SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 26-06-2013 19:27:35

momák
Člen
Registrovaný: 08-10-2011
Příspěvky: 362

Svaření ozubeného věnce míchačky

Dobrý den.Rád bych se zeptal na svaření litinového věnce na vyklápění míchačky,na níže přiložených fotografiích.Jedná se mi spíš o to,jaké bych měl použít konkrétní elektrody a zda materiál předehřívat,či ne a jak nechat svary chladnout.Nemám zkušenosti se svařováním litiny,určitě to tady bylo již řečeno,ele pro jistotu se ptám konkrétně.Jestli tím někoho naštvu,tak předem omluva.Děkuji za každou radu.S pozdravem Momák....


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3276_cimg4604.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3276_cimg4605.jpg


MIG/MAG Delta DTD 210+hořák Binzel MB 15 AK 4m,Fronius TP 1500+kabely 3a4m,Speedglas 9002X..

Offline

 

#2 26-06-2013 23:54:50

momák
Člen
Registrovaný: 08-10-2011
Příspěvky: 362

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Ještě bych chtěl dodat,že k dispozici mám elektrody E-S 723....


MIG/MAG Delta DTD 210+hořák Binzel MB 15 AK 4m,Fronius TP 1500+kabely 3a4m,Speedglas 9002X..

Offline

 

#3 27-06-2013 11:52:47

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2054

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Zdravím, nejsem profesionál, jen dlouholetý svářeč-kutil a pravděpodobně se mnou nebude řada odborníků souhlasit, ale podle mého názoru to bude zbytečná práce. Tato část věnce je namáhaná hrubými rázy při vyklápění bubnu a svary budou podle fotek v různých úhlech a v různé tloušťce, pravděpodobně tam vzniknou nekontrolovatelná pnutí a původní pevnosti se nedosáhne. Ale je to jen můj názor, měli by se spíš vyjádřit kvalifikovanější. Snad po svaření ještě vypodložit a zpevnit část věnce nějakou 8 mm pasovinou, ohnout a přivařit ji. Je na to myslím OK 92.18.

Offline

 

#4 27-06-2013 12:25:32

momák
Člen
Registrovaný: 08-10-2011
Příspěvky: 362

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Dobrý den.Děkuji za odpověď.Aspoň někdo se ozval a jaem za to rád!S tou pásovinou jsem nějek ta počítal,protože mi chibí stejně podstatný díl odlitku,takže plocháč určo dám.Děkuji a mějte se....


MIG/MAG Delta DTD 210+hořák Binzel MB 15 AK 4m,Fronius TP 1500+kabely 3a4m,Speedglas 9002X..

Offline

 

#5 27-06-2013 12:27:58

momák
Člen
Registrovaný: 08-10-2011
Příspěvky: 362

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Omluva za překlepy a hrubou chybu!Mám toho nějak moc...


MIG/MAG Delta DTD 210+hořák Binzel MB 15 AK 4m,Fronius TP 1500+kabely 3a4m,Speedglas 9002X..

Offline

 

#6 27-06-2013 13:07:25

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1319

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Chlapy, ten věnec vyvařte s předehřevem, a poté jej dejte do zábalu- stačí zasypat popelem, či obalit izolací (např. skelný, či kamenná vlna) Z elektrod berte- např. ESAB E-S 716, nebo UTP 84 (Böhler).  Když to srazíte k sobě, tak si připravte pořádný úkosy, ať to provaříte. Bacha na studený spoje a póry- když se vytvoří nějaká vada, tak jí hned vybruste a svařte dál. Též by bylo vhodné ty sváry zpevnit kladivem (vykovat..)


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#7 27-06-2013 13:58:14

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2054

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Proč s niklovými elektrodami s předehřevem? Pomalé chladnutí snad, předehřev podle mně zde nemá význam.

Offline

 

#8 27-06-2013 15:52:46

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1319

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Zdenek: předehřevem se nic nezkazí. Pomalé chladnutí je zde vhodné, jelikož se jedná o sváry na větším kuse.......


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#9 27-06-2013 18:38:29

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1922
Web

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Už tady kolem litiny bylo publikováno mnoho od kdekoho. Myslím, že stojí za přečtení článek zde: http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2008010302

Offline

 

#10 27-06-2013 18:57:41

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1319

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Frank: a co jsem psal? NAvíc zde bylo už mnohrát psáno o duplikaci vláken.. Kéž yb to ˝někdo˝ pochopil a psal dotazy pod již existující, i když některá uzavřená vlákna.........


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#11 27-06-2013 21:38:44

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4082
Web

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

někdo by měl zas pochopit, že se nemusí vyjadřovat úplně ke všemu smile
kolega pravděpodobně zvažuje opravu přímo na stroji, ten věnec jde určitě složitě demontovat - pak nevím jak velkou hromadu popela by potřeboval big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#12 27-06-2013 22:15:29

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1096

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

1) S předehřevem ano, ale tak 60-80°C, víc je u svařování litiny za studena zbytečné. Jinak je to teplota kdy udržíte asi 1-2 vteřiny ruku, aniž byste se spálil.
2) Zábal se používá jen u stejnorodého svařování za vysokého předehřevu, tady je zbytečný.
3) UTP 84 FN se už moc nepoužívají, lepší je bimetalová UTP 86 FN

tomape napsal(a):

Chlapy, ten věnec vyvařte s předehřevem, a poté jej dejte do zábalu- stačí zasypat popelem, či obalit izolací (např. skelný, či kamenná vlna) Z elektrod berte- např. ESAB E-S 716, nebo UTP 84 (Böhler).  Když to srazíte k sobě, tak si připravte pořádný úkosy, ať to provaříte. Bacha na studený spoje a póry- když se vytvoří nějaká vada, tak jí hned vybruste a svařte dál. Též by bylo vhodné ty sváry zpevnit kladivem (vykovat..)

Offline

 

#13 28-06-2013 00:04:22

momák
Člen
Registrovaný: 08-10-2011
Příspěvky: 362

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Dobrý večer.Děkuji za vyčerpávající odpovědi.Jak tady naznačil Bourač,tak opravdu to chci svařovat přímo na míchačce,Mám to namyšleno tak,že si díly ke svaření upnu k sobě a célé to předehřeju,na jakou teplotu jsem nevěděl,takže tisíceré díky JardoviK,který mě nasměroval,nastehuju to.Bohužel nemám k dispozici bimetalové elektrody,mám jen E-S 723 a krátkými housenkami cca po 2 cm to zavařím do úkosu z obou stran,Poté jsem to celé chtěl zamotat do pásků kamenné vaty,kvůli vychladnutí.Celé to musím jaště zpevnit ocelovým plocháčem,který musím ohnout a spojit jím svařené díly věnce a nahradit jím tak i čelní díl,který mi chybí,tudíž se tímto chci taky zeptat,zda se dá použít pro moji aplikaci mnou zmíněné elektrody,Ale co je věc jistá,nechtěl bych to dělat dvakrát,takže klidně počkám a seženu raději nějaké přechodky,např. JardouK zmíněné UTP 86 FN.Mějte se....


MIG/MAG Delta DTD 210+hořák Binzel MB 15 AK 4m,Fronius TP 1500+kabely 3a4m,Speedglas 9002X..

Offline

 

#14 28-06-2013 00:06:00

momák
Člen
Registrovaný: 08-10-2011
Příspěvky: 362

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Omlouvám se všem za duplikaci vláken!Zajímaly mne konkr. názory na konkrétním případu.Děkuji.


MIG/MAG Delta DTD 210+hořák Binzel MB 15 AK 4m,Fronius TP 1500+kabely 3a4m,Speedglas 9002X..

Offline

 

#15 28-06-2013 18:49:23

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1096

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Tou ES 723 to určitě uděláte také, další postup uvádíte také správný, jen ten zábal bude u těchto elektrod zbytečný.

momák napsal(a):

Dobrý večer.Děkuji za vyčerpávající odpovědi.Jak tady naznačil Bourač,tak opravdu to chci svařovat přímo na míchačce,Mám to namyšleno tak,že si díly ke svaření upnu k sobě a célé to předehřeju,na jakou teplotu jsem nevěděl,takže tisíceré díky JardoviK,který mě nasměroval,nastehuju to.Bohužel nemám k dispozici bimetalové elektrody,mám jen E-S 723 a krátkými housenkami cca po 2 cm to zavařím do úkosu z obou stran,Poté jsem to celé chtěl zamotat do pásků kamenné vaty,kvůli vychladnutí.Celé to musím jaště zpevnit ocelovým plocháčem,který musím ohnout a spojit jím svařené díly věnce a nahradit jím tak i čelní díl,který mi chybí,tudíž se tímto chci taky zeptat,zda se dá použít pro moji aplikaci mnou zmíněné elektrody,Ale co je věc jistá,nechtěl bych to dělat dvakrát,takže klidně počkám a seženu raději nějaké přechodky,např. JardouK zmíněné UTP 86 FN.Mějte se....

Offline

 

#16 28-06-2013 22:35:03

momák
Člen
Registrovaný: 08-10-2011
Příspěvky: 362

Re: Svaření ozubeného věnce míchačky

Dobrý den.Tak to jsem rád,aspoň mám o starost míň,Zítra se na to vrhnu,tak doufám,že to dobře dopadne,Díky a mějte se...


MIG/MAG Delta DTD 210+hořák Binzel MB 15 AK 4m,Fronius TP 1500+kabely 3a4m,Speedglas 9002X..

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče