takze farbicky su mi osobne ukradnute - na youtube nic nedavam, takze nepotrebujem nahanat adolescentnych followerov so spadnutou sankou big_smilebig_smile - dolezite je, aby nebol zvar naozaj prepaleny - samotny povlak, ci uz zlaty, modry, fialovy, sivy da moriaci gel spolahlivo dole

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_130037.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_130029.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_130051.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_130152.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_130951.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_131001.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_131700.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_131714.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_131719.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_131726.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_131731.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_131751.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200222_131753_1.jpg

kompletny zvarenec na fotografiach je moreny ponorom v lazni - nejaka zmes kyselin....
vidis tam nejake farbicky? big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

spokojnost zakaznika je v tomto pripade dolezitejsia, ako spadnuta sanka nejakeho teenegera na youtube - zakaznik je ten, kto nakoniec plati mzdy zamestnancov, prevadzkove naklady, nove naradie a vybavenie do dielne.... big_smilebig_smile
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200224_213005.jpg

Editoval rcp (28-02-2020 21:57:01)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#21 28-02-2020 20:57:29

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2371

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

RCP  ty Tvé svary to je nádhera,ta symetrie je úžasná. Tak jsi vyvařený  a k tomu svaru  nedošlo mi že je to černý matroš. Já se snažím kývat a tak  mám hubice 9-13 také jsem něco koupil v balíku a abych řekl pravdu  ještě ani nevím co tam pořádně bylo. Třeba k tomu TTG1600 byly tři krabičky  keramik. Na ten TTG 2600 mám zase 13. A zajímám se  o chlazení tak že padla kosa na kámen.  big_smile

Offline

 

#22 28-02-2020 21:04:41

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3026

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

pat napsal(a):

.... A zajímám se  o chlazení tak že padla kosa na kámen.  big_smile

myslis vodne chladenie? big_smilebig_smilebig_smile - ale to uz radsej do inej temy - az tu niekomu nepraskne zilka........

PS: skusam hladat temy ohladom vodneho chladenia, ale asi su este stale zamknute aj s romskou kriminalitou.....
budes si musiet zalozit novu


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#23 28-02-2020 21:47:17

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 351

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

Pěkně svařuješ

Offline

 

#24 29-02-2020 00:13:28

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3961
Web

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

jj svařuje pěkně, akorát ta řeč "zakaznik je ten, kto nakoniec plati mzdy zamestnancov, prevadzkove naklady, nove naradie a vybavenie do dielne...."
to je jazyk jakého kmene ??


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#25 29-02-2020 00:24:37

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3026

Re: Svařování tenkých plechů Tigem

skus rozpisat, co sa ti na tom nepaci? big_smile


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS