SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-02-2014 16:05:01

bmwdakar
Člen
Registrovaný: 11-02-2014
Příspěvky: 3

Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Zdravím chci udělat na autě výfuk s nerez oceli jakou mam použit jde mi o to a mi to neprasklo když to bude rozehřaté a vjedu do mokra ??.... chtěl bych to udělat s pruměru 60,3 děkuji ....

Offline

 

#2 11-02-2014 17:15:09

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

použil bych materiál 1.4301, síla 1,5mm..


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#3 12-02-2014 18:24:04

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1148

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Pokud neděláte i sběrače, stačí opravdu běžné CrNi oceli typu 18/8.
A ochlazení rozehřátého materiálu se nebojte, to zde není důvod k praskání.

Offline

 

#4 12-02-2014 22:53:06

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 679

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Vyjadrím sa len ohladne priemeru potrubia, ten by som volil presne taký istý ako je, pokial nedošlo, respektíve nedôjde k výraznému nárastu výkonu.
Zväčšený prierez spôsobí to, že motor stratí ťah v nižších otáčkach, tak že aby si si náhodou novým nalešteným výfukom neurobil viac škody ako osohu.
Ak chceš len lepší zvuk tak to porieš koncovým tlmičom, ale z priemerom potrubia by som velmi nešachoval, respektíve sa to týka hlavne výfukových zvodov, tam by som priemer zachoval. Ak dôjde k zmene tak by mala byť ECU doladená na nové zvody, pretože dôjde k inému vyplachovaniu valcov.

Ja do tohoto úplne nevidím, na to sú väčší machri, niečo o tom viem len preto, lebo sám sebe chcem vyrobiť nové potrubie. Netreba zabudnúť na termo pásku, pretože ak majú pôvodné zvody tepelný štít, a nové nerezové zvody ho mať nebudú , potrubie sa bude dlhšie zohrievať, respektíve katalyzor nebude mať správnu prevádzkovú teplotu a kvôli tomu ECU často vyhadzuje poruchu emisií

Offline

 

#5 13-02-2014 17:09:47

Jan Bubelíny
Člen
Registrovaný: 24-01-2014
Příspěvky: 18

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Viděl bych to asi na nějaké ladění Tdička, že nejsem daleko od pravdy?

Offline

 

#6 13-02-2014 17:20:40

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 679

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Jan Bubelíny napsal(a):

Viděl bych to asi na nějaké ladění Tdička, že nejsem daleko od pravdy?

To bola otázka na autora (nick bmwdakar - jeho prvý príspevok), alebo na mna ? Lebo ja som zrovna antikoncernista a antiTDI, respektíve antiDIESEL  http://forum.autobazar.eu/images/smiles/zga40BD.gif

Editoval ivko (13-02-2014 17:21:16)

Offline

 

#7 13-02-2014 19:17:16

Jan Bubelíny
Člen
Registrovaný: 24-01-2014
Příspěvky: 18

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Ano byla to otázka na autora vlákna. antiTDI nejsem spíše naopak. Ladím taky koncermové tdičko big_smile proto vím že tam každý cpe 60,3 mm nerez. Já už musím dát 63,5 mám to nějaké překoňované a vysoký tlak ve výfuk plynech.
(to je asi něco pro tebe ivko big_smile)

Offline

 

#8 13-02-2014 20:26:57

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 679

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Ja nechcem naftu ani zadarmo, prvé čo pri výbere auta škrtám je všetko koncernové, minimálne preto že sa to kradne. Mna nebaví riešiť nejaké zabezpečovačky, poistenia proti krádeži, tajné vypinače a podobne. Opozeranosť je už len další (subjektívny) mínus
Ja chcem sebe vyrobiť len nové potrubie , výkon navyšovať nepotrebujem, bohate mi stačí seriový výkon, skôr uprednostnujem bezproblémový prenos toho výkonu na vozovku za každých podmienok = AWD
Keby som chcel ladiť, tak si kúpim najskôr poriadny základ, nikdy by to nebol diesel, zvlášť nie dnešný moderný

Offline

 

#9 15-02-2014 10:51:05

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 598

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Priemer výfukového potrubia,pokial ho nezmenšíte,nezníži výkon,dlžku by som ale určite nezvyšoval,pokial ostane tlmič povodný. Pri zvačšení dlžky výfukového potrubia je už vhodné zvačšit priemer. Vačší priemer je ale vhodnejší,výrobcovia volia zvačša minimálny priemer pre danu konštrukciu z dovodu zníženia výrobných nákladov. Pokial si niekto myslí,že u bežného auta-nie športového sa s ladením a výpočtom výfukového potrubia robí extra veda,je na omyle. Najvačší doraz sa kladie na splnenie hlučnosti a emisií,minimalizovanie výrobných nákladov no tiež opatrenia,aby sa predišlo svojvolným zásahom a zmenám,prípadne výrobe potrubia,výkon nehrá absolutne žiadnu rolu,pokial sa príliš nezníži kvoli zlej konštrukcii výfuku. Keby si výrobcovia robili tažku hlavu ladením výfukového potrubia,tak už len zberné potrubie by bolo uplne iné.

Offline

 

#10 15-02-2014 18:33:29

jirkalesik
Člen
Registrovaný: 19-04-2009
Příspěvky: 259

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Jak rychle vyndat výfuk z auta? Odpověď zde:   http://znojemsky.denik.cz/nehody/auto-v … 40215.html   
NENAPODOBOVAT!!!

Offline

 

#11 17-02-2014 20:58:23

Jan Bubelíny
Člen
Registrovaný: 24-01-2014
Příspěvky: 18

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Pěkné no. Jenom doufám, že to auto z odkazu nevezme do rukou bazar a nedá ho do kupy http://www.novinky.cz/finance/325355-au … jetin.html

Offline

 

#12 22-03-2014 22:28:18

bmwdakar
Člen
Registrovaný: 11-02-2014
Příspěvky: 3

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Kluci svařim nerez  co2  když tam dam nerezovy drat ??  a nemusi byt nějaky specilani drat .... dekuji

Offline

 

#13 23-03-2014 06:14:15

Tono78
Člen
Místo: Rišňovce
Registrovaný: 11-08-2013
Příspěvky: 117

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

samozrejme ze zavaris,len treba vymenit aj plyn nie len drot


EWM TRITON 220 AC/DC PowerSinus , ETP COMPACT 250

Offline

 

#14 23-03-2014 17:06:14

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1148

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

U trubičkového drátu může mít i čisté CO2. Ale drát je dražší, ca. 2-2,5x.

Tono78 napsal(a):

samozrejme ze zavaris,len treba vymenit aj plyn nie len drot

Offline

 

#15 25-03-2014 22:33:29

bmwdakar
Člen
Registrovaný: 11-02-2014
Příspěvky: 3

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

jaky TIG by jste mi doporučily na takove domaci svařovani vyfuku a plechu ???za nejaky rozumny peniz dekujiii.....

Offline

 

#16 26-04-2014 16:40:42

ezopaci
Člen
Registrovaný: 28-10-2008
Příspěvky: 107
Web

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Zdravim,

poradíte prosím jaký materiál (nerez) na svody před turbo ?
Díky předem.


Tomas
BauBau trafo + "lehky tuning" smile
https://photos.app.goo.gl/DKwMLQ0AUgSwuSsh2

Offline

 

#17 26-04-2014 17:01:28

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2403
Web

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

ezopaci napsal(a):

Zdravim,

poradíte prosím jaký materiál (nerez) na svody před turbo ?
Díky předem.

Měla by vyhovovat AISI310 na potrubí, na příruby by stačila AISI304. Svařovat příd. mat. ER310 pro TIG, nebo E310-16 PRO MMA.

Offline

 

#18 03-09-2015 20:36:20

r-a-k
Člen
Registrovaný: 28-05-2015
Příspěvky: 7

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Dobry vecer Franku. Pripravuji se na stavbu ladenych turbo svodu na diesela a narazil jsem na vasi odpoved ohledne materialu. Popravde koluji po netu nazory ze turbo svody by se meli nejlepe delat ze zaruvzdorne oceli a ne z potravinarske (304), ale s cenovou politikou a dostupnosti to neni zas tak fajn, ohledne zaruvzdorne oceli. Teplota turba je schopna atakovat 850-900c, ale ve svodech je urcite mene. Co si myslim ja, tak zaklad je v pouziti tlousky priruby a steny trubek, pak se muze pouzit material 304-310.Co si myslite podle vaseho uvazeni?Dekuji za odpoved

Editoval r-a-k (03-09-2015 21:20:54)

Offline

 

#19 03-09-2015 21:19:26

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

2.4605,2.4634 nebo podobné NiCrCoMo superslitiny.Jen ta dostupnost a cena u nás.... sad
http://www.inkosas.cz/templates/niklove … trubky.php

Editoval Ládes (03-09-2015 21:34:16)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#20 03-09-2015 21:24:20

FF
Člen
Registrovaný: 27-07-2010
Příspěvky: 520

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

...možno by nebolo zlé použiť "turbo verziu" tej "potrvinárskej AISI 304 a to AISI 321.

Offline

 

#21 03-09-2015 21:44:01

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2403
Web

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

r-a-k napsal(a):

Dobry vecer Franku. Pripravuji se na stavbu ladenych turbo svodu na diesela a narazil jsem na vasi odpoved ohledne materialu. Popravde koluji po netu nazory ze turbo svody by se meli nejlepe delat ze zaruvzdorne oceli a ne z potravinarske (304), ale s cenovou politikou a dostupnosti to neni zas tak fajn, ohledne zaruvzdorne oceli. Teplota turba je schopna atakovat 850-900c, ale ve svodech je urcite mene. Co si myslim ja, tak zaklad je v pouziti tlousky priruby a steny trubek, pak se muze pouzit material 304-310.Co si myslite podle vaseho uvazeni?Dekuji za odpoved

Ta příruba může být vyrobena z té 304, neboť teplota příruby, která je sešroubována s hlavou válců nedosahuje tak vysokých teplot jako potrubí svodů. Proto tam doporučuji tu 310. Pokud teplota svodů nepřesahuje 700°C mohla by být použita 321H. Ale pro teploty kolem 1000°C je jednoznačně lepší volba ta 310. Pochopitelně může to být klidně vyrobeno celé z té 304. Nakonec já jsem měl na Mercedesu potrubí také z 304 a najel jsem na tom 350 tisíc mil a nic se nestalo.
Tady máte tip: smile http://www.hanksvillehotrods.com/Projec … fault.aspx

Offline

 

#22 03-09-2015 21:48:45

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2403
Web

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Ládes napsal(a):

2.4605,2.4634 nebo podobné NiCrCoMo superslitiny.Jen ta dostupnost a cena u nás.... sad
http://www.inkosas.cz/templates/niklove … trubky.php

Tak jistě Inconely - to by vydrželo opravdu všechno! smile

Offline

 

#23 03-09-2015 22:10:17

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1146

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Já poptával 321 a nemají .Když už tak ne 12m ale 30m a ne jedna tabule plechu ale 10. takže asi bude výfuk zase z 304.
Original dělají vše 304 (trubky/tlumiče) ale mám tu i svody+turbo (volvo)v jednom jako odlitek .. snad lepší slitina ale nevím big_smile


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

#24 03-09-2015 22:14:15

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Pro případný upgrade na jaderný pohon(když tunning tak pořádnej ne?)Je to spíš jen takovej povzdech ona valná většina českých dodavatelů není schopná nebo ochotná vyjít maloodběratelům vyjít vstříc.Když tam voláte mile ochotně slíbí všechno,jen požadují písemnou objednávku mejlem na tu už však nezareagují.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#25 03-09-2015 22:23:17

FF
Člen
Registrovaný: 27-07-2010
Příspěvky: 520

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

...pokiaľ sa naháňa iba teplota, tak potom  AISI 310 - tam je odolnosť pred "vzduchom" do cca 1100°C, pričom AISI 321 "iba" do cca 800°C, ale lepšie sa s ňou pracuje.
...tá AISI 304 je vhodná iba do cca 350°C.

Juggernault napsal(a):

Já poptával 321 a nemají .Když už tak ne 12m ale 30m a ne jedna tabule plechu ale 10...

...my sme zháňali určitý druh plechu a potrebovali sme cca 1 tonu - tiež problém - keby sme chceli vagón, alebo vlak, tak údajne no problém...
...neviem kam ten svet speje - či sa bude dať napr. o 5 rokov kúpiť v potravinách "iba"10 vajec...

Editoval FF (03-09-2015 22:29:14)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče