SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 05-04-2014 07:05:28

Radim205D
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 01-03-2010
Příspěvky: 55
Web

Ohýbačka plechů

Zdravím všechny vespolek,
potřebuji poradit ohledně výběru ruční ohýbačky plechu pro občasné hobby použití.
Zajímají mě praktické zkušenosti

Požadavky:
Aby byla nová (potřebuji doklad) max. cena 15 000,- kč
pracovní šířka okolo 1m
tloušťka plechu max. 1,5mm


Pokud by mi někdo poskytl plánek na stavbu nějaké šikovné ohýbačky, taky bych byl rád smile

Díky

Editoval Radim205D (05-04-2014 07:06:00)


Fronius transpocket / Kitin 150LA, KTR SR-17V / KS 250 / autogen

Offline

 

#2 05-04-2014 08:15:35

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1928

Re: Ohýbačka plechů

Trochu si protiřečíš. První ji chceš koupit, že potřebuješ doklad a následně sháníš plánek na stavbu...
Doporučuji projít téma http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=2706 - je tam několik nafocených doma dělaných ohýbaček...  Novou do 15000,- s požadovanými vlastnostmi asi nikdo nesežne...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, Pegas 200 MIG Man PFC, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#3 05-04-2014 19:34:18

Radim205D
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 01-03-2010
Příspěvky: 55
Web

Re: Ohýbačka plechů

Rellik napsal(a):

Trochu si protiřečíš. První ji chceš koupit, že potřebuješ doklad a následně sháníš plánek na stavbu...
Doporučuji projít téma http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=2706 - je tam několik nafocených doma dělaných ohýbaček...  Novou do 15000,- s požadovanými vlastnostmi asi nikdo nesežne...

Dík za odkaz, neprotiřečím, prostě to mám tak, že jsou dvě možnosti, buď na ni dostanu od zaměstnavatele příspěvek proti účtence, nebo mi nezbude nic jiného a budu si muset něco vymyslet sám.

Jsem údržbář a nutně ji nepotřebuji, nechci být kvůli drobným prkotinám odkázán na dodavatelské firmy.

Bazarovku mi bohužel účtárna neproplatí.


Fronius transpocket / Kitin 150LA, KTR SR-17V / KS 250 / autogen

Offline

 

#4 05-04-2014 20:15:35

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1928

Re: Ohýbačka plechů

Pokud ti proplatí materiál na jej výrobu, tak asi není moc co řešit... wink Za 15000,- to neseženeš, maximálně postavíš... U té metrovky možná i do tloušťky 2mm. Taky mám v plánu v práci postavit nějakou ohýbačku, jelikož ji obča potřebujem a šéf do ní nechce zainvestovat. Tak na ní budu třeba týden pracovat a hotovo. Ve výsledku to vyjde asi na stejné peníze jako by ji koupil, ale to mu u těchto podobných akcí nedochází a nebo si to nechce přiznat... Jako u jiných našich výtvorů, které děláme svépomocí... smile Ale na druhou stranu proč mu to rozmlouvat - platí nás za to, vyplníme s tím hluché místa ve výrobě a nám to pak pomůže... smile


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, Pegas 200 MIG Man PFC, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#5 05-04-2014 20:27:08

Radim205D
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 01-03-2010
Příspěvky: 55
Web

Re: Ohýbačka plechů

Rellik napsal(a):

Taky mám v plánu v práci postavit nějakou ohýbačku, jelikož ji obča potřebujem a šéf do ní nechce zainvestovat.

Chlape ani nevíš jak Ti rozumím, akorát já jsem sám a nevím díky vytíženosti kam dřív skočit. Proto jsem spíš zvažoval nákup před výrobou.


Fronius transpocket / Kitin 150LA, KTR SR-17V / KS 250 / autogen

Offline

 

#6 29-02-2016 18:01:22

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 137
Web

Re: Ohýbačka plechů

Dobrý den potřebuju radu ohledně ohýbačky plechu , potřebuju si ohnout do pravého uhle a do tvaru U s pravými uhly pár kousků plechu síla 3-4mm , tak přemýšlím jak to ohnout napadá mě bud dva vingle ve tvaru obráceného W a protikusem to zmáčknout v lisu , ten lis ale není žádný zázrak je to na brikety a je tam panenka hydraulická, a nebo udělat takovou krátkou ohýbačku něco na tyhle způsoby https://www.youtube.com/watch?v=SaQea7i2VoU , https://www.youtube.com/watch?v=FOYczH-yiWI mám tu na to připravený zbytky vingle síly 6 mm a 60mm šírka , a I 100 mm výška 55mm šířka a síla 6mm celková délka by byla do 50cm a bylo by to asi tak že na tom I by byl vingl kterej by přimáčkl ten plech a druhým kusem stejnýho vingle by se to ohnulo a to Ičko by bylo bud ve svěráku nebo dočasně přišroubovaný ke stolů , byl bych rad za každej nápad nebo radu , děkuju


Zkušenosti s : Alfa in 280 Major HD , Elektrokov JS-90, Autogen

Offline

 

#7 29-02-2016 20:01:37

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 976

Re: Ohýbačka plechů

Plechy hrubé 3-4mm už tak lahko neohnete.Nato už treba riadnu silu.Mám doma robenú podobnú ohýbačku ako je na videu a dá sa stým ohýbať max do 1mm.http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5867_dsc00021.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5867_dsc00020.jpg

Editoval Robi G (29-02-2016 20:04:39)

Offline

 

#8 29-02-2016 20:17:19

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 137
Web

Re: Ohýbačka plechů

zkoušel jsem to ve svěráku asi 3kg kladivem , žádná sláva ale šlo to , ale nebylo to ono , nemělo to pravej uhel a ták .Takže myslíte že je to zbytečný zkoušet dělat ohýbačku na tenhle plech ?


Zkušenosti s : Alfa in 280 Major HD , Elektrokov JS-90, Autogen

Offline

 

#9 29-02-2016 20:28:15

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 976

Re: Ohýbačka plechů

Netvrdím že sa to nedá, ale nebude to také jednoduché ako na klampiarsky plech.Bude musieť byť veľmi masívna.Treba tam mať nastavovaciu lištu aj ohybník aby to pekne ohýbalo s minimálnym rádiusom.Ďalšia vec je samotné ohýbanie ,ručne neviem či s tým vôbec pohnete.Chcelo by to prevod ,alebo veľmi veľkú páku.

Offline

 

#10 01-03-2016 00:44:05

perlas
Člen
Místo: Jasov
Registrovaný: 29-03-2007
Příspěvky: 277

Re: Ohýbačka plechů

No také malé ohýbačky som už niekoľko spravil,ale ako píše Robi G na 3-4mm plech môžeš rovno zabudnúť. Sú vhodné tak do toho 1mm a už aj to je hranica.(miesto L ka som skúšal aj U profil 80ku  ,ale aj ten povolí.  Pokiaľ potrebuješ pár kúskov daj si to niekde ohnúť. Bežne dávam ohýbať 2-3mm plech a tých pár kusov sa dá cenovo zvládnuť.


Fenix 200 + Torch SRT17 V 4m / Alf 285 HD/ KÜHTREIBER 1900 HF /Dnipro 258 DPK/Pegas 201 Mig SYN PFC /FAZOR 1000 /Kowax KWX 820

Offline

 

#11 01-03-2016 09:48:15

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Ohýbačka plechů

Na ohýbání 3-4mm plechu je doma dělaná ohybačka nesmysl,to prostě nejde nebo si připravit tak 100 000 aby to fungovalo ,potřebuješ vlastně ohraňovací lis.Něco jinýho je ohýbání pásoviny tam je to celkem jednoduchý.

Offline

 

#12 01-03-2016 13:17:51

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 137
Web

Re: Ohýbačka plechů

ale neřekl jsme důležitou věc že nepotřebuju ohnout celou tabuly, ale kousky plechu o šířce do 10cm


Zkušenosti s : Alfa in 280 Major HD , Elektrokov JS-90, Autogen

Offline

 

#13 01-03-2016 15:54:21

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 976

Re: Ohýbačka plechů

Potom by som išiel cestou lisu.Mám niečo podobné na obýbanie štvorhranu 12x12.V pohode tam ohýbam aj plocháče 50x5.Otázka je aké rozmery má mať tvar "U".Aby sa to rozmerovo dalo ohnúť.Prizmu aj ohybník si urobte na ostrejší uhol ako 90°.Ospravedlňte prosím ležaté fotky, neviem si s tým rady ako ich pootáčať...http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5867_dsc02455.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5867_dsc02457.jpg

Offline

 

#14 01-03-2016 16:15:39

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Ohýbačka plechů

valfren napsal(a):

ale neřekl jsme důležitou věc že nepotřebuju ohnout celou tabuly, ale kousky plechu o šířce do 10cm

tak to bylo to nejduležitější ! to co poslal Robi G je jednoduchý a přesně pro tento účel ,v případě základního strojního vybavení by nebylo na škodu frézovaný a tepelně zpracovaný prizma a nůž.

Offline

 

#15 11-07-2016 12:44:00

napisy
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 29-01-2010
Příspěvky: 225
Web

Re: Ohýbačka plechů

práve idem riešiť nasledujúcu ohýbačku....
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1703_ohybaekauss01.jpg

Editoval napisy (11-07-2016 12:45:09)

Offline

 

#16 11-07-2016 21:37:59

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 817

Re: Ohýbačka plechů

napisy napsal(a):

práve idem riešiť nasledujúcu ohýbačku....
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … auss01.jpg

Tu ohýbačku som si urobil tiež, len som na nej niektoré veci upravil.
1. Prítlačné skrutky M20 som situoval na stred prítlačného uholníka, aby bol lepší prítlak pri ohýbaní najmä silnejších plechov. Z prednej strany som na oboch koncoch privaril krátke uholníčky aby matice dosadali na plochu.
2. Spodný plochač prítlaku má otvor pre skrutku tak nalícovaný, aby nebolo možné odtlačiť prítlačný element pri silnejších plechoch. Nadľahčovacie pružiny teda pochopiteľne na skrutkách nie sú, nahradil som ich 4-mi odpúženými piestikmi fi 8 mm v rohoch pevného prahu, kde som navaril  2 ks plocháče medzi ramena U-profilu ako základňu pre piestiky. Tie sa dajú jednoducho aj vybrať, jednoduchým stlačením a vybratím z otvorov.
3. Skrutky M20 som osadil dlhšie a pod matice som podložil asi 40 dlhé mm púzdra. Osvedčilo sa to keď je potrebné napr. ohnúť 4 lemy, tak sa pod prítlačný nosník položí patričný profil odpovedajúcej dĺžky a môžu sa ohýbať lemovania.

Offline

 

#17 12-07-2016 01:26:16

napisy
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 29-01-2010
Příspěvky: 225
Web

Re: Ohýbačka plechů

Vrelá vďaka za upozornenia...lebo jednu ohýbačku som už staval a presne robila to čo popisuješ - prítlak uhýbal...Budem rád za akúkoľvek pripomienku....Materiál som dnes doviezol domov...budem i fotografovať...ale robím ju kratšiu...len 750mm...pre moju činnosť stačí...krabičky, prípadne nádrž...´(ale chcel by som, aby to ohýbalo aspoň 2mm plech na dĺžke 500mm - robím to z trochu masívnejšieho materiálu.

Offline

 

#18 12-07-2016 14:14:14

Francotirador
Člen
Registrovaný: 11-06-2014
Příspěvky: 44

Re: Ohýbačka plechů

Další inspirace docela hezké ohýbačky šířky 500 na fóru http://foro.metalaficion.com/index.php/ … 343.0.html
Výkresy http://foro.metalaficion.com/index.php? … ttach=5127


Fronius TransPocket 1500 TIG
Einhell Euro SGA 170 Turbo

Offline

 

#19 12-07-2016 14:27:39

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 2093

Re: Ohýbačka plechů

Hlavne tie DXF-ka pre palenie laserom treba sosnut kym tam este su wink
http://foro.metalaficion.com/index.php? … ttach=5127


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#21 12-07-2016 19:06:19

napisy
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 29-01-2010
Příspěvky: 225
Web

Re: Ohýbačka plechů

nechcem machrovať, ale veď je to tam všetko, čo potrebuješ...Snáď tie U profily sú divne označené...Ten väčší je 100x50 a ten menší je 80x50mm. Plocháč 90x4mm som nevedel zohnať, neviem či existuje...použil som (kúpil som) 100x5mm. Už na tom pomaly pracujem...dodám foto...nie zajtra!

Editoval napisy (12-07-2016 19:07:01)

Offline

 

#22 12-07-2016 21:28:53

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 487

Re: Ohýbačka plechů

Neviem ci som to z celeho dobre vycital, ale ak vam odskakuje plech, najma pri hrubkach viac ako 1 mm tak chyba nieje v ohybackach ale v materialy. Pri liatine som tento jav nepozoroval.

Offline

 

#23 12-07-2016 21:37:58

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 817

Re: Ohýbačka plechů

jafi. Chyba nie je v materiáli, ale v konštrukcii.

Offline

 

#24 13-07-2016 20:17:30

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 487

Re: Ohýbačka plechů

Asi od svojich 16  rokov som chodil ohybat k svojmu susedovi. Bohuzial uz 3 roky je mrtvy, dozil sa 84  rokov, bol to pan klampiar. Mal doma dve ohybacky jednu metrovu a jednu dvojmetrovu. Vsetko vyrobene z iciek a uciek. Nikdy nezabudnem na jeho slova, ked mu odskakoval hrubsi plech.
,, Pri liatine by sa toto nedialo,, a samozrejme mal pravdu. Mas pravdu ze je dolezita konstrukcia ale ako som povedal liatina je proste liatina- nepruzi tak.

Offline

 

#25 13-07-2016 20:35:17

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 869

Re: Ohýbačka plechů

nejde ani tak o material ako o jeho mnozstvo /hrubka , profil /.Ked to zbuchas z profilov zo zeleziarstva netreba a cudovat ze to neda hruby plech...

tiez nutne potrebujem 1m ohybacku. Zatial ohybam u kamarata ale to tiez nebude vecne...
Klasicka liatinova rucna 1m ohybacka je ingot ako a patri a tiez nieje urcena na /ohrnovanie/ hrubsich plechov.

To je moj favorit. Akurat nieje ziadna v ponuke na vychodze...

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS