SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Forum je dočasně pouze pro čtení. Nelze přidávat nové příspěvky!

#26 03-03-2013 12:58:16

jskobrtal147
Člen
Registrovaný: 03-03-2013
Příspěvky: 1

Re: Svaření palivové nádrže z letadla - bezpečnost/nebezpečnost?

Zdravím jaký svařovací drát použít při svařování Pb+kyslík, sváření trubek

Offline

 

#27 03-03-2013 13:57:51

kiwi
Člen
Místo: Opava
Registrovaný: 31-01-2009
Příspěvky: 85
Web

Re: Svaření palivové nádrže z letadla - bezpečnost/nebezpečnost?

kemppin napsal(a):

bourač napsal(a):

to jsou zase rady a příběhy tady,  aspoň se člověk trochu pobaví... smile

nezaznělo tady čím to vařit, dural?

-----------------------------------------------
Bourači to je zásah. Letecké nádrže se vyráěly z duralu. Na zkoušku bych vzal kousek plechu a zkusil svařit mimo,jestli
má vůbec cenu se tím dál zabývat.

Svařitelné to je, mat. je AW5052. Jde o to, že jiná možnost než svařování není, je potřeba zaplátovat otvory po přívodech a na spodní část navařit oděrový ,,L" profil. tzn. objímky jsou na nic.

Druhá možnost je odvézt to do šrotu a vyrobit nové plováky.

A vyhraje asi ten dusík, jak psal Jirkati.
Díky všem


Esab cady Tig 2200i AC/DC, ALF 400 AXE, Alfin 150,

Offline

 

#28 03-03-2013 14:21:00

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Svaření palivové nádrže z letadla - bezpečnost/nebezpečnost?

Hmm, dělali jsme něco podobného, dobře vypláchnout horkou vodou s jarem, napustit vodou co nejvýše, nechat tam bublat co2, ALsi5 a tigem, tu sirkovou  metodu si nechte na kontrolu palivové nádrže, to co2 je krásně cítit když vyplní zbytek, no nechvátat a dobře si to natočit aby volný prostor byl co nejmenší jak psali předešlí..jo a vařili jsme to po ránu aby to nebylo rozpálený od sluníčka....zdravím

Offline

 

#29 03-03-2013 16:44:18

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4478

Re: Svaření palivové nádrže z letadla - bezpečnost/nebezpečnost?

To je problém, když tam je víc otvorů, jedním strčit dovnitř třeba rozsvícenou LED baterku na špagátě nebo něco takového a tím inspekčním otvorem tu nádrž prohlídnout? Jestli tam ještě něco tekutého je nebo už tam není nic? Třeba někdy večer za šera, aby bylo dovnitř líp vidět.

Co se týká kerosinu či leteckého benzínu, podle mých znalostí se to destiluje z ropy a dále upravuje podle požadavků pro příslušný motor. Tudíž když tam byl kerozin do Migu, tak se zeptat znalce, který ten mig zná. Protože název je jedna věc, ale nadstavení těch destilačních kolon na ropu úplně jiná věc. Může to být, co se týká výbušnosti a koncentrací par v závisloti na teplotě úplně stejné jako obyčejná nafta nebo petrolej ale klidně to může být i dost odlišné.

Co se týká vlastního svařování, pletu se nebo bude dost problém , když není přístup dovnitř nádrže, zařídit, aby se při svařování naopak ten duralový plech nádrže nepropálil?

Editoval Radim (03-03-2013 16:46:05)

Offline

 

#30 03-03-2013 18:53:34

JARDA V
Člen
Místo: Velké Meziříčí
Registrovaný: 20-03-2011
Příspěvky: 830

Re: Svaření palivové nádrže z letadla - bezpečnost/nebezpečnost?

tomape napsal(a):

Na co budou použity...........

Zase STB, ale kloudná rada nikde.

tomape napsal(a):

Zkus tu sirku- dyž je to tak dlouho otevřené, ta palivo už tam nebude- kerosin je lehčí, než benzín a daleko rychleji se i
vypařuje

To je rada úplně kprdu, jelikož pro tyto uhlovodíky není dural ani ocel neprodyšný materiál, ale je v něm spousta míst, kam se můžou "schovat". Asi jako mák mezi hrách. Nebo naopak?? Ale to je jedno, protože až se to při svařování ohřeje, uhlovodíky "vylezou" ven a pokud mají s čím, tak proběhne okysličení. Teplota při svařování je pro ně dostatečná.
Byl zaznamenán případ, kdy při svařování autogenem bouchla nádrž, ve které PROKAZATELNĚ nebyl benzín několik roků.
Před pár lety si kutil ze vsi asi 15 km od nás přivezl domů sud od "čehosi". Dobře ho vymyl, vzal flexu, aby odřízl víko a jak do sudu řízl, následná exploze ho spolehlivě zabila.
Ale nic není nemožné a jak píše kolega jirkati:

jirkati napsal(a):

Chlapi nevymýšlejme fantasmagorie. Použijme zcela běžný postup, který se používá třeba při opravách benzínových tanků. Všechny díry přelepit třeba samolepící páskou, nádrž naplnit dusíkem nebo CO2 (dlouho plnit) a v klidu postupně jednotlivé otvory přikrýt záplatou a převařit. Je to vyzkoušené a bezpečné. Jenom tím ochranným plynem nešetřit.

Je to logické, když nemá s čím, nemůže to bouchnout. smile smile smile

Offline

 

#31 03-03-2013 21:53:37

včelař
Člen
Registrovaný: 03-03-2013
Příspěvky: 6

Re: Svaření palivové nádrže z letadla - bezpečnost/nebezpečnost?

Nejlepší a nejrychlejší systém,ne však na 800l-napustit nádrž až k místu svaru benzínem nebo naftou,v otevřeném uzávěru zapálit a zavařit(většinou autogenem).Funguje to bez demontáže nádrže z auta-mota,vymysleli v Rusku a na vlastní oči jsem viděl,ře to funguje.

Offline

 

#32 03-03-2013 21:55:52

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: Svaření palivové nádrže z letadla - bezpečnost/nebezpečnost?

Jo v Rusku tam se deji veci! Ale ne nadarmo rusove rikaji nas mnogo. Ps:plynove potrubi se take svari pod tlakem.To neni zas nic moc noveho.

Co se tyka svareni nadrzi staci se drzet normy kde jsou vyslovne popsana potrebna opatreni jenze kdo by se zabyval ctenim nebo teorii????Že?

Editoval Honza007 (03-03-2013 22:02:06)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#33 04-03-2013 06:03:40

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: Svaření palivové nádrže z letadla - bezpečnost/nebezpečnost?

Honza007 napsal(a):

Jo v Rusku tam se deji veci! Ale ne nadarmo rusove rikaji nas mnogo. Ps:plynove potrubi se take svari pod tlakem.To neni zas nic moc noveho.

Co se tyka svareni nadrzi staci se drzet normy kde jsou vyslovne popsana potrebna opatreni jenze kdo by se zabyval ctenim nebo teorii????Že?

Nemáte vůbec pravdu, postup s vařením plné nádrže je odzkoušený. Protože jak každý ví, není nejvíce nebezpečný samotný benzín, ale jeho výpary. Je to nouzovka, třeba na závodech motorek se to dělá. Není čas vyměňovat. Samozřejmě, když mám na to čas, udělám to jinak.
Já jsem opravoval už několik nádrží a vždy používám čisté CO2, jako náplň. Tedy u naftových ne, tam problém není.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#34 04-03-2013 08:54:21

Warlockvw
Člen
Registrovaný: 03-08-2009
Příspěvky: 717

Re: Svaření palivové nádrže z letadla - bezpečnost/nebezpečnost?

Plne suhlasim s Kirkmenom,vypary z benzinu su najnebezpecnejsie,mne raz blafla nadrz kedysi na starej Jawke ked sme zvarali so znamym,ale krvi by sa nedorezal:D S tym Co2 je to podla mna najrozumnejsie,pretoze ten vytlaca vzduch a zamedzuje logicky horeniu...

Offline

 

#35 04-03-2013 10:48:59

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2724

Re: Svaření palivové nádrže z letadla - bezpečnost/nebezpečnost?

A co ucpat všechny díry mimo dvou, a jednou tam vypustit CO2 hasičák? Bude to sice trochu studený, ale ohřátím se ten sníh změní na plyn, i když tam budou vázané zbytky kerosinu, tak díky tomu plynu neblafnou, protože tam nebude kyslík.

Offline

 

#36 04-03-2013 11:38:15

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: Svaření palivové nádrže z letadla - bezpečnost/nebezpečnost?

kirkmen napsal(a):

Honza007 napsal(a):

Jo v Rusku tam se deji veci! Ale ne nadarmo rusove rikaji nas mnogo. Ps:plynove potrubi se take svari pod tlakem.To neni zas nic moc noveho.

Co se tyka svareni nadrzi staci se drzet normy kde jsou vyslovne popsana potrebna opatreni jenze kdo by se zabyval ctenim nebo teorii????Že?

Nemáte vůbec pravdu, postup s vařením plné nádrže je odzkoušený. Protože jak každý ví, není nejvíce nebezpečný samotný benzín, ale jeho výpary. Je to nouzovka, třeba na závodech motorek se to dělá. Není čas vyměňovat. Samozřejmě, když mám na to čas, udělám to jinak.
Já jsem opravoval už několik nádrží a vždy používám čisté CO2, jako náplň. Tedy u naftových ne, tam problém není.

Ja jsem nepopiral ze by to neslo!Proto ta zninka o svareni plynoveho potrubi. Kazdopadne to ale nebudu doporucovat.Rizika spojena se svarenim plne jsou jiste vyssi nez svareni spravne osetrene nadrze ovzlast pokud nekdo nebude dostatecne dusledny nestesti je na svete.Nadrzi z aut mororek nakladaku a traktoru jsem uz peknych par opravoval svarenim a letovanim.Palil jsem i nadrze od Lpg a bez problemu.V zasade staci aby nevznikla vybusna smes pak nehrozi zadne nebezpeci.To vse tu bylo ale jiz vyse popsano.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče