SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Offline
RV napsal(a):
Jakej používáš drát ? U drátu 0.6 většinou tyhle stroje maji problem s podáváním. Zkus drát 0.8.
Byla tam 0,6 a dneska mi došel. Koupim 0,8 a uvidime.
Offline
BADMOPAR napsal(a):
Dneska jsem u kámoše svařoval timhle. To je vám taková paráda :-(
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … c_0451.jpg
...mohol si si došetriť a namiesto ZOO kúpiť takýto podobný "bratislavský zázrak": http://www.etpsro.sk/ ... :-D ...mal by si o sto problémov menej!
Editoval FF (25-08-2015 23:19:10)
Offline
S drátem 0.8 to půjde. Tyhle mašinky maji dost ostrej start a kdyz se dá vetsi posuv drátu tak to kopne a zamuchla v podavaci a kdyz málo tak se to připali v pruvlaku. Takže pruvlak na drát 0.8 a drát a uvidíš ze to bude dobry.
Offline
Všera jsem tam dal 0,8 drát. Nevěřil jsem vlastním očím. Posuv drátu je najednou konstantní, žádný lepení drátu v průvlaku. Konečně to svařuje jedna báseň. Akorát nevim jestli s tim půjdou vařit i slabý plechy.
Offline
Půjdou s tim vařit tenký plechy.
Offline
BADMOPAR zaujala me ta motorka je k mani?
Offline
Je to hlavně o nastavení mašiny, i když samozřejmě i ta 0,8ka drát má své meze. Záleží co si představujete pod pojmem tenké plechy. Já na karosařinu používám raději 0,6ku drát. Přece jenom je to 0,8mm plech, možná i méně a pokud je už i rezavý, tak to je utrpení s 0,8kou. Tu používám na materiál až od 2mm nahoru. Ale možná je to jen o zvyku.
Offline
Tak ja mam podobnej stroj a s drátem 0.8 jsem povaril vsechno dve auta, atd.Samo ze se na autě nedá housenkou, ale to ani tou 0.6kou. Asi by byla lepší na ty tenký plechy 0.6, ale to tyhle masiny nepoberou.
Editoval RV (31-08-2015 16:22:14)
Offline
CIJOML napsal(a):
BADMOPAR zaujala me ta motorka je k mani?
Ptal jsem se kámoše, neni.
Offline
Když jsem vyměnil drát a vaří to skvěle, tak závada bude asi v podavači, ne ? Znamená to, že kdybych vyměnil podavač, tak to bude vařit i s 0,6 kou drátem ?
Offline
Mam zkusenost ze s noname dratama to vari vzdycky naprd. Ja pouzivam draty od ESABu a nikdy sem nemel problem.
Offline
Když to vaří na 0,8 mm, není závada v podavači. Zkontrolovat na jaký drát jsou podávací kladky a dále viz příspěvky č. 46 a 49. A musí fungovat i brzda cívky.
Možná by stála za úvahu i eurokoncovka mezi hořákem a svářečkou. Ta má mnohem lépe vyřešený prostor mezi kladkami a bowdenem
Editoval jirkati (02-09-2015 14:01:35)
Offline
Ten krám žádnou brzdu nemá. A to je asi ten problem. Zároveň s příliš rychlým startem posuvu drátu co roztoči cívku a pak se to tam nahrne. Ja mam variantu s Eurokoncovkou a neřeší to nic. Je to proste vlastnost. Asi by to řešil nejakej soft start.
Offline
Včera mi během svařování strašně začaly drnčet plechy na trafu a čím vyšší stupeň, tím víc. Okamžitě se mi začala lepit hubice k plechu, přesto že jsem jí rozebral a vyčistil dělá to pořád. Dokonce nemusím mít zmáčknutej ani vypínač na hořáku. Drnčení a lepení přestane jenom když přepnu na test plynu, jinak to dělá pořád. Nevěděl by někdo čím to může bejt ?
Offline
Nejspíše slepené relé nebo stykač, který spíná hl. sv. trafo.
Offline
Taky mě to napadlo, jenže jestli by stykač neměl pouštět napětí jenom do drátu a tím pádem i do průvlaku, ale hubice by měla bejt nějak izolovaná, ne ?
Offline
Ta svařečka se napadně podoba vyrobku iskravar podle konstrukce trafa tlumivky a řídící jednotky i podavač je napajen ze svarovacího napětí doporučuji přidat napajecí trafo a usmernovací blok ktery se pri montuje na kastli a kastle bude fungovat jako chladič tím se i stabylizuje napajení podavače a svařovací vykon pujde jen do svaru.. tak se to poslední dobou upravuje v einehlech a jinych strojích uprava stojí doslova par stokorun..
Offline
Keď to dodáva výkon bez stlačenia spúšte, tak jednoznačne je "neoprávnene" zopnuté vstupné relé. To drnčanie plechov ale evokuje myšlienku, že to relé je typu SSR, ale môžem sa mýliť, nepoznám uvedený stroj.
Offline
Slepene kontakty rele budou určite,,ale drnčení kastele te svařečky bude od svařovacího transformatoru tam bude nejaky problem..
Offline
Alll: Píše že drnčí plechy trafa, né bedna. Tohle mi dělalo, když jsem měl prodřenou tu izolaci na hubici zevnitř.
Offline
No ano, doporučuji preventivně vyměnit hubici, jde to do zkratu.
Offline
Každopádne by som sa pozrel, či tam nie je SSR. Ono ta prerazená hubica nevysvetľuje, prečo trafo dostáva šťavu bez stlačenia spúšte.
Offline
Vyměnil jsem hubici a mám klid. Dík
Offline