SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 24-08-2014 14:52:26

spectrista
Člen
Registrovaný: 28-10-2012
Příspěvky: 51

Základní barva na čerstvý pozink

Hledám marně nějakou opravdu dobrou 1K základní barvu na čerstvý pozink. Máte někdo vyzkoušen konkrétní výrobek? Čeká mě nastříkání pozinkovaných blatníků na auto a budu to dělat na etapy, tak nechci dvousložkovou barvu.
Díky
Honza

Offline

 

#2 24-08-2014 15:06:06

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2103

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Já mám dobrou zkušenost s barvou označením "Zinorex". Natíral jsem s ní novou střechu z vlnitého pozinku a dvouvrstvý nátěr vydržel cca 10 let...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#3 24-08-2014 15:12:45

spectrista
Člen
Registrovaný: 28-10-2012
Příspěvky: 51

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Tím jsem natíral pozinkované brzdové štíty a dobrý. Jenže to není základovka a nesnese nástřik stříkacím tmelem :-(

Offline

 

#4 24-08-2014 15:27:14

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2103

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Je to zároveň základní  i vrchní barva... Více viz popis výrobce: http://www.colorlak.cz/s2211-a wink

Osobně s tím natírám i nezinkové materiály a můžu říct, že barva je to fakt supr. Taktéž jsem s ní natíral plechy po vyvření auta, na který pak šel nanést jak obyčejný tmel, tak i stříkací a taky to bylo v pohodě... wink

Editoval Rellik (24-08-2014 15:29:32)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#5 24-08-2014 19:15:16

spectrista
Člen
Registrovaný: 28-10-2012
Příspěvky: 51

Re: Základní barva na čerstvý pozink

A jaký to byl stříkací tmel? Já plánuju použít nitrocelulózový tmel C5000, ale ten je právě dost agresivní.

Offline

 

#6 24-08-2014 20:38:46

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2103

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Jo tak to už nevím. Stříkal mi to jeden známý lakýrník a co použil ví jen on. Jen pak vrchní barva byla dvousložková a myslím, že to byl Motip (bílá)... Už je to nějaký ten rok nazpět... http://rellik.rajce.idnes.cz/Skoda_120#PICT0787.jpg smile


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#7 24-08-2014 20:52:03

spectrista
Člen
Registrovaný: 28-10-2012
Příspěvky: 51

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Dobrý! Já dělám ještě o model starší auto (Š100L). Jenže mojí garáží je stín staré hrušky :-( Jezdil jste i v zimě po GO? Zajímá mě výdrž karoserie po GO.

Editoval spectrista (24-08-2014 20:56:42)

Offline

 

#8 25-08-2014 06:36:10

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2103

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Joo předtím jsem dělal i Š110L http://rellik.rajce.idnes.cz/Skoda_110/ (foto před odvozem do šrotu, kdy to cca 6 let stálo v "šopě" - vzadu). S oběma jsem jezdil v zimě v dešti... Tu 100 jsem si chtěl nechat jako veterána, ale pak začaly ty slavné ekodaně a tak bych musel zaplatit 10000,- za vydání TP a tak jsem ji nechal chuděrku sešrotovat sad Byla řekl bych v supr stavu, až na nějaké měnší šrámy. Tu 120 jsem vyvařoval a předělával celý rok - původně koupena za 1000,-kč už bez TP na náhradní díly. Při rozebírání jsem usoudil, že ještě není v tak špatném stavu a šla na renovaci.... Postupně se stále předělávala a na konec z toho byl mix škody 105, 120 a garde (jednu chvíli tam byl i motor zě škoda favorit, který mi teda přišel slabší než motor že škody 120GLS.. No ale to je jedno, teď k otázce:
Při celoročním ježdění to po komplet vyvaření vydrželo cca 8let (v roce 2000 jsem to dělal v roce 2008 ji prodal) jediné, kde se začala objevovat koroze byl zadní blatník (lem nad kolem), kde jsem si byl vědom slabší opravy... Jinak taky jsem to dělal z 99% na dvoře...

A perličky nakonec -
První škodu 110 jsem získal výměnou za staré kolo (závodnička), kdy měla zdařený a vymontovaný motor a nachystaný nový - měla to jedna ženská, co do toho už nechtěla dál investovat smile

U té druhé Š110 (co je fotkách - modrá) se mi jednou v zimě vysypala převodovka a jelikož náhradních dílů bylo dostatek (včetně několika motorů a převodovek), tak jsem ji při -15°C začal na sněhu předělávat. Jako topení mi posloužila 200l bečka od oleje v které jsem si udělal oheň smile

Editoval Rellik (25-08-2014 06:37:31)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#9 25-08-2014 07:05:07

spectrista
Člen
Registrovaný: 28-10-2012
Příspěvky: 51

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Díky! Těch 8 let je potěšitelný údaj. To auto co teď renovuji nahradilo moji předchozí stovku, která měla už najeto 940 000 km (!) a bylo skoro nemožné ji vyvařit právě proto, že už byla vyvařována v roce 1988 za pomoci malé PB+O2 soupravy a byla ošetřena nevhodnou základovkou, která se všude odfoukla od podkladu, rez mohla hlodat a auto bylo doslova na prach. Hlavně při přejezdu kolejí se auto vesele vlnilo a ve všem praskalo a vrzalo :-) Jinak ty opravy a příhody by vydaly na knížku... Posralo se snad všechno, ale vždycky jsem nějak dojel :-)

Offline

 

#10 25-08-2014 07:15:25

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3097

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Jesli použiješ tmel C , tak chceš i lakovat C ? Kombinace syntetiky a nitra asi nebude nejlepší . A nelze porovnávat pozinkovaný povrch-vydrží i bez nátěru , s popáleným povrchem od vyvaření . Tam je třeba pasivovat .

Offline

 

#11 25-08-2014 08:15:23

VašekP
Člen
Registrovaný: 12-10-2013
Příspěvky: 268

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Formex zelený (odstín ozn. bažina) je dobrá základovka i na pozink a lze ji použít pod nitrobarvy. S tím kombinováním barev je to jen jedním směrem nepoužitelné. Na syntetiku nelze dát nitro, opačně není problém.

Editoval VašekP (25-08-2014 08:15:53)

Offline

 

#12 25-08-2014 13:28:05

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3097

Re: Základní barva na čerstvý pozink

S takovouto kombinací pro 10letou trvanlivost nelze souhlasit . Formex je dobrý , ale je , myslím , právě jen zelený .

Offline

 

#13 25-08-2014 14:15:08

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2652

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Teď jsem ho kupoval a měli červenohnědý, šedý a zelený


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#14 27-08-2014 10:43:05

momák
Člen
Registrovaný: 08-10-2011
Příspěvky: 163

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Dobrý den.Sám jsem také ještě majitelem stařenky Škoda 120 L,r.v.1981-takže užovka.Vím chlapi o čem je řeč,pokud člověk chce,aspoň nějakou chvíli,aby autíčko sloužilo,musí holt investovat do stroje nemálo času a úsilí.Moje garáž je taky v podstatě jen přístřešek,takže aspoň v zimě neškrabu.Letos jsem chystal auto na technickou asi dva týdny práce a taky nervů.Musel jsem vyměnit zadní vlečná ramena,což o to to je bez problémů,ale i držáky ramen  na kastli a to už bylo horší,když to člověk nemá do čeho chytnout.Nakonec dobrý.Jinak výměna prahů a loni v -8 jsem měnil pravý přední blatník se vším všudy-vyvaření podběhu,výměna nosníku i výztuhy předního sloupku.Když přišel na ředu zákl. nátěr Plumbinol a poté nástřik Tlumexem,musel jsem přední část zaizolovat-polystyreny,deky,molitan a přes noc jsem topil přímotopem.Jinak by nátěry zmrzly.Držím palce!


MIG/MAG Delta DTD 210+hořák Binzel MB 15 AK 4m,Fronius TP 1500+kabely 3a4m,Speedglas 9002X..

Offline

 

#15 27-08-2014 10:44:22

momák
Člen
Registrovaný: 08-10-2011
Příspěvky: 163

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Omluva-loni -8C


MIG/MAG Delta DTD 210+hořák Binzel MB 15 AK 4m,Fronius TP 1500+kabely 3a4m,Speedglas 9002X..

Offline

 

#16 26-11-2015 13:35:10

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Zdravím
Doteraz som používal na pozink len Galvinnol+Alkyton.Žiaden problém som zatial nemal,ale dlhodobo vyskúšané to nemám. Rozhodujem sa či použiť polyuretan priamo na čerstvý zinok.Čo je podla vás lepšie?Občas vídam zinkované brány kde sa odlupuje farba, tomu by som sa chcel vyhnúť...

Offline

 

#17 12-12-2015 12:51:24

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Offline

 

#18 12-12-2015 22:22:05

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 896

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Zaklady napr na hlinik zinokovane diely a pod su vacsinou na epoxy baze a co ja pouzivam vzdy 2k.

Momentalne pracujem zo STANDOX. Da sa.
PPG mal zakladovku tusim sa to volalo UNIVERSAL . Nanasal som ju napr na opieskovane diely a slo cez nu aj zvarat.
tiez bola 2K ale po nariedeni bolo butne spracovanie do urciteho casu. Nepamatam kolko uz su to roky.
Ale kvalita to bola a zodpovedala tomu aj cena tusim 1600sk za liter farby a liter aktivatora.

spectrista : tu je odkaz na moju renovaciu :

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph … p;start=40

chlapci s flat4 a hlavne admin prizmurili oko nad topicom ktory nieje tak trochu v duchu stranky.

skodovacke fora su /aspon mne sa zda/ tak trochu na nizsej urovni. Nech prepacia ale napr u flat4 si mozu vziat priklad.

Offline

 

#19 13-12-2015 12:01:13

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2787

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Barva na epoxy bázi by obecně měla na zinku držet.
Naopak o pár příspěvků výše se píše o barvě Plumbinol. To je olovnatá barva, nebo aspoň dříve byla. Olovo v pigmentu barvy je velice dobré jako základ, nejlépe jako klasická syntetika nebo fermežovka, na černý materiál, ale na zinku nedrží. Olovo v nátěru totiž na zinku vytváří nepřilnavou mezivrstvu.

Offline

 

#20 13-12-2015 12:42:17

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Pôjde to na čerstvo zinkované rustikálne zábradlie.Asi vyskúšam polyvinil z Umakovu...

Offline

 

#21 24-12-2015 10:48:04

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Pekné sviatočné predpoludnie Vám Prajem priatelia.
Tak som si vyskúšal dve farby určené na zinok.Natrel som kúsok zinkovaného plechu.Na lavej strane je použitý základový Galvinol a vrchná Alkyton kováčska.Na pravo je polyvinil priamo na zinok.Pri pokuse o zoškriabanie skrutkovačom polyvinil drží výrazne lepšie a treba na to aj väčšiu silu ako na Galvinol s Alkytonom.Volba je jasná.http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5867_zinkova_farba.jpg

Offline

 

#22 24-12-2015 14:55:56

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 896

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Skus este prilnavost mriezkovym testom. :-)

Ked uz sa hrat tak poriadne.Aspon uvidis ako to drzi.

Offline

 

#23 26-12-2015 11:15:33

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Ďakujem za správne nasmerovanie.Dobré vedieť smile.O mriežkovom teste počujem prvý krát, tak som len taký improvizovaný skúsil.http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5867_mriekovy_test.jpg

Editoval Robi G (26-12-2015 11:21:14)

Offline

 

#24 26-12-2015 20:06:26

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 896

Re: Základní barva na čerstvý pozink

Staci rysovacia ihla na pekne do plechu urobit mriezku trebars s okom 3X3mm

Hned pri rysovani zistis ako drzi kresba konturu a potom kludne trebars paska.

Tato metoda sa bene pouziva pri lakovani. Napr pri reklamaciach alebo testovani prilnavosti.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS