SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 21-04-2008 22:48:53

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Nerez výfuk na auto

Zdravím,
chtěl bych se zeptat jestli lze trochu kloudně vařit nezez materiál na výfuku obalenou elektrodou,případně jaký nerez použít na výfuk a jakým označením elektrod ho vařit.
Lze nerez vařit (pájet) autogenem ?

Děkuji

(Vím ,že je to nejlepší TIGem,ale ten nemám)

Offline

 

#2 22-04-2008 21:03:15

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4410

Re: Nerez výfuk na auto

Kdyby bylo tak snadné odpovědět jako se zeptat, to by byla pohoda.
1, Jakost použitého materiálu závisí především na teplotě. Pro jednotlivé části výfukových sestav se volí různá úroveň žárupevnosti či žáruvzdornosti.
2, Jde totiž o zamezení pronikání uhlíku do povrchových vrstev materiálu zatepla. Pak se prudce zhoršují vlastnosti nerezu.
3, Nerezové materiály se běžně svařují i obalovanými elektrodami, bohužel skoro každý materiál má svou elektrodu.
4, Autogenem se nerez svařovat nedá a i pájení nerezů je autogenem velmi omezené. Plyny z hořáku jsou z více než 90 % CO2. A to znamená sycení taveniny sváru uhlíkem. Jenže nerez je nerezový proto, že skoro neobsahuje C.

Offline

 

#3 23-04-2008 10:25:29

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1167
Web

Re: Nerez výfuk na auto

Jen bych doplnil, že nejslabší nerezové elektrody, které se dají běžně sehnat mají průměr 1,6 mm a dá se s nimy rozumně svařovat plech od cca 1,5 mm, ideálně 2,0 mm. Třeba OK 61.30, které jsou vhodné na celou řadu korozivzdorných ocelí (17 020, 17 040, 17 240 apod). Dále třeba OK 63.30 na 17 341, 17 351, a další.

Offline

 

#4 23-04-2008 16:53:53

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Re: Nerez výfuk na auto

Děkuji za informace. Zjistím si možnosti volby materiálu a kdyžtak se zkusím zeptat znovu.

Offline

 

#5 18-02-2009 19:16:37

fox
Člen
Registrovaný: 27-06-2008
Příspěvky: 12

Re: Nerez výfuk na auto

Zdravím pánové,
uvažuju o výrobě nerezového výfuku na traktor ale vůbec nevím jaký materiál na jeho výrobu použít, mohl by mě někdo poradit s výběrem? Měla by to být tenkostěnná trubka průměr asi 40mm a obal stočený plech ale nevím teda jakou třídu.

Offline

 

#6 19-02-2009 15:19:55

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: Nerez výfuk na auto

fox napsal(a):

Zdravím pánové,
uvažuju o výrobě nerezového výfuku na traktor ale vůbec nevím jaký materiál na jeho výrobu použít, mohl by mě někdo poradit s výběrem? Měla by to být tenkostěnná trubka průměr asi 40mm a obal stočený plech ale nevím teda jakou třídu.

Bohatě vám postačí pro daný účel nerez 304.

Offline

 

#7 19-02-2009 18:22:43

fox
Člen
Registrovaný: 27-06-2008
Příspěvky: 12

Re: Nerez výfuk na auto

Díky podívám se kde se dá po okolí sehnat.

Offline

 

#8 20-02-2009 12:42:08

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1154

Re: Nerez výfuk na auto

A pokud svářeč použije nějakou přelegovanou elektrodu, tak ani nemusí řešit, co za nerez má. Např. UTP 65 D se vyrábí také v průměru 1,6, svar má vysokou pevnost při vysoké houževnatosti, odolnost opalu min. 900°C, výborně se ovládá i v polohách a na střídavém proudu a má tenký obal, takže se dobře vede i v rohu a po hraně a je nižší riziko zapečení strusky. A dobře s ní zavaří i heterogenní spoj, např. nerezové trubky s přírubou z oceli na odlitky.
Pokud se jedná o traktor, tak tam může mít i různé příslušenství ze zušlechtitelných ocelí nebo ocelí odolných opotřebení, např. manganové oceli, atd. atd. A na to vše ji využije.

admin napsal(a):

Jen bych doplnil, že nejslabší nerezové elektrody, které se dají běžně sehnat mají průměr 1,6 mm a dá se s nimy rozumně svařovat plech od cca 1,5 mm, ideálně 2,0 mm. Třeba OK 61.30, které jsou vhodné na celou řadu korozivzdorných ocelí (17 020, 17 040, 17 240 apod). Dále třeba OK 63.30 na 17 341, 17 351, a další.

Offline

 

#9 20-02-2009 16:12:39

matikm
Člen
Registrovaný: 20-02-2009
Příspěvky: 4

Re: Nerez výfuk na auto

Jestli to bade někoho zajímat, svařuji celý život- posledních 7let na živnost, převážně doma, mám stabilní rampu a opravy výfuků samozřejmně delám, dokonce je vyrábím jen z nerezu -jak tlumič tak ohýbám trubky ohýbačkou hydrauklickou, svařuji to TIGem,elektrody používám na držáky,jinak mam 3 mašiny -MIGATRONIC PILOT 2000, CEA 160 obě na hliník a OMIKRON 160 právě na věci pod autem.K materiálu trubky 1,5mm kupuji v ITALINOXu v praze a plech kupuju 1,2 ten tejlevnější bez ohledu na třídu- všechen nás přežije, před 5lety jsem ho delal komplet na PEUGEOT 406 a je stále stejný bez jakých koli vad, dávám na výfuky doživotní záruku, ty výfuky dělám jen přes léto, moje hlavní činnost je opravy chladičů, to je nejvíce pájení na tvrdo, ale to už je jiná historie

Offline

 

#10 21-02-2009 20:46:22

fastrac8250
Člen
Registrovaný: 18-05-2008
Příspěvky: 66

Re: Nerez výfuk na auto

tak ja mam na svojom traktore tiez z nerezu a je to tusim z 304 a zvaral som to elektrodou 2,5 ale hrubka steny rury bola tusim 3 mm a zatial mu nic nie je?

Offline

 

#11 11-08-2009 10:23:21

HonzaB
Člen
Registrovaný: 11-08-2009
Příspěvky: 3

Re: Nerez výfuk na auto

jirkati napsal(a):

Kdyby bylo tak snadné odpovědět jako se zeptat, to by byla pohoda.
1, Jakost použitého materiálu závisí především na teplotě. Pro jednotlivé části výfukových sestav se volí různá úroveň žárupevnosti či žáruvzdornosti.
2, Jde totiž o zamezení pronikání uhlíku do povrchových vrstev materiálu zatepla. Pak se prudce zhoršují vlastnosti nerezu.
3, Nerezové materiály se běžně svařují i obalovanými elektrodami, bohužel skoro každý materiál má svou elektrodu.
4, Autogenem se nerez svařovat nedá a i pájení nerezů je autogenem velmi omezené. Plyny z hořáku jsou z více než 90 % CO2. A to znamená sycení taveniny sváru uhlíkem. Jenže nerez je nerezový proto, že skoro neobsahuje C.

Zdravím,
dovolím si malou opravu bodu 4. "Nerez" není nerezový proto, že obsahuje minimum uhlíku, ale proto, že obsahuje Chrom. A to minimálně cca 12% Cr rozpuštěného v matrici. Uhlík je škodlivý tím, že difunduje do materiálu a ochuzuje matrici o chrom vznikem karbidů chromu na hranicích zrn. Při poklesu obsahu chromu pod 12% pak dojde k tzv. mezikrystalové korozi.

Offline

 

#12 26-11-2009 22:25:08

Discovera
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 07-06-2009
Příspěvky: 1421
Web

Re: Nerez výfuk na auto

Měl bych ohledně výfuků trochu jiný dotaz...nedávno jsem svařoval nerez výfuk MIGem a  rád bych se optal možná laickym dotazem....stačilo jen pár malých housenek či bodů a hořák byl horekj, že jsem měl problém sejmout hubici z hořáku koženou rukavicí...Jde o hořák MB15AK Binzel....zeptám se blbě....chladí argon vůbec hořák?.....protože to byl opravdu frkot.....přiznám se že jsem si toho ani u hliníku doposud nevšiml....po puštění tlačítka hořáku (ukončení svařovacího procesu) mi oblouk jakoby ještě dobrou 1,5sekundy hořel v hubici....přitom svařovalo to pěkně (ikdyž musím říct, že stabilní hoření oblouku si vyžádalo přidat na posuvu drátu o drobet víc než-li u klasického drátu 0,8 a nerez drát je také 0,8)....vysvětlí mi někdo tento jev?....nebo jsem tak zblblej CO2 plynem....díky za reakce....

nerezem jsem svařoval v podstatě poprvé...drát 308Lsi  a 1-kilovka argonové bomby za 390kč na jedno použití.
Není problém v čistém argonu 4,6 ? nepoužívá se na nerez směs Ar98% a 2% CO2?....nechci zničit hořák, jen pro mou
neznalost sad

Editoval Discovera (26-11-2009 22:35:25)

Offline

 

#13 26-11-2009 23:31:13

pkod
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 26-07-2007
Příspěvky: 211
Web

Re: Nerez výfuk na auto

neni to rozdilnou tepelnou vodivosti, tepelnou kapacitou a případně i složením molekul plynu? Tuším, že ve  všech případech je na tom z pohledu přenosu tepla argon hůře.

Offline

 

#14 27-11-2009 15:08:13

Discovera
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 07-06-2009
Příspěvky: 1421
Web

Re: Nerez výfuk na auto

Jo  to by mě zajímalo...ale horký byl opravdu nechutně....

Offline

 

#15 28-11-2009 11:31:13

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Nerez výfuk na auto

Na toto svařovani je nejlepší vodou chlazeny hořák při svaření nerezu. Plyn co2 lepe chladí hořáky obecně lepe než čisty argon.

Editoval alll (28-11-2009 11:31:56)


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#16 29-11-2009 17:46:56

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 139

Re: Nerez výfuk na auto

Na nerez je směs Ar plus do 3% kysliku nebo  CO2

Offline

 

#17 04-12-2009 00:15:59

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 366

Re: Nerez výfuk na auto

Zdarvím, problémů nebo možná lépe řečeno zásad ohledně nezez výfuků je spousta ale zmínil bych jeden se kterým se bojuje pouze pomocí zkušeností s výrobou a to je tepelná roztažnost. Všechno se to dokáže nádherně kroutit a praskat a hledat nejslabší článek v řetězu. Pak se to všelijak flikuje a lepí, saze, hlína a ono to praská a praská. Elektrody nebudou to pravé, pájet mosazí nerez jde to jsem kdysi když jsem nic jiného než autogen neměl zkoušel a je to nevhodné. Mosazí jde zalít kde co, kdysi takto opravovali z nedostatku i prasklé litinové hlavy-bezúspěšně.

Offline

 

#18 04-12-2009 16:45:49

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Nerez výfuk na auto

http://www.vwolkers.com/johnheaders.html

Takto vyzera vyroba vyfuku z nereze u cloveka co vie ako nato.
Nieje s nimi ziaden problem ako s krutenim tak s praskanim a to sluzia na autach co vedia poriadne zatopit.

Offline

 

#19 04-12-2009 18:49:43

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: Nerez výfuk na auto

nellospeed napsal(a):

Zdarvím, problémů nebo možná lépe řečeno zásad ohledně nezez výfuků je spousta ale zmínil bych jeden se kterým se bojuje pouze pomocí zkušeností s výrobou a to je tepelná roztažnost. Všechno se to dokáže nádherně kroutit a praskat a hledat nejslabší článek v řetězu. Pak se to všelijak flikuje a lepí, saze, hlína a ono to praská a praská. Elektrody nebudou to pravé, pájet mosazí nerez jde to jsem kdysi když jsem nic jiného než autogen neměl zkoušel a je to nevhodné. Mosazí jde zalít kde co, kdysi takto opravovali z nedostatku i prasklé litinové hlavy-bezúspěšně.

Praskat? To bude asi chyba někde jinde. Např. nevhodným upevněním výfukového potrubí, jež neeliminuje vibrace. Pravda, elektrodou svařovat tenkostěnné trubky není nejlepší řešení, ale TIG je docela OK. A pokud to chcete jó perfekt, tak vařit s profukem. smile
Jinak dnes všechna auta vyšších tříd mají výfuky z nerezu (většinou 304) a problémy po celou životnost auta nejsou.

Na litinové hlavy je vhodnější hliníkový bronz a TIG metoda. Nebo MMA a niklový elektrody. Fakt je, že někdy to nelze vůbec ničím.

Offline

 

#20 09-12-2009 18:39:51

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1154

Re: Nerez výfuk na auto

Ale lze. Je to sice tak trochu svářečský pravěk, skoro nikdo přídavné materiály nedodává, ale jsou.
Fontargen A110VK + F 110, neboli plamenen a litinové tyčky + tavidlo.
Ale u aut ta litina nebývá zase až tak spálená jako např. ve starém kotli. Takže např. elektrodou UTP 8, která trochu pulsuje a tím čistí a dobře nalegovává, nebo WIG drátem UTP A 8051 Ti, to docela jde.
U nerez výfuku je problém, že kromě 304, tzn. CrNi 19/9, se často se používají i feritické Cr oceli, podobné 430. Ty jsou na svařování méně přátelské. Ale v obou případech je vhodnější použít přídavný materiál ne stejnorodý, ale např. Thermanit X, Böhler A 7-IG, tzn. CrNiMn 18.8.6
A pokud by se jednalo o heterogenní spoj např. nerez výfuku z uvedených ocelí a příruby z nelegované uhlíkové ocelolitiny nebo rovnou litiny, pak NiCr typy Thermanit Nicro 82, UTP 068 HH, Böhler Nibas 70/20 atd. Stojí sice ca. 1400,- Kč/kg, ale fakt nic jiného spolehlivé není.

Frank napsal(a):

nellospeed napsal(a):

Zdarvím, problémů nebo možná lépe řečeno zásad ohledně nezez výfuků je spousta ale zmínil bych jeden se kterým se bojuje pouze pomocí zkušeností s výrobou a to je tepelná roztažnost. Všechno se to dokáže nádherně kroutit a praskat a hledat nejslabší článek v řetězu. Pak se to všelijak flikuje a lepí, saze, hlína a ono to praská a praská. Elektrody nebudou to pravé, pájet mosazí nerez jde to jsem kdysi když jsem nic jiného než autogen neměl zkoušel a je to nevhodné. Mosazí jde zalít kde co, kdysi takto opravovali z nedostatku i prasklé litinové hlavy-bezúspěšně.

Praskat? To bude asi chyba někde jinde. Např. nevhodným upevněním výfukového potrubí, jež neeliminuje vibrace. Pravda, elektrodou svařovat tenkostěnné trubky není nejlepší řešení, ale TIG je docela OK. A pokud to chcete jó perfekt, tak vařit s profukem. smile
Jinak dnes všechna auta vyšších tříd mají výfuky z nerezu (většinou 304) a problémy po celou životnost auta nejsou.

Na litinové hlavy je vhodnější hliníkový bronz a TIG metoda. Nebo MMA a niklový elektrody. Fakt je, že někdy to nelze vůbec ničím.

Offline

 

#21 10-12-2009 09:14:36

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: Nerez výfuk na auto

JardaK napsal(a):

Ale lze. Je to sice tak trochu svářečský pravěk, skoro nikdo přídavné materiály nedodává, ale jsou.
Fontargen A110VK + F 110, neboli plamenen a litinové tyčky + tavidlo.
Ale u aut ta litina nebývá zase až tak spálená jako např. ve starém kotli. Takže např. elektrodou UTP 8, která trochu pulsuje a tím čistí a dobře nalegovává, nebo WIG drátem UTP A 8051 Ti, to docela jde.
U nerez výfuku je problém, že kromě 304, tzn. CrNi 19/9, se často se používají i feritické Cr oceli, podobné 430. Ty jsou na svařování méně přátelské. Ale v obou případech je vhodnější použít přídavný materiál ne stejnorodý, ale např. Thermanit X, Böhler A 7-IG, tzn. CrNiMn 18.8.6
A pokud by se jednalo o heterogenní spoj např. nerez výfuku z uvedených ocelí a příruby z nelegované uhlíkové ocelolitiny nebo rovnou litiny, pak NiCr typy Thermanit Nicro 82, UTP 068 HH, Böhler Nibas 70/20 atd. Stojí sice ca. 1400,- Kč/kg, ale fakt nic jiného spolehlivé není.

Fakt je, že těmi litinovými tyčkami s tavidlem a autogenem lze dělat hodně. Horší je to s jejich sháněním. Sám jsem to řešil tak, že jsem na pásové pile odřízl proužek z litinového plátu. smile
Ale přes toto vše, tím nelze zavařit spálenou litinu. Třeba hlavu na 60 let starýho veterána se mi prasklinu mezi ventilovými kanály zavařit nepodařilo. Nebo různé části starých kamen, kde litina je už jen podle názvu, ve skutečnosti už směs sirníků a grafitu.
Jo, někde kde je trhlina ve hlavě po zamrzlé vodě to jde poměrně snadno, litina je čistá, ale ve spalovací komoře, kde byl původní materiál značně nasycen spalinami a přepálen, prostor mezi ventily pár mm, to fakt nešlo. Rozpadalo se to, neboť tam už byly pouze oxidy, sirníky a grafit, skoro žádný kov. smile

K těm nerez výfukům. Víte, že jsem se zde za celou dobu nesetkal s autem, které by mělo výfuk. potrubí z feritické oceli. Všechny co jsem kdy měl měly pouze 304 nerez. Tím nechci tvrdit, že neexistují.   Jinak sváření feritických ocelí máme vyřešené. Ve firmě kde pracuji se používají dosti často. Zrovna tak dissimilární materiály jak oceli, tak zejména tvrdokovy typu Stellite. Bohužel značení materiálů je zde proti Evropě jiné, jakožto soustavy měr a vah, takže zde uvádím většinou pouze náznaky řešení.

Offline

 

#22 10-12-2009 23:20:43

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 366

Re: Nerez výfuk na auto

Ještě teda dám nějakou fotku, původně jsem mluvil o praskání home made výfuků, něco jako v tom smyslu co natom může být vždyť to potrubí vypadá skoro jako vodovod nebo zábradlí tak proč to taky nezkusit, vždyť tam jenom fučí kóř ne?- to nechám na hlavě ať to každý vyzkouší a zjistí výsledek, nikomu se nesměju nebo tak něco, ale už jsem to viděl. To co se mi občas objevuje za problémy vypadá asi takto, výkon vozidla se v podstatě pohybuje okolo nebo nad 1koně na deset kubíku, tzn. objem 1.8 výkony 230k (což není žádný motor z volksvagenu s vodovodním potrubím). problémy s praskáním se objevují pouze na speciálně vyrobených svodových částech využívající vlnového efektu, jinak ani těchto výkonů nelze dosáhnout. jednoznačně se podle mě jedná o tepelné účinky a roztažnost. Při použití obyčejné oceli se podobný jev takřka nobjevil. Na pokračujícím potrubí pokud je vyrobeno za přítomnosti zkušeností jsem nikdy nic neřešil tam je to o.k.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1380_sf1.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1380_sf2.jpg

mám několik vlastních tipů jak s tímto bojovat, ale problém je v tom že co kus to originál a jiné tepelné zatížení a jiné exponování v provozu.

Offline

 

#23 11-12-2009 17:34:01

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: Nerez výfuk na auto

nellospeed napsal(a):

To co se mi občas objevuje za problémy vypadá asi takto, výkon vozidla se v podstatě pohybuje okolo nebo nad 1koně na deset kubíku, tzn. objem 1.8 výkony 230k (což není žádný motor z volksvagenu s vodovodním potrubím). problémy s praskáním se objevují pouze na speciálně vyrobených svodových částech využívající vlnového efektu, jinak ani těchto výkonů nelze dosáhnout. jednoznačně se podle mě jedná o tepelné účinky a roztažnost. Při použití obyčejné oceli se podobný jev takřka nobjevil. Na pokračujícím potrubí pokud je vyrobeno za přítomnosti zkušeností jsem nikdy nic neřešil tam je to o.k.

mám několik vlastních tipů jak s tímto bojovat, ale problém je v tom že co kus to originál a jiné tepelné zatížení a jiné exponování v provozu.

V tomto případě se bude jednat o vyšší tepelnou i mechanickou zátěž, než u obvyklého automobilu.  Při překročení limitu teplotního zatížení materiálu potrubí může totiž dojít k tepelné únavě materiálu vlivem tlakového napětí, ke kterým dochází při vysokých teplotách. Jak sám píšete, je využit vlnový efekt k dosažení vysokého výkonu, kdy dochází k rezonanci, způsobující proměnné tlaky v potrubí a tím vibrace. Společně s přehřátím materiálu a vibracemi dojde k tzv. synergickému efektu více faktorů, kdy může dojít k praskání materiálu. Austenit oceli jsou bohužel k tomuto více náchylné a v tomto případě je vhodnější použití feritických ocelí.

Offline

 

#24 11-12-2009 23:27:21

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 366

Re: Nerez výfuk na auto

Tak bych měl ještě jednu otázku na Franka i když toto téma nepatří mě, na rotační motory jsem používal ss321 právě z důvodu očekávání větší tepelné zátěže, protože tyto motory pracují v určité fázi výfuku trochu jinak než klasické pístové motory navíc po celou dobu se silnou pulsací. Jelikož mám problém se sháněním tohoto materiálu na pístové motory jsem používal vždy 304, je jakš takš k dostání. Asi top-stav by byl inconel 625 ale vzhledem k tomu že tento obor dělám již dlouho a je to po celo dobu hrubě na úrovni koníčkaření nikdo by to nezaplatil. Tedy zda by bylo možné očekávat při použití titanem stabilizovaného nerezu minimalizování těchto poruch (měl by mít prakticky stejné mechanické vlastnosti jako 304). Osobně jsem takto volil proto, že vhodnost ss321 je z hlediska odolnosti proti degradaci povrchu při teplotách do 800st.C.

Offline

 

#25 12-12-2009 19:24:26

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: Nerez výfuk na auto

nellospeed napsal(a):

Tak bych měl ještě jednu otázku na Franka i když toto téma nepatří mě, na rotační motory jsem používal ss321 právě z důvodu očekávání větší tepelné zátěže, protože tyto motory pracují v určité fázi výfuku trochu jinak než klasické pístové motory navíc po celou dobu se silnou pulsací. Jelikož mám problém se sháněním tohoto materiálu na pístové motory jsem používal vždy 304, je jakš takš k dostání. Asi top-stav by byl inconel 625 ale vzhledem k tomu že tento obor dělám již dlouho a je to po celo dobu hrubě na úrovni koníčkaření nikdo by to nezaplatil. Tedy zda by bylo možné očekávat při použití titanem stabilizovaného nerezu minimalizování těchto poruch (měl by mít prakticky stejné mechanické vlastnosti jako 304). Osobně jsem takto volil proto, že vhodnost ss321 je z hlediska odolnosti proti degradaci povrchu při teplotách do 800st.C.

Nic moc vám k tomu neřeknu. Ta volba nerezu 321 místo 304 je ve vašem případě dobrá. Ta už Titanem legovaná je. Ještě by bylo možné použít 347, ta je legovaná Ti a Nb, ale mnoho to neřeší. O něco lepší vlastnosti má 310, nebo 310S, která má lepší odolnost proti tepelné únavě. Teplotně odolná proti oxidaci do 1035°C. Ve vašem případě by fakt byl nejlepší Inconel 625, nebo L605 Alloy, ta je spolehlivě odolná oxidaci až do 1093°C,  pro výfuk. potrubí ale poněkud luxusní. smile
Jak už jsem zmínil, hovořilo se tady původně o normálních automobilech a tam ta 304 skutečně vyhovuje.

Editoval Frank (13-12-2009 23:45:34)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče