SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Tak jsem se dnes pustil do malování... Krom stropu a některých míst jsem vybílil celou dílnu - http://rellik.rajce.idnes.cz/Moje_dilna/#DSC_0185_.jpg Mimo to jsem do ponku navařoval novou poličku a liboval si jak je svářečka tichá. No po prozkoumání jsem zjistil, že ventilátor se netočí. Po rozebrání to bylo jasné. Při minulém čištění zůstal povytáhnutý konektor od ventilátoru. Škoda, že tak není tichá pořád...
Offline
Tak po minulém bílení dílny, jsem dělal pořádek v jednom z posledních míst, kde jsem ještě neuklízel a nalezl pár pěkných obkladů. Tak jsem je hned využil na další zdokonalení toho mého malého prostoru městské dílny... http://rellik.rajce.idnes.cz/Moje_dilna … 163802.jpg
Offline
Rellik co keby si sa pochvalil aj stym zverakom zn. DomoRobo.. - nejake macro fotky
Offline
Nazdar vespolek. Tak hlásím další přírůstek (nejen tedy doma coby dalšího synka 9.10), ale dílenského pomocníka...
Ještě si musím obstarat nějaké to klubko drátu a správný plyn (doma mám jen argon) a už se těším, jak ho vyzkouším... Tak snad se mi s tím bude svařovat fajn...
Offline
Gratuluji, taky po tom samém pošilhávám, jen teď mám dilema jestli nevzít syn verzi.
Vidím, že jsi šel do nového hořáku (kříženec), máš s ním nějaké předchozí zkušenosti?
Nechal sis upravit kladky, nebo jsou původní? myslím tím poháněná jen jedna kladka.
Offline
Relliku ty kladky by mě taky zajímaly bo tam v originálu je jen spodní hnaná a já myslel, že vybouchnu zuřivostí po tomto zjištění....rozdíl tam totiž je a u trubičky nerez Bohler je to nepoužitelný. Jak šlape ten hořák? má sleduji nastavení digitální šipkami (nahoru a dolů)...jak se to chová u COčka? Nikdy jsem to v ruce neměl. Já koupil tohle
po předělání kladky přímo Alfinem
a našel jsem hezčí knoflíky a jsou až k panelu, čímž zakryjí šroubení...jen musím koupit třetí knoflík.
Jinak se směskou to svařuje excelentně
Editoval Discovera (23-10-2015 18:13:21)
Offline
ještě jsem to neměl jak vyzkoušet. Na hořáku mi celkem vadí, že je to ovládání jako u TIGu. Sice tigem svařuju hodně, ale u magu jsem zvyknutý na klasické tlačítko zdola. Hořák jsem si nevybíral, byl přímo ke svářečce. Kladky jsem zatím neřešil, ale díval jsem se a je hnaná jen jedna. Uvidím jak to bude fakčit v této kombinaci, pak bych podle potřeby řešil jiné kladky... Co se ještě hořáku týká, tak jsou tam sice šipky nahoru a dolů ale nemají žádnou funkci. Prostě jen tlačítko. Na TIG hořáku mám to samé tlačítko (parweld) a taky nemá žádnou jinou funkci. Trochu mě mrzí, že je u této svářečky jiné připojení "datového" kabelu na TIG. Mohli to mít sladěné s jinými modely svářeček, které podporují TIG. Na mém Pegasu 200 TIG HF je maličký tříkolík a tady je velký "mockolík"... To u mě vyřazuje použití TIGu pokud bych jel někde na montáž a potřeboval jak MAG, tak TIG. Musel bych vézt obě svářečky... No nicméně jsem to zamýšlel pouze na ten režim MAG, takže mi to zase tak nevadí... Zítra zkusím sehnat nějaký drát a snad to i vyzkouším...
Offline
to Discovera: Jak jsi řešil ty kladky? Posílal jsi vše Z5 výrobci aby ti namontovali pohon kladky, nebo ti je poslali poštou?
Offline
Rellik: Aha...já měl zato, že hořák s šipkami bude nějak ovládat nastavení napětí...ale je fakt, jak by nastavoval posuv. No já jsem byl dost zklamaný a napsal jsem jim né zrovna krátký email (a že jich bylo drobátko víc). Měl jsem k němu jiný hořák Parker SGA 155 a ten stejně jako tvůj kříženec má konec s eurokonektorem na hořáku na k zblití...je na něm více plastu než-li mosazi a i po utažení se mi samovolně povoloval a navíc se vyklal do stran bo ho drží jeden šroubek v plastu (sice všechny Binzely to mají jedním šroubkem ALE se závitem v mosazi) a tento šroubek se i sám povoloval a já přemýšlel, proč mi nejde hořák odšroubovat. Takže jsem ten paskvil odložil a koupil ABIMIGa AT 255LW a to je sakra jiné kafé a už jiný hořák nechci vidět ty 3000 za hořák a 600 za krk ve verzi MB15AK je k nezaplacení.
Kladka byla to první co mě vytočilo. Jednokladka (jasně říkám, že nejsem profi svářeč a to co máte nasvářeno VY všichni nebudu mít ještě hoodně dlouho) na trubičce při i dobře nastaveném přítlaku kladky zasekává (hlavně když se pohupuje kabel hořáku i natažený), klasický drát se víc oloupává díky kladce a zasírá bowden - u vstupu špičky je pak po dvou měsících občasného sváření kolem díry nashromážděný měděný bordel. Teď jsem spokojený kladku mám na přítlaku 1 a NIKDY se nezasekne a drát se nodrbává - špička je na vstupu čistá i po 3-4 měsících. U jednokladky si pamatuji přítlak 2-3 aby se nedocházelo k prokluzu drátu.
Samotný stroj je úžasný a co tedy nechápu je ta (pouze) spodní hnaná kladka. Sakra tohle neměla ani stará OMI 165 a to je odbočka.
Tazz: Chtěli řekli ať jim mašinu pošlu nebo poslat samotný posuv. Poslal jsem posuv a za dva dny jsem ho měl opět doma. Chtěl jsem si to zaplatit a počítal jsem s tím a oni mi naúčtovali jen ten konektor na TIGa o kterém se zmiňuje Rellik (stojí 266kč bez DPH tuším....já ho chtěl na vyrobení redukce pro mé hořáky). Byly velice ochotni a za to jim děkuji.
Editoval Discovera (23-10-2015 19:48:49)
Offline
Díky za info. Ten ovládací TIG konektor vede jen spínání nebo i ovládání proudu? Myslím tím spínač + potenciometr na hořáku.
Offline
Tak jsem dnes provedl malé testování... Koupil jsem 0,8 drát (G3Si1 (SG2)) + dovezl z chalupy na vyzkoušení Co2 hasičák. Svařuje to parádně. Jen mi trochu vadí, že u MIG/MAG režimu se nastavuje napětí + rychlost drátu. Raději bych nastavení Ampér + rychlost drátu. Vím, že výsledný proud je dán napětím a rychlostí posuvu, ale myslím, že pro mnoho (snad všechny) je logičtější nastavení ampér... No nicméně se to dá nejspíš naučit. Chce se s tím trochu sžít. Je na to myslím i nějaký vzoreček, ale kdo by to pořád počítal... Kladka je tedy celokovová jednokladka s hnaným jedním kolečkem. Nicméně jsem se díval a měly by ty kolečka normálně jít vyměnit za ty ozubené, kdy jsou tak hnané obě. Nicméně přítlak jsem nastavil na 2 a drát jel pěkně plynule. Zvuk svařování je pěkný, příjemný (kdo ví jak to myslím, si dokáže představit). Prostě hoří krásně a na to, že jsem svařoval s čistým CO2, tak ani moc neprská. To jsem právě čekal horší. Zítra bych to mohl ještě zkusit s čistým argonem, než si pak nějakou flašku naplním mixem C18... Zatím z těch pár svárů co jsem dnes udělal mám dobrý pocit. Ještě se tedy naučit to nastavení ampér podle napětí a rychlosti...
Co se hořáku týká, tak mi přijde spíše jako hračka a ne hořák. Rukojeť na kabelu a vlastním hořáku kvrdlá a řekl bych že drží na místě jen silou vůle. V hubici není žádná keramika na ochranu částí proti kuličkám... No zatím ho nechám, ale posléze to bude to první co vyměním na klasický binzel...
Tady pár fotek - http://rellik.rajce.idnes.cz/Moje_dilna … 173146.jpg atd..
Offline
Ahoj, s MIGem nemám tolik zkušeností, ale myslím, že je pro MIG typické, že se nastavuje napětí.
Klasické odbočkové stroje fungují na principu odbočky na trafu, takže pro každou odbočku je jiné napětí..
Snad se moc nepletu. Myslím, že se tu najde někdo, kdo to vysvětlí lépe.
Díky za recenzi hořáku, bohužel se mi potvrdilo, co jsem si o něm myslel. Radši si připlatit za kvalitní.
jen chci ještě kontaktovat výrobce, jestli se nedá do bedny namontovat čtyřkladka, to by byla asi nejlepší volba.
Offline
Tazz napsal(a):
Ahoj, s MIGem nemám tolik zkušeností, ale myslím, že je pro MIG typické, že se nastavuje napětí.
Klasické odbočkové stroje fungují na principu odbočky na trafu, takže pro každou odbočku je jiné napětí..
Snad se moc nepletu. Myslím, že se tu najde někdo, kdo to vysvětlí lépe.
Díky za recenzi hořáku, bohužel se mi potvrdilo, co jsem si o něm myslel. Radši si připlatit za kvalitní.
jen chci ještě kontaktovat výrobce, jestli se nedá do bedny namontovat čtyřkladka, to by byla asi nejlepší volba.
Já vím, že u céóčka se mění napětí a proud se řídí rychlostí drátu. Nicméně si myslím, že by tam mohlo být doprogramován převod těchto veličin klasicky na Ampéry, jako je tomu u normálních céóček. (Pokud se tedy nejedná o staré manuální stroje, kde není žádný displej). Vlastně teď mě tak napadlo, že je to v podstatě to samé. Jen místo přepínače jen tam potenciometr, který navíc ukazuje napětí. A pak se sešteluje rychlost posuvu... Taky nevím na kolik ampér právě vařím stejně tak jako u těch starých strojů... No nicméně by se to mělo asi dát nějak zhruba odvodit od minimálního a maximálního proudu co dá svářečka a tím se pak řídit... No zítra to ještě pořádně prozkouším a písnu další poznatky...
Offline
Tazzi čtyřkladka NE...není na ní místo! Spíš je popros o přehození na pohon vrchní kladky to bohatě stačí i na hlínu.
Relliku s tím hořákem jsem si to taky myslel já si nemohu pomoc, ale ty nejnižší řady Parkeru jsou nic moc. Já dal na ten 240A hořák eurokonektor z Binzelu a drží i na mašině teď stejně jako Binzely. Ale poté co jsem koupil Binzela 255LW s krkem na 155ku jsem ho hodil Parkera na aukro za litr a jsem zvědav jestli se prodá
S hnanou vrchní kladkou mám přítlak na 1 stejně jako u mé staré OMI165 a nikdy mi neprokluzoval. S tou jednokladkou musí být jak říkáš na 2 jinak prokluzuje...stačí jeden blbej ohyb hořáku
Editoval Discovera (25-10-2015 21:15:29)
Offline
Takže pokračování. Při dnešní dodělávce zástavby svářečky pod ponk, jsem následně provedl pár testovacích svárů. Vše bylo vařeno originální náplní sněhového hasícího přístroje, tedy čistého CO2. Navzdory tomu rozstřik a znečištění kuličkami kolem svárů byl minimální. To celkem mile překvapilo. Taky jsem víc polaboroval s tím nastavováním podle napětí a rychlosti posuvu. Zjistil jsem, že při svařování se display přepne na hodnotu ampér, takže se do pak dá lehce doladit na potřebný proud. Nicméně je nutné se na display podívat rychle, jelikož ten údaj tam vydrží pouze malou chvilku. Tady bych byl rád, kdyby to tam zůstalo alespoň 5-10s. Takhle když to téměř hned zmizí je to celkem nanic... No nicméně až na ten zmiňovaný "supr čupr" hořák, se s tím vaří parádně. Na to že je to v podstatě multifunkce (MIG/MAG, MMA, TIG) je to pěkně odladěné. TIG na tom zkoušet nebudu a elektrodu možná někdy časem. I když kdo by vařil něco eldou, když má céóčko ne? Tady pár fotek z dílny a testování - http://rellik.rajce.idnes.cz/Moje_dilna … 102002.jpg
PS: hasičák je originál, vařil jsem s ním tak jak je na fotkách a nic nezamrzalo ani se to neorosilo - průtok plynu byl cca 9l
Offline
Víš co je zvláštní? že dávají k těm mašinám hořáky co jim asi zrovna padnou do ruky. Já dostal k ní hořák SGA155 3m a ten má na CO2 240A a na směsku 220A. Ten kříženec je na 180A CO2 a směska 160A
....jestli chceš tak ti ten hořák daruji....jen si zaplatíš poštovné. Místo toho černého plasto-gumového paskvilu co máš i ty na konci hořáku eurokonektoru jsem dál kompletní konec s Binzelu tedy je to celomosaz s pružinou.
http://dum.bazos.cz/inzerat/53143010/NO … 5-190A.php
Svařuje se s ním pohodlně. Je lehčí než původní Binzel MB15AK a má lepší tlačítko...aspoň mi to tak přijde.
Editoval Discovera (26-10-2015 13:24:10)
Offline
Takže dnes proběhlo první "ostré" testování nového céóčka. Vyvření dveří na hasičské tatře. U této činnosti jsem již mohl správně vyhodnotit kvality tohoto MIG/MAG invertoru. Vaří opravdu nádherně a to i s čistým CO2. Navíc jsem díky členu zdejšího fóra jménem Discovera mohl použít již nějaký kvalitní hořák, který mi zaslal místo té hračky (hořáku) co byla dodávána ke svářečce... Tímto mu velmi děkuji! Dále již klasicky nějaké to foto: http://rellik.rajce.idnes.cz/Moje_dilna … 131414.jpg add...
Se svářečkou jsem zatím nadmíru spokojen (a už i s hořákem)...
Offline
Tak teď se trochu vrátím ke svářečce Alfa In Pegas 200T pulse a jejímu ventilátoru. Jak už jsem dříve psal, tak ventilátor běží hned po zapnutí naplno bez nějaké regulace otáček. Už když jsem se o tom zmiňoval dřív, tak jsem věděl, že v některých zdrojích od PC jsou moduly na regulaci otáček ventilátorů podle teploty a počítal tak s využitím ve svářečce. Dnes jsem dělal pořádek (ne v dílně) a našel dva nefunkční zdroje od PC. Jeden byl značkový Fortron (FPS) a druhý neznačkový Eurocase. Tak jsem je rozebral a z toho FPS získal samostatný modul regulace viz obrázek níže). Ten Eurocase měl taky teplotní regulaci, nicméně zakomponovanou přímo na hlavní desku elektroniky. Modul je na 12V a ovládá 12V ventilátor. Ve svářečce je ovšem ventilátor na 24V. Budu muset stabilizovat napětí pomocí 12V stabilizátoru. A stávající ventilátor vyměnit za dvanáctivoltový. Ten stabilizátor ovšem ve svých zásobách momentálně nemám a tak ho budu muset zajet zítra koupit. Pak už bude samotná instalace velmi jednoduchá. Modul by měl být nastaven na nějakých +-60°C
Ukázka regulace https://youtu.be/5WUHwixK8bM
Editoval Rellik (29-11-2015 15:11:12)
Offline
No já jen tak trošku OT. To že na displeji svítí celou dobu hodnota voltů, tedy nastavené napětí a jen při zapáleném oblouku se to přepne na proud bývalo i u starších mašin Migatronic a myslím i některých Froníků. No je to takové zvláštní, ale s tím člověk nic nenadělá.
Editoval varok (03-11-2019 17:48:31)
Offline
Rellik napsal(a):
Tak teď se trochu vrátím ke svářečce Alfa In Pegas 200T pulse a jejímu ventilátoru. Jak už jsem dříve psal, tak ventilátor běží hned po zapnutí naplno bez nějaké regulace otáček. Už když jsem se o tom zmiňoval dřív, tak jsem věděl, že v některých zdrojích od PC jsou moduly na regulaci otáček ventilátorů podle teploty a počítal tak s využitím ve svářečce. Dnes jsem dělal pořádek (ne v dílně) a našel dva nefunkční zdroje od PC. Jeden byl značkový Fortron (FPS) a druhý neznačkový Eurocase. Tak jsem je rozebral a z toho FPS získal samostatný modul regulace viz obrázek níže). Ten Eurocase měl taky teplotní regulaci, nicméně zakomponovanou přímo na hlavní desku elektroniky. Modul je na 12V a ovládá 12V ventilátor. Ve svářečce je ovšem ventilátor na 24V. Budu muset stabilizovat napětí pomocí 12V stabilizátoru. A stávající ventilátor vyměnit za dvanáctivoltový. Ten ovšem ve svých zásobách momentálně nemám a tak ho budu muset zajet zítra koupit. Pak už bude samotná instalace velmi jednoduchá. Modul by měl být nastaven na nějakých +-60°C
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 30859_.jpg
Ukázka regulace https://youtu.be/5WUHwixK8bM
A není jednodušší a výrazně levnější udělat nový regulátor na 24 voltů nebo starý upravit než shánět nový ventilátor?
Offline
Radim napsal(a):
Rellik napsal(a):
Tak teď se trochu vrátím ke svářečce Alfa In Pegas 200T pulse a jejímu ventilátoru. Jak už jsem dříve psal, tak ventilátor běží hned po zapnutí naplno bez nějaké regulace otáček. Už když jsem se o tom zmiňoval dřív, tak jsem věděl, že v některých zdrojích od PC jsou moduly na regulaci otáček ventilátorů podle teploty a počítal tak s využitím ve svářečce. Dnes jsem dělal pořádek (ne v dílně) a našel dva nefunkční zdroje od PC. Jeden byl značkový Fortron (FPS) a druhý neznačkový Eurocase. Tak jsem je rozebral a z toho FPS získal samostatný modul regulace viz obrázek níže). Ten Eurocase měl taky teplotní regulaci, nicméně zakomponovanou přímo na hlavní desku elektroniky. Modul je na 12V a ovládá 12V ventilátor. Ve svářečce je ovšem ventilátor na 24V. Budu muset stabilizovat napětí pomocí 12V stabilizátoru. A stávající ventilátor vyměnit za dvanáctivoltový. Ten ovšem ve svých zásobách momentálně nemám a tak ho budu muset zajet zítra koupit. Pak už bude samotná instalace velmi jednoduchá. Modul by měl být nastaven na nějakých +-60°C
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 30859_.jpg
Ukázka regulace https://youtu.be/5WUHwixK8bMA není jednodušší a výrazně levnější udělat nový regulátor na 24 voltů nebo starý upravit než shánět nový ventilátor?
Proč bych sháněl nový ventilátor? Je tam naprosto stejný jako v tom rozdělaném zdroji, jen na 24V. Takže tam dám ten regulátor + ventilátor a hotovo... Bude mě to stát jen těch cca 15,-kč za ten 12V stabilizátor...
Offline